Sylwester Maciejewski - zdjęcie

Sylwester Maciejewski

8,9 / 10

449 oddanych głosów

Data urodzenia:
10-07-1955 (66 lat)

W 1978 roku ukończył studia w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Warszawie. Po szkole został zaangażowany do Teatru Komedia w Warszawie (1978–1987). Od 1987 jest aktorem warszawskiego Teatru Powszechnego. W latach 1978–1979 występował w kabarecie „ZAKR”.

Jego debiutem filmowym była, zagrana w roku 1977, epizodyczna postać więźnia na Pawiaku w telewizyjnym filmie „Ostatnie okrążenie”.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Piękna Lucynda

Komedia


Prosimy o wydrukowanie i wypełnienie oświadczenia o stanie zdrowia, które należy złożyć przed spektaklem w miejscu wskazanym przez obsługę widowni lub przybycie na kwadrans przed rozpoczęciem spektaklu w celu wypełnienia oświadczenia o stanie zdrowia bezpośrednio w Teatrze.
W trosce o Państwa bezpieczeństwo, wprowadziliśmy kilka zasad, z którymi prosimy się zapoznać przed wizytą w Teatrze --> Kliknij Tutaj

Pobierz oświadczenie o stanie zdrowia --> Kliknij Tutaj


Czy można sobie wyobrazić polską komedię muzyczną iskrzącą się zabawną erotyką, wpadającymi do ucha piosenkami, inteligentną, pikantną i dowcipną zarazem? Zadanie nie łatwe. Ale właśnie taką sztuką jest „Piękna Lucynda”, najlepszą komedią wybitnego twórcy teatralnego i kabaretowego XX wieku Mariana Hemara, który jest także autorem piosenek i muzyki do niej. Prapremiera światowa sztuki odbyła się w 1967 r. na Scenie Polskiej w Londynie.

Piękna Lucynda jest błyskotliwym pastiszem „Natrętów” Zygmunta Bielawskiego, pierwszej polskiej komedii napisanej w języku ojczystym w 1765 roku. Hemar bawi się różnymi gatunkami komedii – od salonowej, poprzez wodewil po żarty rodem z rasowego kabaretu. Całość tworzy doskonałą zabawę z formą, gatunkiem i tradycją, za którą skrywa się kunsztowne piękno i wzruszająca poezja minionych epok teatru literackiego.

Spektakl uwodzi, przepięknymi arietkami, zabawnymi układami tanecznymi, pomysłową scenografią opartą na technikach teatru osiemnastowiecznego, a przede wszystkim soczystymi postaciami granymi przez znakomitych aktorów, od nestorów polskiego teatru po dobrze już znanych publiczności aktorów młodszego pokolenia.

Po raz pierwszy sztuka została wystawiona w Polsce przez Eugeniusza Korina w Teatrze Nowym w Poznaniu. Był grana przez 13 sezonów, oklaskiwany na stojąco w kraju i zagranicą, między innymi w Niemczech, Rosji, Holandii i Anglii, stanowiąc kolejny rekord frekwencyjny.

Profesor Aleksander Bardini określił tę realizację jako „arcydzieło gatunku”.

Szczegóły

Dwie morgi utrapienia

Marian Kosela, samotny mężczyzna, gospodarzy na dwóch morgach gruntu. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że owe dwie morgi położone są w samym centrum wielkiego miasta. Dziwnym trafem, może z racji uporu Koseli, to mikre gospodarstwo ocalało przed wywłaszczeniem. Teraz, w czasach kapitalizmu i wolnego rynku, na ten smakowity kawałek ziemi, ostrzą sobie zęby poważni inwestorzy z wielkimi pieniędzmi. I gotowi są wielkie pieniądze za te dwie morgi zapłacić ale Kosela ani myśli sprzedać. I choć syn i córka mocno na niego naciskają, gospodarz pozostaje twardy jak skała. Ziemi sprzedać nie planuje. Planuje natomiast załatwić z nimi poważne rodzinne interesy, ma swój plan i - jak się okaże - przechytrzy wszystkich.

Szczegóły

Teatr Kępa: „Ławeczka w słońcu”

Komedia

“Ławeczka w słońcu” Rona Clarka w tłumaczeniu Bogusławy Plisz-Góral, prapremierowa realizacja przeboju amerykańskiej sceny teatralnej. Współpracujący z Melem Brooksem autor sztuki zaprasza na spotkanie troje zabawnych “ludzkich charakterów” na ławeczce, ławeczce “łaknącej” słońca. I choć akcja dramatu odbywa się w pensjonacie dla seniorów, nie ma nic wspólnego z lirycznym podsumowaniem. Wręcz przeciwnie – jest obfitującą w zabawne puenty, radosną opowieścią o życiu i sposobach jego “smakowania”.

