Tadeusz Łomnicki - zdjęcie

Tadeusz Łomnicki

8,6 / 10

476 oddanych głosów

Absolwent krakowskiej PWST (1993).

(Spektakl dyplomowy - Maciej Korbowy i Belatrix ST. I. Witkacy - reż. K. Lupa. Rola Hibiskus/Węborek).

Występował w krakowskim Teatrze Satyry „Maszkaron” (1993-95) w Teatrze Ludowym od 1995 roku

Można go oglądać w spektaklach: ANTYGONA W NOWYM JORKU, BICI BIJĄ, PRYWATNA KLINIKA, GĄSKA, PRZEDSTAWIENIE HAMLETA WE WSI GŁUCHA DOLNA, KRÓLIK KRÓLIK, DUETY, SKRZYDLAK, KUBUŚ I JEGO PAN, PEGGY PICKIT WIDZI TWARZ BOGA, SARENKI.

Ważniejsze role teatralne:

Alfred – MĄŻ I ŻONA A. Fredro, reż. J.A. Braszka. 1993

Kelner - OKNO NA PARLAMENT, R. Cooney, reż. Tadeusz Kwinta, Teatr Satyry Maszkaron -Kraków, 1995

Bob - CAŁY DZIEŃ BEZ KŁAMSTWA, J. Montgomery, reż. Andrzej Mrożewski, Teatr Satyry Maszkaron - Kraków, 1995

Strażnik - ANTYGONA, Sofokles, reż. Włodzimierz Nurkowski, Teatr Ludowy, 1996

Ben Rogers – PRZYGODY TOMKA SAWYERA M. Twain, reż. J. Szurmiej, 1996

Ed – BICI BIJĄ, I. Dowlasz, reż. I. Dowlasz, 1998

Hugo Ball – SYMFONICZNA WAZELINA, reż. Ł. Czuj, 1999

Dziennikarz - WESELE, S. Wyspiański, reż. A. Sroka 2000

Serapion Grab – OPOWIEŚCI JEDENASTU KATÓW, reż. Ł. Czuj, 2000

Ojciec – KAFKA, Franzobel, reż. T. Wysocki, 2001

Alek – PRYWATNA KLINIKA J. Chapman, D. Freeman, reż. J. Fedorowicz, 2002

Błazen – WIECZÓR TRZECH KRÓLI W. Shakespeare, reż. K. Deszcz, 2003

Wuj Tarabuk - PRZYGODY SINDBADA ŻEGLARZA>/I>, B.Leśmian, reż. Krzysztof Rekowski, 2003

Stanley Bigley – BIZNES, J. Chapman, J. Lloyd, reż. J. Fedorowicz, 2004

Hal – APOKALIPSA HOMARA”, M. Buffini, reż. W. Nurkowski, 2005

Hastings – RYSZARD III, W. Szekspir, reż. J. Stuhr, 2005

Fiodor - GĄSKA, N. Kolada, reż. T. Obara, 2006

Tartalia - KRÓL JELEŃ , C. Gozzi, reż. G. Pampiglione, 2007

Gratiano - KUPIEC WENECKI William Shakespeare, reż. T. Svoboda, 2008

Role filmowe i telewizyjne:

Czudra`s Leutman - LISTA SCHINDLERA, reż. S. Spielberg, 1993

Dyrektor szkoły – DUŻE ZWIERZĘ, reż. J. Stuhr, 1999

Żałobnik - TAK CZY NIE, reż. R. Bugajski TVP2, 2003

Właściciel cyganerii - KRYMINALNI, TVN, 2005

Eduardo - FALA ZBRODNI, reż. K. Lang, TV Polsat, 2005

Pilot Janusz Kruszona - WIELKIE UCIECZKI, reż. R. Dunaszewski, TVN, 2005

Adamowicz - FALA ZBRODNI reż. Filip Zylber / (TVPolsat)- 2006

Ks. Jan - DZIEŃ GNIEWU ; reż. Marek Sołek - 2006

Wiśnioch - GLINA 2 reż. Władysław Pasikowski (TV) - 2007

KATASTROFY GÓRNICZE - OSTATNIA SZYCHTA – 11.09.1995 KWK. Nowy Wirek reż. Radosław Dunaszewski /Eugeniusz Mosz/ (TVN) - 2007

Dowódca posterunku celnego - VIOLETTE reż. Valérie Gaudissart - 2008

Tadeusz - OBYWATEL NN reż. Feliks Falk - 2008

Spektakle z udziałem tego aktora:

