Przemysław Redkowski - zdjęcie

Przemysław Redkowski

Data urodzenia:
15-02-1980 (42 lat)

Polski aktor filmowy, teatralny i serialowy. W 2005 roku uzyskał dyplom Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. W latach wcześniejszych współpracował z Teatrem im. Stefana Jaracza oraz Teatrem Studyjnym w Łodzi. Obecnie jest aktorem Teatru Bagatela w Krakowie. Jako aktor odgrywa role w różnorodnych repertuarach od "Zbrodni i Kary", aż po komedie i farsy.

W szkolnym Teatrze Studyjnym zagrał w adaptacjach Gorkiego, Dostojewskiego, Belbela i Büchnera. Rozpoczynając pracę w Teatrze im. Jaracza zagrał Tybalta w adaptacji dramatu Shakespeara "Romeo i Julia", dołączył także do obsady "Dnia Walentego". Rolą Alochy w "Nocy Walpurgi" (reż. W. Śmigasiewicz) zadebiutował na scenie Teatru Bagatela. Wystąpił w szeregu etiud studenckich, rozbawia publiczność wcielając się w liczne postacie komediowe. Obecnie współpracuje z serialem Barwy Szczęścia, gdzie wciela się w rolę Janka Kozłowskiego.

Spektakle z udziałem tego aktora:

MAYDAY w reżyserii Wojciecha Pokory, 25 lat na scenie!

Komedia

Ponad 1600 przedstawień! 25 lat na scenie! 100 procent frekwencji!
Grubo ponad trzysta tysięcy widzów! Trzy tysiące godzin czystego, wyzwalającego śmiechu! Takie jubileusze w polskim teatrze się nie zdarzają!
Fajerwerki humoru, a zarazem pean na cześć męskiej zaradności, pomysłowości i intelektu.
Niejaki John Smith, taksówkarz, usiłuje wybrnąć z pomocą przyjaciela z tarapatów i nieoczekiwanych zbiegów okoliczności, demaskujących jego podwójne życie: w dwóch oddzielnych domach, z dwiema różnymi, równie mocno kochającymi go małżonkami.
Smith stacza śmiertelny pojedynek z obiema kobietami, jednym homoseksualistą i komplikującymi jeszcze bardziej sytuację
gapowatymi inspektorami policji.
Nie ma żadnej różnicy pomiędzy mężczyzną odkrywającym swą żonę w łóżku ze swoim najlepszym przyjacielem w farsie, a mężczyzną znajdującym swą żonę w łóżku ze swoim najlepszym przyjacielem w tragedii. Reakcja męża w każdej ze sztuk powinna być taka sama. Różnica polega na reakcji publiczności, a nie męża. Tak twierdzi Ray Cooney, autor najbardziej kasowych i z pewnością najśmieszniejszych fars, jakie powstały
na Wyspach Brytyjskich w ciągu ostatnich lat i szturmem zdobyły teatry Europy Zachodniej i Broadwayu.
„Mayday” jest jego siedemnastym z kolei utworem, podobno jak dotąd najlepszym... Po raz pierwszy w Polsce wystawiono go
w warszawskim Teatrze Kwadrat z Wojciechem Pokorą jako Johnem Smithem. Aktor tak polubił rolę i sztukę, że sam podjął się jej reżyserii we Wrocławiu i Katowicach. Tam właśnie zobaczyła to przedstawienie (i brawurową reakcję publiczności) ówczesna dyrektor Bagateli
Nina Repetowska i zaprosiła Pokorę do pracy w Krakowie.

Szczegóły

Kochankowie nie z tej ziemi

Komedia

Niby opowieść zwyczajna, a jednak zupełnie niezwyczajna; niby o miłości codziennej, a jednak niż Śmierć i Opatrzność silniejszej.

Na skutek pewnego nieporozumienia ze świętym Piotrem – bo i zaświaty maczają palce w intrydze – kameralny dom pod Londynem zamieszkują dwie pary zakochanych ludzi. Piszących powieści kryminalne mężczyzn, Jacka i Simona, wspierają ich wierne i oddane żony: Susie i Mary.

Wychodząca poza standardowe ramy czułość, z jaką małżeństwem Mary i Simona opiekują się Susie i Jack, potwierdza, że „miłość nie zna granic ni kordonów”. Wydumana przez autorkę sztuka opowiada o zupełnie niewydumanym codziennym życiu i uczuciach wspólnych nam wszystkim.

Szczegóły

Carmen. Bella Donna

Komedia

Niezwykle atrakcyjna autorka poczytnych książek kucharskich, Carmen, uważa, iż „na miłość i na szampana nigdy nie jest za późno”.

Żyje wg doskonale działającego schematu: „mężczyzn co dwa lata trzeba utylizować”. Dniem morderstwa, a zarazem dniem początku nowego romansu, jest zawsze sylwester - tym razem jednak cały plan może wziąć w łeb, gdyż córka Carmen wraca przed czasem do domu, za nią zaś przybywa narzeczony o konserwatywnych poglądach, a za nim jego jeszcze bardziej konserwatywny ojciec. W dodatku kandydat na nowego kochanka może wcale nie być tym, za kogo się podaje, a na ścianie wciąż wisi portret męża Carmen.

Przypominająca nieco klasyczne „Arszenik i stare koronki” austriacka komedia kryminalna z rozerotyzowaną bohaterką i wątkiem romansowym, w podwójnie doborowej obsadzie gwarantuje wieczór pełen różnorakich wrażeń. Jak przypomniał Jerzy Pilch w „Dzienniku”, komedia, w której nikt nie umiera, zawsze będzie mniej warta od komedii z jednym tylko nieboszczykiem.

Szczegóły

Powiedz mi skąd jesteś

Komedia

Słoik czy tubylec? A czy to ważne? Każdy skądś pochodzi, każdy ma dokąd wracać, choćby myślami i wspomnieniami. Jeden dalej, drugi bliżej, a trzeci może i nawet za granicę! Za granicą to już bardzo daleko, to dalej niż Terespol… Niezależnie od tego skąd jesteś (tak, tak, nawet jeśli jesteś z Łodzi) na podstawie Twoich wspomnień z tym miejscem Przyjezdni zbudują improwizowaną historię. Postarajmy się jednak uniknąć tej Łodzi, to ma być wesoły spektakl…

Przyjechali do Warszawy, by improwizować! Ich życiowe i artystyczne ścieżki przecięły się w stolicy, gdzieś w okolicach Placu Wilsona. Bynajmniej nie wpadli na siebie przypadkiem niesieni lunatycznym pędem lemingów. Wpadli świadomie, na siebie i na pomysł stworzenia fuzji talentów i doświadczeń. Owa fuzja to kolektyw aktorów, kabareciarzy, konferansjerów, a nawet rysowników i tancerzy. Ta wrząca, interdyscyplinarna mieszanka talentów, zalet, cnót, przymiotów wręcz boskich, znalazła ujście w jednej z najbardziej żywiołowych i interaktywnych form scenicznych – improwizacji. Przyjezdni zaimprowizują spektakl w oparciu o sugestie publiczności. Publiczność może być mieszana, a niech się słoik z autochtonem jednoczy!

Szczegóły