Piotr Głowacki - zdjęcie

Piotr Głowacki

8,9 / 10

115 oddanych głosów

Data urodzenia:
29-03-1980 (42 lat)

Absolwent krakowskiej PWST. W latach 2006-2007 należał do zespołu Teatru Rozmaitości w Warszawie, w którym zagrał między innymi: Ziomala w „Giovannim” (wg W.A. Mozarta i Moliera, reż. G. Jarzyna), Roberta Scurvy w „Szewcach u bram” (wg S.I. Witkiewicza, reż. J. Klata) oraz w „Ragazzo dell’Europa” (R. Pollesch, reż. autor). Od 2008 roku jest aktorem Narodowego Starego Teatru w Krakowie, jednak na jego deskach grał już wcześniej, między innymi: Kubę w „Puzzlach” (Sz. Wróblewski, reż. I. Vedral), Mikołaja Tkacza, Pyrama w „Śnie nocy letniej” (W. Shakespeare, reż. M. Kleczewska) oraz Orestesa w „Oresteji” (Ajschylos, reż. J. Klata).Grał także na scenie Teatru im. Jaracza w Olsztynie: Gderka w „Królewnie Śnieżce” (J. Wittlin, J.Rakowiecki, reż. Z.M. Hass) oraz Mordercę w „Makbecie” (W. Shakespeare, reż. T. Obara). Występował również w monodramie „Wieczór autorski Mikołaja Stawrogina” wg Fiodora Dostojewskiego w reżyserii Natalii Korczakowskiej na deskach Teatru Nowego w Łodzi.

Grał także w spektaklach Teatru Telewizji, między innymi: Sitara w „Scenach z Powstania” (M. Górski, B. Konopka, K. Lewińska, A. Smoczyńska i N. Surmiak, reż. autorzy), Roberta w „Górze Góry” (M. Miller, P. Wojciechowski, reż. P. Woldan) oraz Bawarczyka w „Doktor Halinie” (G. Trela, M. Wrona, reż. M. Wrona). Ma na swoim koncie także role filmowe między innymi w: „Długim weekendzie” Roberta Glińskiego, „Rozdrożu Caffe” Leszka Wosiewicza, „Odzie do radości (Warszawa)” Jana Komasy i „Domu złym” Wojciecha Smarzowskiego. Grał także w serialach „Na Wspólnej” i „Twarzą w twarz”.

Za rolę Michała „DJ Perasa” w „Odzie do radości (Warszawa)” otrzymał Jantara za najlepszą rolę męską na Festiwalu Debiutów „Młodzi i Film” w Koszalinie w 2006 roku oraz nagrodę za najlepszą rolę męską na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym „Cinema Tout Ecran” w Genewie w 2006 roku. Za tą samą rolę był również nominowany do Nagrody im. Zbyszka Cybulskiego w 2006 roku.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Ożenek

Komedia

OŻENEK – nieśmiertelna komedia Nikołaja Gogola – wkracza na scenę Teatru 6. piętro! Znakomici aktorzy w przenikliwej, widowiskowej inscenizacji Andrzeja Bubienia.

„Niewiarygodne zdarzenie w dwóch aktach”, jak Autor nazwał OŻENEK – to prawdziwa teatralna uczta: widowisko, któremu tempo i wigor nadają intrygi swatów oraz umizgi swatanych, zalotników reprezentujących tyle groteskowe, ile przezabawne typy ludzkie. Matrymonialne perypetie Iwana Kuźmicza Podkolesina i Agafii Tichonownej okazują się zaskakującym splotem pragnień i możliwości, zamiarów i losów, którymi podszyte są przygotowania do tytułowej ceremonii. OŻENEK to galeria przejmująco celnych, a zarazem bawiących do łez portretów niemłodych kawalerów i panien, aktualnych zawsze, ilekroć uczucie, status i szansa na szczęście stają się przedmiotami handlowej transakcji.

