Piotr Pilitowski - zdjęcie

Piotr Pilitowski

8,8 / 10

140 oddanych głosów

Data urodzenia:
22-03-1966 (56 lat)

Aktor teatralny, filmowy i telewizyjny, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie (dyplom otrzymał w 1988 r. - Samobójca w reż. J. Jarockiego). Aktor Teatru Ludowego w Krakowie. Syn aktorki Marii Nowotarskiej i brat aktorki Agaty Pilitowskiej, które od lat zamieszkują w Kanadzie i tworzą teatr polski, w którym Piotr Pilitowski występował gościnnie. Jest perkusistą krakowskiego zespołu rockowego Kurtyna Siemiradzkiego.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Wujaszek Wania

Dramat

Cała złożoność psychologiczna bohaterów „Wujaszka Wani” ich rozterki, tęsknoty, paradoksalnie, doskonale rymują się z dylematami i kondycją współczesnego człowieka, który nagle stanął w obliczu wyborów ostatecznych, został zmuszony do postawienia pytań fundamentalnych. Pytania o sens życia w świetle podjętych niegdyś decyzji, o zasadność wyborów, które prowadzą nas na trudne ścieżki losu, o prawo do szczęścia, miłości i nieskrępowanego życia. Kiedyś mogły nam się wydawać jedynie romantyczne, odległe, typowe dla bohaterów literackich. Jednak dziś, w roku 2021, kto z nas nie miał podobnych refleksji? Przecież, podobnie jak bohaterowie Czechowa, obserwujemy, jak dewaluują się dawne wartości, kruszeją systemy, na naszych oczach rozpada się świat, który znamy. Ale nie tylko się rozpada, sami wciąż “odkładamy go na później”, jak spełnienie, nadzieje, życie.

Premiera: 3|5 czerwca 2021

Szczegóły

Wstyd

Komedia

„Wstyd” Marka Modzelewskiego to rozpisana na cztery postaci – dwóch teściów i dwie teściowe – komedia o tym, co mają począć rodzice, gdy ich planujący ożenek syn nagle ucieka sprzed ołtarza. Skrywane pod sztucznymi uśmiechami urazy i pretensje biorą górę nad konwenansami, a do głosu dochodzą pięści i obelgi. Największą wartością tekstu Marka Modzelewskiego jest to, że w komediowej formie udaje mu się stworzyć intymny portret miłosny naszego społeczeństwa, w którym poczucie wstydu bierze górę nad otwartością na miłość we wszystkich jej wymiarach.

Szczegóły

1984: Ministerstwo miłości

Dramat

„1984: Ministerstwo Miłości” to spektakl inspirowany jedną z najpopularniejszych dystopii XX wieku — „Rokiem 1984” George ’ a Orwella.
Oceania. Rok 20??. Osiemnaście lat temu z życia czterech osób zniknęła dwójka dzieci — chłopiec i dziewczynka. Dzieci zbiegły spod opieki Starszego Brata. Jako uciekinierzy, zostały przez System uznani za wrog ó w państwa. Zostały ewaporowane: wszystkie ślady ich istnienia wymazano, a ich bliscy mieli od tamtej pory żyć tak, jakby dzieci nigdy nie było: nie mogli mieć niczego, co wiązało się z dziećmi, nie mogli o nich mówić, wspominać, śnić o nich. Nie mogli o nich myśleć. Dzieci nigdy nie było. Jakiekolwiek odstępstwo od tego nakazu uznawane jest za myślozbrodnię.
Ojciec i siostra dziewczynki, matka chłopca i nauczycielka dzieci — każda czterech postaci kilka dni temu otrzymała tajemniczą przesyłkę. Tym sposobem w ich domach po raz pierwszy od osiemnastu lat pojawił się ślad Dzieci. Cała czwórka została aresztowana. Przed sądem w Ministerstwie Miłości będą musieli opowiedzieć co łączy ich z ewaporowanymi dziećmi.
Na czas spektaklu Teatr Ludowy staje się Ministerstwem Miłości. Widzowie, jako gremium sędziowskie, będą mogli wraz z biegiem przesłuchań decydować, którą z czterech perspektyw opowieści chcą poznać. W relacji indywidualności ze zbiorowością demokratycznie zagłosują, komu przyznać, a komu odebrać prawo głosu. “1984: Ministerstwo Miłości” zadaje pytanie, czym staje się władza ludu w opresyjnej sytuacji inwazji na czyjąś pamięć.
Ojciec i siostra dziewczynki, matka chłopca i nauczycielka dzieci — każde z nich dokona przed zgromadzonymi własnej introspekcji – wizji lokalnej przeszłości. W wiwisekcji własnej pamięci spróbują opowiedzieć o tym, co uznano za zapomniane i poczuć na nowo to, co nie było odczuwane od dawna.

