Tomasz Tyndyk - zdjęcie

Tomasz Tyndyk

7.1 / 10

39 oddanych głosów

Data urodzenia:
14-02-1975 (43 lat)

Ukończył PWSFTViT w Łodzi. W latach 1999-2005 był związany z Wrocławskim Teatrem Współczesnym, a od 2005 roku należy do zespołu TR Warszawa. W Teatrze Współczesnym we Wrocławiu zagrał m.in. w Sytuacjach rodzinnych w reżyserii Krystyny Meissner (2000), Historii Jakuba Piotra Cieplaka (2001), Romeo i Julii Rimasa Tuminasa (2001) i Zwycięstwie Heleny Kaut-Howson (2003). Występował w takich realizacjach dramaturgii współczesnej jak m.in. Shopping and Fucking (1999) i Ogień w głowie (1999) Pawła Łysaka oraz Oczyszczeni Krzysztofa Warlikowskiego. W swoim dorobku filmowym ma role w 0_1_0 Piotra Łazarkiewicza (2008), Świnkach Roberta Glińskiego (2009) oraz Sekrecie Przemysława Wojcieszka (2012). Za rolę Davida w dyplomowym przedstawieniu pt. Niezidentyfikowane szczątki ludzkie i prawdziwa natura miłości (1998) otrzymał nagrodę w kategorii „najlepsza rola męska" na Międzynarodowym Festiwalu Szkół Teatralnych Spotkania ’99 w Brnie oraz na XVII Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Robert Robur

Dramat

Seria tajemniczych zgonów wstrząsa światem nowych mediów. Zagadkę próbuje rozwikłać inspektor Mirosław Kryzys ze Świetlnej Policji. Tropy prowadzą do Roberta Robura, młodego scenarzysty. Tymczasem w Mieście Światła narasta rebelia. Członkowie sekty tajemniczego Mistrza chcą obalić dyktaturę Urzędu Energii. Kto stoi za tajemniczymi zbrodniami? Czy ciemność wygra ze światłem? Kto pisze serial „Wściekłość i wrzask”?

Ostatnia, niedokończona powieść Mirosława Nahacza (1984-2007) rozgrywa się w przyszłości, w której fikcja kreowana przez media wyparła całkowicie rzeczywistość. Sensacyjna akcja łączy się z wizją społeczeństwa, które odurzone medialnymi przekazami, staje się bezwolne i podatne na manipulacje władzy. Spektakl Krzysztofa Garbaczewskiego przenosi dystopijną powieść Nahacza do współczesnego świata cyfrowych mediów i wirtualnej rzeczywistości. To, co dekadę temu wydawało się czystą fantazją, dziś staje się realnością. Wszechobecna inwigilacja i kontrola w sieci, internetowe gwiazdy, które zapalają się równie szybko, jak gasną, koncerny manipulujące informacjami i hakerzy, którzy wykradają im dane – żyjemy w przyszłości, którą wymyślili pisarze. Dzięki technologii virtual reality powstają cyfrowe światy tak realne, że można je pomylić z rzeczywistością. W jaki sposób ten nowy, wspaniały świat wpływa na człowieka i jego relacje z innymi? Jak połączyć dwie strony pękniętej rzeczywistości?

Szczegóły spektaklu

Jackson Pollesch

Dramat

„Osoby kreatywne siedzą dziś na widowni. Kiedyś było odwrotnie. Ci bardziej kreatywni byli na scenie, ci mniej – podziwiali ich elitarną pracę. Fakt, że kreatywność, twórczy impet, przedsiębiorczość są dziś przedmiotem społecznych oczekiwań, a postać człowieka kreatywnego stała się niemal ikoną ducha kapitalizmu, zawdzięczamy prawdopodobnie m.in. artystom teatru. I choć elastyczność, mobilność, kreatywność, odpowiedzialność nie mają na rynku wartości tak ugruntowanej pozycji jak żądza, nienawiść, zazdrość, zemsta, miłość, śmierć, wina czy los, to właśnie do kreatywności – i czas to głośno powiedzieć – należy przyszłość. Kiedy więc tematem sztuki jest żądza, istnieje obawa, że na widowni wszyscy co prawda chętnie będą słuchać historii o żądzy i chętnie wyciągać z niej wnioski, tyle że większość widzów niekoniecznie odczuwa potrzebę żądzy. Ale wszyscy koniecznie chcą być kreatywni.” René Pollesch

Szczegóły spektaklu

Wasza Wysokość

Tragedia

Niezwykłe życie Wandy Rutkiewicz – pierwszej kobiety na K2 i pierwszej Europejki na Mount Evereście – stało się inspiracją do napisania fantazji o tym, jak dzisiaj czułaby się w górach bohaterka podobna do Wandy. Dlaczego by tam szła? Czy potrafiłaby się odnaleźć w innych realiach? Czy znalazłaby wspólny język z nowym pokoleniem wspinaczy?

Fabuła dramatu skupia się na wyprawie w góry. Czwórka bohaterów postanawia wejść na szczyt owianej złą legendą góry – himalaistka, sześćdziesięciolatka, zdobyła już niejeden szczyt, a po śmierci partnera chce dokończyć swój plan i pochować jego ciało; jej przyjaciel, Jerzy, na kilkanaście lat zrezygnował z gór. Teraz, za namową córki Anny udaje się w podróż na niezdobytą górę. Całej trójce towarzyszy reżyser – człowiek, który ma za zadanie nakręcić szczęśliwe obrazy sukcesu polskich sportowców.
„Wasza wysokość” jest historią ludzi, którym nie wystarcza rzeczywistość nizin. Czego szukają w górach? Czy mogą tam znaleźć szczęście, czy tylko śmierć? Czy są zakamuflowanymi samobójcami, czy herosami? I dlaczego polska wyobraźnia zbiorowa od dziesiątek lat obraca się wokół gór?

