Piotr Mateusz Wach - zdjęcie

Piotr Mateusz Wach

8,2 / 10

29 oddanych głosów

Tancerz, aktor, performer, instruktor fitness, pedagog tańca. Tancerz Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK (2015 – 2017), absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie – Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu (2015) oraz krakowskiego Lart Studio (2009).
Spektakle z udziałem tego aktora:

Przełamując fale

Dramat


Spektakl dla widzów od 16. roku życia


Twórcy BARAKAH przenieśli na deski teatralne kultowy obraz Larsa von Triera z lat 90. Dlaczego? Bo wciąż jest aktualny!

To historia kobiety Bess, której sensem życia jest miłość do Jana. Czy jest to jednak prawdziwa miłość do żywego człowieka, czy podszyte religijnym strachem uczucie do Boga, który kobiecie każe kochać mężczyznę? Widzowie zostają przeniesieni do świata małej, zamkniętej społeczności pełnej niechęci do tego, co inne i obce. To właśnie jej wytworem jest Bess, w której walczą ze sobą społeczne strachy i lęki, a także wiara wepchnięta w nią tak głęboko, że nic nie jest w stanie jej ruszyć. Gdy kolejni członkowie społeczności chcą otoczyć Bess „opieką”, my zastawiamy się nad działaniem systemu w stosunku do jednostki. Opieka i kontrola to bardzo płynne pojęcia i często trudno wypatrzeć między nimi granicę.

Czy to jeszcze troska, czy już zniewolenie, czy jeszcze pomoc? I o tym też jest spektakl Nowickiej. O kobiecie, która jest inna, i nie pasuje do patriarchalnej rzeczywistości, jest zagubiona, niepewna swojej wartości, wciąż potrzebuje gdzieś ulokować uczucia i nieustannie szuka miejsca w świecie.

Data premiery: 26 listopada 2021

W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

Szczegóły

Inni ludzie

Dramat


Spektakl dla widzów od 16. roku życia


To opowieść o romansie Kamila, 32-letniego dresiarza, marzącego o karierze muzyka hip-hop i Iwony, przeżywającej kryzys małżeński, przedstawicielki wielkomiejskiej klasy średniej. Jest pretekstem do refleksji nad zanurzonym w pop kulturze, poetyckim i wulgarnym językiem, którym posługują się stworzone przez Masłowską postacie, uniemożliwiającym im nawiązanie autentycznych relacji.

Poszczególne języki pierwszo i drugoplanowych bohaterów tworzą wspólnie fascynującą, muzyczną fonosferę – aurę wielkiego miasta. Interesuje nas stworzona w ,,Innych ludziach” perspektywa, którą otworzyć można za pomocą następujących pytań: czy to my posługujemy się językiem, czy też język przejął kontrolę nad nami? Czy istnieje sfera niewerbalnego porozumienia i czy w jakikolwiek sposób może być ona uświadomiona i poddana refleksji? Na czym polega twórczość w dziedzinie języka?

Data premiery: 10 lipca 2020

W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

Szczegóły

18-lecie Teatru BARAKAH – koncert jubileuszowy

Koncert

Zapraszamy na wspólne świętowanie 18–lecia Teatru BARAKAH!

Istniejemy od 2004 roku, kiedy to Monika Kufel i Ana Nowicka zrealizowały głośny w całej Europie monodram „Szafa”. Od tego czasu w BARAKAH powstało 55 spektakli, ten więc będzie 56, a prapremiera numer 57 – „Twin Peaks: Do drzwi czerwonych zapukam” – już w grudniu. Wsród nich wiele jest takich, które graliśmy na ogólnopolskich i międzynarodowych festiwalach teatralnych. Wiele też otrzymało nagrody: za reżyserię, scenografię, muzykę, a w końcu za wspaniałe kreacje aktorskie czy po prostu – jako najlepsze spektakle.

W naszym repertuarze znajdują się przede wszystkim spektakle muzyczne, do których przez te 18 lat powstało ponad 200 piosenek, co jest absolutnym fenomenem. Wybitni kompozytorzy (m.in. Renata Przemyk, Adrian Konarski, Piotr Korzeniak, Piotr „Lala” Lewicki), świetnie śpiewające aktorki i aktorzy, genialni muzycy – to znak firmowy produkcji spod znaku Teatru BARAKAH. I dlatego też z okazji jubileuszu zapraszamy Was właśnie na koncert!