Spektakl dla którego punktem wyjścia jest słynna powieść George’a Orwella „Rok 1984”, będzie interaktywną grą z widzem, który wraz z przestąpieniem progu Teatru Ludowego znajdzie się w Ministerstwie Miłości. Widzowie wraz z aktorami staną się aktywnymi uczestnikami dystopii, która dzięki wsparciu nowych technologii pozwoli im wniknąć w fabułę i wpływać na jej przebieg. Spektakl powstaje w ramach międzynarodowego projektu PLAY ON!, którego celem jest implementacja mechanizmów gier wideo do narracji teatralnej.

premiera 13 maja 2022r. Duża Scena

Szczegóły

Solaris

Dramat

Co to jest Solaris? Co to za czyściec i kim są ci ludzie tutaj? Dlaczego tu są? Przed czym uciekli? Wszyscy oni natrafili na rzeczywistość, która ich dusiła. I dusząc się, zaczęli walczyć o życie. Dusisz się, pytał we śnie Sartoriusa jego ojciec. Dusisz się? Idź do lasu. Tam jest przestrzeń, tam jest powietrze. Okłamałeś siebie, szukając życia gdzie indziej. Ono było w lesie. Pod ziemią i nad ziemią. W korzeniach, które łączą się ze sobą, tworząc niezawodną, życiodajną komunikacyjną sieć, wspólnotę drzew. Dusisz się, pytała Harey Krisa, a on nie potrafił jej odpowiedzieć szczerze na to pytanie. A kiedy wreszcie odpowiedział, nie pozostało jej nic innego niż to, co zrobiła. Dusisz się, zapytać mogłaby Snaut jej matka. I odtrąciłaś jedyną osobę, która kochała cię bezwarunkowo? — Solaris jawi się jako haust nierealnego powietrza. Ale nie możesz po prostu uciec na Solaris, by schronić się przed wszystkim, co cię przytłacza. Nie możesz schować się przed życiem pod peleryną. Na Solaris trzeba odkryć miłość. Na Solaris trzeba odkryć sens powrotu do życia. Na Solaris trzeba odkryć nowy kierunek. I narodzić się na nowo. Masz jedno życie. Ile go jeszcze zostało?

Spektakl "Solaris" jest wynikiem drugiego modułu warsztatowego, realizowanego w ramach projektu "Przewodnicy zmysłów", skierowanego do osób niewidomych i słabowidzących, realizowanego w ramach programu MKiDN "Edukacja kulturalna", z Funduszu Promocji Kultury, a także dzięki finansowemu wsparciu Urzędu Miasta Krakowa.

Szczegóły

Anioły w Ameryce

Dramat


Spektakl przeznaczony dla widzów dorosłych.


Autorska interpretacja tekstu Tony’ego Kushnera, będącego amerykańską epopeją, którą sam autor nazwał „gejowską fantazją na motywach narodowych”. Opowieść o tym, jaka jest cena prawdy, wolności i indywidualizmu, która okazuje się boleśnie aktualna szczególnie dziś, szczególnie w Polsce. To pełna ironii i zjadliwego humoru historia o „demokracji” z czasów administracji ultraprawicowego prezydenta - Ronalda Reagana, nazwana też arcydziełem epoki chaosu. Jest jednak przede wszystkim opowieścią o miłości – „miłości w czasach zarazy”.

