Piotr Mateusz Wach - zdjęcie

Piotr Mateusz Wach

8,9 / 10

13 oddanych głosów

Spektakle z udziałem tego aktora:

Przełamując fale

Dramat

BREAKING THE WAVES

Twórcy BARAKAH postanowili na deski teatralne przenieść kultowy obraz Larsa von Triera z lat 90. Dlaczego? Bo wciąż jest aktualny! To historia kobiety Bess, której sensem życia jest miłość do Jana. Czy jest to jednak prawdziwa miłość do żywego człowieka, czy podszyte religijnym strachem uczucie do Boga, który kobiecie każe kochać mężczyznę? Widzowie zostają przeniesieni do świata małej, zamkniętej społeczności pełnej niechęci do tego, co inne i obce. To właśnie jej wytworem jest Bess, w której walczą ze sobą społeczne strachy i lęki, a także wiara wepchnięta w nią tak głęboko, że nic nie jest w stanie jej ruszyć. Gdy kolejni członkowie społeczności chcą otoczyć Bess „opieką”, my zastawiamy się nad działaniem systemu w stosunku do jednostki. Opieka i kontrola to bardzo płynne pojęcia i często trudno wypatrzeć między nimi granicę. Czy to jeszcze troska czy już zniewolenie, czy jeszcze pomoc? I o tym też jest spektakl Nowickiej. O kobiecie, która jest inna i nie pasuje do patriarchalnego świata, jest zagubiona, niepewna swojej wartości, wciąż potrzebuje ulokować gdzieś swoje uczucia i nieustannie szuka miejsca w świecie.

data premiery: 26 listopada 2021

Szczegóły

Inni ludzie

Dramat

Przedstawienie oparte na fragmentach ,,Innych ludzi”, ostatniej powieści autorstwa Doroty Masłowskiej, najbardziej przenikliwej pisarki młodego pokolenia.

Spektakl opowiada o romansie Kamila, 32-letniego dresiarza, marzącego o karierze muzyka hip-hop i Iwony, przeżywającej kryzys małżeński, przedstawicielki wielkomiejskiej klasy średniej. To pretekst do refleksji nad zanurzonym w pop kulturze, poetyckim i wulgarnym językiem, którym posługują się stworzone przez Masłowską postacie, uniemożliwiającym im nawiązanie autentycznych relacji. Poszczególne języki pierwszo i drugoplanowych bohaterów tworzą wspólnie fascynującą, muzyczną fonosferę – aurę wielkiego miasta. Interesuje nas stworzona w ,,Innych ludziach” perspektywa, którą otworzyć można za pomocą następujących pytań: czy to my posługujemy się językiem, czy też język przejął kontrolę nad nami? Czy istnieje sfera niewerbalnego
porozumienia i czy w jakikolwiek sposób może być ona uświadomiona i poddana refleksji? Na czym polega twórczość w dziedzinie języka?

Szczegóły

Kaligula

Dramat


Spektakl dla widzów dorosłych.


To nie jest klasyczna interpretacja wybitnego dramatu Alberta Camusa. Na scenie nie pojawia się antyczna cepelia. Przedstawienie Roberta Czechowskiego to pretekst, żeby spojrzeć na świat oczami młodego, współczesnego chłopaka, nadwrażliwca, granego równocześnie przez dwóch aktorów. Cesarz Kaligula znika po śmierci siostry, a zarazem kazirodczej ukochanej Drusilli. Wraca po trzech dniach odmieniony i rozpoczyna absurdalne, pozbawione logiki rządy oparte na terrorze i okrucieństwie, co nie spotyka się z aprobatą patrycjuszy, którzy zawiązują spisek przeciw nieobliczalnemu władcy. Cesarz jest postawiony wobec fundamentalnych pytań: dlaczego ludzie cierpią, czy istnieje Bóg, jaki jest sens życia? Wszystko jest subiektywną narracją młodego chłopaka. W widowiskowej inscenizacji ważna rola przypada tancerzom – niemym odpowiednikom myśli Kaliguli.

licencjodawca – Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Warszawa

Szczegóły

Mommy Issues - Bytomski Teatr Tańca i Ruchu „Rozbark”

Taneczny

Pełnowymiarowy spektakl teatralno-taneczny w choreografii Cecilii Moisio, fińsko-holenderskiej choreografki i reżyserki, został oparty na motywie kompleksu Edypa, wprowadzonym do psychoanalizy przez Zygmunta Freuda.
Psychoanalityczna teoria, w której pragnienie seksualnego związku z rodzicem przeciwnej płci prowadzi do rywalizacji z rodzicem tej samej płci, jest istotnym etapem w normalnym procesie rozwoju chłopców oraz podstawą wszystkich interakcji w ich późniejszym życiu. W spektaklu Cecilia Moisio porusza tematy takie jak: miłość, kłamstwo, współzależność od rodziców i uwalnianie się z więzów przeszłości. Osobiste doświadczenia performerów stają się punktem wyjścia do opowiedzianej historii. Sześciu tancerzy interpretuje odmienne zachowania, emocje i psychologiczne wzorce u mężczyzn w ich stosunkach z kobietami.

Szczegóły

Rytuał23 albo obrazy ze śmierci wodza

Performance

Gajusz Juliusz Cezar to wielka postać historyczna, która stała się inspiracją niezliczonych artystów. Przedstawiany jako genialny strateg, dyktator, literat czy kochanek, otoczony jest zawsze mroczną atmosferą tajemnicy, zdrady i śmierci. Przewrotnie jednak Szekspir sztukę zatytułowaną jego imieniem nie poświęcił jemu, a problematyce władzy, lojalności oraz wewnętrznej walki pomiędzy patriotyzmem a przyjaźnią.

Piotr Mateusz Wach, podążając tropem spektaklu Ryszard. Ciało z gniewu postanawia zmierzyć się z kolejnym legendarnym, szekspirowskim bohaterem. Inspirując się japońskim tańcem Butō, artysta poświęca swoje ciało, aby wykreować skomplikowany konstrukt psychologiczny postaci wielkiego rzymskiego wodza, przedstawiając go w sytuacji skrajnej i ostatecznej. Zdradzony, osamotniony i bezsilny Cezar musi zmierzyć się portretem wykreowanym przez otaczających go spiskowców, aby rozliczyć się z własnymi błędami i zatracić się w nieskończonym tańcu śmierci.

Koncepcja, choreografia, wykonanie: Piotr Mateusz Wach
Wokal: Julia Kępisty
Grafika: Leonardo Grillo
Oświetlenie: Łukasz Sasko
Montaż: Bartosz Cybowski

Premiera _ 03.08.2017, SzekspirOFF Festiwal 2017 w ramach 21. Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku

Spektakl stworzony podczas rezydencji artystycznej project:life na Islandii

Szczegóły