Wojciech Malajkat - zdjęcie

Wojciech Malajkat

8,7 / 10

506 oddanych głosów

Data urodzenia:
16-01-1963 (56 lat)

Aktor teatralny, filmowy, reżyser oraz pedagog. Profesor sztuki teatralnej wykładający na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Shillera w Łodzi, którą ukończył w roku 1986.

Na scenie teatralnej zadebiutował jeszcze w czasie studiów w roku 1983 rolą Błazna w przedstawieniu „Król Lear” w reżyserii Jana i Haliny Machulskich w warszawskim Teatrze Ochoty. W czasie studiów związany z Teatrem Studyjnym’83 im. Juliana Tuwima w Łodzi, gdzie występował w takich przedstawieniach jak: „Publiczność” Federico Garcia Lorca w reż. Pawła Nowickiego, „Maria i Woyzeck” Georga Büchnera w reż. Adama Hanuszkiewicza oraz w „Balladach o ostatnich” Maksyma Gorki w reż. Eugeniusza Korina – obecnie Dyrektora Artystycznego Teatru 6.piętro. Po ukończeniu szkoły przez 15 lat (1986-2001) związany z Teatrem Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie, a w latach 1997-2008 z Teatrem Narodowym w Warszawie. Od roku 2009 jest Dyrektorem Naczelnym i Artystycznym Teatru Syrena w Warszawie.

W swoim dorobku aktorskim ma niezliczone role teatralne m.in. w takich przedstawieniach jak: „Hamlet” (Teatr Studio, 1986, reż. Guido de Moor), „Zagraj to jeszcze raz, Sam” (Teatr Studio, 1986, reż. Adam Hanuszkiewicz), „Dziady Improwizacje” Adama Mickiewicza (Teatr Studio, 1987, reż. Jerzy Grzegorzewski), „Dziesięć portretów z czajką w tle” Antoniego Czechowa (Teatr Studio, 1990, reż. Jerzy Grzegorzewski), „Wujaszek Wania” Antoniego Czechowa (Teatr Studio, 1993, reż. Jerzy Grzegorzewski), „Noc listopadowa. Sceny dramatyczne” (Teatr Narodowy, 1997, reż. Jerzy Grzegorzewski), „Halka Spinoza albo Opera Utracona albo Żal za uciekającym bezpowrotnie życiem” Jerzego Grzegorzewskiego (Teatr Narodowy, 1998, reż. Jerzy Grzegorzewski), „Zachodnie wybrzeże” Bernard-Marie Koltes (Teatr Studio, 1998, reż. Krzysztof Warlikowski), „Kartoteka” Tadeusza Różewicza (Teatr Narodowy, 1999, reż. Kazimierz Kutz,), „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego (Teatr Narodowy, 2000, reż. Jerzy Grzegorzewski), „Żaby” Arystofanesa (Teatr Narodowy, 2002, reż. Zbigniew Zamachowski), czy „Czekając na Godota” Samuela Becketta (Teatr Narodowy, 2006, reż. Antoni Libera), „Pan Jowalski” Aleksandra Fredry (Teatr Polonia, 2010, reż. Anna Polony i Józef Opalski) oraz „Zbrodnia z premedytacją” Witolda Gombrowicza (Teatr Polonia, 2012, reż. Izabella Cywińska). W historii teatru zapisał się także jako reżyser takich przedstawień jak: „Klub hipochondryków” Meggie W. Wrightt w Teatrze Syrena (2003), „Klub hipochondryków 2” Meggie W. Wrightt w Teatrze Syrena (2006), „Chłopiec z gwiazd” Oscara Wilde’a w Teatrze Dzieci Zagłębia im. Jana Dormana w Będzinie (2007), „Wędrowiec” Conora McPhersona w Teatrze Narodowym (2007), „Trener życia” w Teatrze Syrena (2011), „Trójka do potęgi” Grzegorza Miecugowa w Teatrze Syrena (2012), „Prawda” Floriana Zellera w Teatrze Zagłębia Sosnowiec (2013).

