Tadeusz Łomnicki - zdjęcie

Tadeusz Łomnicki

8,5 / 10

354 oddanych głosów

Absolwent krakowskiej PWST (1993).

(Spektakl dyplomowy - Maciej Korbowy i Belatrix ST. I. Witkacy - reż. K. Lupa. Rola Hibiskus/Węborek).

Występował w krakowskim Teatrze Satyry „Maszkaron” (1993-95) w Teatrze Ludowym od 1995 roku

Można go oglądać w spektaklach: ANTYGONA W NOWYM JORKU, BICI BIJĄ, PRYWATNA KLINIKA, GĄSKA, PRZEDSTAWIENIE HAMLETA WE WSI GŁUCHA DOLNA, KRÓLIK KRÓLIK, DUETY, SKRZYDLAK, KUBUŚ I JEGO PAN, PEGGY PICKIT WIDZI TWARZ BOGA, SARENKI.

Ważniejsze role teatralne:

Alfred – MĄŻ I ŻONA A. Fredro, reż. J.A. Braszka. 1993

Kelner - OKNO NA PARLAMENT, R. Cooney, reż. Tadeusz Kwinta, Teatr Satyry Maszkaron -Kraków, 1995

Bob - CAŁY DZIEŃ BEZ KŁAMSTWA, J. Montgomery, reż. Andrzej Mrożewski, Teatr Satyry Maszkaron - Kraków, 1995

Strażnik - ANTYGONA, Sofokles, reż. Włodzimierz Nurkowski, Teatr Ludowy, 1996

Ben Rogers – PRZYGODY TOMKA SAWYERA M. Twain, reż. J. Szurmiej, 1996

Ed – BICI BIJĄ, I. Dowlasz, reż. I. Dowlasz, 1998

Hugo Ball – SYMFONICZNA WAZELINA, reż. Ł. Czuj, 1999

Dziennikarz - WESELE, S. Wyspiański, reż. A. Sroka 2000

Serapion Grab – OPOWIEŚCI JEDENASTU KATÓW, reż. Ł. Czuj, 2000

Ojciec – KAFKA, Franzobel, reż. T. Wysocki, 2001

Alek – PRYWATNA KLINIKA J. Chapman, D. Freeman, reż. J. Fedorowicz, 2002

Błazen – WIECZÓR TRZECH KRÓLI W. Shakespeare, reż. K. Deszcz, 2003

Wuj Tarabuk - PRZYGODY SINDBADA ŻEGLARZA>/I>, B.Leśmian, reż. Krzysztof Rekowski, 2003

Stanley Bigley – BIZNES, J. Chapman, J. Lloyd, reż. J. Fedorowicz, 2004

Hal – APOKALIPSA HOMARA”, M. Buffini, reż. W. Nurkowski, 2005

Hastings – RYSZARD III, W. Szekspir, reż. J. Stuhr, 2005

Fiodor - GĄSKA, N. Kolada, reż. T. Obara, 2006

Tartalia - KRÓL JELEŃ , C. Gozzi, reż. G. Pampiglione, 2007

Gratiano - KUPIEC WENECKI William Shakespeare, reż. T. Svoboda, 2008

Role filmowe i telewizyjne:

Czudra`s Leutman - LISTA SCHINDLERA, reż. S. Spielberg, 1993

Dyrektor szkoły – DUŻE ZWIERZĘ, reż. J. Stuhr, 1999

Żałobnik - TAK CZY NIE, reż. R. Bugajski TVP2, 2003

Właściciel cyganerii - KRYMINALNI, TVN, 2005

Eduardo - FALA ZBRODNI, reż. K. Lang, TV Polsat, 2005

Pilot Janusz Kruszona - WIELKIE UCIECZKI, reż. R. Dunaszewski, TVN, 2005

Adamowicz - FALA ZBRODNI reż. Filip Zylber / (TVPolsat)- 2006

Ks. Jan - DZIEŃ GNIEWU ; reż. Marek Sołek - 2006

Wiśnioch - GLINA 2 reż. Władysław Pasikowski (TV) - 2007

KATASTROFY GÓRNICZE - OSTATNIA SZYCHTA – 11.09.1995 KWK. Nowy Wirek reż. Radosław Dunaszewski /Eugeniusz Mosz/ (TVN) - 2007

Dowódca posterunku celnego - VIOLETTE reż. Valérie Gaudissart - 2008

Tadeusz - OBYWATEL NN reż. Feliks Falk - 2008

Spektakle z udziałem tego aktora:

Stroiciel grzebieni

Komedia

„Czy umieraliście już kiedyś ze śmiechu? Jeżeli nie, warto spróbować”
Krzysztof Niedźwiedzki, autor i reżyser

Najnowszy spektakl Krzysztofa Niedźwiedzkiego przenosi widza w obszar na granicy światów. Umrzeć jest łatwo, ale zapewnienie sobie komfortu „po drugiej stronie” może być nie lada wyzwaniem. Zwłaszcza gdy zamiast w rodzinnym Krakowie, zostało się pomyłkowo pochowanym na podhalańskim cmentarzu.

