Piotr Stanek - zdjęcie

Piotr Stanek

8,6 / 10

30 oddanych głosów

Student Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. W Teatrze im. S. Żeromskiego w obsadzie „Zachodniego wybrzeża” w reżyserii Kuby Kowalskiego.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Skin Hunger

Dramat

Jako istoty żywe jesteśmy zespoleni z dotykiem. Od momentu narodzin uczymy się, że jest on kluczowy do budowy relacji z innymi, a przez to też z samym sobą. Jest łącznikiem. Noworodka kładzie się bezpośrednio na ciele matki, skóra przy skórze. Dotyk daje życie. Jest wpisany w nasz układ nerwowy, jako warunek przetrwania – tak samo, jak ruch. Każdy etap codzienności przepełniają gesty, wysiłek, działanie. Dotyk powoduje wydzielanie się hormonów: oksytocyny (tzw. „hormonu miłości”), serotoniny i dopaminy („neuroprzekaźników szczęścia”), redukuje stres, niweluje poczucie wykluczenia społecznego, uspokaja tętno i ciśnienie krwi, zapewnia poczucie bezpieczeństwa, komfort, przyjemność. „SKIN HUNGER” – „głód dotyku” – to pojęcie używane przez psychoterapeutów, określające rezultat długoterminowego braku kontaktu fizycznego, prowadzącego w konsekwencji do utraty zdrowia: osłabienia układu odpornościowego, zaburzeń snu, frustracji, stanów lękowych i depresji. Dotyk to pierwotny sposób komunikacji naszych potrzeb. Niezależnie od wieku brak dotyku dewastuje. Spektakl odnosi się do tego problemu i inicjuje dyskusję. Szukamy odpowiedzi na pytanie: jak radzić sobie z brakiem bliskości w dzisiejszym świecie? Jak bardzo jesteśmy oddaleni, odcięci, zdystansowani? Jak bardzo łakniemy kontaktu? Ciało wie. Ciało pamięta. Jak mamy wykonać krok w tył, by usłyszeć wewnętrzny głos – pierwotne WOŁANIE, jak wrócić do natury – do korzeni, zaufać sile intuicji? To laboratorium potrzeby dotyku i kondycji człowieka w codzienności, w której stajemy się ODŁĄCZENI od siebie samych. SKIN HUNGER to międzynarodowa współpraca uznanego choreografa Joe Altera z polskimi zawodowymi artystami – kolektywem powołanym na rzecz spektaklu.

Szczegóły

Maria Magdalena. Wykład o grzechu

Dramat

Zapraszamy na wykład św. Marii Magdaleny pt. „Wolność i grzech”. Podczas wykładu Marii Magdalenie będzie towarzyszyło siedem demonów, od których uwolnił ją Jezus Chrystus.

Święta Maria Magdalena – apostołka apostołów. Patronka ludzi o skłonnościach kontemplacyjnych, patronka nawróconych, farmaceutów, rękawiczników, fryzjerów, pokutujących grzeszników, wytwórców i sprzedawców perfum, pociągu seksualnego oraz kobiet.

W swoim wykładzie podejmie próbę analizy istoty grzechu i przemocy. Przyjrzy się bliżej podmiotowości kobiet oraz ukazywaniu kobiecego ciała w historiach biblijnych. Jaki obraz się z tego wyłoni? Czy można stwierdzić, kto w tych historiach jest wolny od grzechu? Jak opowiadać słowami, gdy jedyne, na co nas stać, to krzyk pełen rozpaczy?

Zaproszeni goście: Ewa, Żona Lota, Zuzanna, Anonimowa Kobieta, Judyta, Żona Lewity z Efraima oraz Dalila.

Szczegóły

Dadaida: Intro + Nagrobki

Dramat

„INTRO” to przewrotny, pełen błyskotliwego humoru spektakl o drzemiących w głowach Polaków stereotypach na temat „obcych”. Jego bohaterami są uchodźcy, szukający w Polsce schronienia: pochodząca z Chorwacji Zorana (Katarzyna Chmielewska), Czeczen Kerina (Piotr Stanek), Nazira z Iranu (Katarzyna Ustowska) i Żyd Mordechaj (Leszek Bzdyl). Aby otrzymać azyl, muszą nauczyć się polskich zwyczajów i zdać specyficzny egzamin z polskości. W serii wirtuozerskich solówek i energetycznych układów tanecznych Teatr Dada von Bzdülöw obnaża absurd narodowych lęków i paranoi. Wspiera go w tym grająca na żywo punkowa kapela „Nagrobki”, uprawiająca autorski gatunek nerkopolo. Ich muzyka to wypadkowa zimnej fali i noisu, a przekaz tekstowy to miks black metalu i kreskówek ze Scoobie Doo w roli głównej.

