Stanisław Banasiuk
851 oddanych głosów
Data urodzenia:
27-03-1952 (70 lat)
więcej
więcej
Spektakle z udziałem tego aktora:
Projekt Tuwim
„Projekt Tuwim” to pełen energii, muzyczny spektakl edukacyjny dla dzieci i młodzieży, oparty na twórczości Juliana Tuwima, w reżyserii Olafa Lubaszenki. Powszechnie znana i uwielbiana przez pokolenia klasyka polskiej literatury dziecięcej, została osadzona przez reżysera w kontekście współczesnej szkoły i obecnych czasów. Tym samym płynące ze sceny treści są bardzo uniwersalne, łatwe w odbiorze i niezwykle atrakcyjne dla najmłodszych Widzów. A to wszystko w bogatej oprawie muzycznej, scenograficznej oraz choreograficznej, z udziałem popularnych i lubianych Aktorów.
Przenieście się razem z nami do „Capital School of Warsaw” i weźcie udział w najweselszej oraz najbardziej roztańczonej i rozśpiewanej lekcji języka polskiego na jakiej kiedykolwiek byliście! Dzięki wesołej atmosferze i wspólnej zabawie czas w naszej capitalnej szkole minie Wam niezwykle szybko, a wspomnienia pozostaną z Wami na bardzo długo :)
Jakie kwiaty możemy podziwiać w ogrodzie botanicznym?
Jak wygląda „kosmos”?
Czy „Pan Malusiński” jest rzeczywiście tak malutki?
Który z uczniów okaże się „Dyziem Marzycielem” lub „Zosią Samosią”?
Odpowiedzi między innymi na te pytania znajdziecie, biorąc udział w tej pełnej humoru i nieco zwariowanej, plenerowej lekcji języka polskiego, w którą zabiorą Was bohaterowie „Projektu Tuwim”. Serdecznie zapraszamy!
Spektakl oparty na twórczości Juliana Tuwima.
Spektakl jest rekomendowany dla dzieci i młodzieży w wieku 5 -12 lat.
więcej
SzczegółyAlibi od zaraz
Przyłapany na zdradzie mąż potrafi wznieść się na wyżyny kreatywności! Sztuka Jeana Poireta “Alibi od zaraz” jest tego niezbitym dowodem.
Michel, zaprasza do domu piękną młodą dziewczynę. Gdy powoli wciela w życie swoje marzenia o romansie, w drzwiach staje jego żona Sophie! Zdezorientowany i przerażony wizją rozwodu z dobrze sytuowaną małżonką, potrzebuje porządnego alibi. Na poczekaniu wymyśla niedorzeczną historię i wciąga niedoszłą kochankę do wspólnego odgrywania absolutnie nieprzemyślanej farsy…
Jakie alibi będzie najbardziej wiarygodne? W co uwierzy żona? Scenariusza komicznej intrygi nie zna nikt! Nawet sam autor!
więcej
SzczegółyAlibi od zaraz
Przyłapany na zdradzie mąż potrafi wznieść się na wyżyny kreatywności! Sztuka Jeana Poireta “Alibi od zaraz” jest tego niezbitym dowodem.
Michel, zaprasza do domu piękną młodą dziewczynę. Gdy powoli wciela w życie swoje marzenia o romansie, w drzwiach staje jego żona Sophie! Zdezorientowany i przerażony wizją rozwodu z dobrze sytuowaną małżonką, potrzebuje porządnego alibi. Na poczekaniu wymyśla niedorzeczną historię i wciąga niedoszłą kochankę do wspólnego odgrywania absolutnie nieprzemyślanej farsy…
Jakie alibi będzie najbardziej wiarygodne? W co uwierzy żona? Scenariusza komicznej intrygi nie zna nikt! Nawet sam autor!
więcej
SzczegółyBarbarzyńcy
Przedstawienie ,,Barbarzyńcy” będzie próbą przeniesienia rzeczywistości XIX-wiecznej rosyjskiej prowincji na współczesny grunt polskiej wsi. Za pośrednictwem tekstu Maksyma Gorkiego spróbujemy skomentować specyfikę i kondycję małej społeczności wiejskiej, z jednej strony ulokowanej z dala od gwaru wielkich miast i cywilizacyjnej karuzeli, z drugiej zaś, funkcjonującej nieopodal nowo powstałej autostrady.