W koncercie jubileuszowym wystąpią:

Krzysztof Bochenek, Lidia Bogaczówna, Krzysztof Cybulski, Monika Kufel, Piotr Korzeniak, Ana Nowicka, Piotr Mateusz Wach, zwyciężczyni tegorocznego Przeglądu Piosenki Aktorskiej Lena Witkowska oraz gość specjalny Mikołaj Trzaska.

Szczegóły

Kaligula

Dramat


Spektakl dla widzów dorosłych.


To nie jest klasyczna interpretacja wybitnego dramatu Alberta Camusa. Na scenie nie pojawia się antyczna cepelia. Przedstawienie Roberta Czechowskiego to pretekst, żeby spojrzeć na świat oczami młodego, współczesnego chłopaka, nadwrażliwca, granego równocześnie przez dwóch aktorów. Cesarz Kaligula znika po śmierci siostry, a zarazem kazirodczej ukochanej Drusilli. Wraca po trzech dniach odmieniony i rozpoczyna absurdalne, pozbawione logiki rządy oparte na terrorze i okrucieństwie, co nie spotyka się z aprobatą patrycjuszy, którzy zawiązują spisek przeciw nieobliczalnemu władcy. Cesarz jest postawiony wobec fundamentalnych pytań: dlaczego ludzie cierpią, czy istnieje Bóg, jaki jest sens życia? Wszystko jest subiektywną narracją młodego chłopaka. W widowiskowej inscenizacji ważna rola przypada tancerzom – niemym odpowiednikom myśli Kaliguli.

Szczegóły

Mommy Issues - Bytomski Teatr Tańca i Ruchu „Rozbark”

Taneczny

Pełnowymiarowy spektakl teatralno-taneczny w choreografii Cecilii Moisio, fińsko-holenderskiej choreografki i reżyserki, został oparty na motywie kompleksu Edypa, wprowadzonym do psychoanalizy przez Zygmunta Freuda.
Psychoanalityczna teoria, w której pragnienie seksualnego związku z rodzicem przeciwnej płci prowadzi do rywalizacji z rodzicem tej samej płci, jest istotnym etapem w normalnym procesie rozwoju chłopców oraz podstawą wszystkich interakcji w ich późniejszym życiu. W spektaklu Cecilia Moisio porusza tematy takie jak: miłość, kłamstwo, współzależność od rodziców i uwalnianie się z więzów przeszłości. Osobiste doświadczenia performerów stają się punktem wyjścia do opowiedzianej historii. Sześciu tancerzy interpretuje odmienne zachowania, emocje i psychologiczne wzorce u mężczyzn w ich stosunkach z kobietami.

Szczegóły

Rytuał23 albo obrazy ze śmierci wodza

Performance

Gajusz Juliusz Cezar to wielka postać historyczna, która stała się inspiracją niezliczonych artystów. Przedstawiany jako genialny strateg, dyktator, literat czy kochanek, otoczony jest zawsze mroczną atmosferą tajemnicy, zdrady i śmierci. Przewrotnie jednak Szekspir sztukę zatytułowaną jego imieniem nie poświęcił jemu, a problematyce władzy, lojalności oraz wewnętrznej walki pomiędzy patriotyzmem a przyjaźnią.

Piotr Mateusz Wach, podążając tropem spektaklu Ryszard. Ciało z gniewu postanawia zmierzyć się z kolejnym legendarnym, szekspirowskim bohaterem. Inspirując się japońskim tańcem Butō, artysta poświęca swoje ciało, aby wykreować skomplikowany konstrukt psychologiczny postaci wielkiego rzymskiego wodza, przedstawiając go w sytuacji skrajnej i ostatecznej. Zdradzony, osamotniony i bezsilny Cezar musi zmierzyć się portretem wykreowanym przez otaczających go spiskowców, aby rozliczyć się z własnymi błędami i zatracić się w nieskończonym tańcu śmierci.

Koncepcja, choreografia, wykonanie: Piotr Mateusz Wach
Wokal: Julia Kępisty
Grafika: Leonardo Grillo
Oświetlenie: Łukasz Sasko
Montaż: Bartosz Cybowski

Premiera _ 03.08.2017, SzekspirOFF Festiwal 2017 w ramach 21. Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku

Spektakl stworzony podczas rezydencji artystycznej project:life na Islandii

Szczegóły