Wujaszek Wania

Dramat

Cała złożoność psychologiczna bohaterów „Wujaszka Wani” ich rozterki, tęsknoty, paradoksalnie, doskonale rymują się z dylematami i kondycją współczesnego człowieka, który nagle stanął w obliczu wyborów ostatecznych, został zmuszony do postawienia pytań fundamentalnych. Pytania o sens życia w świetle podjętych niegdyś decyzji, o zasadność wyborów, które prowadzą nas na trudne ścieżki losu, o prawo do szczęścia, miłości i nieskrępowanego życia. Kiedyś mogły nam się wydawać jedynie romantyczne, odległe, typowe dla bohaterów literackich. Jednak dziś, w roku 2021, kto z nas nie miał podobnych refleksji? Przecież, podobnie jak bohaterowie Czechowa, obserwujemy, jak dewaluują się dawne wartości, kruszeją systemy, na naszych oczach rozpada się świat, który znamy. Ale nie tylko się rozpada, sami wciąż “odkładamy go na później”, jak spełnienie, nadzieje, życie.

Premiera: 3|5 czerwca 2021

Szczegóły

Stroiciel grzebieni. Akt 2

Komedia

Po ogromnym sukcesie „Stroiciela grzebieni” Krzysztof Niedźwiedzki powraca z 2 częścią kultowego spektaklu. Tadeusz, główny bohater opuszcza w urnie Podhale i wraz ze swoją żoną Magdą przenosi się w odległy rejon Polski – na Mazury. Pośmiertny rejs jachtem jest dla obojga sentymentalną podróżą i jednocześnie pełną humoru przygodą, której koniec wyznacza wciąż oddalający się horyzont. Na szlaku Krainy Tysiąca Jezior spotykają kolejne znaczące dla ich losów postaci, realnie wpływające na bieg wydarzeń. W spektaklu nie brakuje historycznych odniesień, komicznych zdarzeń, filozoficznych spekulacji i wzruszeń właściwych kochającym się ludziom, których nawet śmierć nie jest w stanie rozłączyć. „Stroiciel grzebieni. Akt 2” to spektakl rozgrywający się między tym i tamtym światem, ziemią i wodą, powagą i humorem.

Szczegóły

Wstyd

Komedia

„Wstyd” Marka Modzelewskiego to rozpisana na cztery postaci – dwóch teściów i dwie teściowe – komedia o tym, co mają począć rodzice, gdy ich planujący ożenek syn nagle ucieka sprzed ołtarza. Skrywane pod sztucznymi uśmiechami urazy i pretensje biorą górę nad konwenansami, a do głosu dochodzą pięści i obelgi. Największą wartością tekstu Marka Modzelewskiego jest to, że w komediowej formie udaje mu się stworzyć intymny portret miłosny naszego społeczeństwa, w którym poczucie wstydu bierze górę nad otwartością na miłość we wszystkich jej wymiarach.

Szczegóły

Mistrz i Małgorzata

Dramat


Spektakl przeznaczony dla widzów dorosłych.


Jaki diabeł skusił Adaptatora powieści Michaiła Bułhakowa, że podjął próbę zmierzenia się z kultowym tekstem i zrozumienia jego autora i świata, z którego wyrosła ta opowieść? Świata, który wydawało się, że ma być już wolny od „opium dla ludu”, a jednak…

Czy Diabeł w Moskwie Bułhakowa nie był bardziej prawdziwy niż w dzisiejszym Krakowie? Czy niewiara Bułhakowa nie była bardziej metafizyczna niż wiara dzisiejszych „wierzących”?

Diabelski korowód świty Wolanda przybył do miasta. Chce je poznać, dowiedzieć się jak żyją ludzie, w co wierzą, co jest dla nich ważne, co lepsze: cuda czy apokalipsa? Tytułowy Mistrz to pisarz, Małgorzata zaś wierzy w jego pisanie i jest gotowa na wszystko, żeby je ocalić. Ale o czym jest jego powieść? Główni jej bohaterowie to Jeszua i Piłat. A diabeł obserwuje, miesza i sprawdza.
W co wierzycie dzisiaj? W co wydaje wam się, że wierzycie? A w diabła też nie? A ci co nie wierzą w nic, po co żyją? Myślicie, że jak umrą stare religie, nadejdzie ateizm? Bułhakow mówił o sobie, że jest mistykiem. Nie magia go zajmowała, ale mistycyzm. Jak być mistykiem w świecie, który nie wierzy? Ano tak.

Adaptator przeszedł z Mistrzem Bułhakowem całą drogę tworzenia, ale czy i jak wierzy dziś w Twórcę?

