Sylwia Achu - zdjęcie

Sylwia Achu

8,4 / 10

18 oddanych głosów

Spektakle z udziałem tego aktora:

Fedra

Tragedia

Od 29 września 2021 r. na spektakle będą wpuszczane tylko osoby z certyfikatem szczepień przeciw COVID-19 lub posiadające aktualny wynik testu RT-PCR, czy też antygenowego. Więcej informacji na stronie http://tcn.at.edu.pl/bilety/

Fedra J. Racinea to rodzinna tragedia oparta na greckim micie, który stał się kanwą dramatu Eurypidesa. Niech nas jednak nie zmylą starożytne korzenie tej historii. Dzięki nowoczesnemu tłumaczeniu A. Libery, współczesnej scenografii i kostiumom, historia greckiej księżniczki i jej grzesznej miłości staje się na nowo przejmująca i bardzo nam bliska. Wszystkich nas, bowiem może dosięgnąć nieubłagany los, który nigdy nie daje się oszukać, a który w nieuświadomiony sposób jest wynikiem naszej natury, emocji, namiętności. Przejmująca oprawa muzyczna dopełnia na wskroś współczesnego wyrazu przedstawienia. Aktorzy, tegoroczni absolwenci AT, w zaskakujący sposób interpretują postaci dramatu dając im swoją żarliwość i, rzadką umiejętność prowadzenia wiersza, który dla słuchacza staje się prostym i eleganckim zarazem. Widz będzie zaskoczony, że coś, co w jego wyobraźni jest odległą historią, zagmatwanym mitem, może być tak lekko i przejmująco opowiedziane.

Szczegóły

Piplaja

Musical

Opowieść o wybitnej satyryczce Stefanii Grodzieńskiej, współzałożycielce Syreny, która rozbawiała kolejne pokolenia w Polskim Radiu i Telewizji Polskiej oraz w felietonach w „Szpilkach” i „Przekroju”.

Słowem „piplaja” w przedwojennym żargonie nazywano początkujące aktorki, tancerki i autorki. Używała go także Grodzieńska i sama była piplają, kiedy stawiała pierwsze kroki w międzywojennych warszawskich teatrach, kabaretach literackich i rewiach. Wojna zabiła ten świat i to słowo, a my wskrzeszamy je za sprawą musicalu Joanny Drozdy (scenariusz i reżyseria) oraz Tomasza Filipczaka (muzyka).

Akcja obejmuje trzy okresy. Opowiadamy o międzywojniu, kiedy Warszawa była stolicą rozrywki, o życiu pod okupacją i w getcie oraz o artystycznych salonach powojnia. Zapraszamy do świata zaludnionego przez tak barwne i ważne dla kultury postaci jak Fryderyk Jarosy, Wiera Gran, Hanka Bielicka, Hanka Ordonówna, Loda Halama i Karol Hanusz.

„Piplaja” nie jest klasyczną biografią – bardziej niż kolejne wydarzenia z życia Grodzieńskiej interesuje nas sama bohaterka: kobieta nowoczesna, która kroczyła po wielu ścieżkach kariery i nie dawała się zaszufladkować. Była odważna i niezależna. Łamała stereotypy. Przecierała szlaki kolejnym pokoleniom kobiet. - Inspirując się życiorysem Grodzieńskiej, napisałam opowieść o kobiecie w ciężkich czasach, próbującej swoich sił w zawodach niepisanych kobietom, walczącej z uprzedzaniami i cenzurą. Słowem - opowieść uniwersalną. Z niej wynika hasło spektaklu: „Nie bój się żyć tak, jak chcesz” - mówi reżyserka Joanna Drozda.

- Nawiązuję do stylistyki lat 20-tych i 30-tych, do złotej ery swingu, oraz do tego, co działo się w muzyce tuż po wojnie, kiedy mocną pozycję miał jazz – opowiada kompozytor Tomasz Filipczak. - Widzowie usłyszą również charlestona, tango i nawiązania do piosenki teatralnej międzywojnia. Skomponowałem 15 utworów: solówki, duety i zbiorowe numery.

Spektakl widzów od 13. roku życia.

Szczegóły

Szklarnia

Dramat

Jordan Tannahill, młody kanadyjski dramatopisarz, reżyser i aktywista społeczny , stworzył „Szklarnię” współpracując z grupą nastolatków z przedmieść Toronto. Zdarzenia, o których opowiadają bohaterowie sztuki mogłyby mieć miejsce i na przedmieściach Warszawy.