Szerokiej publiczności znany z ról w spektaklach Teatru Telewizji oraz licznych produkcji filmowych i telewizyjnych spośród których wymienić można chociażby: „Ogniem i Mieczem”, „Listy do M.” czy będący w przygotowaniu obraz „Obywatel” w reż. Jerzego Stuhra, który na ekranach polskich kin ma się pojawić w roku 2014. Przez młodszych widzów bezbłędnie rozpoznawany „po głosie”, ze względu na liczne role dubbingowe w takich produkcjach jak: „Epoka lodowcowa”, „Shrek”, „Tytus, Romek i A’Tomek wśród złodziei marzeń” oraz „Kot w butach”.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Gluten Sex I Potem-o-tem

Komedia

„Gluten Sex” to offowa megaprodukcja grupy Potem-o-tem. Spektakl rozpoczyna się od podróży autokarem, który przewozi widzów do zabytkowego pałacu pod Warszawą, gdzie kontynuowany jest spektakl.

Rok 2028. Społeczeństwo tonie w narastającym poczuciu osamotnienia. Z roku na rok wzrasta popularność wirtualnych programów rekompensujących brak relacji w świecie rzeczywistym. Leon Maks, genialny informatyk polskiego pochodzenia, przeprowadza test autorskiego programu z pogranicza neuropsychologii, bioinformatyki, virtual reality i hipnozy, o nazwie Gluten Sex.

WSTĘP DO AUTOKARU: od godz. 18:40
ODJAZD AUTOKARU: punktualnie o godz. 19:00
POWRÓT: Przyjazd autokaru na pl. Defilad o godz. 22:00
BILETY: Bilet normalny - 50 zł; Bilet sponsorski - 100 zł (możliwość dodatkowego wsparcia naszej działalności - gorąco zachęcamy do skorzystania z tej opcji, ponieważ działamy w pełni niezależnie i to Państwo jesteście naszym jedynym sponsorami)

Szczegóły spektaklu

Deprawator

Dramat

W maju 1964 roku Witold Gombrowicz poznał Ritę Labrosse – swoją przyszłą żonę. Jesienią zamieszkali razem we Francji, w Vence pod Niceą wwilli Alexandrine.

Czesław Miłosz i jego żona, w czasie wakacji 1967 roku, zatrzymali się w Vence. Mieszkali półtora kilometra od Gombrowicza. Miłosz odwiedzał Gombrowicza codziennie.

Zbigniew Herbert, goszczący w tym czasie u Miłosza, odradzał mu te wizyty. Patrzył z dezaprobatą na zażyłość i regularne spotkania pisarzy. Jako reprezentant młodszego pokolenia miał pretensje do "starych mistrzów" o stosunek do Polski i Polaków…

Z faktów i domysłów, ze słów i przemilczeń Maciej Wojtyszko układa opowieść o "ojczyźnie" i "synczyźnie", o polskości, która zawsze jest wyzwaniem.

Szczegóły spektaklu

Wujaszek Wania

Komedia

Jednostajne życie w prowincjonalnym majątku przerywa przyjazd profesora Sieriebriakowa oraz jego młodej, pięknej żony. Pod wpływem tego zdarzenia rozpoczyna się subtelna gra prawdy i fałszu, podszyta typowymi dla Czechowa namiętnościami: pożądaniem, nadzieją, bólem niespełnienia, a nade wszystko – miłością i pragnieniem odmiany swojego losu.

Ta, po czechowowsku, naprzemiennie śmieszna i straszna opowieść jest okazją do przejęcia się losem „człowieka zbędnego”, a także do spojrzenia na nas samych, podlegających codziennym presjom i życiowym dążeniom. Przygotowujący inscenizację dramatu Andrzej Bubień, po latach pracy na europejskich scenach dramatycznych i operowych (za które zbierał liczne nagrody i wyróżnienia, na czele z nominacją do rosyjskiej Złotej Maski), powraca do autora „Trzech sióstr”.

