Piotr Sędkowski - zdjęcie

Piotr Sędkowski

8,2 / 10

18 oddanych głosów

Wiek: 32 lat

Ukończył AT w Warszawie, Rose Bruford College w Londynie oraz Akademię Muzyczną w Bydgoszczy (fortepian).
Spektakle z udziałem tego aktora:

Dziady

Dramat

"WIĘZIEŃ"
Nocy cicha, gdy wschodzisz, kto ciebie zapyta,
Skąd przychodzisz; gdy gwiazdy przed sobą rozsiejesz,
Kto z tych gwiazd tajnie przyszłej drogi twej wyczyta!
«Zaszło słońce», wołają astronomy z wieży,
Ale dlaczego zaszło, nikt nie odpowiada;
Ciemności kryją ziemię i lud we śnie leży,
Lecz dlaczego śpią ludzie, żaden z nich nie bada.

„Dziady” Adama Mickiewicza – najwyższe osiągnięcie polskiej literatury, arcydzieło, które ukształtowało patriotyzm pokoleń Polaków, wielokrotnie inscenizowane: od prapremiery Stanisława Wyspiańskiego, przez najsłynniejsze spektakle: Leona Schillera, Aleksandra Bardiniego, Kazimierza Dejmka i Konrada Swinarskiego z legendarną rolą Jerzego Treli – po 55 latach wracają na afisz Teatru Polskiego w Warszawie.

Janusz Wiśniewski, laureat najważniejszych światowych nagród teatralnych i operowych, autor legendarnych autorskich spektakli: „Koniec Europy”, „Panopticum á la Madame Tussaud”, „Olśnienie”, „Dybuk”, „Faust” i „Arka Noego. Nowy Koniec Europy”, pracuje z Zespołem Teatru Polskiego – po swoim „Quo vadis…” (premiera w 2013 r.) – nad „Dziadami”.

„Dzieje Boga w obrębie duszy ludzkiej”, „mit integracyjny”, „wpisanie sprawy polskiej w uniwersalny układ sił dobra i zła”, „sfinksowa zagadka liczby czterdzieści i cztery – << prawdziwa jak rachunek i dziwna jak mara >>” – te nieśmiertelne motywy tekstu Mickiewicza, o największej w historii polskiej kultury mocy ocalającej, już wkrótce w Teatrze Polskim.

Scenariusz przedstawienia powstał w oparciu o II, IV i III część "Dziadów" Adama Mickiewicza.

Szczegóły

Sztuczne jezioro

Dramat

Brak poczucia bezpieczeństwa, brak poczucia przynależności, brak prawa wyboru, brak poszanowania wolności, brak perspektyw. Czy w dzisiejszych czasach można wymyślić się na nowo i zamknąć się w swojej własnej strefie komfortu? Czy potrzebujemy innych, żeby czuć się częścią czegoś lepszego? Czy wprowadzenie się w stan emocjonalnej pustki jest rozwiązaniem problemów? A co jeśli, za zamkniętymi drzwiami jest tylko nowy, gorszy świat?

Tekst spektaklu powstał podczas improwizacji, podczas których twórcy stawiali sobie pytania dotyczące nurtujących ich współcześnie problemów.

Umieszczając swoich bohaterów w jednym pokoju, z którego nikt nie ma odwagi wyjść, reżyser pokazuje frustracje dzisiejszych trzydziestolatków. Zagubionych, zmęczonych, niepotrafiących odnaleźć się we współczesnym świecie. A jednocześnie pełnych pomysłów, pełnych swoich pasji, których nie są w stanie rozwinąć i które tłumią w sobie. Spektakl konfrontuje różne postawy bohaterów, dotyka tematów różnych światopoglądów, odmiennych zdań na temat tego, czym żyje dzisiejsza scena polityczna.

Czy dzisiejsze pokolenie młodych ludzi jest podzielone i nie jest w stanie żyć w jednym społeczeństwie? Czy problem leży w braku komunikacji, a może w roszczeniowym nastawieniu do życia? Czy rozwiązaniem jest agresja, a może pozostanie biernym obserwatorem? W spektaklu każdy z widzów będzie mógł utożsamić się z różnymi postawami, usłyszy zdania, które mogliby wypowiedzieć jego przyjaciele i znajomi, rozpozna sytuacje, w których być może już się znalazł.

Bezpośredni, brutalny, a jednocześnie pełen poczucia humoru spektakl konfrontuje widzów z tym, z czym zmagają się każdego dnia. Dobra zabawa miesza się tutaj z ponadczasowymi refleksjami, a wielkie problemy czasem ustępują miejsca drobnym rozwiązaniom. Tytułowe sztuczne jezioro będzie lustrem, w którym być może każdy z widzów spróbuje się przejrzeć.

Spektakl jest efektem pracy podczas seminarium na Wydziale Reżyserii pod opieką Mai Kleczewskiej.

Szczegóły

Źli Żydzi

Tragikomedia

Hipnotyzująca, czarna komedia pełna Allenowskiego humoru. Tekst Joshuy Harmona jest od lat przebojem na teatralnych scenach od Los Angeles po Sydney.

Źli Żydzi to współczesna historia z życia nowojorskich Żydów. Czarna komedia pełna Allenowskiego humoru, mająca w tle pytania o tożsamość kulturową i wierność tradycji. Mocny, hipnotyzujący i momentami przezabawny tekst o rodzinie, która spotyka się po pogrzebie dziadka i toczy spór o pozostałą po nim pamiątkę. Wbrew tytułowi – nie tylko o Żydach.

Szczegóły