W opuszczonej, zdewastowanej szklarni młodzi ludzie szukają ucieczki od świata dorosłych. Niegdyś miejsce hodowli najpiękniejszych w okolicy róż, teraz staje się świadkiem dojrzewania nastolatków, ich nocnych imprez z dragami i alkoholem, doświadczeń seksualnych i testowania granic własnej wrażliwości. Szklarnia skrywa też tajemnicę przemocy. Odpowiedzialność za nią spada na wszystkich bohaterów.

Kanadyjska opowieść jest zbiorowym portretem młodych ludzi, którzy zagubieni w świecie oszalałego konsumpcjonizmu, zmagając się z własnymi lękami, tęsknotami i poczuciem winy, muszą dorosnąć do odpowiedzialności za wyrządzoną krzywdę.

_____________________________________________________________________

Zarządzenie Rektora Akademii Teatralnej dotyczące kwestii wpuszczania na spektakle tylko osób z certyfikatem szczepień przeciw COVID-19 lub posiadające aktualny wynik testu RT-PCR, czy też antygenowego.

https://tcn.at.edu.pl/bilety/

Szczegóły

Bieguni

Dramat

Książka Tokarczuk zdobyła literacką Nagrodę Nike oraz Międzynarodową Nagrodę Bookera. To bogaty zbiór pozornie niezwiązanych ze sobą opowieści, zarówno współczesnych, jak i historycznych. Tokarczuk obserwuje ludzi w ruchu oraz ludzi dążących do unieruchomienia życia przez odwieczną praktykę mumifikacji ciał.

Michał Zadara, laureat paszportu „Polityki” oraz Nagrody im. Konrada Swinarskiego, odnajduje w „Biegunach” innowacyjny sposób opowiadania, pozwalający opisać doświadczenie ludzkie w sposób autentyczny.

„Olga Tokarczuk opisała – mówi reżyser – życie, które daje szansę na uchwycenie sensu, ale ta szansa znika, i znowu topimy się w chaosie. Ale jednak ta szansa była, i nas dalej prowadzi przez chaos, z nadzieją, że gdzieś, na końcu pielgrzymki, znajdziemy odpowiedzi”.

Olga Tokarczuk dołącza do grona klasycznych autorów, których dzieła interpretował w ostatnich latach Michał Zadara: Mickiewicza, Sofoklesa, Eurypidesa, Słowackiego, Brechta czy autorów Biblii… „Książki Olgi Tokarczuk to rodząca się przed naszymi oczami nowa klasyka nowej epoki – świata, który na dobre już odmówił nam spójności. I ta spójność już nawet nie jest przedmiotem tęsknoty; oswajamy się z rozpadem”

– dodaje reżyser.

Pokaz work in progress odbył się 5 grudnia 2020 r., w ramach festiwalu teatralnego Boska Komedia (w wersji online na platformie Play Kraków).

Szczegóły

Nogi Syreny

Rewia

W schludnych rewirach warszawskiej dzielnicy rządowej, między wysmukłymi gmachami ministerstw spraw wszelakich, pod czujnym okiem wygimnastykowanych i niezwykle przystojnych agentów Służby Ochrony Państwa przyczaiła się Ona – piękna, krnąbrna, nierządna, bezwstydna i bardzo wilgotna Syrena.

Pławi się w szampanie, pręży leniwie członki, wspomina własne i cudze upadki, nade wszystko zaś kusi, nęci, wabi swoim krystalicznym śpiewem. Biada tym, którzy ulegną jej i zapuszczą się nocą w jej zakamarki, by spędzić w nich upojne chwile wypełnione magią, śpiewem oraz winem i przekąskami w zdecydowanie zawyżonych cenach…

Zapraszamy na nocną rewię w podziemiach Teatru Syrena, wypełniony chansonami, perwersyjnym dowcipem, politycznymi aluzjami, bezwstydny wieczór ze wszystkim tym, co zakazane, nieapetyczne i niegustowne. Pierwszy kieliszek gratis! Orkiestra na żywo! Bufet z wyszynkiem!

Miejsca nienumerowane przy pięcioosobowych stolikach.

Spektakl zawiera liczne odniesienia seksualne i polityczne. Wchodzisz na własną nieodpowiedzialność!

Szczegóły