Szczegóły

Boska

Komedia

Przeszła do historii jako Boska! Czarowała głosem, każdy chciał ją usłyszeć, widzowie i słuchacze wypełniali po brzegi sale Carnegie Hall... A ona, radośnie fałszując, rozkoszowała się swoim brakiem talentu, albo wiarą, w to, czego Bóg jej poskąpił. Bogata ekscentryczka, Florence Foster Jenkins, bo o niej mowa, nie miała ani słuchu, ani głosu, ale kto bogatemu zabroni spełniać najbardziej nawet szalone marzenia? Jej się to udało! Płyty z wykonanymi najgorszej śpiewaczki świata sprzedawane są do dzisiaj na całym świecie.

Zapraszamy na słodko-gorzką komedię brytyjskiego dramatopisarza Petera Quiltera i spotkanie z tą niepowtarzalną, barwną postacią, której brak talentu nie przeszkodził w zrobieniu międzynarodowej kariery.

W boską Florence wcieli się fantastyczna Marta Bizoń.

premiera 20 lutego 2021, Scena Pod Ratuszem

Szczegóły

Krakowska lekkość bytu

Muzyczny

Od dnia gdy upadł motel Krak, gdy zamknięto i zburzono bar Smok, gdy na Rynku wylądowała głowa Mitoraja, a Szajbus, wariat z Vis a Vis, powiesił się z rozpaczy, coś się w mieście zepsuło. Oto jednak nadszedł czas, aby to miasto naprawić, poddać terapii. Podłożyć pod miasto muzyczną bombę. „Krakowska lekkość bytu” – to muzyczna podróż do podziemnego Krakowa, którego już prawie nie ma; to także jedyny w swoim rodzaju stan umysłu, inne poczucie czasu, to jest ów „krakowski spleen”, pełen smogu, alkoholu, kawiarnianych dyskusji, ów ocean zmarnowanego czasu, który stanowi o wyjątkowości Miasta Królów.

W rytm granej na żywo energetycznej muzyki, usłyszymy 23 songi pełne humoru, czarnej groteski, zaprawione odrobiną melancholii i nasączone duchem niepokornego rocka, w których wspomnienia dawnych czasów, mieszają się z ironicznym obrazem współczesnego miasta.

Premiera: 18 października 2019, Scena Pod Ratuszem

Szczegóły

Prywatna Klinika

Komedia

Pewnego pięknego dnia w mieszkaniu pewnej atrakcyjnej kobiety powstaje niezwykłe zamieszanie z udziałem jej kochanków, ich żon, jej najlepszej przyjaciółki i ... byłego męża. Początkowe poważne tarapaty zamieniają się w splot dowcipnych sytuacji toczących się w zawrotnym tempie, ale zakończonych happy endem.

Tomasz Schimscheiner został laureatem ustanowionej w 2003 roku nagrody za rolę komediową, Wojciecha Szawula jednego z założycieli KFArT-u za kreację roli Ryszarda w spektaklu "Prywatna klinika"

"Prywatna klinika" uzyskała nominacje do nagrody Złotej Maski w kategorii najpopularniejszy spektakl dla dorosłych 2002 roku przyznawanej przez krakowską publiczność

*Teatru zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w repertuarze i obsadzie spektaklu. Uprzejmie prosimy o zajmowanie miejsc na widowni najpóźniej 5 minut przed rozpoczęciem przedstawienia lub koncertu. Po tym terminie obsługa nie gwarantuje możliwości zajęcia oznaczonych miejsc. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl. Spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię.

Szczegóły

Teatr Telewizji. Komedia sensacyjna

Komedia

W ostatniej części trylogii komediowej Krzysztofa Niedźwiedzkiego znajdziemy finezyjną intrygę, naturalne, wiarygodne aktorstwo, grozę graniczącą z komizmem i falujące emocje.

Bohaterowie spektaklu, czterej mężczyźni, wymyślają scenariusz kryminalnego filmu. Snują opowieść, która bardzo szybko przejmuje władzę nad ich losami. Wymyślona historia niespodziewanie przenosi się na ekrany telewizorów, a rozwój fabuły zaczyna zagrażać życiu scenicznych postaci. Przestają działać telefony, zatrzaskują się drzwi, a nieznani oprawcy zbliżają się coraz bardziej…

W spektaklu, który jest próbą udowodnienia jak łatwo można ulec manipulacji, mamy z jednej strony sensacyjną i zagadkową fabułę, z drugiej potężną dawkę humoru, który skutecznie rozbraja narastającą atmosferę grozy, z trzeciej zaskakujące zakończenie.