Spektakl powstał z udziałem Funduszu Wsparcia Kultury.

/Bilety na miejscu – 50 zł/

/Dostęp online – 25 zł/

Spektakl Teatru SKENE Warszawa

Szczegóły

Polityka

Komedia

„Polityka” to gorzko-ironiczna komedia, szydząca w bardzo inteligentny sposób z naszej klasy politycznej, w której śmiech nie jest celem, tylko środkiem do rozmowy o bolączkach współczesnej Polski.

W realiach lat 20-tych, czasu emancypacji kobiet i budowy II Rzeczpospolitej, rozgrywa się burzliwy romans dwójki głównych bohaterów. Posłanka lewicy (Małgorzata Socha) i poseł prawicy (Rafał Królikowski) uwikłani zostają nie tylko w miłosne, ale także partyjne perypetie. Polityczne i uczuciowe potyczki przedstawicieli dwóch wrogich obozów, w których łapówkarstwo, prywata i nepotyzm są nieodzowną częścią tego, co nazywa się „uprawianiem polityki”, tworzą prześmiewczą komedię lewicowo - prawicowych namiętności.

Pochodzący z 1920 roku, zaskakująco współczesny tekst Włodzimierza Perzyńskiego potwierdza jedynie znaną prawdę, że prawdziwa sztuka nie ma wieku, a natura ludzka to najbardziej stały i niereformowalny element życia. Interesująca inscenizacja Eugeniusza Korina, który wykorzystuje w swoim spektaklu parodię filmu niemego sprawi, że widzowie odbędą zabawną podróż do kinematografu z okresu międzywojnia, gdzie taper przygrywa na pianinie, a gwiazdy srebrnego ekranu są zniewalająco zmysłowe i uwodzicielskie.

Szczegóły

Udając ofiarę

Komedia

Współczesna Rosja. Śmiech przez łzy i do rozpuku a potem przerażenie. Młody Wala, mimo że jest absolwentem uniwersytetu, wybiera dość niespotykaną pracę w policji – udaje ofiary podczas wizji lokalnych. Jednak rekonstrukcje zbrodni nie prowadzą do odnalezienia prawdziwego sprawcy, udowadniają po prostu z góry założoną, najprostszą tezę... Sceny policyjnych rekonstrukcji przeplatają się ze scenami z domu rodzinnego Wali. Pojawia się hamletowski Duch Ojca Wali, który ostrzega go przed swoim bratem próbującym zająć jego miejsce w domu...
Bracia Presniakow stworzyli pełną groteskowego humoru, brawurową diagnozę pełnej absurdów współczesnej Rosji, współczesnego świata, w którym trudno, a często niebezpiecznie, być sobą. A także współczesnych trzydziestolatków wybierających życie bez zobowiązań i głębszych refleksji.

SPEKTAKL DLA WIDZÓW OD 16. ROKU ŻYCIA

Szczegóły

Cud

Komedia

Niesamowita noc w Andaluzji!

Magiczna zamiana ciał, czyli cud w San Miguel.

Przymusowy pobyt Hubertusa Nowaka w małym hiszpańskim miasteczku, nie jest mu w smak. Awaria samochodu, telefoniczna gorąca linia z prawnikiem w sprawie papierów rozwodowych i perspektywa spędzenia nocy w podrzędnym hotelu niegrzeszącym luksusami. Ale… to nie koniec nieprzyjemnych zdarzeń, które tego dnia spadną na głowę producenta desek klozetowych. Gdy pogodzony z niesprzyjającym mu losem, zmęczony Hubertus szykuje się do snu, niefortunny bieg wypadków rozkręca się na dobre. W jego pokoju zjawia się młoda studentka. W całym San Miguel pokoi brak, więc strudzona podróżniczka rozpoczyna noclegowe negocjacje. Nie chcąc okazać się potworem, Nowak lituje się nad biedną dziewczyną. W końcu to tylko jedna noc. Obydwoje nie przeczuwają nawet, że będzie to noc pełna cudów…

Komiczna zabawa w zgadywankę kto jest kim z pewnością rozbawi publiczność do łez. Ale i dla widzów szykuje się niespodzianka. Ich również czeka przemiana. Polska widownia przeobrazi się w hiszpańską. A do tego jej rola w tej niezwykłej opowieści będzie nie do przecenienia. W końcu co wieczór zasiadać będzie na niej mechanik, naprawiający samochód głównego bohatera.

Szczegóły