Tadeuszowi – głównej postaci tej komedii – przydarzyła się właśnie taka historia. W zasadzie mógłby się z tym pogodzić, gdyby nie pewien wyjątkowo irytujący szczegół, który nie pozwala mu spoczywać w pokoju. Próby wybrnięcia z kłopotu rodzą całą serię komicznych sytuacji powodujących, że można się przewrócić w grobie – oczywiście ze śmiechu.

Stroiciel grzebieni to spektakl teatralny z pięknym widokiem na Tatry, humorem nie tylko w czarnym kolorze, góralskim folklorem w tle, urną z prochami w roli głównej i jazdą bez trzymanki Zakopianką na trasie Murzasichle – Kraków. A wszystko w myśl zasady: dobry humor to nie są żarty!

Szczegóły

Kolacja dla głupca

Komedia

Zapraszamy na kolację! Atrakcją wieczoru będzie tytułowy Głupiec, niezbyt lotny księgowy z ministerstwa finansów, fantastyczny obiekt towarzyskich manipulacji i żartów. Wygodnie i dostatnio żyjące towarzystwo z wyższych sfer Paryża zabawia się regularnie organizując co wtorek kolacje, na które przyprowadzają życiowych nieudaczników. To rodzaj gry-konkursu, wygrywa ten, kto przyprowadzi największego niedojdę. Bogaty wydawca, Pierre Brochant, wydaje się mieć wygraną w kieszeni. Zaprosił niezbyt rozgarniętego księgowego, którego pasją jest budowanie makiet z zapałek. Niestety, tuż przed wyjściem na kolację Pierre ulega kontuzji, która nie pozwala mu wyjść z domu. I tak obaj panowie – mądrala i jego głupiec – zostają uwięzieni w mieszkaniu Pierre’a, przez które przetoczy się upiorny wir nieprzewidywalnych wydarzeń. Ich niezamierzonym kreatorem stanie się szczery, serdeczny i uczynny księgowy… To jedna z najlepszych komedii na świecie!

premiera 13 kwietnia 2019, Duża Scena

Szczegóły

Biedny Ja, Suka i Jej Nowy Koleś

Komedia

Czym różni się nowoczesna miłość od miłości? Datą przydatności do spożycia. Suka spotyka Biednego Ja na basenie, zamieszkują razem. To wielkie uczucie, ale pojawia się Jej Nowy Koleś. Wszyscy uciekają przed samotnością, jednak w związkach skupiają się tylko na sobie.

Michał Walczak – serwując widzom nieustanne zwroty akcji, miks dramatu, komedii obyczajowej i teatru absurdu – przygląda się znaczeniu słów „miłość” i „przyjaźń”. Reżyser Piotr Jędrzejas świadomie posługuje się kiczem i bawi konwencjami teatralnymi.

Szczegóły

Hańba

Dramat

Człowiek zhańbiony to człowiek, który utracił coś, czego nie da się odzyskać. Jest jak trędowaty, jego hańba może zarazić tych, których dotknie. Utracił, ale być może też uzyskał. Bo dopiero upadłszy tak nisko, jak tylko się da, do poziomu psa, człowiek może podjąć próbę zrozumienia, kim naprawdę jest i ile tak naprawdę warte jest jego życie. Człowiek może pohańbić się w oczach innych ludzi, ale prawdziwa hańba dotyka go dopiero w jego własnych oczach. Sam przed sobą staje się niegodny, bezwartościowy i skalany. Sam musi stanąć w obliczu wyzwania odbudowania siebie, ukonstytuowania siebie na nowo. Musi określić, kim będzie oraz czy i w jaki sposób jego hańba będzie stanowić o jego tożsamości.

Zagłębiając się w powieść Coetzee'go i stawiając kolejne pytania, odkrywamy niewygodne prawdy, które prowadzą do coraz trudniejszych pytań. O winę, o wstyd, o samotność, o naturę nienawiści i przemocy, o mężczyzn, o kobiety. Ale Coetzee nie udziela odpowiedzi, tylko z ironicznym uśmiechem podsuwa nam kolejne obrazy, kolejne sceny i kolejne przemilczenia, prowadząc coraz głębiej w otchłań hańby.