Krzysztof Niedźwiedzki - w 1996 roku założył istniejącą do dzisiaj grupę kabaretową Formacja Chatelet. Jest autorem tekstów i reżyserem dwóch pierwszych programów tej grupy. Współredaguje humorystyczne pismo "Nowy Pompon". Zajmuje się pisaniem tekstów satyrycznych, scenariuszy telewizyjnych i sztuk teatralnych.

Szczegóły

Królik Królik

„Królik Królik” Colline Serreau to anarchiczno – matriarchalna, lekko lewicująca komedia, w której pod warstwą dowcipu kryją się problemy poważne i głębokie. Oto mamy obraz rodziny Królików - z pozoru normalnej i „poukładanej”. W tej rodzinie wszystko zdaje się być na swoim miejscu. Tymczasem, w miarę rozwoju akcji, widz dowiaduje się, że każda z postaci skrywa jakąś tajemnicę i jakąś życiową porażkę: córki odchodzą od swych mężczyzn, synowie aktywnie działają w organizacjach terrorystycznych, ojciec traci pracę, a najmłodszy syn – tytułowy Królik – jest przybyszem z kosmosu. Na dodatek we Francji, w której dzieje się akcja sztuki, właśnie odbywa się pucz wojskowy, obalający dawny porządek. W tym szalonym świecie jest jedna postać, wokół której te ludzkie planety krążą i ulegają jej sile grawitacji. To Mama. Ona wydaje się porządkować świat i jednocześnie prowokować do stawiania pytań o wartości podstawowe. O rolę rodziny, gdy świat staje na głowie. O potrzebę ciepła i czułości, która ma moc izolacji od zagrożeń zewnętrznych, ale jest też remedium na samotność. O potrzebę obecności drugiego człowieka. Wreszcie – o rolę kobiet i mężczyzn we współczesnym świecie. I choć w tekście Serreau nie ma odpowiedzi na pytanie „jak żyć?”, mam nadzieję, że spektakl skłoni widza do stawiania sobie samemu pytań i snucia refleksji. Kiedy umilknie śmiech.

Szczegóły

Przedstawienie Hamleta we wsi Głucha Dolna

Władza ludowa dbała nie tylko o rozwój ideowy, ale również kulturalno-oświatowy wszystkich obywateli. Do lokalnych kolektywów robotniczo-chłopskich co rusz trafiały więc dyrektywy obligujące miejscowy aktyw partyjny do zorganizowania – oczywiście poprawnych politycznie – wydarzeń kulturalnych. I tak aktywiści spółdzielni w Głuchej Dolnej postanowili się „odświeżyć kulturowo”, przygotowując przedstawienie. Przypadek sprawił, że wybór padł na „Hamleta”. Reżyserem wybrany został wiejski nauczyciel, który tak rozdał szekspirowskie role, że charaktery wykonawców niebezpiecznie nałożyły się na charaktery postaci. Sekretarz organizacji partyjnej Bukara, lokalny satrapa i oszust został Klaudiuszem, a jego zausznik, szara eminencja we wsi ma zagrać role Poloniusza. Hamletem natomiast zostaje Joca, młody chłopak, którego ojciec padł ofiarą fałszywych oskarżeń ze strony partyjnych kacyków. Ta „teatralna” walka o dobre imię ojca staje się głęboką metaforą walki z hipokryzja i ideowym zakłamaniem o prawo i prawdę.

Szczegóły

53 wojny

Dla pań będzie to spektakl o miłości, dla panów – o wojnie, a tak naprawdę to pełna emocji opowieść o tym, jak dwoje ludzi z pasją, twórczych i ciekawych świata, wśród wielu realnych wojen, rozgrywających się bliżej i dalej od naszych domów i granic, stoczyło tę najważniejszą batalię – o siebie nawzajem, o dom i rodzinę. Kanwą scenariusza jest książka Grażyny Jagielskiej „Miłość z kamienia. Życie z korespondentem wojennym”, w której autorka opowiada, jak po dwudziestu latach małżeństwa z Wojciechem Jagielskim reporterem „Gazety Wyborczej” i autorem wielu znakomitych książek, trafiła do szpitala psychiatrycznego z objawami stresu bojowego. Była to choroba, którą przekazał jej mąż wraz ze w wszystkimi emocjami przywożonymi z każdej kolejnej wyprawy na wojnę do Afryki, Azji, na Zakaukazie… Dlatego sceniczna opowieść będzie się toczyła niejako w dwóch planach: intymnym, niemal konfesyjnym, przepełnionym wielką samotnością i panicznym strachem o najbliższego człowieka i szerokim, społecznym, politycznym, ogarniętym wojną, tym z reportaży Wojciecha Jagielskiego.