Jego spektakl dowodzi, że przenikliwość spojrzenia Czechowa nie straciła dziś nic ze swojej aktualności. Wraz z twórcami zapraszamy, aby temu spojrzeniu poddać własny codzienny trud oraz towarzyszące mu emocje.

Szczegóły spektaklu

Nasze żony

Komedia

Zaskakujący, pełen zwrotów akcji komediodramat, obmyślony na trzech wirtuozów aktorstwa – Wojciecha Pszoniaka, Jerzego Radziwiłowicza i Wojciecha Malajkata. Jest to opowieść o próbie, przed jaką staje wieloletnia przyjaźń trzech mężczyzn. Na rozważaniach o trudnych wyborach między moralnością a lojalnością się nie skończy.

„Nasze żony” to sztuka, w której aktor jest na pierwszym planie, jest podmiotem, a nie – jak to się dziś często zdarza – przedmiotem. Lubię taki teatr. Taki teatr jest mi bliski. Interesują mnie ludzkie losy, zmaganie się człowieka z życiem. Nie chcę, by coś przeszkadzało mi w zbliżeniu się do człowieka, w jego zrozumieniu.

Wybrałem tę sztukę również dlatego, żeby spotkać się na scenie z moimi wspaniałymi Kolegami – Wojtkiem Malajkatem i Jurkiem Radziwiłowiczem.
-Wojciech Pszoniak-

Szczegóły spektaklu

Tartuffe albo Szalbierz

Komedia

Krewka satyra i bezczelność języka; aktorski kunszt i wysmakowana scenografia. Świeże spojrzenie na arcydzieło w nowym przekładzie Jerzego Radziwiłowicza.

Gorzka komedia Molière’a tak poruszyła współczesnych, zwłaszcza dewotów, że Ludwik XIV na pięć lat zabronił jej grania. Jacques Lassalle przywołuje obraz XVII-wiecznej Francji. Przytłumione światło pada na szacowne wnętrza i wykwintne stroje z epoki. Ale najważniejsi są aktorzy – prowokują na widowni śmiech, który obnaża hipokryzję, odsłania manipulacje i okrucieństwo. Okazuje się, że historia wytrawnego łgarza i demonicznego obłudnika jest wciąż aktualna.

Szczegóły spektaklu

Klub Hipochondryków

Komedia

Główni bohaterowie sztuki to trzej mężczyźni mający wszystkie objawy kryzysu wieku średniego z hipochondrią na czele. Antykwariusz Leo i architekci – rozwodzący się właśnie Ken oraz Tom, niezmordowany amant, prześcigają się w wymyślaniu urojonych dolegliwości. Tymczasem prawdziwie nękającą ich słabością jest niemożność pogodzenia się z upływem lat.
"Klub hipochondryków" - zwariowany, grany w obłędnym tempie spektakl z wątkiem sensacyjnym - przywodzi na myśl najlepsze brytyjskie komedie. Od ponad dekady wywołuje salwy śmiechu i wzbudza zrozumienie nie tylko wśród męskiej części publiczności.

Wyborna komedia w angielskim stylu, od ponad dziesięciu lat ciesząca się u widzów niesłabnącą popularnością. Za rolę Leo Zbigniew Zamachowski otrzymał nominację do prestiżowej nagrody "Feliks Warszawski".

Szczegóły spektaklu

Czarodziejska Góra

Dramat

„Czarodziejska Góra” to jedno z najważniejszych wydarzeń jubileuszu Teatru Syrena, który obchodzi w tym roku 70-lecie działalności.

„Czarodziejska góra” to najsłynniejsza powieść Tomasza Manna, arcydzieło o ogromnym wpływie na światową literaturę i kolejne pokolenia czytelników. Powieść o czasie, dojrzewaniu, chorobie, przemijaniu. Dzieło wieńczące belle époque, wieszczące kataklizmy, które spadły na Europę w XX w.