Szczegóły

Zmowa milczenia

Dramat

„Historia się wprawdzie nie powtarza, ale udziela lekcji” – mówi w swoim spektaklu Marcin Liber w ślad za Tymothy Snyderem, amerykańskim specjalistą od dziejów Europy Środkowej i Wschodniej. Ze skrawków historii, inspiracji literackich, ale też z uważnego obserwowania otaczającej nas rzeczywistości, powstaje teatralny pejzaż współczesnych przemilczeń. Za murem przyzwalającego milczenia rozkwita antyutopia, kraina która miała być niemal rajem na ziemi, a stała się piekłem, w tej historii szczególnie dla kobiet. Ona – matka, przyjaciółka, ciotka, możesz to być też Ty – pewnego dnia zostaje pozbawiona wszelkich praw, konta, pracy, przyjaciół, tożsamości, a nawet myśli i ktoś nagle uznaje, że Ona nie może wypowiedzieć dziennie więcej niż sto słów...

Szczegóły

Mistrz i Małgorzata

Dramat


Spektakl przeznaczony dla widzów dorosłych.


Jaki diabeł skusił Adaptatora powieści Michaiła Bułhakowa, że podjął próbę zmierzenia się z kultowym tekstem i zrozumienia jego autora i świata, z którego wyrosła ta opowieść? Świata, który wydawało się, że ma być już wolny od „opium dla ludu”, a jednak…

Czy Diabeł w Moskwie Bułhakowa nie był bardziej prawdziwy niż w dzisiejszym Krakowie? Czy niewiara Bułhakowa nie była bardziej metafizyczna niż wiara dzisiejszych „wierzących”?

Diabelski korowód świty Wolanda przybył do miasta. Chce je poznać, dowiedzieć się jak żyją ludzie, w co wierzą, co jest dla nich ważne, co lepsze: cuda czy apokalipsa? Tytułowy Mistrz to pisarz, Małgorzata zaś wierzy w jego pisanie i jest gotowa na wszystko, żeby je ocalić. Ale o czym jest jego powieść? Główni jej bohaterowie to Jeszua i Piłat. A diabeł obserwuje, miesza i sprawdza.
W co wierzycie dzisiaj? W co wydaje wam się, że wierzycie? A w diabła też nie? A ci co nie wierzą w nic, po co żyją? Myślicie, że jak umrą stare religie, nadejdzie ateizm? Bułhakow mówił o sobie, że jest mistykiem. Nie magia go zajmowała, ale mistycyzm. Jak być mistykiem w świecie, który nie wierzy? Ano tak.

Adaptator przeszedł z Mistrzem Bułhakowem całą drogę tworzenia, ale czy i jak wierzy dziś w Twórcę?

Szczegóły

Hańba

Dramat

Człowiek zhańbiony to człowiek, który utracił coś, czego nie da się odzyskać. Jest jak trędowaty, jego hańba może zarazić tych, których dotknie. Utracił, ale być może też uzyskał. Bo dopiero upadłszy tak nisko, jak tylko się da, do poziomu psa, człowiek może podjąć próbę zrozumienia, kim naprawdę jest i ile tak naprawdę warte jest jego życie. Człowiek może pohańbić się w oczach innych ludzi, ale prawdziwa hańba dotyka go dopiero w jego własnych oczach. Sam przed sobą staje się niegodny, bezwartościowy i skalany. Sam musi stanąć w obliczu wyzwania odbudowania siebie, ukonstytuowania siebie na nowo. Musi określić, kim będzie oraz czy i w jaki sposób jego hańba będzie stanowić o jego tożsamości.

Zagłębiając się w powieść Coetzee'go i stawiając kolejne pytania, odkrywamy niewygodne prawdy, które prowadzą do coraz trudniejszych pytań. O winę, o wstyd, o samotność, o naturę nienawiści i przemocy, o mężczyzn, o kobiety. Ale Coetzee nie udziela odpowiedzi, tylko z ironicznym uśmiechem podsuwa nam kolejne obrazy, kolejne sceny i kolejne przemilczenia, prowadząc coraz głębiej w otchłań hańby.

