Sylwia Kaczmarek - zdjęcie

Sylwia Kaczmarek

7,1 / 10

7 oddanych głosów

Sylwia Kaczmarek – założycielka Laboratorium Meisnera, aktorka, reżyserka,

scenarzystka.

Sylwia z dyplomem z ‘Drama and Speech’ z Trinity Guildhall ( Londyn 2009), jako jedna z nielicznych Polek ukończyła full training w Technice Meisnera w The Actors Temple (Londyn 2009-11).

Od roku 2012 Sylwia w swoich działaniach nauczycielskich – jako jedyna osoba w Polsce – jest wspierana dydaktycznie przez Simona Furness ( The Actors Temple)

Sylwia realizuje się również jako aktorka i reżyserka w Polsce i w UK.

Jej projekt autorski – Fabularna Instalacja Filmowa Homo Geminus pokazywany był w latach 2012-13 w Poznaniu, Wiedniu, Piestanach i Londynie.

Sylwia reżyserowała między innymi Abigail Hopkins i Jamesa Alexandrou.

Jako aktorka Sylwia pracowała m.i. z Grzegorzem Jarzyną ( Cosi Fan Tutte), Krzysztofem Warlikowskim ( Wozzek), Januszem Józefowiczem ( Ca Ira). Obecnie Sylwia występuju w anglojęzycznym spektaklu „Cantata For Four Wings” (reż. Maciej Dydyński, premiera Teatr Żydowski w Warszawie, grudzień 2013) oraz jest w trakcie prób do monodramu Feminarium w reżyserii debiutującej Ity Reedmann ( pra premiera listopad 2014 Warszawa, premiera Nowy Jork w 2015r)

Spektakle z udziałem tego aktora:

TOP Niania

Komedia

Cykliczny projekt teatralny MONOLOOZ otwiera swoją działalność przedstawieniem TOP NIANIA. MONOLOOZ, jest nowatorskim projektem wpisującym się w trend 'new writing'. AUTORAMI TEKSTU są biorący udział w spektaklu AKTORZY, którzy prace pisarskie prowadzili pod okiem mentora Krzysztofa Rogulskiego.

Blanka Luna to najbardziej rozpoznawalna celebrytka w kraju. Jej kariera w ostatnim czasie rozwija się tak, jak to sobie wymarzyła. Wywiady, plan filmowy i blask jupiterów to już dla niej codzienność. Do tego działalność prospołeczna, własna fundacja i walka o prawa człowieka. Słowem, życie jakiego zawsze pragnęła. Aż tu nagle, stan ten zmienia widok dwóch pasków na teście ciążowym. Co robić w takiej sytuacji? Rezygnować z kariery na rzecz wychowania dziecka? Próbować pogodzić te kwestie? Czy może już teraz zacząć szukać niani, ale… jak się tym zająć?

Dla JEJ dziecka to nie może być przecież niania – to musi być TOP NIANIA!

A o to miano będzie walczyć 7 osób w reality show, w najbardziej oglądanej stacji telewizyjnej w Polsce. Każdej z nich wydaje się, że może być świetną nianią. Ale czy na pewno? O tym, czy komuś się to uda, zadecydują widzowie.

Szczegóły

Kantata na cztery skrzydła

Dramat psychologiczny

Spektakl na podstawie współczesnej sztuki Roberta Bruttera w reżyserii Łukasza Lewandowskiego. „Kantata..” jest tragikomedią, w której główna postać –Dziewczyna - po serii trudnych życiowych sytuacji podejmuje decyzję o samobójstwie.

Na jej drodze stają dwa anioły, których celem jest ocalenie jej życia. Sztuka dotyka ważnych zagadnień takich jak wybaczenie, duchowość, przyjaźń i miłość.

Bohaterką dramatu "Kantata na cztery skrzydła" jest kobieta, która przechodzi załamanie nerwowe. Straciła rodzinę, pracę, nie widzi sensu życia. Dziewczyna (główna postać), to bohater uniwersalny-everyman, postać bliska widzowi-czytelnikowi. Jej samotność, bezradność, lęk przed rozwiązywaniem własnych problemów i chęć ucieczki przed nimi - to schemat, z którym, być może, każdy się kiedyś zmierzył.
Reżyser spektaklu, Łukasz Lewandowski, pisze: „Kantata…” to próba opisu momentu, którego pewnie każdy z nas w życiu doznał, ale o którym tak trudno nam mówić. Każdy z nas doświadczył lub doświadczy rozpaczy. Powody mogą być najróżniejsze, sposoby jej przeżywania równie skomplikowane jak bolesne. Rozpacz jest jak otchłań – przeraża, ale potrafi wciągnąć i nie chce puścić. Wielu z nas szuka wtedy pomocy w kimś lub czymś, ale tkwiąc w tym doświadczeniu i tak jesteśmy bezgranicznie samotni i bezradni. Kto lub co może nam pomóc? O tym chcielibyśmy opowiedzieć. Jest to jedna z ludzkich historii, w której o duszę i ciało kobiety w granicznej rozpaczy walczą Anioły. Cóż to za Anioły i cóż to za kobieta niechaj pozostanie zachętą do zobaczenia spektaklu.”
Historia przedstawiona w dramacie, to w istocie historie, które "dzieją się" cały czas - symboliczne Anioły mają pełne ręce roboty. Wiecznej roboty - przedstawiona sfera sacrum i profanum to zarazem nadzieja, ale i nieuchronność konfrontacji z tym, co w życiu trudne.
Z definicji kantata zakłada wieloodcinkowść, co można przełożyć na to, że podobne historie powtarzają się lub dzieją równolegle.
Forma utworu, jest otwarta i mieści w sobie wiele konwencji - od komedii po klasyczny dramat. Dowcip zawarty w dramacie daje aktorom możliwość użycia szerokiego zakresu artystycznych środków.

Szczegóły