Na scenie ofiary po raz kolejny stają twarzą w twarz z oprawcami, jednym i drugim udziela się głosu. Pytanie brzmi, czy ten akt może doprowadzić do pojednania, czy też stanowić będzie kolejny rozdział niekończącej się historii ludzkiego cierpienia.

Szczegóły

Krakowska lekkość bytu

Muzyczny

Od dnia gdy upadł motel Krak, gdy zamknięto i zburzono bar Smok, gdy na Rynku wylądowała głowa Mitoraja, a Szajbus, wariat z Vis a Vis, powiesił się z rozpaczy, coś się w mieście zepsuło. Oto jednak nadszedł czas, aby to miasto naprawić, poddać terapii. Podłożyć pod miasto muzyczną bombę. „Krakowska lekkość bytu” – to muzyczna podróż do podziemnego Krakowa, którego już prawie nie ma; to także jedyny w swoim rodzaju stan umysłu, inne poczucie czasu, to jest ów „krakowski spleen”, pełen smogu, alkoholu, kawiarnianych dyskusji, ów ocean zmarnowanego czasu, który stanowi o wyjątkowości Miasta Królów.

W rytm granej na żywo energetycznej muzyki, usłyszymy 23 songi pełne humoru, czarnej groteski, zaprawione odrobiną melancholii i nasączone duchem niepokornego rocka, w których wspomnienia dawnych czasów, mieszają się z ironicznym obrazem współczesnego miasta.

Premiera: 18 października 2019, Scena Pod Ratuszem

Szczegóły

Teatr Telewizji

Komedia

W ostatniej części trylogii komediowej Krzysztofa Niedźwiedzkiego znajdziemy finezyjną intrygę, naturalne, wiarygodne aktorstwo, grozę graniczącą z komizmem i falujące emocje.

Bohaterowie spektaklu, czterej mężczyźni, wymyślają scenariusz kryminalnego filmu. Snują opowieść, która bardzo szybko przejmuje władzę nad ich losami. Wymyślona historia niespodziewanie przenosi się na ekrany telewizorów, a rozwój fabuły zaczyna zagrażać życiu scenicznych postaci. Przestają działać telefony, zatrzaskują się drzwi, a nieznani oprawcy zbliżają się coraz bardziej…

W spektaklu, który jest próbą udowodnienia jak łatwo można ulec manipulacji, mamy z jednej strony sensacyjną i zagadkową fabułę, z drugiej potężną dawkę humoru, który skutecznie rozbraja narastającą atmosferę grozy, z trzeciej zaskakujące zakończenie.

Krzysztof Niedźwiedzki - w 1996 roku założył istniejącą do dzisiaj grupę kabaretową Formacja Chatelet. Jest autorem tekstów i reżyserem dwóch pierwszych programów tej grupy. Współredaguje humorystyczne pismo "Nowy Pompon". Zajmuje się pisaniem tekstów satyrycznych, scenariuszy telewizyjnych i sztuk teatralnych.

Szczegóły

Tożsamość Willa

Tragikomedia

Kucharka z Kombinatu, Ronald Reagan i Lenin na jednej scenie. Niemożliwe?
A jednak! Znane z absurdalnego poczucia humoru siostry – Gabriela i Monika Muskały - w swoim najnowszym spektaklu, zabierają nas w surrealną i pełną nieoczekiwanych zwrotów akcji podróż po Nowej Hucie. Nie dziwi więc, że na placu Centralnym spotykamy dawnego prezydenta Stanów Zjednoczonych, w Emausie – Agnieszkę z „Człowieka z marmuru”, a u psychologa – pomnik Lenina, który stracił pamięć. To, co przeszłe miesza się z teraźniejszością w zaskakujących i tragikomicznych wydarzeniach.

Jeśli jesteście głodni humoru, chodźcie z nami na pierogi do Stylowej, na ryby nad Zalew Nowohucki lub weźcie udział w sentymentalnym spotkaniu po latach, na którym ludzką formę przybiorą takie ikony Nowej Huty jak: Bar Centralny, Meksyk czy zliftingowany Dom Młodego Robotnika.

Szczegóły

Wszystko o mężczyznach

Komedia

Męski świat, wykreowany ze strzępów rozmów podsłuchanych w siłowni, deklaracji składanych przy kieliszku, buńczucznych gróźb mafiosów z półświatka, nie do końca twardych męskich rozmów, w sytuacjach, kiedy staje się wobec utraty najbliższych… To dramaturgiczne wznowienie tematu znanego już naszym widzom ze spektaklu „Wszystko o kobietach”. Trzech aktorów wciela się w kilkanaście postaci, z pasją i szczerością, dając widzom powód do uśmiechu i jednocześnie do zadumy.