Od twórców przedstawienia: Spektakl Narodowego Teatru Dada von Bzdülöw czerpie inspiracje, rozpoznanie oraz nerwową melancholię z niegasnącego ducha ruchu Dada, który, jak mówili jego apostołowie: Był, Jest i Będzie. Teatr Dada von Bzdülöw, natchniony Duchem Dada, postanawia zedrzeć zasłony i ukazać zabójcze oblicze Anioła Śmierci. Zaśmiać się w twarz Aniołowi Śmierci. W spektaklu "INTRO" Teatr Dada von Bzdülöw zarówno szyderczo, jak i rozpaczliwie wykrzykuje: Dada is Polska!!! W krzyku i tańczeniu Teatrowi Dada von Bzdülöw towarzyszy zespół muzyczny Nagrobki.

Spektakl gościnny Teatru Dada von Bzdülöw z muzyką na żywo w wykonaniu zespołu Nagrobki. W ramach przeglądu DADAIDA i Avant Art Festival.

Szczegóły

Drzewo życia

Inspiracją do projektu jest cykl przemian przyrody w kontekście medycyny chińskiej. Człowiek jako integralna część przyrody również podlega tym przemianom, zarówno biologicznym jak psychicznym – w cyklu swojego życia, w projekcie pokazanym na przykładzie życia kobiety.
Inspiracją jest również kontekst Drzewa Życia, które w mitologii wielu kultur stanowiło połączenie ze światem fizycznym i metafizycznym. Drzewo Życia jest związane z tymi opowieściami mitycznymi, które uwypuklają sferyczną budowę kosmosu z jego podstawowymi trzema strefami: niebiosami, światem ziemskim i wreszcie podziemiem, które wertykalnie rzecz ujmując, odpowiadają konarom, pniowi i korzeniom kosmicznego Drzewa.

Szczegóły

Zachodnie Wybrzeże

Tragedia

Do opuszczonego hangaru na obrzeżach miasta przyjeżdża milioner Koch i jego asystentka Monika. Mężczyzna chce umrzeć. Mieszkańcy hangaru, imigranci (uchodźcy?) z różnych stron świata, bez dokumentów i bez pieniędzy chcą za wszelką cenę dostać się na drugą stronę rzeki, do miasta.

Z jednej więc strony pragnienie śmierci, przekroczenia, nie wolne od erotycznego wymiaru, zarówno u Kocha, jak i Moniki – z drugiej zaś pragnienie wyjścia poza margines społeczny, odzyskania godności i statusu wolnego człowieka. Te dwie grupy, pochodzące z antypodów drabiny społecznej, pozornie wydają się tak samo głęboko rozczarowane rolami, które przyszło im odgrywać; są tak samo zdesperowane i pragną zmiany. Ich spotkanie powinno być owocne: w końcu każda ze stron posiada to, czego pragnie druga. Przystępują więc do negocjacji, do słynnego koltesowskiego dealu – i nie potrafią wyjść poza niekończące się wyznaczanie warunków, zakreślanie granic, obronę swojego terytorium. Świat Zachodniego Wybrzeża staje się rodzajem mikrokosmosu, w którym obserwujemy śmieszny i tragiczny dramat braku komunikacji.

Szczegóły

Intro

Spektakl czerpie inspiracje, rozpoznanie oraz nerwową melancholię z niegasnącego ducha ruchu Dada, który, jak mówili jego apostołowie, „Był, Jest i Będzie”.

100 lat po emanacji Dada w Zürichu (AD 1916), której towarzyszyły: zapach krwi z okopów pod Verdun, narodowe uniesienia oraz objawienia fatimskie, Azazel (czy jak go tam zwą talmudyści i islamiści) zagościł też w Polsce. Pod jego skrzydłami Polska stała się tezą, syntezą i antytezą jednocześnie. Pod jego władzą w Polaku wzrasta przekonanie, że JEDEN znaczy więcej niż WIELE.

Teatr Dada postanawia zedrzeć zasłony i ukazać zabójcze oblicze Anioła Śmierci. Zaśmiać mu się w twarz! Czy odważą się Państwo wziąć udział w tym eksperymencie?

Szczegóły