Radosław Krzyżowski - zdjęcie

Radosław Krzyżowski

7,6 / 10

46 oddanych głosów

Data urodzenia:
30-01-1972 (49 lat)

Przez długi czas w podstawówce był przekonany, że zostanie lekarzem, na maturze zdawał biologię. Jednak po tym, jak w trzeciej klasie liceum pobił rekord nieobecności na lekcjach, grał w młodzieżowym zespole rockowym, występował w szkolnym teatrzyku i był członkiem grupy poezji śpiewanej, zdecydował się zdawać do szkoły teatralnej.

Po ukończeniu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, związał się z Teatrem im. Juliusza Słowackiego (1994-1998 i od 2003). Zaczął działać także w teatrze Offowym. Występował potem w teatrach krakowskich: Mniejszym (1996, 1999), Stowarzyszenie Teatralne "Łaźnia" (1999), STU (2000-2001, 2007), Narodowym Starym im. Heleny Modrzejewskiej (1998-2003), Współczesnym (2005), Łaźnia Nowa (2006).

Spektakle z udziałem tego aktora:

Wieczór Trzech Króli

Komedia

"Wieczór Trzech Króli", komedia omyłek Williama Szekspira jest jednym z jego najpopularniejszych utworów, którego komizm jest uniwersalny i zasadzony tak na niuansach słownych żartów, jak i na obserwacjach różnic płci, a także samego społeczeństwa, rozwarstwionego i proszącego się o satyrę.

"Wieczór Trzech Króli" zainscenizowany został na gruzach Teatru Polskiego. Dan Jemmett ignoruje tradycję obciążania tekstów Stratfordczyka gęstą smugą współczesnych narracji. Zamiast tego szuka Szekspira wyzwolonego, w którym aktorzy przywdziewając kostium zyskują swobodę, jaką naturalnie mieliby, zrzucając go po zejściu ze sceny.

Spektakl Jemmetta to okazja, aby usłyszeć, jak brzmi Szekspir realizowany przez Brytyjczyka. Szekspir, w którym szuka się żywiołu komicznego, w brawurowych wykonaniach, pełnych zaufania do słowa pisanego. "Wieczór..." to również wyzwanie rzucone młodej części zespołu aktorskiego Teatru Polskiego. Zespół pod wodzą Jemmetta nadaje spektaklowi tempo i brawurę wykonania, wymieniając zarazem energię z widownią.

Szczegóły

Maskarada

Dramat

Jeden z najwybitniejszych współczesnych dramatopisarzy i reżyserów rosyjskich Nikołaj Kolada, znany polskim i nie tylko polskim widzom z licznych inscenizacji swoich znakomitych sztuk (m.in. Marylin Mongoł, Gąski czy Martwej królewny) - tym razem w roli twórcy arcydzieła należącego do kanonu dramatu światowego. Maskarada, porównywana często do Szekspirowskiego Otella, to pasjonująca, pełna intryg i niespodziewanych zwrotów akcji, a zarazem bardzo przejmująca opowieść o miłości, zatraceniu, obsesji zdrady i tragicznej pomyłce. Wszystko to w doborowej obsadzie i prawdziwie mistrzowskiej reżyserii.

Szczegóły

Miłosna Wojna Stulecia #WspieramKulture

Dramat

Link do bezpłatnej transmisji: KLIKNIJ TUTAJ
"On mówi:
Kobiety są zawsze fałszywe.
Kłamstwo
leży w waszej naturze.
Ona mówi:
A więc jesteś kobietą
skoro tak świetnie kłamiesz."

Aktorski popis genialnego duetu: Radosław Krzyżowski i Dominika Bednarczyk. Stare dobre małżeństwo, oboje piękni, piekielnie inteligentni, wykształceni, z dorobkiem. Mogliby nadal być razem, ale coś poszło nie tak. Iskrzący ironicznym humorem spektakl według autentycznej historii.

Reżyserka Eva Rysová ("Wieloryb The Globe") bierze na warsztat debiutancki poemat Ebby-Witt Brattström, napisany po głośnym rozwodzie pisarki z Horace’em Engdahlem – członkiem Akademii Szwedzkiej przyznającej Nobla w dziedzinie literatury.

Szczegóły

GOŚCIE W POLSKIM: Wyzwolenie i Akropolis

Dramat

W historii teatru polskiego nie wystawiono nigdy dotąd Wesela, Wyzwolenia, Akropolis jako całościowego przedsięwzięcia. Żaden teatr nie wystawił po kolei tych trzech tytułów. Ze względu na kontaminację dramatów w jeden spektakl, zostały z nich wydobyte ich esencjalne wątki, podporządkowane tematowi nadrzędnemu: wtajemniczeniu w los polski.Czy możliwe jest przełamanie koła owego losu poprzez jednostkowe wyzwolenie i samoświadomość prowadzące ku ogólnonarodowemu przebudzeniu? Czy – jak wyobrażali to sobie Romantycy – zadaniu temu może sprostać tylko wybrana jednostka, czy może to nasz wspólny obowiązek?