Szczegóły

Skrzydlak

Jeśli nie anioł, to kto zamieszkał wśród pajęczyn i kurzu w zrujnowanym garażu w ogrodzie nowego domu Michaela i jego rodziny? Chłopiec właśnie przeprowadził się i jakoś nie może przyzwyczaić się do nowego miejsca. Krąży po domu i ogrodzie, próbując zejść z oczu rodzicom zaabsorbowanym chorobą młodszej córeczki, aż odkrywa w garażu dziwnego lokatora, który co prawda wygląda jak kloszard, ale… ma skrzydła. Człowiek-Ptak? Mimo szorstkich manier Skrzydlaka zaintrygowany chłopiec coraz bardziej oddaje się nowej znajomości. Razem z koleżanką z sąsiedztwa pomagają nieznajomemu odzyskać siły, przynoszą jedzenie i lekarstwa. W zamian otrzymują cudowny dar…

Szczegóły

Kolacja dla głupca

Komedia

Zapraszamy na kolację! Atrakcją wieczoru będzie tytułowy Głupiec, niezbyt lotny księgowy z ministerstwa finansów, fantastyczny obiekt towarzyskich manipulacji i żartów. Wygodnie i dostatnio żyjące towarzystwo z wyższych sfer Paryża zabawia się regularnie organizując co wtorek kolacje, na które przyprowadzają życiowych nieudaczników. To rodzaj gry-konkursu, wygrywa ten, kto przyprowadzi największego niedojdę. Bogaty wydawca, Pierre Brochant, wydaje się mieć wygraną w kieszeni. Zaprosił niezbyt rozgarniętego księgowego, którego pasją jest budowanie makiet z zapałek. Niestety, tuż przed wyjściem na kolację Pierre ulega kontuzji, która nie pozwala mu wyjść z domu. I tak obaj panowie – mądrala i jego głupiec – zostają uwięzieni w mieszkaniu Pierre’a, przez które przetoczy się upiorny wir nieprzewidywalnych wydarzeń. Ich niezamierzonym kreatorem stanie się szczery, serdeczny i uczynny księgowy… To jedna z najlepszych komedii na świecie!

