Sławomir Sulej
2 oddane głosy
więcej
więcej
Spektakle z udziałem tego aktora:
Kto nie ma, nie płaci
Sztuka Daria Fo Kto nie ma, nie płaci przedstawia dzień z życia dwóch małżeństw: Antonii i Giovanniego oraz Margherity i Luigiego. Wysokie ceny żywności zmuszają kobiety do kradzieży z pobliskiego supermarketu jedzenia, które jak w starej sztuce commedia dell’arte, realizującej topos głodu, staje się elementem groteskowej akcji. Czy mężczyźni poprą „obywatelskie nieposłuszeństwo” swoich żon, a wydarzenia ze sklepu przerodzą się w rewolucję o krajowym zasięgu? Zderzenie serii zabawnych scenek z ostrą wymową społeczną tej historii daje efekt satyryczny. Jednocześnie skłania do zwrócenia uwagi na problemy pracy i kapitału.
Dario Fo jest dramaturgiem, aktorem i reżyserem, a także jednym z najbardziej kontrowersyjnych przedstawicieli świata teatru. Reprezentuje teatr komiczny od ludowego widowiska średniowiecznego i komedii dell’arte po nowe formy wodewilu, musicalu i burleski. W 1997 roku otrzymał literacką Nagrodę Nobla. Napisał kilkadziesiąt sztuk. Do najbardziej znanych należą: Wielka pantomima z flagami i kukłami małymi i średnimi, Misterium buffo i Przypadkowa śmierć anarchisty.
więcej
SzczegółyWszyscy jesteśmy dziwni
„Normalność nie istnieje! To po prostu nawijka, którą wam na co dzień sprzedają!
My opowiemy wam inną historię.
Wszyscy jesteśmy dziwni!
Dziesięć występów i tylko jeden bilet!
To co, zaczynamy zabawę?”
„Wszyscy jesteśmy dziwni”, Karolina Sulej
Drogie osoby, opowiemy wam o placu zabaw świata, Sodomie nad morzem; o raju dla biedaków! O Coney Island, wyspie-dzielnicy Nowego Jorku; o tętniącym życiem parku rozrywki i cyrkowej oazie dla „dziwaków”, odrzuconych przez normatywne społeczeństwo.
Twórcy i twórczynie spektaklu, przywołując historię Coney Island, zadają pytania o możliwość wyrażania własnej odmienności; o trud poszukiwania przestrzeni i akceptacji dla wszystkiego, co nie mieści się w normie. Opowieści performerów i performerek ze współczesnego Coney Island odsłaniają tematy boleśnie uderzające również w naszą rzeczywistość. Stopniowa utrata przestrzeni na wypowiedź i działanie; deweloperka pożerająca rdzenną tkankę miasta; realia późnego kapitalizmu, które nie sprzyjają indywidualności: odgradzanie się i zamiatanie z przestrzeni widoczności wszystkiego, co zbędne i nieprzynoszące korzyści; traktowanie coraz większych grup osób, miejsc i idei na równi z zepsutymi przedmiotami. To jest ciemna strona liberalnej demokracji. I o tym wam opowiemy!
A zatem, drogie Osoby, Panie, Panowie i wszyscy Inni, zapraszamy na seans wspólnego śnienia na jawie! Pomarzymy sobie o miejscu, które akceptuje każde „dziwactwo” i nie zadaje pytań; które nie wymaga i przygarnia wszystkich odrzuconych przez świat. Zatęsknijmy i przyśnijmy sobie razem takie miejsce! I zadajmy sobie pytanie, czy w opowieści o Coney Island więcej jest tęsknoty za światem, który odchodzi, czy spoglądania z nadzieją w przyszłość? Zapraszamy!
więcej
SzczegółyW Malinowym Chruśniaku / Noc z erotykami Leśmiana
"W sąsiedniej studni rdzawi się szczęk wiadra
Coś srebrnego dzieje się w chmur dali
Straszny w polu zagrzmiał jęk"
A my zaprosimy Was w owocową poetycką gęstwinę, by...
w wieczór miłości dla tych, co kochają, kochać się pozwalają lub kochania pragną
przed ciekawych wzrokiem, zapodziani go głowy
spędzić Noc z erotykami Leśmiana W malinowym chruśniaku
przygotowaną przez realizatorów tak dobrze przyjętego czytania performatywnego Baśni o pięknej Parysadzie i o ptaku Bulbulezarze.
Będzie odważnie, ale nie nachalnie; frywolnie, ale nie bezsmacznie; gorąco, ale nie piekąco...
więcej
SzczegółyOpowieść wigilijna
Wzruszająca opowieść świąteczna ukazująca przemianę duchową głównego bohatera w obliczu wizji samotnej śmierci po latach życia w rozgoryczeniu i stronienia od ludzi. Wszystkim znane opowiadanie Charles’a Dickensa w adaptacji Zdzisława Jaskuły zostanie przeniesione na scenę w spolszczonej i uwspółcześnionej wersji. Ponadczasowa historia pozwala pokazać ludzi żyjących wśród nas i doświadczających podobnych problemów, bliskich nam doznań i emocji. Dickensowski Scrooge nosi tutaj równie znaczące imię Skurcz – człowieka zwichniętego moralnie i duchowo.
Wśród dźwięków aranżowanych przez znaną pianistkę Lenę Ledoff usłyszymy melodie niczym z innego świata – scherzo h-moll Fryderyka Chopina z kolędową kołysanką Lulajże Jezuniu. Opowieść wigilijna w reż. Tomasza Dajewskiego staje się pretekstem do ukazania bogactwa rodzimej tradycji bożonarodzeniowej i zachętą do wspólnego kolędowania. To spektakl w pełni familijny – każdy znajdzie przyjemność z oglądania.
więcej
SzczegółyWięcej niż możesz zjeść
Literacki stand-up, pamiętnik spożywczy albo po prostu Masłowska all inclusive w felietonach parakulinarnych. Po czasopismach, popularnych programach telewizyjnych i instruktażowych filmikach na youtube, moda na gotowanie wędruje na scenę. Już nie rekwizyt, pretekst do żartu czy tragicznej intrygi. Jedzenie – główny bohater teatralnego działania to zupełna nowość. To nie jest spektakl o kulinarnej spuściźnie naszych dziejów, zdrowym stylu życia i kultowych jadłodajniach, ale o smakowaniu świata, do stworzenia którego użyto jednej dozy humoru, deko kpiny i masę wyobraźni.
Spektakl jest realizowany na podstawie najnowszej książki Doroty Masłowskiej. „Więcej niż możesz zjeść” to zbiór publikowanych przez autorkę w magazynie „Zwierciadło” w latach 2011-2013 tekstów o jedzeniu. Tekstów, które jednak mocno odbiegają od tradycyjnego pojęcia rubryki kulinarnej, jeśli go wręcz jawnie nie przedrzeźniają. Przewrotne w formie i treści, nie uchylają się od szerszej refleksji socjo- i antropologicznej.
więcej
Szczegóły