Spektakle z udziałem tego aktora:

Kto nie ma, nie płaci

Komedia

Sztuka Daria Fo Kto nie ma, nie płaci przedstawia dzień z życia dwóch małżeństw: Antonii i Giovanniego oraz Margherity i Luigiego. Wysokie ceny żywności zmuszają kobiety do kradzieży z pobliskiego supermarketu jedzenia, które jak w starej sztuce commedia dell’arte, realizującej topos głodu, staje się elementem groteskowej akcji. Czy mężczyźni poprą „obywatelskie nieposłuszeństwo” swoich żon, a wydarzenia ze sklepu przerodzą się w rewolucję o krajowym zasięgu? Zderzenie serii zabawnych scenek z ostrą wymową społeczną tej historii daje efekt satyryczny. Jednocześnie skłania do zwrócenia uwagi na problemy pracy i kapitału.

Dario Fo jest dramaturgiem, aktorem i reżyserem, a także jednym z najbardziej kontrowersyjnych przedstawicieli świata teatru. Reprezentuje teatr komiczny od ludowego widowiska średniowiecznego i komedii dell’arte po nowe formy wodewilu, musicalu i burleski. W 1997 roku otrzymał literacką Nagrodę Nobla. Napisał kilkadziesiąt sztuk. Do najbardziej znanych należą: Wielka pantomima z flagami i kukłami małymi i średnimi, Misterium buffo i Przypadkowa śmierć anarchisty.

Szczegóły

Wszyscy jesteśmy dziwni

Dramat

„Normalność nie istnieje! To po prostu nawijka, którą wam na co dzień sprzedają!
My opowiemy wam inną historię.
Wszyscy jesteśmy dziwni!
Dziesięć występów i tylko jeden bilet!
To co, zaczynamy zabawę?”

„Wszyscy jesteśmy dziwni”, Karolina Sulej

Drogie osoby, opowiemy wam o placu zabaw świata, Sodomie nad morzem; o raju dla biedaków! O Coney Island, wyspie-dzielnicy Nowego Jorku; o tętniącym życiem parku rozrywki i cyrkowej oazie dla „dziwaków”, odrzuconych przez normatywne społeczeństwo.

Twórcy i twórczynie spektaklu, przywołując historię Coney Island, zadają pytania o możliwość wyrażania własnej odmienności; o trud poszukiwania przestrzeni i akceptacji dla wszystkiego, co nie mieści się w normie. Opowieści performerów i performerek ze współczesnego Coney Island odsłaniają tematy boleśnie uderzające również w naszą rzeczywistość. Stopniowa utrata przestrzeni na wypowiedź i działanie; deweloperka pożerająca rdzenną tkankę miasta; realia późnego kapitalizmu, które nie sprzyjają indywidualności: odgradzanie się i zamiatanie z przestrzeni widoczności wszystkiego, co zbędne i nieprzynoszące korzyści; traktowanie coraz większych grup osób, miejsc i idei na równi z zepsutymi przedmiotami. To jest ciemna strona liberalnej demokracji. I o tym wam opowiemy!

A zatem, drogie Osoby, Panie, Panowie i wszyscy Inni, zapraszamy na seans wspólnego śnienia na jawie! Pomarzymy sobie o miejscu, które akceptuje każde „dziwactwo” i nie zadaje pytań; które nie wymaga i przygarnia wszystkich odrzuconych przez świat. Zatęsknijmy i przyśnijmy sobie razem takie miejsce! I zadajmy sobie pytanie, czy w opowieści o Coney Island więcej jest tęsknoty za światem, który odchodzi, czy spoglądania z nadzieją w przyszłość? Zapraszamy!

Szczegóły

W Malinowym Chruśniaku / Noc z erotykami Leśmiana

"W sąsiedniej studni rdzawi się szczęk wiadra
Coś srebrnego dzieje się w chmur dali
Straszny w polu zagrzmiał jęk"

A my zaprosimy Was w owocową poetycką gęstwinę, by...
w wieczór miłości dla tych, co kochają, kochać się pozwalają lub kochania pragną
przed ciekawych wzrokiem, zapodziani go głowy
spędzić Noc z erotykami Leśmiana W malinowym chruśniaku
przygotowaną przez realizatorów tak dobrze przyjętego czytania performatywnego Baśni o pięknej Parysadzie i o ptaku Bulbulezarze.

Będzie odważnie, ale nie nachalnie; frywolnie, ale nie bezsmacznie; gorąco, ale nie piekąco...

Szczegóły

Opowieść wigilijna

Wzruszająca opowieść świąteczna ukazująca przemianę duchową głównego bohatera w obliczu wizji samotnej śmierci po latach życia w rozgoryczeniu i stronienia od ludzi. Wszystkim znane opowiadanie Charles’a Dickensa w adaptacji Zdzisława Jaskuły zostanie przeniesione na scenę w spolszczonej i uwspółcześnionej wersji. Ponadczasowa historia pozwala pokazać ludzi żyjących wśród nas i doświadczających podobnych problemów, bliskich nam doznań i emocji. Dickensowski Scrooge nosi tutaj równie znaczące imię Skurcz – człowieka zwichniętego moralnie i duchowo.



Wśród dźwięków aranżowanych przez znaną pianistkę Lenę Ledoff usłyszymy melodie niczym z innego świata – scherzo h-moll Fryderyka Chopina z kolędową kołysanką Lulajże Jezuniu. Opowieść wigilijna w reż. Tomasza Dajewskiego staje się pretekstem do ukazania bogactwa rodzimej tradycji bożonarodzeniowej i zachętą do wspólnego kolędowania. To spektakl w pełni familijny – każdy znajdzie przyjemność z oglądania.

Szczegóły

Więcej niż możesz zjeść

Stand-up

Literacki stand-up, pamiętnik spożywczy albo po prostu Masłowska all inclusive w felietonach parakulinarnych. Po czasopismach, popularnych programach telewizyjnych i instruktażowych filmikach na youtube, moda na gotowanie wędruje na scenę. Już nie rekwizyt, pretekst do żartu czy tragicznej intrygi. Jedzenie – główny bohater teatralnego działania to zupełna nowość. To nie jest spektakl o kulinarnej spuściźnie naszych dziejów, zdrowym stylu życia i kultowych jadłodajniach, ale o smakowaniu świata, do stworzenia którego użyto jednej dozy humoru, deko kpiny i masę wyobraźni.

Spektakl jest realizowany na podstawie najnowszej książki Doroty Masłowskiej. „Więcej niż możesz zjeść” to zbiór publikowanych przez autorkę w magazynie „Zwierciadło” w latach 2011-2013 tekstów o jedzeniu. Tekstów, które jednak mocno odbiegają od tradycyjnego pojęcia rubryki kulinarnej, jeśli go wręcz jawnie nie przedrzeźniają. Przewrotne w formie i treści, nie uchylają się od szerszej refleksji socjo- i antropologicznej.

Szczegóły