Siłą OŻENKU jest cała kolekcja postaci, które na stałe wpisały się w światową tradycję teatru komedii. W roli podstarzałego kawalera Podkolesina zobaczymy Michała Żebrowskiego. Podejrzanie atrakcyjną pannę na wydaniu zagra Paulina Chruściel. Z brawurowymi rolami swatów zmierzą się Anna Dereszowska (jako Fiokła Iwanowna) oraz Piotr Głowacki (Koczkariew). Ponadto na scenie ujrzymy feerię brawurowych kreacji: dynamiczne spotkania, dialogi i konfrontacje młodych talentów (Dorota Krempa, Kamil Szklany) z gwiazdami polskiej komedii (Joanna Żółkowska, Janusz Chabior, Cezary Pazura, Cezary Żak).

Reżyserem spektaklu jest Andrzej Bubień, powracający do Teatru 6.piętro po sukcesie, jaki odniosła tu jego inscenizacja WUJASZKA WANI Antona Czechowa. Niepowtarzalny styl jego inscenizacji i przenikliwa interpretacja OŻENKU opiera się na przekonaniu, że komedia Gogola w rzeczywistości jest refleksyjną opowieścią o ludzkiej samotności i poszukiwaniu bliskości. Reżyser stawia nieustająco aktualne pytania o sens walki o własną autentyczność oraz o granicę i cenę, jaka pozwala na przetrwanie w świecie zdominowanym przez sztuczność i zakłamanie. Scenografię do spektaklu zaprojektowała Anita Bojarska, muzykę skomponował Piotr Salaber.

Szczegóły

Nic się nie stało

Tragedia

Spektakl NIC SIĘ NIE STAŁO powstaje z pasji i miłości do futbolu, jest hołdem złożonym kultowym postaciom polskiej piłki – opowieścią o zawodowej i życiowej drodze piłkarzy, zawsze niełatwej, często też obfitującej w dramatyczne wydarzenia. Ernest Wilimowski rozdarty między polską i śląską tożsamością, szantażowany przez niemiecką III Rzeszę, Kazimierz Deyna – geniusz środka pola, piłkarz wyklęty, uwielbiany i znienawidzony, Zbigniew Boniek ze swoim "niepoprawnym" temperamentem, Emmanuel Olisadebe, nasz „biało – czerwono – czarny”, pierwszy czarnoskóry zawodnik w historii kadry narodowej, Robert Lewandowski, tytan pracy w drodze do międzynarodowego sukcesu, czy Ewa Pajor, prawdziwa gwiazda światowej kobiecej piłki nożnej.

No i legendarni trenerzy, ekscentrycy i motywatorzy: Kazimierz Górski, Jacek Gmoch czy Janusz Wójcik.

Wreszcie kibice są także bohaterami naszego show, pełni miłości, entuzjazmu, poświęcenia. Zawsze wierni, nawet po przegranych meczach śpiewający: Polacy, nic się nie stało! No i oczywiście znający się na piłce i strategii lepiej niż wszyscy trenerzy i działacze razem wzięci!

Chcemy tą opowieścią zintegrować wszystkich wokół pasji jaką jest piłka nożna, dotrzeć do jej miłośników, ale też zarazić tą historią tych nieprzekonanych, szczególnie kobiety, które nie wykazują zrozumienia dla piłkarskich pasji swoich mężczyzn. Chcemy pokazać im jak ważne jest dla jakości związku wspólne celebrowanie sportowych emocji. Również kibicowanie z dziećmi świetnie wpływa na więzi rodzinne, dziecko uczy się przeżywać nie tylko zwycięstwa, ale i porażki.

Święto niepodległości i zbliżająca się inauguracja Mundialu w Katarze wydają się idealną datą dla naszej opowieści.

Szczegóły

Odpowiedzialność

Dramat

Na scenie trójka aktorów opowiada historie podobne do tych, które od zawsze opowiadamy w teatrze. Historie o sprawiedliwości, o walce racji z racją, o wojnie, o władzy, o bohaterstwie i o śmierci. Tyle, że aktorzy nie przeistaczają się w fikcyjne postaci i nie mówią ani o Danii, ani o Atenach. Opowiadają o tym, co dzieje się teraz, co dzieje się w naszym państwie, w tym roku.