Na scenie ofiary po raz kolejny stają twarzą w twarz z oprawcami, jednym i drugim udziela się głosu. Pytanie brzmi, czy ten akt może doprowadzić do pojednania, czy też stanowić będzie kolejny rozdział niekończącej się historii ludzkiego cierpienia.

Szczegóły

Sędziowie

Dramat

Sędziowie – ostatni dramat Stanisława Wyspiańskiego, pisany i redagowany w obliczu ostatecznej perspektywy, śmierci – to wielki sąd nad światem.
Pisarz sięgnął po historię rodem ze współczesnej mu kroniki kryminalnej: o zabójstwo ciężarnej służącej zostaje oskarżony syn miejscowego bogacza. Jednak w ten wątek kryminalny wplecione są historie zdrady i dzieciobójstwa, przemocy i przekupstwa, ale też wielkich namiętności, miłości: kobiety do mężczyzny i ojca do syna. Pospolita zbrodnia nabiera na tym tle rozmiarów greckiej tragedii. Tam gdzie krzywda i zbrodnia pojawia się zemsta i kara. I choć sędziowie rozstrzygający sprawę w groteskowy sposób nie dorastają do wymiaru tragedii, w jakiej z urzędu biorą udział, próbują ferować wyroki. Mimo nich jednak na oczach widzów staje się sąd ostateczny - ostatecznie rozstrzygający o winie i karze.
Sędziowie to antyczna tragedia i współczesny mroczny thriller w jednym. Zwięzły, ostry, mistrzowski dialog, piękny w swoich ripostach prowokuje do szybkiego, filmowego montażu, daje niezwykłe, emocjonalne zwroty akcji. Pełna napięcia fabuła przesycona jest elementami grozy i tajemniczości, mimo że to jeden z niewielu realistycznych dramatów Stanisława Wyspiańskiego.

Szczegóły

Akt równoległy

Komedia

I kto by pomyślał, że wszystko zaczęło się od zamieszczonej w gazetce parafialnej reklamy miłego, uroczego i zacisznego hoteliku. Pewnego wieczoru zjawiają się tam dwie pary kochanków i jak zapewne domyślacie się Państwo, każdy z nich pełnoprawnego małżonka zostawił w mieście. I w tym momencie ten opis właściwie powinien się skończyć, aby nie popsuć Wam zabawy, co i tak jest zupełnie niemożliwe! Jeden z najbardziej zabawnych tekstów, jaki kiedykolwiek został napisany dla teatru. Opowieść o trudach tego „pierwszego” skoku w boku i małżeńska komedia omyłek, ale czy tylko? Tak naprawdę jest jeszcze jeden ważny, tajemniczy bohater - zupełnie niegroźny, nieco fajtłapowaty, nieco powolny i trochę ...Ale zobaczcie sami, bycie zaskakiwanym jest nieprawdopodobnie śmieszne i urocze.

Szczegóły

Beczka prochu

Beczka prochu – przetłumaczony na wiele języków tekst macedońskiego dramaturga Dejana Dukovskiego. Grana na wielu scenach europejskich historia opisana w kontekście wydarzeń na Bałkanach fascynuje swoją bliskością i aktualnością. Beczka prochu - która, może wybuchnąć w każdej chwili. Pochód namiętności, miłości i tańca, ale w tle wciąż czai się coś groźnego, niepokojącego. Ostry, brutalny język. Aktorskie połączenie siły młodości, energii, talentu, pasji, wrażliwości i doświadczenia. Dyplom studentów Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, przy udziale aktorów Teatru Ludowego w Krakowie.

Spektakl tylko dla widzów dorosłych.

