Piotr Grabowski - zdjęcie

Piotr Grabowski

7,8 / 10

82 oddanych głosów

Data urodzenia:
08-07-1968 (51 lat)

W 1991 roku ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Występował w teatrach krakowskich: im. Juliusza Słowackiego (1991–97, 2000), Narodowym Starym im. Heleny Modrzejewskiej (od 1997), Ludowym (1998), na Scenie Fundacji Starego Teatru (2003). Grał także w Teatrze Współczesnym (2005) oraz Teatrze im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie (1994–95). Od 2008 aktor Teatru Dramatycznego w Warszawie.

Na dużym ekranie zadebiutował w melodramacie komediowym Waldemara Szarka Oczy niebieskie (1994) u boku Gustawa Holoubka. Później występował głównie w serialach.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Bez wyjścia

Dramat

Do pokoju hotelowego trafiają dwie kobiety i mężczyzna. Nie wiedzą, dlaczego zostali zamknięci. Zaczynają się sobie przyglądać, badać nawzajem, fascynować się sobą. Z każdą minutą atmosfera gęstnieje, napięcie między nimi rośnie. Zaczyna się gra. Padają pierwsze pytania, oskarżenia. W tym pokoju nikt nie ma czystego sumienia, każdy coś ukrywa, nosi bolesną tajemnicę. Czy rzeczywiście trafili tu przypadkiem?

„Bez wyjścia” Jeana-Paula Sartre'a (1944) to jednoaktówka czołowego przedstawiciela paryskiego egzystencjalizmu, laureata literackiej Nagrody Nobla.

Szczegóły

Śmiertelnie poważne uczucie

Komedia

Maddie, aktorka „po trzydziestce", nie ma już złudzeń, że zagra Ofelię... Skupia się więc na zdobywaniu ról w reklamach telewizyjnych i na atrakcyjnym życiu nowojorskiej singielki. W skrytości jednak marzy o znalezieniu tego jedynego mężczyzny, który by ją kochał. I staje się cud - w życiu Maddie pojawia się ideał: przystojny, troskliwy i zawsze punktualny! Ideał ma tylko dwie wady: nie zostawia wiadomości na sekretarce i namiętnie sprząta. Nie bez przyczyny. Wkrótce Maddie stanie do walki między miłością a rozsądkiem, która okaże się walką o życie...

Autor Bruce Graham w komediowy i sensacyjny sposób przedstawia fakt, w jak dziwnych sytuacjach człowiek może się znaleźć i jak wiele jest w stanie poświęcić dla prawdziwej miłości.

Szczegóły

Elementarz

Dramat

Co by było, gdyby Alicja wpadła do króliczej nory, będąc już dorosłą kobietą? Co by było, gdyby jej senna podróż zaczęła się dzisiaj?

Elementarz jest próbą opowiedzenia o sprawach elementarnych. Poprzez tę surrealistyczną historię próbujemy ponownie ustalić podstawowe znaczenia.

Spektakl dla widzów od 16 roku życia.

Szczegóły

Dziady

Dramat

Arcydramat Mickiewicza interpretowany przez litewskiego Mistrza, wizjonera teatru znanego ze swego unikalnego języka teatralnego. Duchowość, siła rytuału, poczucie wspólnoty i tragizm jednostki w wymiarze egzystencjalnym i narodowym. Tekst przekuty na sceniczne metafory i szlachetna prostota. W romantycznym arcydramacie wybitny litewski twórca przygląda się granicznym polskim doświadczeniom. Widzi duchowość śmiertelników, owładniętych potrzebą metafizyki, śledzi drogę poety, wnikliwie przypatruje się również człowiekowi wrośniętemu w społeczność.

