Stanisław Brejdygant - zdjęcie

Stanisław Brejdygant

8,6 / 10

248 oddanych głosów

Aktor, reżyser, scenarzysta, pisarz i dramaturg. Literackie ostrogi zdobywał na polonistyce Uniwersytetu Warszawskiego, aktorskie – w warszawskiej PWST, a reżyserskie – w łódzkiej filmówce. Występował na deskach teatrów warszawskich: Narodowego, Powszechnego, Nowego i Dramatycznego, a także Teatru Bałtyckiego w Koszalinie, Polskiego w Poznaniu i Nowego w Łodzi. Ogromne uznanie osiągnął dzięki pracy w polskim dubbingu, kiedy to użyczył głosu głównemu bohaterowi niezwykle popularnego niegdyś brytyjskiego serialu „Ja, Klaudiusz”. Ma na swym koncie kilkadziesiąt filmów, w tym m.in. „Wilczycę”, „Listę Schindlera”, ale też udział w serialach „Klan”, „Prawo Agaty” czy „Dziewczyny ze Lwowa”. W Capitolu wciela się w rolę Waltera, przyjaciela Freda, w spektaklu „Dama bije króla. Szach-Mat”.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Wspólnota mieszkaniowa

Komedia

Wspólnota mieszkaniowa to komedia o społeczności mieszkającej w jednym domu. Na zebraniu wspólnoty ujawniają się różne poglądy i śmieszności ludzkich charakterów. Utwór jest satyrą na współczesne społeczeństwo. W obsadzie plejada wspaniałych aktorów.

Szczegóły

Dama bije Króla (Szach-Mat)

Komedia


W celu ochrony zdrowia wszystkich uczestników spektaklu bardzo prosimy aby przed przyjściem do Teatru Capitol zapoznać się z obowiązującym regulaminem oraz wydrukować i wypełnić oświadczenie o stanie zdrowia. Oświadczenie należy zabrać ze sobą i wręczyć przed wejściem do Teatru pracownikowi Obsługi Widowni.
Państwa dane będą zabezpieczone zgodnie z RODO i użyte jedynie w razie wystąpienia takiej potrzeby do ochrony zdrowia publicznego.
W przypadku grup zorganizowanych i spektakli dla najmłodszych Widzów oświadczenie wraz z listą obecności uczestników wypełnia i podpisuje opiekun grupy.

Zapoznaj się z obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa --> Kliknij Tutaj

Pobierz oświadczenie o stanie zdrowia --> Kliknij Tutaj

_______________________

Opowieść o starej przyjaźni, nowej fascynacji i drugiej młodości. Czy można zmienić zwyczaje starego żołnierza? Czy dokona tego atrakcyjna kobieta? Co na nową fascynację ojca powie jego syn?

W sztuce rozgrywa się partia szachów, ale o wiele ciekawsza i ważniejsza jest „gra”, która toczy się między głównymi postaciami komedii. Kto bierze w niej udział? Zrzędliwy wdowiec Fred, jego syn Leonard, przyjaciel Walter oraz gosposia Rosalinda.

Fred żyje od lat w poukładanym schemacie. We wtorki partia szachów z Walterem, oczywiście o tej samej porze. W środy wizyta syna Leonarda, z którym toczy ciągłe boje i stawia opór wszelkim jego propozycjom zmian niezdrowego życia. I do tego wszystkiego odwieczna walka z gosposiami.

Wszystkie zatrudnione przez syna kobiety, Fred wykańcza w ekspresowym tempie. Nie chce by ktokolwiek naruszał jego terytorium i wchodził z buciorami w jego życie. Jednak pewnego razu pojawia się gosposia, która wywraca jego życie o 180 stopni…

Szczegóły

32 omdlenia

Komedia

Antoni Czechow mistrzem humoru sytuacyjnego? Owszem. Zanim powstały najsłynniejsze dramaty jak MEWA, TRZY SIOSTRY czy WIŚNIOWY SAD, pisarz marzył o stworzeniu oryginalnego wodewilu rosyjskiego. Niejako „po drodze” powstały jednoaktówki komediowe wystawiane z powodzeniem nie tylko na scenach stołecznych, ale także na prowincji. Gatunki komediowe korespondowały z jego ironiczną naturą, prywatną skłonnością do żartu, zawsze przyglądał się z dużym zainteresowaniem aktorstwu komediowemu. Na 32 OMDLENIA składają się trzy żarty sceniczne, jak sam je określał, NIEDŹWIEDŹ, OŚWIADCZYNY i HISTORIA ZAKULISOWA. Czechow stawia krzywe zwierciadło przed swoimi bohaterami, często korzysta z karykatury, dokleja im gogolowskie „nosy”. Ale przede wszystkim bawi i pozwala nam się głośno śmiać. Jest to typowa „propozycja nie do odrzucenia” z wyśmienitą obsadą: Krystyną Jandą, Jerzym Stuhrem oraz Jerzym Łapińskim/Ignacym Gogolewskim.

Szczegóły

Winny

Dramat

Więzienie. Bartek Sowiński jest więźniem niezwykłym. Sam wymusił na prokuraturze skazanie go za zabójstwo, które popełnił wiele lat wcześniej, w czasie wojny. Po latach udręki dźwigania tej strasznej tajemnicy nareszcie spotkała go „upragniona kara”. Teraz nagrywa swoje wspomnienia, które układają się w przejmujące wyznanie winy, a przy okazji są niezwykłą lekcją polskiej historii. Kim byli dla niego Samuel i Sara, których zabił? Dlaczego ten dobry i szlachetny człowiek dokonał tak strasznego czynu?
Winny to pasjonująca opowieść o losie wrażliwego na cudzą krzywdę człowieka, którego zmiażdżyła historia, który stał się ofiarą swoich czasów. To też kolejny, po Zapiskach z wygnania, spektakl nawiązujący do Wydarzeń Marcowych 1968 r. Polskie losy, polska historia, ale i przedstawienie niezwykle aktualne. Autorski spektakl Stanisława Brejdyganta.

Szczegóły