Szczegóły

Rewizor. Będzie wojna! | #WspieramKulture

Tragedia

Link do bezpłatnej transmisji znajdziesz na Facebooku Teatru Ludowego: KLIKNIJ TUTAJ

Mikołaj Gogol w „Rewizorze” demaskuje układy funkcjonujące w każdym społeczeństwie i systemie. Artur Pałyga przystawia naszej rzeczywistości gogolowskie lustro. Na ile jesteśmy w stanie się w nim przejrzeć i rozpoznać? Tym bardziej, że lustro wydaje się być rodzajem krzywego zwierciadła. A może to świat już tak bardzo wypadł nam z formy. To już nie pierwszy ani drugi, tylko kolejny rewizor, który przyjeżdża do miasta. Wszyscy mieszkańcy są zmęczeni wciąż powracającą historią i nikt nie chce zajmować się Rewizorem. Ale On wie jak do siebie przekonać. Popisy taneczne, wokalne i kulinarne, w ramach wszechobecnych talent show to już przeżytek. Najbardziej trendy jest teraz wojna "Z czego się śmiejecie? Z samych siebie się śmiejecie". Tylko, że ten śmiech znaczy już coś kompletnie innego.

Szczegóły

Sekretne życie Friedmanów

Tragedia

Nowy język teatralny i nowa estetyka.
Niecodzienna podróż w kameralnej - zaledwie trzydziestoosobowej grupie
We wszystkich przestrzeniach Stolarni wciąż toczy się prawdziwa historia, która nie znalazła swojego ostatecznego rozwiązania
Znajdziecie się w środku wydarzeń, które stały się inspiracją tego spektaklu
Macie szansę być nie tylko obserwatorami, ale też uczestnikami zdarzeń.Możecie je oceniać, a nawet na nie wpływać.

"Sekretne życie Friedmanów” - spektakl inspirowany nominowanym do Oskara filmem Andrew Jareckiego “Capturing the Friedmans”.
Casus Friedmanów - pomimo swej amerykańskości - przekracza ciasne ramy kulturowe, pozwala odkryć mityczną tkankę tej historii i godną Sofoklesa tragiczność losów jej bohaterów. Suma składających się na nią elementów - przekroczenie tabu, wina jednostki, sąd, rozłam wewnątrz rodziny, konsolidacja społeczności przeciwko winowajcom, ofiara składana przez winowajcę dla jego syna - stanowi o jej teatralności i ponadkulturowości. Teatr jest medium, które ma szansę wydobyć z tej historii to, co w filmie siłą rzeczy musiało pozostać stłumione. To, że odbywa się to 6900 km od miejsca prawdziwych zdarzeń, tylko wzmacniać będzie uniwersalność przekazu.

LUDWIK DLA MAŁGORZATY KOCHAN JAKO NAJLEPSZEJ KRAKOWSKIEJ AKTORKI 2016r.

Szczegóły

Kartoteka

Zapraszamy w świat blagi i patosu, depresji i ekspresji, sensu i zwątpienia, który
postanowiliśmy zbudować wykorzystując do tego cały budynek mieszczący w sobie
Scenę Stolarnia i Scenę Nurt.
Nasz spektakl stanie się dla ciebie planszą gry fabularnej. Bohatera i jego wartości
stworzysz sam, w zależności od strategii i ścieżki którą podążysz.

Szczegóły

Hamlet

Co by bylo, gdyby ojciec Hamleta nie był - jak zazwyczaj - ofiarą złego wujka, tylko obalonym tyranem i dyktatorem? A świat, który po jego śmierci powstał, stałby się znaną nam dobrze liberalną demokracją - z kapitalizmem, otwartymi granicami i wolnością słowa? Hamlet, odnajdując się we współczesnych ruchach prawicowych, mści się na wszystkich, którzy zdradzili. Cały dwór - włącznie z jego matką i jego dziewczyną - wypiera się ojca Hamleta i poprzedniego systemu. Wszyscy rozkoszują się dobrami nowej rzeczywistości gospodarki rynkowej. Lecz Hamlet wie, że u podłoża tej zmiany leży zdrada. Że wszyscy byli i są uwikłani. I że mają krew na rękach.

Nasz "Hamlet" to tragedia człowieka na granicy polityczynych systemów. Człowieka opętanego żądzą zemsty na ludziach, których kocha. To także nawiązanie do prawdziwych historii krajów, w których dyktatura płynnie zamieniła się w demokrację i do rodzącej się we współczesnej Europie (i nie tylko) nowej fali konserwatyzmu, nacjonalizmu a nawet ksenofobii.

