Sebastian Grygo - zdjęcie

Sebastian Grygo

7,8 / 10

14 oddanych głosów

Spektakle z udziałem tego aktora:

KRÓL DUCH odczytanie / ONLINE

Morza się cofną, góry pójdą pyłem
I świat się komet deszczami zatrwoży,
Gdy duchem spełnię, co ciałem spełniłem.

J. Słowacki Król Duch, 1846

Czy można latać bez skrzydeł? Co łączy uniesienie poety z freestylem rapowym? Jaką muzykę mógł słyszeć w głowie Słowacki, pisząc Króla Ducha?

“KRÓL DUCH odczytanie” to działanie artystyczne z pogranicza czytania performatywnego i koncertu. Twórcy, z pomocą teatralnych i muzycznych środków wyrazu, zaproszą widza do odbioru poematu Juliusza Słowackiego na warstwie dźwiękowej, ukazując różne warianty

Szczegóły

Kabaret Baran z komodą

Kabaret

Dlaczego „Baran z komodą”? A dlaczego by nie! Zapraszamy na kabaret absurdu, w którym chodzi przede wszystkim o dobrą zabawę. Nadchodzi nowy nieformalny kolektyw twórczy! Mogą wszystko (są jeszcze młodzi), nie mają żadnych ograniczeń (poza budżetem), z łatwością przesuwają wszelkie granice (ich wyobraźnia odjeżdża naprawdę daleko). Twierdzą, że dobry żart jest wart każdej ceny, nawet jeśli rozbawi nie trzysta, a trzy osoby. Sprawdź czy będziesz jedną z nich

Szczegóły

Manat. Romans podwodny, reż. Klaudia Hartung-Wójciak

Dramat

Szanowni Państwo! W trosce o Państwa bezpieczeństwo wstęp tylko dla osób zaszczepionych lub z negatywnym testem na covid-19 wykonanym najpóźniej 48 godzin przed wydarzeniem.

***

Za spektakl ,,Manat. Romans podwodny” Klaudia Hartung-Wójciak otrzymała Grand Prix podczas 12. edycji festiwalu Koszalińskie Konfrontacje Młodych M-teatr 2021

***
Manat to reportaż sceniczny, opowieść o transformacyjnym romansie dystrybutorek, pracowników, czytelników, czytelniczek hitowej serii wydawnictwa Harlequin z lat 90. Obecnie – siedemdziesiąt lat po wydaniu w Toronto The Manatee, pierwszego tomu serii, wydawane są one w ponad trzydziestu różnych językach na sześciu kontynentach. W polskim krajobrazie transformacyjnym wydawnictwo pojawiło się w roku 1991. Uruchamiając wówczas szeroko zakrojoną akcję promocyjną wkrótce stało się fenomenem społeczno-kulturowym.

Co łączy kioskowe romanse ze zbiorami Zachęty, polskie gastarbeiterki z Pałacem Kultury i Nauki, ortalionowych przedsiębiorców z manatami, a Festiwal Piosenki w Opolu z włoską gwiazdą okładek Fabio Lanzoni? Jaki potencjał polityczny ma kartografia romansowych światów wyobrażonych?

Wychodząc od pojęcia landscape, rozumianego za hindusko-amerykańskim antropologiem Ajrunem Appaduraiem jako światy wyobrażone, zmieniające dotychczasowe mechanizmy wytwarzania wspólnoty i podmiotowości, proponujemy retrofuturystyczny krajobraz nie-miejsc. Nie – miejsc leżących w przestrzeniach pomiędzy – kartografią ciała pożądanego a kampowością afektów, ekonomią miłosnych landschaftów i ich potencjałem emancypacyjnym..

obsada: Natasza Aleksandrowitch, Małgorzata Biela, Sebastian Grygo, Weronika Łukaszewska, Filip Perkowski, Marcin Wojciechowski
muzyka: Piotr Peszat
przestrzeń, scenografia: Paula Grocholska
reżyseria świateł: Aleksandr Prowaliński
konsultacja wokalna: Piotr Markowski, Bartosz Lisik
konsultacja choreograficzna: Weronika Pelczyńska
lektor: Stanisław Olejniczak

Klaudia Hartung-Wójciak (ur. 1990) – dramaturżka; studentka reżyserii Akademii Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego w Krakowie. Reżyserka spektakli: Chinka (TR Warszawa, 2018), Dziki (Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu, 2018), Szukając Romea (Teatr Bagatela, 2018, Festiwal Szekspirowski 2018), Tkacze. Historia jak z życia wzięta, a przez to bardzo smutna na podstawie Tkaczy G. Hauptmanna (PWST Kraków, 2016; Łaźnia Nowa, 2017), nagrodzonego w ramach Forum Młodej Reżyserii 2016; współautorka i reżyserka instalacji performatywnej Przedwiośnie. Ćwiczenia z wyobraźni historycznej (Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie, 2017); autorka instalacji Maszyna choreograficzna na aturii i mimozy wstydliwe (PWST Kraków); współautorka i reżyserka instalacji Kartoteka rozrzucona 2.016 (Instytut im. Jerzego Grotowskiego, 2016). Reżyserka czytań performatywnych (m.in. MALTA Festiwal, „Klasyka żywa”). Stypendystka Miasta Krakowa 2018, członkini Pracowni Dramaturgicznej AST Kraków.

Spektakl dofinansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy w ramach programu Hub Kultury Komuny Warszawa

Szczegóły

Czas połowicznego rozpadu

Tragedia

„Czas połowicznego rozpadu” to eksperyment teatralny na sześciu aktorów i przeszłość. Tkany gęsto ze skojarzeń emocjonalnych, barw oraz dźwięków spektakl opowiada o procesie psychoterapeutycznym głównej bohaterki – Marii, ale także o niweczeniu teatralnej iluzji. Maria wychodzi zarówno z choroby jak i z roli – mieszają się plany czasowe i konwencje teatralne. Spektakl bazuje na oryginalnym tekście dramatycznym przywołującym echa innych tekstów kultury – przede wszystkim „Opowieści o Blanche i Marie” P.O. Enquista.

Szczegóły