Wojciech Malajkat, reżyser przedstawienia: „Mówią, że Wielka Wojna stanowiła koniec czasu Czarodziejskiej góry i początek rzeczywistości, w której jednostka stawała się mało znaczącym trybem w ogromnej maszynie - postępu, rozwoju gospodarczego, konsumpcji. Ale także w maszynie wojennej.

Nie zgadzam się z tym, że czas Czarodziejskiej góry przeminął; że współczesność to nie miejsce na rozważania o przemijaniu, moralności i czasie (który kiedyś płynął, a teraz pędzi). Również z tego powodu chciałbym po wielu latach przemyśleń i przygotowań zrealizować na deskach teatru mój wymarzony projekt—inscenizację powieści Tomasza Manna. Dlaczego to robię? Odpowiadając słowami Manna: Najistotniejszym i naturalnym powołaniem człowieka jest jego doskonalenie się.”

Szczegóły spektaklu

Imię

Komedia

„Imię”, to francuska sztuka, której ekranizacja ściągnęła do kin rekordową liczbę widzów. Nakręcony w 2013 roku film otrzymał dwa Cezary oraz trzy nominacje (w tym za najlepszy scenariusz adaptowany). Dobrze napisane, dowcipne dialogi i wyraziste postaci, to komediowe atuty „Imienia”, porównywanego często do „Boga mordu” (filmowa „Rzeź” Romana Polańskiego). I podobnie, jak sztuka Rezy, „Imię” nie jest komedią pozbawioną refleksji, a śmiech bywa tutaj gorzki.

Akcja rozgrywa się w ciągu jednego wieczoru, podczas kolacji wyprawianej przez profesora literatury Pierre'a i jego żonę Elisabeth w ich paryskim mieszkaniu. Zaproszeni goście, to przyjaciel domu, puzonista – Claude , brat Elisabeth, błyskotliwy przedsiębiorca – Vincent oraz jego dużo młodsza, ciężarna partnerka Anna. W tym gronie przebieg spotkania wydawał się doskonale przewidywalny. Jednak tym razem typowe, drobne sprzeczki przerodzą się w prawdziwą bitwę. A całe zamieszanie wywoła niewinne z pozoru pytanie: Czy macie już jakiś pomysł na imię?

Szczegóły spektaklu

Śpiewnik Pana Wasowskiego

Musical

Spektakl w hołdzie wybitnemu kompozytorowi Jerzemu Wasowskiemu, którego setną rocznicę urodzin świętujemy w tym sezonie. To żartobliwe przedstawienie muzyczne nawiązujące do stylu Kabaretu Starszych Panów.

Na scenie prawdziwa współczesna diwa - Justyna Steczkowska oraz Wojciech Malajkat znakomicie odnajdujący się w tak charakterystycznej dla tekstów Jeremiego Przybory subtelnej zabawie słowem. Reżyserem spektaklu jest Krzysztof Jaślar, twórca tak lubianych przez widzów Syreny tytułów: „Powróćmy jak za dawnych lat. Piosenki mistrza Jurandota”, „Zamach na MoCarta” i "Dzieci z Bullerbyn". Z opasłych tomów piosenek tandemu Wasowski-Przybora wybraliśmy dla naszych widzów największe przeboje, m.in. „Bo we mnie jest sex”, „Rodzina”, „Kaziu zakochaj się” czy „Wesołe jest życie staruszka”, aby wieczór ze „Śpiewnikiem” wspominali jako rozrywkę w najlepszym stylu.