Za przygotowanie spektaklu odpowiada polsko-niemiecki zespół realizatorów: urodzony w Polsce, ale mieszkający i pracujący w Niemczech reżyser Krzysztof Minkowski, polski dramaturg Wojtek Zrałek-Kossakowski i niemiecki scenograf Konrad Schaller. Dzięki temu, proponowany przez Teatr Ludowy "Hamlet" to nie tylko świeże spojrzenie na ten genialny i najbardziej klasyczny z klasycznych - ale zaskakująco nieczęsto realizowany w Polsce - dramat, ale także swego rodzaju zatoczenie koła i powrót do punktu wyjścia. Warto bowiem przypomnieć, że to wyjątkowe dzieło Williama Shakespeare’a zawitało do Polski po raz pierwszy pod koniec XVIII wieku w przekładzie nie z oryginalnego języka angielskiego, ale właśnie: niemieckiego…

Szczegóły

Via-Gra

Tragikomedia

Inteligentna komedia zawsze, kiedy już wybrzmi śmiech budzi refleksje. Tak jest też w przypadku „Via-gry” Freda Apke, znanego i popularnego w Polsce niemieckiego dramaturga, którego sztuki zawsze bawią przewrotnością dialogów.

Już sam tytuł tej tragikomedii przywodzi na myśl wiele wręcz groteskowych skojarzeń, a cóż dopiero jeśli wpisać go w kontekst związku starszego mężczyzny z młodszą kobietą z apetytem na życie. Każda taka historia ma wiele meandrów i szczegółów. Warto się w nie zagłębić korzystając z lekkiej, komediowej formy przedstawienia, w której życie mniej boli, a śmiech oczyszcza i wyzwala.

Szczegóły

Gąska

To gorzka komedia napisana przez jednego z najpopularniejszych współczesnych autorów rosyjskich. Nikołaj Kolada jest znawcą ludzkich dusz i orędownikiem prostych, „nieważnych” ludzi, którzy przeżywają swoje jakże ważne dramaty. W „Gąsce” opowiada on historię artystów, żyjących w mieście bez perspektyw, którzy bardziej niż o karierę walczą o własne szczęście, bo znaleźli się w takim szczególnym momencie życia, kiedy powinni pogodzić się z przemijaniem, zdobyć na okazanie wstydliwie dotąd skrywanych uczuć i pragnień bez aktorskiej emfazy.
Lawinę zdarzeń i emocji wyzwala młoda aktoreczka, która trafia do zespołu teatralnego tworzonego przez podstarzałe amantki i znudzonych, niedocenianych urzędników z artystowskimi pretensjami.

Szczegóły

Wszystko o mężczyznach

Komedia

Męski świat, wykreowany ze strzępów rozmów podsłuchanych w siłowni, deklaracji składanych przy kieliszku, buńczucznych gróźb mafiosów z półświatka, nie do końca twardych męskich rozmów, w sytuacjach, kiedy staje się wobec utraty najbliższych… To dramaturgiczne wznowienie tematu znanego już naszym widzom ze spektaklu „Wszystko o kobietach”. Trzech aktorów wciela się w kilkanaście postaci, z pasją i szczerością, dając widzom powód do uśmiechu i jednocześnie do zadumy.

*Teatru zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w repertuarze i obsadzie spektaklu. Uprzejmie prosimy o zajmowanie miejsc na widowni najpóźniej 5 minut przed rozpoczęciem przedstawienia lub koncertu. Po tym terminie obsługa nie gwarantuje możliwości zajęcia oznaczonych miejsc. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl. Spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię.

Szczegóły

Pół żartem, pół sercem

Komedia

Ta inteligentna komedia, jak sam tytuł sugeruje, inspirowana jest kinowym przebojem lat 50. ubiegłego wieku, „Pół żartem, pół serio” Billy`ego Willdera " z Marilyn Monroe, Jackiem Lemmonem i Tonym Curtisem. Podobnie jak w filmie, bohaterami są dwaj bezrobotni artyści. W tym przypadku - aktorzy.