*Teatru zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w repertuarze i obsadzie spektaklu. Uprzejmie prosimy o zajmowanie miejsc na widowni najpóźniej 5 minut przed rozpoczęciem przedstawienia lub koncertu. Po tym terminie obsługa nie gwarantuje możliwości zajęcia oznaczonych miejsc. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl. Spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię.

Szczegóły

Mistrz i Małgorzata

Dramat

Jaki diabeł skusił Adaptatora powieści Michaiła Bułhakowa, że podjął próbę zmierzenia się z kultowym tekstem i zrozumienia jego autora i świata, z którego wyrosła ta opowieść? Świata, który wydawało się, że ma być już wolny od „opium dla ludu”, a jednak…

Czy Diabeł w Moskwie Bułhakowa nie był bardziej prawdziwy niż w dzisiejszym Krakowie? Czy niewiara Bułhakowa nie była bardziej metafizyczna niż wiara dzisiejszych „wierzących”?

Diabelski korowód świty Wolanda przybył do miasta. Chce je poznać, dowiedzieć się jak żyją ludzie, w co wierzą, co jest dla nich ważne, co lepsze: cuda czy apokalipsa? Tytułowy Mistrz to pisarz, Małgorzata zaś wierzy w jego pisanie i jest gotowa na wszystko, żeby je ocalić. Ale o czym jest jego powieść? Główni jej bohaterowie to Jeszua i Piłat. A diabeł obserwuje, miesza i sprawdza.
W co wierzycie dzisiaj? W co wydaje wam się, że wierzycie? A w diabła też nie? A ci co nie wierzą w nic, po co żyją? Myślicie, że jak umrą stare religie, nadejdzie ateizm? Bułhakow mówił o sobie, że jest mistykiem. Nie magia go zajmowała, ale mistycyzm. Jak być mistykiem w świecie, który nie wierzy? Ano tak.

Adaptator przeszedł z Mistrzem Bułhakowem całą drogę tworzenia, ale czy i jak wierzy dziś w Twórcę?

Szczegóły

Rewizor. Będzie wojna!

Tragedia

Mikołaj Gogol w „Rewizorze” demaskuje układy funkcjonujące w każdym społeczeństwie i systemie. Artur Pałyga przystawia naszej rzeczywistości gogolowskie lustro. Na ile jesteśmy w stanie się w nim przejrzeć i rozpoznać? Tym bardziej, że lustro wydaje się być rodzajem krzywego zwierciadła. A może to świat już tak bardzo wypadł nam z formy. To już nie pierwszy ani drugi, tylko kolejny rewizor, który przyjeżdża do miasta. Wszyscy mieszkańcy są zmęczeni wciąż powracającą historią i nikt nie chce zajmować się Rewizorem. Ale On wie jak do siebie przekonać. Popisy taneczne, wokalne i kulinarne, w ramach wszechobecnych talent show to już przeżytek. Najbardziej trendy jest teraz wojna "Z czego się śmiejecie? Z samych siebie się śmiejecie". Tylko, że ten śmiech znaczy już coś kompletnie innego.

Szczegóły

Tartuffe albo Szalbierz

Tragedia

To arcydzieło francuskiej literatury dramatycznej i szczytowe osiągniecie komediowego geniuszu Moliera. Przedmiot godny dramatu pisarz zamknął w ramach komedii, która przez wieki nie straciła nic z aktualności. Taruffe, mistrz manipulacji, bigot-artysta w bogatym i zadufanym w sobie Orgonie znalazł wdzięczny obiekt swoich zabiegów. Kiedyś musiał żebrać, teraz dzięki swoim talentom jest rezydentem w zamożnym domu swego dobrodzieja z nadziejami na dalsze profity. Wszak na wydaniu jest posażna córka Orgona, a i zaniedbywana żona gospodarza przyciąga jego uwagę… Sam zaś Orgon zaślepiony bezkrytycznym uwielbieniem dla nowego przyjaciela ufa mu i wierzy bezgranicznie we wszystkim, obdarzając, na złość rodzinie, coraz to nowymi dowodami przywiązania.

Scena zdemaskowania hipokryzji Tartuffe’a to jedna z najświetniejszych scen w historii teatru – wyzwanie dla artystów i rozkosz dla widzów.

W jak niekonwencjonalny sposób zmierzył się z geniuszem Moliera czeski reżyser Tomas Svoboda (który na naszych scenach wyreżyserował już kilka znakomitych, także swojego autorstwa, komedii) przekonajcie się Państwo sami. Śmiech przez łzy? Tak! Ale żywiołowy i niepowstrzymany.

Szczegóły