Piotr Żurawski - zdjęcie

Piotr Żurawski

6.1 / 10

23 oddanych głosów

Data urodzenia:
14-10-1985 (32 lat)

Ukończył Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.

Od 2009 roku występuje na deskach Teatru Polskiego w Bydgoszczy. Na szklanym ekranie można oglądać go w serialach takich jak "Prawo Agaty" czy "Sama słodycz".

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Tata wiesza się w lesie

Monodram

Sztuka o trudnym dzieciństwie, o problemach z męskością, seksualnością, ale przede wszystkim satyra na nieskuteczność terapii.

Nowa odsłona spektaklu „Tata wiesza się w lesie” Przemysława Pilarskiego w reżyserii Moniki Rejtner w przestrzeni Izolatki - instalacji Olgi Mokrzyckiej-Grospierre i Nicolasa Grospierre na małej scenie STUDIO teatrgalerii.

Spektakl miał swoją premierę w ramach 14. Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w sierpniu 2016. Wznowienie inscenizacji uwzględnia i wpisuje ją w specyfikę Izolatki, instalacji i anty-scenografii Grospierre’ów, o której sami twórcy mówią, że jej przestrzeń jest metaforą wyobcowania i izolacji. „Izolatka nie ma podziału na scenę i widownię. Została pozbawiona iluzji scenografii, dekoracji, teatralnego oświetlenia. To przestrzeń niekomfortowa dla widza i dla aktora. Obnaża, pozbawia aktora bezpiecznej maski, a widza bezpiecznej pozycji obserwatora. Cała sala staje się sceną.”

Spektakl „Tata wiesza się w lesie” w wyjątkowy sposób rezonuje z ideą przestrzeni scenicznej zaproponowanej przez Grospierre’ów, stąd pomysł Natalii Korczakowskiej, żeby odtworzyć go w rzeczywistości Izolatki. Spektakl dzieję się bowiem w nieokreślonej przyszłości, a Bohater zamknięty jest w doskonałym azylu i w swojej doskonałej traumie dorastania. Nieszczęśliwe dzieciństwo jest tylko kolejnym gadżetem w jego gabinecie osobliwości. Dziewczyna z Kamerki przypadkiem trafia do jego świata odizolowanej egzystencji. Oboje próbują znaleźć obrazy i słowa, które pozwolą im się porozumieć i wyzwolić z przeszłości. Dziewczyna nie ma uszu, ale ma rower. Bohater nie ma siły, ale ma las. Powtarzany jak mantra zwrot „Pobawisz się ze mną?” prowadzi nas przez najróżniejsze gry i zabawy, ale nie wiadomo, czy któraś z tych gier doprowadzi ich oboje do szczęśliwego zakończenia. Czy Bohater opuści swój azyl, a Dziewczyna odzyska uszy? Podróż przez śmietnik podświadomości i internetowego imaginarium, multimedialna jazda przez traumy i terapie, wzruszająca opowieść o bezbronności i bestii ukrytej w lesie. Śmiesznie, strasznie, groźnie.

Szczegóły spektaklu

17.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

25.10Wed

26.10Thu

27.10Fri

28.10Sat

29.10Sun

30.10Mon

31.10Tue

01.11Wed

02.11Thu

03.11Fri

04.11Sat

05.11Sun

06.11Mon

07.11Tue

08.11Wed

09.11Thu

10.11Fri

11.11Sat

12.11Sun

13.11Mon

14.11Tue

15.11Wed

16.11Thu

17.11Fri

18.11Sat

19.11Sun

20.11Mon

21.11Tue

22.11Wed

23.11Thu

24.11Fri

25.11Sat

26.11Sun

27.11Mon

28.11Tue

29.11Wed

30.11Thu

01.12Fri

02.12Sat

03.12Sun

04.12Mon

17.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

25.10Wed

26.10Thu

27.10Fri

28.10Sat

29.10Sun

30.10Mon

31.10Tue

01.11Wed

02.11Thu

03.11Fri

04.11Sat

05.11Sun

06.11Mon

07.11Tue

08.11Wed

09.11Thu

10.11Fri

11.11Sat

12.11Sun

13.11Mon

14.11Tue

15.11Wed

16.11Thu

17.11Fri

18.11Sat

19.11Sun

20.11Mon

21.11Tue

22.11Wed

23.11Thu

24.11Fri

25.11Sat

26.11Sun

27.11Mon

28.11Tue

29.11Wed

30.11Thu

Szkarłatny płatek i biały

Dramat

Bohaterem "Szkarłatnego płatka" Michela Fabera jest XIX wiek, przedsionek nowoczesności, w którym tematy takie jak prawa kobiet, religia i nauka, stosunek do seksualności czy modele kobiecości i męskości są definiowane na nowo — powoli wyłania się z nich nasz współczesny świat.

Dziewiętnastowieczny Londyn Fabera raz wydaje nam się bezpiecznym przez swój dystans historycznym światem, żeby po chwili okazać się gorzką karykaturą naszej współczesności. Pięć postaci, których losy śledzi nasz spektakl, reprezentuje dylematy czasów przełomu: przemysłowiec rozdarty pomiędzy młodzieńczymi ideałami a kapitalistycznym światem; niedoszły pastor zmagający się z potrzebami ciała; głęboko wierząca działaczka społeczna, którą brak poszanowania konwenansów skazuje na wykluczenie; eteryczna i niewinna dama skazana na bycie kochanką z krwi i kości, żoną i matką; wreszcie prostytutka, która pokonuje kolejne szczeble drabiny społecznej i przekonuje się, że wyższy status wcale nie oznacza większej wolności. To właśnie pragnienie wolności, szeroko rozumianej emancypacji, wydaje się być wspólnym mianownikiem dla dążeń bohaterów Szkarłatnego płatka, którzy wypatrują nadchodzącego XX wieku z nadzieją, ale i z lękiem. Czy rzeczywiście nowoczesność przyniosła nam wolność i spełnienie? I czy faktycznie już nadeszła?

Szczegóły spektaklu

17.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

17.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

Bydło

Dramat psychologiczny

Radykalizacja postaw, podążanie za „mocnymi ludźmi”, którzy zaprowadzą porządek, pogarda współczesnych społeczeństw dla politycznej poprawności czy zwykłej przyzwoitości, lęk przed obcymi, zohydzenie wszelkich autorytetów, rozhuśtanie nastrojów roszczeniowych i klaustrofobiczny egoizm. Źródło tych zjawisk tkwi w gniewie i frustracji społeczeństwa, a te biorą się z poczucia bezradności, gdy kartka wyborcza nie ma żadnego wpływu na naszą sytuację, gdy „zmiana” oznacza tylko przyklejenie nowej etykiety.

Szczepan Orłowski w dramacie Bydło nie dotyka wprost kwestii politycznych. Bohaterowie – być może tylko symbolicznie – mordują swoich rodziców, by przez ten gwałt odciąć pępowinę ciągłości, zmieść stary porządek, przejść radykalny proces indywiduacji, aby odzyskać podmiotowość. Podpowiada nam, że tylko na ruinach starego można zbudować nowe i tylko wówczas cały ten zamęt ma głębszy sens.

Szczegóły spektaklu

17.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

17.10Tue

18.10Wed

19.10Thu