W trosce o Wasze zdrowie przygotowaliśmy ZASADY BEZPIECZNEGO POBYTU w obiektach Teatru Ludowego, obejmujące szczegółowe procedury funkcjonowania, takie jak:
• powszechna dostępność środków dezynfekcyjnych w obiekcie Teatru – przy wejściu do obiektu, kasach, szatni, kawiarni oraz w toaletach. Do utrzymania czystości i higieny w obiekcie używamy wyłącznie profesjonalnych urządzeń i środków chemicznych, które zapewniają odpowiednią dezynfekcję;
• zachowanie najwyższego poziomu czystości w obiekcie, w tym regularna i częsta dezynfekcja wszystkich części wspólnych, wszystkich powierzchni używanych przez widzów, w tym przestrzeni w obrębie kawiarni teatralnej i foyer, szatni i toalet;
• wyposażenie pracowników Teatru oraz bileterów w odpowiednie środki ochrony osobistej (maseczki, przyłbice, środki do dezynfekcji rąk);
• obniżenie maksymalnej ilości widzów, którą przyjmujemy w obiekcie i udostępnienie widzom nie więcej niż połowy liczby miejsc,
• kontrola zajmowania miejsc na widowni w celu zachowania bezpiecznych odległości (rzędy powinny być zajmowane naprzemiennie, z zachowaniem jednego wolnego miejsca między widzami);
• wietrzenie i wentylowanie obiektów zamkniętych przed, w trakcie i po każdym wydarzeniu artystycznym;
• wyznaczenie określonych tras poruszania się po obiekcie i specjalnych ciągów komunikacyjnych;
• kontrolowanie przepływu publiczności przez obsługę widowni, w szczególności ustawianie kolejek z zachowaniem dystansu 2 metrów;
• wyznaczenie dodatkowych stref wyjścia z obiektu;
• bezpieczne warunki sprzedaży i rezerwacji biletów m.in. wyposażenie pracowników kas w maseczki, rękawiczki i płyn dezynfekujący.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa i minimalizowania ryzyka zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wprowadzone zostały następujące zasady obowiązujące osoby przebywające w obiektach Teatru Ludowego, w związku z udziałem w przedstawieniach teatralnych.
Osoby chcące skorzystać z wydarzeń artystycznych organizowanych przez Teatr zobowiązane są do :
Złożenia rekomendowanego prze MKiDN oświadczenia o stanie zdrowia. Oświadczenie jest dostępne ew kasach biletowych teatru. Złożenie oświadczenia jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przekazanie danych osobowych do GIS w uzasadnionej sytuacji epidemiologicznej.
Osoby przebywające w Teatrze Ludowym zobowiązane są do:
• dokonania dezynfekcji rąk po wejściu do budynku;
• przestrzegania zasad bezpiecznego dystansu przestrzennego tj. do zachowania bezpiecznej odległości min. 2 metrów pomiędzy sobą;
• posiadania i właściwego używania środków ochrony pozwalających na zakrycie ust i nosa;
• przebywania we wszystkich przestrzeniach Teatru w środkach ochrony indywidualnej, w postaci maseczek lub środków równoważnych;
• poddania się rygorowi sanitarnemu, polegającemu na tym, że w toaletach jednocześnie może przebywać nie więcej niż 3 osoby;
• zajmowania miejsc siedzących naprzemiennie - co drugie siedzenie. Obowiązek zachowania jednego wolnego miejsca między widzami nie dotyczy widza, który:
- uczestniczy w wydarzeniu z dzieckiem do ukończenia 13. roku życia,
- jest osobą z orzeczeniem o niepełnosprawności, osobą z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności, osobą z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub osobą, która ze względu na stan zdrowia nie może poruszać się samodzielnie.
W celu realizacji powyższych obowiązków umożliwia się dokonanie zakupu maseczek ochronnych i rękawiczek ochronnych w obiekcie – w kasie Teatru.
Pracownicy obsługi widowni i bileterzy zobowiązani są do egzekwowania od osób wchodzących do obiektu Teatru obowiązku dezynfekowania rąk i przebywania w środkach ochrony indywidualnej, w postaci maseczek lub środków równoważnych, oraz ich właściwego używania. W przypadku zaistnienia powodów skutkujących zwolnieniem z obowiązku zakrycia ust i nosa na podstawie § 18 ust. 3 pkt 3 Rozporządzenia rady ministrów z dnia 29 maja 2020r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii – osoba korzystająca ze zwolnienia proszona będzie o złożenie pisemnego oświadczenia w tym zakresie (wzór oświadczenia zawierający klauzule dot. ochrony danych osobowych, stanowi załącznik do regulaminu sprzedaży [kliknij w celu pobrania]), oświadczenie dostępne jest online oraz w kasie Teatru.
Zastrzeżona została możliwość zobowiązania do niezwłocznego opuszczenia obiektu Teatru osoby wykazujące objawy chorobowe (m.in. uporczywy kaszel, trudności w oddychaniu, wysoka temperatura) oraz osoby, które nie przestrzegają zasad bezpiecznego pobytu w Teatrze.

Drodzy Widzowie, otwarcie Teatru nie zwalnia nas z odpowiedzialności – dbajmy o siebie i innych.
Uczestnictwo w wydarzeniu artystycznym jest równoznaczne z akceptacją ww. zasad stanowiących regulamin „Bezpieczny pobyt w obiektach Teatru”, którego zapisów uczestnik wydarzenia jest zobowiązany przestrzegać.

Szczegóły

Tartuffe albo Szalbierz

Tragedia

To arcydzieło francuskiej literatury dramatycznej i szczytowe osiągniecie komediowego geniuszu Moliera. Przedmiot godny dramatu pisarz zamknął w ramach komedii, która przez wieki nie straciła nic z aktualności. Taruffe, mistrz manipulacji, bigot-artysta w bogatym i zadufanym w sobie Orgonie znalazł wdzięczny obiekt swoich zabiegów. Kiedyś musiał żebrać, teraz dzięki swoim talentom jest rezydentem w zamożnym domu swego dobrodzieja z nadziejami na dalsze profity. Wszak na wydaniu jest posażna córka Orgona, a i zaniedbywana żona gospodarza przyciąga jego uwagę… Sam zaś Orgon zaślepiony bezkrytycznym uwielbieniem dla nowego przyjaciela ufa mu i wierzy bezgranicznie we wszystkim, obdarzając, na złość rodzinie, coraz to nowymi dowodami przywiązania.

Scena zdemaskowania hipokryzji Tartuffe’a to jedna z najświetniejszych scen w historii teatru – wyzwanie dla artystów i rozkosz dla widzów.

W jak niekonwencjonalny sposób zmierzył się z geniuszem Moliera czeski reżyser Tomas Svoboda (który na naszych scenach wyreżyserował już kilka znakomitych, także swojego autorstwa, komedii) przekonajcie się Państwo sami. Śmiech przez łzy? Tak! Ale żywiołowy i niepowstrzymany.