Obsada z podziałem na sceny:

UWERTURA
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
DZIEWCZYNA – Anna Grycewicz

GUSŁA
GUŚLARZ – Marcin Przybylski
WIDMO / ZŁY PAN – Paweł Paprocki
SOWA – Magdalena Warzecha
ZOSIA – Joanna Gryga
GUSTAW – Grzegorz Małecki
DUSZE – Bartłomiej Bobrowski, Katarzyna Dorosińska, Karol Dziuba, Anna Grycewicz, Paulina Korthals, Kacper Matula, Kamil Mrożek, Piotr Piksa, Katarzyna Pośpiech, Paulina Szostak, Adrian Zaremba

CZĘŚĆ IV
KSIĄDZ – Piotr Grabowski
DZIECI – Paulina Korthals, Paulina Szostak
GUSTAW – Grzegorz Małecki
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
DUSZE – Anna Grycewicz, Joanna Gryga, Katarzyna Pośpiech, Katarzyna Dorosińska, Kacper Matula, Szymon Nowak, Piotr Piksa, Adrian Zaremba

CZĘŚĆ III

PROLOG
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
GUSTAW-KONRAD – Grzegorz Małecki

WIĘZIENIE
FREJEND – Bartłomiej Bobrowski
ŻEGOTA – Karol Dziuba
KAPRAL – Grzegorz Kwiecień
JAN SOBOLEWSKI – Kamil Mrożek
TOMASZ ZAN – Piotr Piksa
WIĘŹNIOWIE – Kacper Matula, Adrian Zaremba, Szymon Nowak
GUSTAW-KONRAD – Grzegorz Małecki
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja

IMPROWIZACJA
KONRAD – Grzegorz Małecki
DIABŁY / WYDAWCY– Robert Jarociński, Paweł Paprocki, Marcin Przybylski, Szymon Nowak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja

EGZORCYZMY
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
KONRAD – Grzegorz Małecki
DIABŁY – Robert Jarociński, Paweł Paprocki, Marcin Przybylski, Szymon Nowak
KAPRAL – Grzegorz Kwiecień

WIDZENIE KSIĘDZA PIOTRA
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak

SALON WARSZAWSKI
NIEMOJEWSKI – Robert Jarociński
ADOLF – Kacper Matula
DAMY – Anna Grycewicz, Joanna Gryga
MŁODZIEŻ – Karol Dziuba, Kacper Matula, Kamil Mrożek, Piotr Piksa, Adrian Zaremba, Katarzyna Pośpiech, Katarzyna Dorosińska, Szymon Nowak

U SENATORA
SENATOR – Arkadiusz Janiczek
DOKTOR – Paweł Paprocki
PELIKAN – Bartłomiej Bobrowski
LOKAJ – Adrian Zaremba
DAMA – Anna Grycewicz
PANI ROLLISONOWA – Kinga Ilgner
KMITOWA – Magdalena Warzecha
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
KONRAD – Grzegorz Małecki
BALETNICA – Katarzyna Pośpiech
ŻOŁNIERZE – Karol Dziuba, Piotr Piksa

FINAŁ
GUŚLARZ – Marcin Przybylski
DZIEWCZYNA – Wiktoria Gorodeckaja

Szczegóły

Letnicy

Dramat

Czy to, jak pisał Gorki, „gromada ludzi bez ideałów”? Nieszczęśliwych, próżnych, zawiedzionych, którzy zatracili gdzieś swoje cele i marzenia. „Inteligencja to nie my! My jesteśmy czym innym. My jesteśmy letnikami w swoim własnym kraju”.

Szczegóły

Sceny z życia małżeńskiego

Dramat psychologiczny

Wszyscy pamiętamy film Ingmara Bergmana, zobaczmy teraz jak można inaczej opowiedzieć tamtą historię. W teatrze.

Barbara Sass to absolutna mistrzyni kameralnego dramatu obyczajowego, od dziesięcioleci interesuje ją w teatrze psychologia bohaterów, szuka niuansów, obserwuje detale sytuacji granicznych i typowych. Prowadzi aktorów tak, jakby szkicowała skomplikowany techniczny schemat – emocje są zawsze rezultatem określonej gry, intymnego pojedynku ze schematami. Justyna Sieńczyłło i Piotr Grabowski próbują z pomocą reżyserki zgłębić jedno z najbardziej fundamentalnych zagadnień: dlaczego miłość się kończy? U Bergmana są tylko mężczyzna i kobieta, Johan i Marianne.

Szczegóły

Twórcy obrazów

Dramat

Autentyczne postaci. Prawda o istocie tworzenia i odpowiedzialności w sztuce.

Rok 1920. Reżyser Wiktor Sjöström pracuje nad filmem Woźnica śmierci według powieści noblistki Selmy Lagerlöf – dziełem, które przejdzie do historii kina. Przed projekcją pisarka poznaje Torę Teje, aktorkę u progu kariery. Bezczelna dziewczyna prowokuje wyniosłą Selmę do ujawnienia sekretów jej twórczości.

Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl.

W spektaklu wykorzystano fragmenty filmu Woźnica śmierci (Körkarlen), reżyseria: Wiktor Sjöström, zdjęcia: Juliusz Jaenzon, prod. Szwecja 1921

Prawa autorskie Autora szuki na terenie RP reprezentuje Agencja Dramatu i Teatru ADiT.

Szczegóły

Pożegnania

Dramat

Chłopak z dobrego domu i fordanserka. Spotykają się przed okupacją i po Powstaniu Warszawskim. Agnieszka Glińska opowiada o niespełnionej miłości i o końcu Polski przedwojennej, biorąc na warsztat powieść Stanisława Dygata.

Miłość nie spełni się. Ani przed wojenną hekatombą, ani też w nowym, przywiezionym ze wschodu porządku. Reżyserka przedstawia historię pogruchotanego pokolenia, zastanawia się nad losem polskiej inteligencji i nad naszym dzisiejszym dziedzictwem. Prowadzi przedstawienie ze swadą, wrażliwością, wyczuciem psychologicznych detali. Nie bez przekory i ironii.

"Pożegnania" nazywano inteligenckim rozrachunkiem, tekstem o pokoleniu, dla którego życie skończyło się 1 września 1939 roku. Ta pełna wdzięku i dowcipu opowieść pozwala przyjrzeć się najnowszej historii ironicznie i z dystansem - a także zastanowić nad inteligenckim rodowodem współczesnej Polski.

Szczegóły

Ułani

Muzeum Wszech-Ułaństwa Polskiego. Eksponaty narodowego wzmożenia.
Komedia serio w trzech aktach o uwikłaniu w mitach polskości. Śmieszne, a przez to okropnie smutne.

Szczegóły

Capitalne Kobiety - Śmiertelnie poważne uczucie

Komedia

Capitalne Kobiety – na pewno jesteś jedną z nich! Zapraszamy wszystkie Panie do Teatru Capitol na wyjątkowe wieczory pełne atrakcji. Jedna środa w miesiącu należy w stu procentach tylko do płci pięknej! Dołącz do Capitalnych Kobiet i spraw sobie wyjątkową przyjemność.

Capitalne Kobiety to nowy cykl wydarzeń, organizowanych przez Teatr Capitol. Od Nowego Roku, raz w miesiącu, w środowe wieczory, będą odbywać się wyjątkowe spotkania kobiet, które chcą spędzić pełen atrakcji czas w doborowym towarzystwie. Wszystkie panie, które odwiedzą Teatr mogą rozerwać się oglądając spektakle poruszające kobiece tematy, rozśmieszające do łez, ale też skłaniające do refleksji oraz skorzystać z atrakcji oferowanych przez organizatorów we współpracy z partnerami cyklu Capitalne Kobiety. Każde ze spotkań będzie miało inną myśl przewodnią: uroda, moda, sport, itp. Podczas pełnych niespodzianek wieczorów, będą losowane nagrody oraz rozdawane upominki. Przy dobrym drinku i smacznych przekąskach, w świetnej atmosferze, w towarzystwie gwiazd oraz w otoczeniu wielu ekskluzywnych ofert firm współpracujących z Teatrem, można będzie bardzo miło spędzić czas. Podaruj prezent sobie i swoim przyjaciółkom!

O spektaklu:
Maddie, aktorka „po trzydziestce", nie ma już złudzeń, że zagra Ofelię... Skupia się więc na zdobywaniu ról w reklamach telewizyjnych i na atrakcyjnym życiu nowojorskiej singielki. W skrytości jednak marzy o znalezieniu tego jedynego mężczyzny, który by ją kochał. I staje się cud - w życiu Maddie pojawia się ideał: przystojny, troskliwy i zawsze punktualny! Ideał ma tylko dwie wady: nie zostawia wiadomości na sekretarce i namiętnie sprząta. Nie bez przyczyny. Wkrótce Maddie stanie do walki między miłością a rozsądkiem, która okaże się walką o życie...

Autor Bruce Graham w komediowy i sensacyjny sposób przedstawia fakt, w jak dziwnych sytuacjach człowiek może się znaleźć i jak wiele jest w stanie poświęcić dla prawdziwej miłości.

Szczegóły