Weronika Bochat-Piotrowska - zdjęcie

Weronika Bochat-Piotrowska

8,6 / 10

5 oddanych głosów

Spektakle z udziałem tego aktora:

Hymny

Muzyczny

Są sprawy, o których się nie rozmawia ani z partnerem, ani z partnerką, ani z własną matką. Nie mówi się o nich z przyjaciółmi, z lekarzem, z kimkolwiek. Czasem dlatego, że sprawy te są zbyt obślizgłe, nazbyt niedorzeczne; zbyt nieracjonalne, błoniaste i błotniste.
Zaczyna się nowe życie – jest to cud. W pomieszczeniu pojawia się dziecko. Każde nowonarodzone dziecko – i różowe, i pomarszczone, i wesołe, i zabeczane – wlecze za sobą nowonarodzony cień. Cień rozpełza się po kątach, prześlizguje po twarzach pozostałych członków stada. Cień ukrywa coś, a jeszcze coś innego myli. Złośliwie wprowadza w błąd. Rani przypadkowym komentarzem. Opiekunów dziecka cień wypełnia strachem, złością, bezradnością, prymitywnym sprzeciwem. Utratą. Fałszywym wyobrażeniem. Cień przypomina o krainie, z której przyszedł, o możliwości zła.
Cienia, który wlecze za sobą nowonarodzone dziecko nie da się przegnać na zawsze. Oswoiwszy wcześniej wzrok z szarością, brązem i zgniłą zielenią da się opisać go, da się go przebłagać, ułaskawić. “Możesz zostać” – wreszcie powiemy mu, kiedy już zbadamy jego gęstość, strukturę, swoistość.
“Hymny” to opowieść o ciemnej stronie każdej indywidualnej i społecznej przemiany (chociaż w przypadku “Hymnów” jest to przemiana w rodzica lub opiekuna). “Hymny” – podniosłe i uroczyste pieśni pochwalne o charakterze apostroficznym towarzyszą rytuałom przejścia. Przypominając o gorszym i ciemnym uczą spostrzegać to co delikatne, piękne i nowe.
Reżyserką spektaklu dyplomowego studentów aktorstwa scen muzycznych warszawskiej AT jest Anna Smolar, laureatka Paszportu Polityki, twórczyni niezwykle czuła na pęknięcia w rzeczywistości i demoniczne stany nieoczywiste. Librettem “Hymnów” zajęła się Natalia Fiedorczuk-Cieślak (również laureatka Paszportu Polityki), pisarka i dramaturżka, specjalistka od trafnych opisów międzyludzkiej i wewnętrznej niedoli. Partytura muzyczna na sześć głosów i niemowlę – jest dziełem Macieja Cieślaka, twórcy kultowego zespołu Ścianka, uznanego kompozytora i producenta. Za scenografię i kostiumy odpowiada Mateusz Atman, artysta interdyscyplinarny, autor scenariuszy, spektakli i scenografii teatralnych. Zespołowi aktorskiemu towarzyszy podczas pracy nad spektaklem Małgorzata Gorol, uznana aktorka teatralna i filmowa.

Szczegóły

Swingowe święta

Zapach pomarańczy i goździków, smak pierników, rozświetlona choinka, rodzina i... niezapomniane świąteczne przeboje amerykańskich gwiazd: Deana Martina, Binga Crosbiego, Franka Sinatry, Elli Fitzgerald, Nat King Cola, czy Arethy Franklin. Tak wielu z nas wyobraża sobie idealne Święta.
W tym roku postanowiliśmy przedłużyć świąteczny nastrój i zaprosić Państwa na magiczne wieczory z niezapomnianymi świątecznymi melodiami z lat 40., 50. i 60. poprzedniego stulecia.

Wszyscy znamy i nucimy: "Let It Snow", "White Christmas", "Jingle Bells" teraz wysłuchamy tych gwiazdkowych przebojów w wykonaniu gwiazd polskiej sceny musicalowej: Tomasza Steciuka, Weroniki Bochat-Piotrowskiej, Anity Steciuk i Marty Wiejak.

Dobry nastrój po koncercie gwarantowany, a jedyne czego nie jesteśmy w stanie zagwarantować to świąteczna, śnieżna pogoda.

Szczegóły

W całkiem nową stronę - koncert Weroniki Bochat-Piotrowskiej | #WspieramKulture

Wycieczka

Link do bezpłatnej transmisji znajdziesz na kanale YouTube Teatru Syrena: KLIKNIJ TUTAJ

Tytułowa Vaiana w polskim dubbingu disneyowskiego przeboju. Wednesday w „Rodzinie Addamsów” i Natalie w „next to normal” w Teatrze Syrena. W Teatrze Roma błyszczała jako Cathy w musicalu „Pięć ostatnich lat”. Właśnie kończy warszawską Akademię Teatralną na kierunku aktorstwo teatru muzycznego. Ma wspaniały głos i magnetyzującą osobowość sceniczną. Przejmująco gra role o wysokim ładunku emocjonalnym, ale też świetnie odnajduje się w repertuarze komediowym.

Bohaterką czwartego już mini-koncertu online Teatru Syrena będzie Weronika Bochat-Piotrowska. Usłyszymy przeboje musicali, w których występuje na scenach polskich teatrów, oraz kilka premierowych: od „Being Alive” Stephena Sondheima (po raz pierwszy po polsku) po „Przepiękny dźwięk” ze świeżutkiego hitu Broadwayu, musicalowej wersji filmu Tima Burtona „Beetlejuice”. Gościem specjalnym Weroniki będzie Michał Juraszek, jej kolega z roku na warszawskiej Akademii Teatralnej oraz z obsady „next to normal”. Przy fortepianie zasiądzie Tomasz Filipczak, a koncert poprowadzi Jacek Mikołajczyk.

Szczegóły

Sen nocy letniej

Muzyczny

Młoda para, czworo kochanków, grupa artystów – ich losy mogą skrzyżować się przypadkowo, albo nie do końca. Istnieje bowiem ukryty wśród liści paproci równoległy świat, którego złośliwi mieszkańcy mogą kogoś połaskotać… Zapraszamy Państwa na wyśpiewaną komedię o namiętności i pragnieniach…

" „Sen nocy letniej” Williama Szekspira w przekładzie K. I. Gałczyńskiego z muzyką Leszka Możdżera – to brzmi jak niezwykle trudne wyzwanie. I takie też było w rzeczywistości. Biorąc ten materiał na warsztat („Praca nad rolą w teatrze muzycznym”), zdawałam sobie sprawę, że podjąć się jego realizacji mogą tylko studenci-aktorzy szczególnie utalentowani muzycznie. Szekspir i Gałczyński postawili poprzeczkę wysoko, a kompozytor znacznie ją podniósł. W wyniku tego studenci otrzymali nie lada zadanie, z którego, moim zdaniem, wyszli zwycięsko. Postarali się o to, by pokaz egzaminacyjny wszedł jako spektakl do stałego repertuaru Teatru Collegium Nobilium. To znaczy, że czerpią z tego radość i chcą podzielić się nią z Widzami. To ostatni rok ich edukacji. Przed nimi nieznana, niełatwa zawodowa rzeczywistość. Oby „Sen nocy letniej” zaowocował lawiną propozycji. Zasługują na to." - dr Anna Sroka-Hryń

Szczegóły