Chałturzą na prowincji, prezentując z miernym skutkiem "skrócone wersje" szekspirowskich dramatów. Jednak kiedy bieda zagląda im w oczy, postanawiają wykorzystać swoje aktorskie umiejętności w życiu. Dowiadują się bowiem, że leciwa milionerka chce przekazać w spadku fortunę swoim zaginionym siostrzenicom, które ostatni raz widziała, kiedy były małymi dziewczynkami.

Dla aktorów brzmi to jak intratne wyzwanie. Prosty plan zaczyna się jednak komplikować. Na horyzoncie pojawią się kobiety, wobec których mężczyźnie trudno pozostać obojętnym, nawet jeśli właśnie ma na sobie damskie fatałaszki…

Szczegóły

Przedstawienie Hamleta we wsi Głucha Dolna

Władza ludowa dbała nie tylko o rozwój ideowy, ale również kulturalno-oświatowy wszystkich obywateli. Do lokalnych kolektywów robotniczo-chłopskich co rusz trafiały więc dyrektywy obligujące miejscowy aktyw partyjny do zorganizowania – oczywiście poprawnych politycznie – wydarzeń kulturalnych. I tak aktywiści spółdzielni w Głuchej Dolnej postanowili się „odświeżyć kulturowo”, przygotowując przedstawienie. Przypadek sprawił, że wybór padł na „Hamleta”. Reżyserem wybrany został wiejski nauczyciel, który tak rozdał szekspirowskie role, że charaktery wykonawców niebezpiecznie nałożyły się na charaktery postaci. Sekretarz organizacji partyjnej Bukara, lokalny satrapa i oszust został Klaudiuszem, a jego zausznik, szara eminencja we wsi ma zagrać role Poloniusza. Hamletem natomiast zostaje Joca, młody chłopak, którego ojciec padł ofiarą fałszywych oskarżeń ze strony partyjnych kacyków. Ta „teatralna” walka o dobre imię ojca staje się głęboką metaforą walki z hipokryzja i ideowym zakłamaniem o prawo i prawdę.

Szczegóły

Kochanowo i okolice

Gdzieś w małej miejscowości w tzw. Polsce B amatorski zespół deathmetalowy dostaje propozycje wyjazdu w trasę z popularnym zespołem o dźwięcznej nazwie Aggressor. To duża sprawa dla nieznanej kapeli z prowincji. Okazuje się jednak, że nie starcza im odwagi i wiary w siebie, aby podjąć to wyzwanie.
Cień utraconej szansy, po latach sprawia w końcu, że przyjaciele skłonni są podjąć każdą chałturę, byle zdobyć środki na utrzymanie zespołu. I w taki oto sposób zespół deathmetalowy trafia na powiatowe dożynki. Uruchamia to oczywiście szereg komicznych zdarzeń, coraz bardziej pogrążających zdesperowanych muzyków. Paradoksalnie jednak atmosfera wiejskich festynów i prowadzonej przy tej okazji przez wójta kampanii wyborczej odradza w nich uśpione ambicje…
To muzyczna, nostalgiczna i zarazem zabawna opowieść o deathmetalowcach, którzy okazują się zwyczajnymi ludźmi, mającymi swoje marzenia, tęsknoty i… talent, który w decydującym momencie ich nie zawodzi i pozwala wrócić do „mocnego brzmienia”.

Szczegóły

Hotel Westminster

Komedia

Farsa nie jest łatwym gatunkiem teatralnym, ale za to ma swoich niekwestionowanych mistrzów do których należy Ray Cooney, autor „Mayday’a”, „Kochanych pieniążków” czy „Okna na parlament”. My z jego bogatego repertuaru wybraliśmy dla Państwa „Hotel Westminster”, brawurową opowieść o hotelowo-miłosnych perypetiach przystojnego posła i wiceministra partii rządzącej, oczywiście z udziałem jego żony, kochanki oraz „zaradnego inaczej” asystenta, posłanki partii opozycyjnej i egzotycznego kelnera… w którego wcielił się Hai Bui Ngoc „NAM” - mistrz Kung Fu

Szczegóły

Błysk Rekina

Dla dzieci

Sparkleshark to teatr dla wielbicieli filmów akcji! Rockowa muzyka! Świetne teksty! Brawurowe popisy taneczne! Młodość i niesamowita energia! Cool!