Szczegóły spektaklu

Imię2

Komedia

Akcja spektaklu rozgrywa się w ciągu jednego wieczoru, podczas kolacji wyprawianej przez profesora literatury Pierre'a (Szymon Bobrowski) i jego żonę Elisabeth (Małgorzata Foremniak) w ich paryskim mieszkaniu. Wieczorem gospodyni zaserwuje wyśmienite potrawy kuchni marokańskiej, pan domu zaimponuje gościom powiększonym o kolejne tomy księgozbiorem. Zdecydowanie zapowiada się udana kolacja. Zaproszeni goście to przyjaciel domu, puzonista – Claude (Marcin Hycnar/Mateusz Banasiuk), brat Elisabeth - błyskotliwy przedsiębiorca Vincent (Wojciech Malajkat) oraz jego dużo młodsza ciężarna partnerka Anna (Dorota Krempa). W tym gronie przebieg spotkania zdawał się przewidywalny. Jednak tym razem typowe, drobne sprzeczki przerodzą się w prawdziwą bitwę. Całe zamieszanie wywoła z pozoru niewinne pytanie o planowane imię dla dziecka.

„Imię” to doskonałe i zabawne dialogi, żywe, wyraziste postaci, zaskakujące zwroty akcji oraz cięty humor.

Szczegóły spektaklu

Kłamstwo

Komedia

Kłamstwo to niesamowite i przenikliwe, a przy tym, o zgrozo, zabawne studium, właśnie… kłamstwa. Florian Zeller, francuski dramaturg zdążył już przyzwyczaić swoich widzów do ostrej jazdy i bolesnego telemarku, porusza się z gracją baletnicy i precyzją chirurga w meandrach i zakamarkach ludzkich umysłów. Dwie pary małżeńskie, dwie pary przyjaciół, dwie pary kochanków, a ich nadal tylko czworo, jak to jest możliwe? Autor wie sporo o związkach damsko-męskich. Ktoś mógłby powiedzieć, a kto nie wie? On jednak umiejętnie i prowokacyjnie przełożył to na słowa… Słowa, które tną. Jak brzytwa. A tonący?… No właśnie.

Metaforycznie udało się tu połączyć Bergmanowskie „Sceny z życia małżeńskiego” z kilkoma komediami Woody Allena. Oczywiście sztuka nie jest jedynie słowną ekwilibrystyką, ale zawiera racjonalny, ale i filozoficzny podtekst. Reżyser spektaklu, Wojciech Malajkat, niedawno powiedział : „Długo pracowaliśmy nad obsadą, ta sztuka wymaga nieprzypadkowych i wyśmienitych aktorów, którzy potrafią wydobyć niuanse zawarte w tekście, z wdziękiem rozbawić publiczność i sprawić, że, paradoksalnie, kłamstwo ich czegoś nauczy”.

Szczegóły spektaklu

Zamach na MoCarta

Musical

Serdecznie zapraszamy do obejrzenia ostatnich spektakli Zamach na MoCarta, które zagramy dla Państwa 20 i 21 grudnia. Widzów, którzy zdecydują sie spędzić ten czas z nami powitami welcome drinkiem.

Zbigniew Zamachowski wykonuje z Grupą MoCarta znakomite piosenki, m.in. z tekstami Jeremiego Przybory, Jonasza Kofty, Wojciech Młynarskiego i Bułata Okudżawy. W spektaklu występuje także Wojciech Malajkat. Jest elegancko, dowcipnie, poetycko i melodyjnie.

Szczegóły spektaklu

Czechow żartuje!

Komedia

"Czechow żartuje!" oparty na pomyśle połączenia w jeden wieczór teatralny wszystkich jednoaktówek Antoniego Czechowa jest kolejnym autorskim spektaklem Eugeniusza Korina - współzałożyciela i dyrektora artystycznego Teatru 6.piętro. Spektakl skrzący się scenicznym żartem, naładowany odwiecznymi ludzkimi namiętnościami, olśniewający maestrią aktorskiej gry - przed oczami widzów przewija się korowód kilkunastu pełnokrwistych, kipiących życiem i namiętnościami postaci, granych tylko przez trójkę znakomitych aktorów Annę Dereszowską, Andrzeja Grabowskiego i Wojciecha Malajkata - jest hołdem Teatru 6.piętro dla odwiecznej i uniwersalnej sztuki Teatru i jego najważniejszego twórcy – Aktora.

Szczegóły spektaklu