Wyspiański w autorskim zestawieniu trzech tekstów wyprowadza widza z izby bronowickiej chaty, wiedzie go przez piekła i nieba prób, jakim poddają go Maski z Wyzwolenia i prowadzi na wzgórze wawelskie - centralne miejsce polskiej świadomości historycznej, które zostaje niejako nawiedzone przez wielkie mity judeochrześcijańskie. Ostatecznym tematem sztuki jest imperatyw duchowego zmartwychwstania rozumianego jako wyzwolenie z duchowej nędzy, odnowienie duszy polskiej, a zarazem zadanie stojące przed każdym z nas.

Teatr STU z Krakowa - spektakle "Wyzwolenie" i "Akropolis" według Stanisława Wyspiańskiego w adaptacji Krzysztofa Jasińskiego (II i III część Tryptyku "Wędrowanie")

Szczegóły

Klub Miłośników Filmu Misja

Dżungla amazońska, połowa XVIII wieku. W odizolowanej od świata osadzie Indian Guarani, ojciec Gabriel prowadzi działalność misyjną. Przybywa do niego kapitan Rodrigo Mendoza, dawny najemny łowca niewolników, który szuka odkupienia za dokonane bratobójstwo. Pod wpływem idei Gabriela, o stworzeniu tubylcom utopijnej chrześcijańskiej enklawy, dokonuje się w nim wewnętrzne oczyszczenie.
Fabuła spektaklu, odwołująca się do głośnego filmu "Misja" z Jeremy'm Ironsem i Robertem de Niro w rolach głównych, staje się pretekstem do analizy postaw rządzących współczesnym światem, gdzie konsumpcja wypiera wartości wspólnotowe.

Szczegóły

Polacy

Komedia

"Polacy" to dwugłos złożony z "Dzienników" Witolda Gombrowicza oraz tekstów homilii i wystąpień publicznych Stefana kardynała Wyszyńskiego. Spektakl Gabriela Gietzky’ego to zapis ich fikcyjnego spotkania. Dwaj patrioci: wielki pisarz i Prymas Tysiąclecia, prowadzą dialog o polskości, Polakach i ich historii.

Scenarzysta Rafał Kosewski zbudował z tekstów obu intelektualistów niezwykle spójny i wiarygodny zapis rozmowy „kapłana i błazna”. Mimo różnicy perspektyw i poglądów obaj zawsze stawiali Polskę w centrum swoich rozważań.

Szczegóły

Bracia Dalcz i S-ka

Muzyczny

Po sukcesie Ziemi obiecanej mistrz musicalowych adaptacji klasyki polskiej literatury Wojciech Kościelniak przenosi na scenę pasjonującą opowieść Tadeusza Dołęgi-Mostowicza (autora kultowej Kariery Nikodema Dyzmy i Znachora).

Spektakl wciąga widza w szalone czasy dwudziestolecia międzywojennego, w których dwóch braci rywalizuje o władzę w rodzinnej firmie. Jedna po drugiej następują tutaj oszustwa i intrygi - zaskakujące zarówno dla bohaterów jak i widza, a poruszający wątek miłosny i wielka tajemnica w tle niewątpliwie wciągnie wszystkich jeszcze głębiej. Świetnie skonstruowana i pełna zwrotów akcji fabuła w atrakcyjnej oprawie muzyczno-tanecznej!

Szczegóły

Przypadek Krzysztofa Kieślowskiego

Nasze życie jest bogactwem prawdopodobieństw i wiele w nim może się zdarzyć. Być może człowiek jest zaledwie pyłem we wszechświecie, ale przede wszystkim jest jego częścią. I to taką, bez której być może wszechświat wyglądałby całkiem inaczej, a może nawet by nie istniał...
Bartosz Szydłowski w swoim nowym spektaklu podąża tropem twórczości Krzysztofa Kieślowskiego, znajdując inspirację przede wszystkim w głośnym filmie "Przypadek" z 1981 roku.

Szczegóły

GOŚCIE W POLSKIM: Wyzwolenie

Dramat

"Wyzwolenie" w Teatrze STU jest wydarzeniem. Stanisław Wyspiański – najbardziej polski, najbardziej krakowski artysta, napisał jakże aktualną dzisiaj sztukę. Niezwykle efektowną, wymagająca aktorstwa najwyższej próby. Taki zespół zebrał Krzysztof Jasiński z myślą o jubileuszu Teatru STU. Spektaklowi towarzyszy bardzo efektowna oprawa plastyczna, wyjątkowe kostiumy, muzyka na żywo, śpiew, efekty specjalne. Zapraszamy do wspólnej wędrówki po świecie przemiany duszy polskiej. Kto wie, dokąd dotrzemy...

Teatr STU z Krakowa - "Wyzwolenie" według Stanisława Wyspiańskiego w adaptacji Krzysztofa Jasińskiego. Spektakl jest II częścią Tryptyku "Wędrowanie".

Szczegóły

Królestwo. Pasja według Emmanuela

Dramat

Królestwo to głęboko humanistyczny esej, to podążanie śladem ludzkiej słabości w poszukiwaniu spełnienia. Carrère nie jest prowokujący, jest raczej bezwstydny. Daje pełne świadectwo człowieka rozpiętego miedzy żarliwą modlitwą a uniesieniami przy oglądaniu filmów porno w sieci. Rysuje przestrzeń wahania, sprzeczności, lęku i znudzenia

Szczegóły