Szczegóły

Hańba

Dramat

Człowiek zhańbiony to człowiek, który utracił coś, czego nie da się odzyskać. Jest jak trędowaty, jego hańba może zarazić tych, których dotknie. Utracił, ale być może też uzyskał. Bo dopiero upadłszy tak nisko, jak tylko się da, do poziomu psa, człowiek może podjąć próbę zrozumienia, kim naprawdę jest i ile tak naprawdę warte jest jego życie. Człowiek może pohańbić się w oczach innych ludzi, ale prawdziwa hańba dotyka go dopiero w jego własnych oczach. Sam przed sobą staje się niegodny, bezwartościowy i skalany. Sam musi stanąć w obliczu wyzwania odbudowania siebie, ukonstytuowania siebie na nowo. Musi określić, kim będzie oraz czy i w jaki sposób jego hańba będzie stanowić o jego tożsamości.

Zagłębiając się w powieść Coetzee'go i stawiając kolejne pytania, odkrywamy niewygodne prawdy, które prowadzą do coraz trudniejszych pytań. O winę, o wstyd, o samotność, o naturę nienawiści i przemocy, o mężczyzn, o kobiety. Ale Coetzee nie udziela odpowiedzi, tylko z ironicznym uśmiechem podsuwa nam kolejne obrazy, kolejne sceny i kolejne przemilczenia, prowadząc coraz głębiej w otchłań hańby.

Na scenie ofiary po raz kolejny stają twarzą w twarz z oprawcami, jednym i drugim udziela się głosu. Pytanie brzmi, czy ten akt może doprowadzić do pojednania, czy też stanowić będzie kolejny rozdział niekończącej się historii ludzkiego cierpienia.

Szczegóły

Wszystko o mężczyznach

Komedia

Męski świat, wykreowany ze strzępów rozmów podsłuchanych w siłowni, deklaracji składanych przy kieliszku, buńczucznych gróźb mafiosów z półświatka, nie do końca twardych męskich rozmów, w sytuacjach, kiedy staje się wobec utraty najbliższych… To dramaturgiczne wznowienie tematu znanego już naszym widzom ze spektaklu „Wszystko o kobietach”. Trzech aktorów wciela się w kilkanaście postaci, z pasją i szczerością, dając widzom powód do uśmiechu i jednocześnie do zadumy.

*Teatru zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w repertuarze i obsadzie spektaklu. Uprzejmie prosimy o zajmowanie miejsc na widowni najpóźniej 5 minut przed rozpoczęciem przedstawienia lub koncertu. Po tym terminie obsługa nie gwarantuje możliwości zajęcia oznaczonych miejsc. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl. Spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię.

Szczegóły

Sarenki

Komedia

Któż z nas nie lubi czeskich komedii. Specyficzny humor naszych sąsiadów zawsze wywołuje w nas - czasem niemal mimowolną - wesołość. Zapraszamy zatem na wesoły wieczór w towarzystwie czterech życiowych nieudaczników: dyrygenta, który w wypadku stracił powieki, cierpiącego na gigantyzm mykologa, nieśmiałego urzędnika skarbówki i bezrobotnego wynalazcy oraz czterech niezwykłych Sarenek.

Mogą one spełnić jedno i jak to w bajkach bywa - pierwsze wypowiedziane - życzenie każdego z tych pechowców. Czym grozi takie spełnianie życzeń, przekonajcie się Państwo sami. Autorem i reżyserem tej niczym nie skrępowanej komedii jest zaprzyjaźniony z naszym Teatrem artysta z czeskiej Pragi, Tomas Svoboda. Dotychczas na naszej scenie dał się poznać jedynie jako reżyser.

Teraz możemy obejrzeć jego autorski spektakl, w którym pokazał swoje zniewalające poczucie humoru!

Szczegóły

Biedny Ja, Suka i Jej Nowy Koleś

Komedia

Czym różni się nowoczesna miłość od miłości? Datą przydatności do spożycia. Suka spotyka Biednego Ja na basenie, zamieszkują razem. To wielkie uczucie, ale pojawia się Jej Nowy Koleś. Wszyscy uciekają przed samotnością, jednak w związkach skupiają się tylko na sobie.

Michał Walczak – serwując widzom nieustanne zwroty akcji, miks dramatu, komedii obyczajowej i teatru absurdu – przygląda się znaczeniu słów „miłość” i „przyjaźń”. Reżyser Piotr Jędrzejas świadomie posługuje się kiczem i bawi konwencjami teatralnymi.