Szczegóły spektaklu

Holzwege

Dramat

W 1988 roku w niewyjaśnionych okolicznościach w swoim mieszkaniu na Placu Konstytucji w Warszawie umiera wybitny kompozytor, Tomasz Sikorski. Reżyserka Katarzyna Kalwat i dramaturżka Marta Sokołowska próbują rozwikłać tajemnicę śmierci kompozytora, przeprowadzając teatralne śledztwo. Obok aktorów bierze w nim udział Zygmunt Krauze, kompozytor, pianista i przyjaciel Sikorskiego.

"Holzwege” to teatr, eksperyment śledczy i koncert na żywo w jednym. Czy z dokumentów, listów, wspomnień i muzyki uda się odtworzyć prawdę o życiu i śmierci awangardowego artysty?

Szczegóły spektaklu

Męczennicy

Dramat

Europa żyje w strachu, po raz pierwszy od czasów totalitaryzmów. Czego się boimy? Innego, który przyjdzie i zniszczy nasze wartości, styl życia i bezpieczeństwo. Radykalnych ruchów religijnych, które chcą kontrolować życie jednostek i całych społeczeństw. Kryzysu ekonomicznego, który uderza w rodziny i całe wspólnoty, podważając poczucie stabilności. Odpowiedzią na lęki jest zwrot w stronę zasad wiary. To one mają zapewnić stały fundament, na którym można budować życie wśród ruchomych piasków. Oddzielić dobre od złego, moralne od niemoralnego.

Co jednak, gdy wiara zamienia się w dogmatyzm? Kiedy staje się mieczem, który przecina człowieka, rodzinę, wspólnotę? Kiedy idealistyczne pobudki prowadzą do religijnego fanatyzmu?

„Nie bój się” – mówi Lidka, bohaterka spektaklu Grzegorza Jarzyny. Uczennica gimnazjum szuka w Biblii odpowiedzi na pytanie o swoje lęki, o to kim jest i po co żyje. Nagła zmiana jej zainteresowań i zachowania, budzi niepokój ojca, jest niezrozumiała dla rówieśników i nauczycieli. Ale dla Lidki opinia otoczenia się nie liczy. Jest jeden cel i jedna prawda, dla których trzeba poświęcić wszystko.

Spektakl Grzegorza Jarzyny podejmuje próbę analizy mechanizmu strachu i fanatyzmu, z którym konfrontuje się współczesny świat. To dramatyczna opowieść o ludziach, gotowych zapłacić najwyższą ceną za wartości, w które wierzą. Skąd bierze się taki rodzaj determinacji? Jak rodzą się ekstremizmy religijne? Czym jest wiara dla współczesnego człowieka? Gdzie jest jej miejsce w liberalnym systemie? Czego boi się dzisiejsza Europa? Czego boimy się my?

Szczegóły spektaklu

Kalifornia/Grace Slick

Dramat

„Kalifornia i Mur Pacyfiku, o który rozbija się fala ekspansji kolonialnej na Zachód i cofa w postaci zintensyfikowanych światów wewnętrznych, przedstawione przez zespół aktorski szpitala psychiatrycznego w Palo Alto pod kierownictwem Mrs Grace Slick”.

Kalifornia to przestrzeń geograficzna, kulturowa i mentalna, do której nawiązuje najnowsze przedstawienie René Pollescha, oparte na tekście napisanym specjalnie dla TR Warszawa. Zrodzone w Kaliforni w latach 60. XX wieku prądy intelektualne i obyczajowe zmieniły oblicze Zachodu. Dzisiaj w sercu Doliny Krzemowej - Palo Alto, gdzie swoje siedziby mają największe firmy internetowe i technologiczne, decyduje się teraźniejszość i przyszłość kapitalistycznego świata.

Spektakl René Pollescha jest podróżą do brzegów Pacyfiku i z powrotem, śladami cywilizacyjnej fali, która wraca dzisiaj do Europy w postaci cyfrowych technologii, wirtualnych rzeczywistości i nowych modeli ekonomii. To próba zrozumienia, dokąd zaprowadziła zachodnią cywilizację ekspansja kolonialna i poszukiwanie nowych terytoriów. Przewodniczką w tej wędrówce będzie Grace Slick, gwiazda amerykańskiego rocka lat 60., ikona ruchu hippisowskiego. Psychodelia i sieciowy biznes, rewolucja seksualna i podbój kosmosu, wirtualne światy i startupy spotykają się w tym przedstawieniu, które jest trzecią – po „Ragazzo dell’ Europa” i „Jackson Pollesch” – produkcją Pollescha w TR Warszawa.

Szczegóły spektaklu

Anioły w Ameryce

Spektakl opowiada o zyciu grupy nowojorskich gejow, ktorzy zyja w czasach szalejacej pandemii AIDS i ultrakonserwatywnych rzadow Ronalda Regana, w latach 80-tych ubiegłego wieku. Sprawy tozsamosci seksualnej, wielkiej polityki i ideologii, problemow rasowych i społecznych oraz kwestia religii przeplataja sie w tej wielowatkowej, epickiej opowiesci, a wymysleni przez autora bohaterowie mieszaja sie z autentycznymi postaciami historycznymi.

Szczegóły spektaklu