Przy akompaniamencie pędzących samochodów, odgrodzeni dźwiękoszczelnymi ekranami, zmarginalizowani i odseparowani, gdzieś poza nawiasem czasu i przestrzeni, zawieszeni w próżni zdarzeń, żyją ludzie marzący o mieście i pracy. Uwikłani w banał plotek, pomówień, donosów, zawiłości, zdrad, miłosnych przepychanek i toczących ich zazdrości, pełni goryczy, wewnętrznie wypaleni i skrajnie znudzeni, żyją z dnia na dzień, w oczekiwaniu na budujących odcinek autostrady, mającego przebiegać nieopodal ich wsi. Wraz z przybyciem inżynierów, nadzorujących budowę, ich monotonna codzienność ulega zaskakującej transformacji. Stacjonujący w posiadłości miejscowej arystokratki inżynierowie stają się swoistym ,,oczkiem w głowie” mieszkańców wsi. Miejscowi autochtoni za wszelką cenę próbują pozyskać względy przyjezdnych, wyrwać dla siebie kawałek ich uwagi, czy to w nadziei uzyskania korzyści materialnych, czy też zwyczajnych celów zaimponowania sąsiadowi zza miedzy. Panowie inżynierowie na przemian próbują, to oświecać, to edukować miejscowych, to kpią z nich, zabawiając się ich kosztem.
Która z grup jawi się jako tytułowi „barbarzyńcy” pozostawiamy do rozstrzygnięcia naszym widzom.
- Adam Sajnuk
więcej
SzczegółyOfiara
Adaptacja wielokrotnie nagradzanej książki Saula Bellowa. Przypadkowe spotkanie w parku zmienia na zawsze życie dwóch mężczyzn. Asa Leventhal, pozbawiony talentu dziennikarz w bezdomnym włóczędze rozpoznaje starego znajomego z przeszłości Kirby Allbeego, i tak rozpoczyna się niepokojąca podróż dla nich obu. Początkowa niechęć Leventhala do Allbeego przeradza się w fascynację, zauroczenie i wreszcie całkowite uzależnienie. Najeżona zabawnymi sytuacjami i absurdalnymi dialogami historia zwykłej znajomości staje się studium obłędu i paranoicznych podejrzeń.
Nowy Jork lat trzydziestych przedstawiony w spektaklu, to świat groteskowych biznesmenów, drobnych pismaków i niefortunnych zbiegów okoliczności. Główni bohaterowie to karierowicze z „Mad Men”, ale rzuceni w czasy przedwojennego kryzysu gospodarczego, walczący o etaty, zlecenia i codzienny byt. „Ofiara” to połączenie historii z „Fatalnego zauroczenia” z klimatem braci Cohen, gdzie seria przypadkowych i banalnych pomyłek doprowadza dwóch zwyczajnych mężczyzn na skraj upadku i degeneracji. Niepokojący i śmiały thriller psychologiczny z niejednoznacznym zakończeniem. Doskonały duet aktorski zagrany przez aktorski kwintet.
"Na sukces spektaklu Ofiara w reżyserii Adama Sajnuka składają się trzy elementy – dobrze napisany scenariusz oparty na mądrej książce, dobra reżyseria i świetne, wycyzelowane aktorstwo". - Katarzyna Tokarska-Stangret, "TEATR"
„Trzymający w napięciu moralitet o winie i karze” - Jan Bończa-Szabłowski, „Rzeczpospolita”
"O samej historii pisać teraz nie będę, choć jej głębia i wielowymiarowość mnie zachwyciły. Jakby sam Franz Kafka przerabiał libretto do musicalu »Kabaret«. Albo inaczej: jakby do niego napisał prequel". - Andrzej Saramonowicz
więcej
Szczegóły