Na dachu wieżowca znalazł sobie kryjówkę szkolny outsider - poeta i nadwrażliwiec. Kiedy jego azyl odkrywają dziewczyny, jedynym zagrożeniem jest śmiech i kpina, ale i te tracą siłę wobec stopniowej fascynacji tajemnicą i innością. Naprawdę niebezpiecznie robi się, kiedy na dach dociera szkolny osiłek - kulturysta i obiekt powszechnego podziwu - wraz ze swoimi kumplami. Kto wyjdzie zwycięsko z tej konfrontacji siły i wrażliwości?

Ze strzępów doświadczeń, strachów i marzeń młodych ludzi rodzi się baśń, która może wyzwolić ich z narzuconych sobie póz i głęboko skrywanych kompleksów. Opowieści towarzyszy świetna muzyka rockowa i brawurowe popisy taneczne. Zapraszamy zatem na ten rewelacyjny spektakl muzyczny, "Baśń przeciwko agresji" jak napisano o nim w jednej z licznych recenzji.

Szczegóły

Prywatna Klinika

Komedia

Pewnego pięknego dnia w mieszkaniu pewnej atrakcyjnej kobiety powstaje niezwykłe zamieszanie z udziałem jej kochanków, ich żon, jej najlepszej przyjaciółki i ... byłego męża. Początkowe poważne tarapaty zamieniają się w splot dowcipnych sytuacji toczących się w zawrotnym tempie, ale zakończonych happy endem.

Tomasz Schimscheiner został laureatem ustanowionej w 2003 roku nagrody za rolę komediową, Wojciecha Szawula jednego z założycieli KFArT-u za kreację roli Ryszarda w spektaklu "Prywatna klinika"

"Prywatna klinika" uzyskała nominacje do nagrody Złotej Maski w kategorii najpopularniejszy spektakl dla dorosłych 2002 roku przyznawanej przez krakowską publiczność

*Teatru zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w repertuarze i obsadzie spektaklu. Uprzejmie prosimy o zajmowanie miejsc na widowni najpóźniej 5 minut przed rozpoczęciem przedstawienia lub koncertu. Po tym terminie obsługa nie gwarantuje możliwości zajęcia oznaczonych miejsc. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl. Spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię.

Szczegóły

Ballada o Nowej Hucie

Nowa Huta posiada genius loci, który inspiruje twórców. Co rusz powstają o niej filmy, książki czy wreszcie spektakle. Jej siermiężny urok uwiódł już niejednego.

Ostatnim z nich był Piotr Waligórski, który na scenie Teatru Ludowego przygotował „Balladę o Nowej Hucie”, mitologizując powszednią historię najmłodszej z dzielnic Krakowa i jednocześnie przywołując z pozoru szare, ale jakże barwne w swojej istocie rozśpiewane lata 70.

Nad głową filozofującego robotnika z Nowej Huty rozbrzmiewa energetyczna „Walentyna twist” Filipinek, nostalgiczna prośba „Tylko mnie poproś do tańca” Anny Jantar czy pełna żalu "Jaskółka" Stana Borysa– przeboje, które przed laty zwykła śpiewać cała sala!Tym bardziej, że śpiewać będą na żywo Marta Bizoń, Iwona Sitkowska, Jan Nosal, Mikołaj Chroboczek.

Ta śpiewająco opowiedziana historia Nowej Huty utrzymana jest w duchu komedii Stanisława Barei, jak „Alternatywy 4”, doprawiona nutka absurdu, dyskretnym wątkiem kryminalnym i podniesiona na piedestał świętości, „nowohuckiej świętości”, bo Pan Bóg wybrał sobie Nową Hutę, jako idealne miejsce, żeby się ludziom ukazać po raz ostatni…

Szczegóły