Szczegóły

Duety

To spisane z przymrużeniem oka i z nutką goryczy kompendium wiedzy o życiu w parach, o relacjach damsko-męskich w najróżniejszych ich odmianach i konfiguracjach. Mamy więc szansę być świadkami pierwszej randki pary, która poznała się dzięki matrymonialnemu ogłoszeniu w prasie, dzielić problemy życia zawodowego i prywatnego pary aktorskiej… A wszystko to i śmieszne i dotkliwe, i momentami takie bliskie naszej codzienności.
Autorem tej nieco ekscentrycznej komedii, złożonej z czterech różnych epizodów jest angielski dramatopisarz, który odniósł spektakularny międzynarodowy sukces. Jego sztuki grane są od Sydney po Edynburg i od Finlandii po Nową Zelandię. Od kilku lat goszczą też na scenach polskich.

Szczegóły

Gąska

To gorzka komedia napisana przez jednego z najpopularniejszych współczesnych autorów rosyjskich. Nikołaj Kolada jest znawcą ludzkich dusz i orędownikiem prostych, „nieważnych” ludzi, którzy przeżywają swoje jakże ważne dramaty. W „Gąsce” opowiada on historię artystów, żyjących w mieście bez perspektyw, którzy bardziej niż o karierę walczą o własne szczęście, bo znaleźli się w takim szczególnym momencie życia, kiedy powinni pogodzić się z przemijaniem, zdobyć na okazanie wstydliwie dotąd skrywanych uczuć i pragnień bez aktorskiej emfazy.
Lawinę zdarzeń i emocji wyzwala młoda aktoreczka, która trafia do zespołu teatralnego tworzonego przez podstarzałe amantki i znudzonych, niedocenianych urzędników z artystowskimi pretensjami.

Szczegóły

Stroiciel grzebieni

Komedia

Spektakl Krzysztofa Niedźwiedzkiego daleki jest od nadęcia i stawia na inteligentny humor. Publiczność wciągnięta w pośmiertne problemy jest zaangażowana w historię, dobrze się bawi, a aktorów nagradza gorącymi brawami. (…) „Stroiciel grzebieni” to wbrew pozorom nie jest spektakl o śmierci. Koniec życia jest tylko pretekstem do rozmyślań o uczuciach, wartościach i perspektywie z jaką patrzymy na świat. To bez wątpienia piękna opowieść o miłości.

Szczegóły

Rewizor. Będzie wojna! | #WspieramKulture

Tragedia

Link do bezpłatnej transmisji znajdziesz na Facebooku Teatru Ludowego: KLIKNIJ TUTAJ

Mikołaj Gogol w „Rewizorze” demaskuje układy funkcjonujące w każdym społeczeństwie i systemie. Artur Pałyga przystawia naszej rzeczywistości gogolowskie lustro. Na ile jesteśmy w stanie się w nim przejrzeć i rozpoznać? Tym bardziej, że lustro wydaje się być rodzajem krzywego zwierciadła. A może to świat już tak bardzo wypadł nam z formy. To już nie pierwszy ani drugi, tylko kolejny rewizor, który przyjeżdża do miasta. Wszyscy mieszkańcy są zmęczeni wciąż powracającą historią i nikt nie chce zajmować się Rewizorem. Ale On wie jak do siebie przekonać. Popisy taneczne, wokalne i kulinarne, w ramach wszechobecnych talent show to już przeżytek. Najbardziej trendy jest teraz wojna "Z czego się śmiejecie? Z samych siebie się śmiejecie". Tylko, że ten śmiech znaczy już coś kompletnie innego.

Szczegóły

Tożsamość Willa

Tragikomedia

Kucharka z Kombinatu, Ronald Reagan i Lenin na jednej scenie. Niemożliwe?
A jednak! Znane z absurdalnego poczucia humoru siostry – Gabriela i Monika Muskały - w swoim najnowszym spektaklu, zabierają nas w surrealną i pełną nieoczekiwanych zwrotów akcji podróż po Nowej Hucie. Nie dziwi więc, że na placu Centralnym spotykamy dawnego prezydenta Stanów Zjednoczonych, w Emausie – Agnieszkę z „Człowieka z marmuru”, a u psychologa – pomnik Lenina, który stracił pamięć. To, co przeszłe miesza się z teraźniejszością w zaskakujących i tragikomicznych wydarzeniach.

Jeśli jesteście głodni humoru, chodźcie z nami na pierogi do Stylowej, na ryby nad Zalew Nowohucki lub weźcie udział w sentymentalnym spotkaniu po latach, na którym ludzką formę przybiorą takie ikony Nowej Huty jak: Bar Centralny, Meksyk czy zliftingowany Dom Młodego Robotnika.

Szczegóły