Piotr Misztela - zdjęcie

Piotr Misztela

8,1 / 10

28 oddanych głosów

Wiek: 35 lat

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu. Współtwórca Teatru Strefa Otwarta. Od 2013 roku cyklicznie występuje na deskach norweskich teatrów (Nordland Teater i Rogaland Teater). Współpracuje również z wieloma teatrami w Polsce, m.in. Teatrem Dramatycznym w Wałbrzychu, Teatrem Rozrywki w Chorzowie, Teatrem Szekspirowskim w Gdańsku , Opolskim Teatrem Lalki i Aktora, Teatrem Druga Strefa w Warszawie, Teatrem Gdynia Główna, Instytutem Teatralnym w Warszawie. Laureat licznych nagród teatralnych, m.in. Obserwatorium Artystycznego Entree w Teatrze Rozrywki w Chorzowie.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Smutki tropików

Dramat

Smutki tropików Mateusza Pakuły, sztuka nagrodzona Gdyńską Nagrodą Dramaturgiczną w roku 2014, to wirtualna opowieść o uciekających od rzeczywistości trzydziestolatkach. To gorzki portret pokolenia Y, tzw. „millenialsów”, rozpisany na sześcioro aktorów i kilka kamer.

Bohaterów spektaklu zobaczymy w ich „naturalnym środowisku” – na polu namiotowym, które stanie się jednym z przystanków w podróży. Aktorzy będą na scenie, lecz na pierwszy rzut oka niewidoczni. Zamknięci w niewielkich namiotach, delikatnie oświetleni turystycznymi lampkami, nieruchomi, samotni, z początku niechętni do wyjścia. Widz będzie śledził akcję sceniczną, mając możliwość wejścia głębiej – jedno spojrzenie na rozpięty na horyzoncie ekran pozwoli dojrzeć emocje, które bohaterowie dramatu usiłują ukryć.
Sztuka Pakuły rozprawia się z mitem człowieka europejskiego, otoczonego egzotyką orientu. Autor pyta o to, jak można być młodym na kontynencie, na którym wszystko jest stare. Dokąd dążą i przed czym uciekają ci, z pozoru uśmiechnięci, żyjący bezstresowo, młodzi ludzie? Czy przypadkiem nie uciekają od samych siebie, zatapiając swoje lęki w ekranach smartfonów i tabletów?

Szczegóły

ACID SNOW [BĘDZIE JESZCZE ZIMNIEJ]

Dramat

Kontrowersyjny norweski reżyser Rolf Alme prezentuje autorską wersję jednego z filarów dziedzictwa kulturowego Północy – Domu lalki Henrika Ibsena. Spektakl przygotowany został z myślą o polskich realiach i polskich widzach, a treść ma prowokować i zaskakiwać. Adaptacja, ekscytująca niczym dobrze napisany kryminał, balansuje między oryginalnym przekazem Ibsena a ironią i absurdalnym humorem sytuacyjnym, zawsze jednak niosąc ze sobą myśli, obrazy i wypowiedzi o charakterze społeczno-politycznym.

Szczegóły

Bez-senność

Dramat

Namiętność. Intryga. Zazdrość. Przeznaczenie. Sen nocy letniej to historia o miłości wielu par. Miłości czystej, niemożliwej, dzikiej, pięknej. Miłości ponad wszystko. Zdarzenia mają naturę snów i marzeń. Najsprzeczniejsze żywioły schodzą się tu i ocierają. Widma zjawiają się i nikną, groza rozwiewa się śmiechem, miłość przeistacza w złudzenie.

Dwójka aktorów wciela się w 11 postaci, by ukazać moc teatralnej metamorfozy. Widzowie mają szansę polemiki z aktorami. Mogą wpływać na kształt i rozwój akcji. Interakcje z widownią zainspirowane teatrem szekspirowskim są nieodłączną częścią działalności Teatru Strefa Otwarta.

Szczegóły

Another day in the west

Dramat

O Czarny Łabędź! Przyjdzie i już nigdy nic nie będzie takie samo! Koniec problemów pierwszego świata! Znów przespałam pół dnia i będę mieć mniej czasu, żeby zastanawiać się, co dzisiaj zrobić!

Zgubiłam w klubie mojego Galaxy S III, teraz będę musiała używać starego I-phone'a 4! Jutro muszę wstać o czwartej rano - bo jadę nad morze! Widziałam wczoraj najnowszy odcinek "Gry o Tron" - nie mam co oglądać do dzisiejszego obiadu! Ile tak można?!
Czarny Łabędziu, czekamy!

Szczegóły

H(2)O

Dramat psychologiczny

Spektakl jest pogłębionym studium kluczowej sceny w dramacie „Hamlet”. Powstał z inspiracji Profesora Mirosława Kocura, który podczas naszych studiów w Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego zaproponował nam wystawienie „Hamleta” w języku staroangielskim.

Scena spotkania Hamleta z Ofelią oferuje nam możliwość wnikliwego przyjrzenia się zawikłanym relacjom pomiędzy dwojgiem ludzi. Hamlet i Ofelia prowadzą ze sobą nieustanną i niebezpieczną grę. Grają, a właściwie walczą na śmierć i życie. Zmuszeni przez uczucie, które ich łączy.
Interpretujemy tą słynną scenę nietradycyjnie. Wywracamy ją do góry nogami. Dekonstruujemy tekst, ale tylko po to, by móc konstruować go na nowo z pomocą naszych własnych cielesności. Próbujemy ujawnić nowe sensy, znaczenia, skojarzenia.

Szczegóły