„Odpowiedzialność” jest historią kryzysu uchodźczego na białoruskiej granicy. Wielu z nas, obywateli, zna fakty o śmierci, o głodzie, o brutalności i bezradności, ale nie umiemy ułożyć z nich spójnej historii. Gdy ktoś pyta, dlaczego państwo było w stanie przyjąć 2,5 miliona uchodźców na ukraińskiej granicy, ale nie kilkanaście tysięcy na granicy białoruskiej — nie umiemy odpowiedzieć.

„Odpowiedzialność” opowiada historię jednej z ofiar — Issy Jerjosa, uciekającego ze zniszczonej wojną Syrii, szukającego lepszej przyszłości w Europie. Oczekiwał tego, czego Syria nie gwarantowała: pokoju, praworządności i poszanowania praw człowieka, możliwości pracy i poukładania życia. Zastał w Polsce ekstremalnie zmilitaryzowaną strefę stanu wyjątkowego, gdzie uzbrojeni żołnierze wyszukują bezbronnych ludzi w lesie i nie zadając pytań, zmuszają ich do powrotnego przekroczenia granicy z Białorusią. Issa Jerjos umarł po polskiej stronie granicy, w strefie stanu wyjątkowego. Ukrywał się przed funkcjonariuszami państwa, w którego konstytucji czytamy, że poszanowanie przyrodzonej godności człowieka, jego prawa do wolności i obowiązku solidarności z innymi ma za swoją niewzruszoną podstawę.

„Odpowiedzialność” opowiada o tym, jak powstała strefa stanu wyjątkowego, kto ją utrzymuje i jakie prawa mogły zostać naruszone, i czy ktokolwiek będzie mógł w przyszłości odpowiedzieć za te naruszenia przed sądem.

Imię Issa to po polsku Jezus. „Odpowiedzialność” opowiada pasję Issy/Jezusa, historię ostatnich dni przed jego śmiercią, oraz stawia pytanie o odpowiedzialność, jaką ponoszą politycy — ci, którzy podejmują decyzje i ci, którzy umywają ręce.

„Odpowiedzialność” opowiada, co wydarzyło się w Polsce w tym roku.
Spektakl jest koprodukcją CENTRALI i Teatru Powszechnego w Warszawie, powstaje we współpracy z Fundacją Salam.Lab oraz prawniczkami i prawnikami Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka.

Szczegóły

Ożenek 2

Komedia

Arcykomedia w wyśmienitej obsadzie!

OŻENEK – nieśmiertelna komedia Nikołaja Gogola – wkracza na scenę Teatru 6. piętro! Znakomici aktorzy w przenikliwej, widowiskowej inscenizacji Andrzeja Bubienia.

„Niewiarygodne zdarzenie w dwóch aktach”, jak Autor nazwał OŻENEK – to prawdziwa teatralna uczta: widowisko, któremu tempo i wigor nadają intrygi swatów oraz umizgi swatanych, zalotników reprezentujących tyle groteskowe, ile przezabawne typy ludzkie. Matrymonialne perypetie Iwana Kuźmicza Podkolesina i Agafii Tichonownej okazują się zaskakującym splotem pragnień i możliwości, zamiarów i losów, którymi podszyte są przygotowania do tytułowej ceremonii. OŻENEK to galeria przejmująco celnych, a zarazem bawiących do łez portretów niemłodych kawalerów i panien, aktualnych zawsze, ilekroć uczucie, status i szansa na szczęście stają się przedmiotami handlowej transakcji.

Siłą OŻENKU jest cała kolekcja postaci, które na stałe wpisały się w światową tradycję teatru komedii. W roli podstarzałego kawalera Podkolesina zobaczymy Michała Żebrowskiego. Podejrzanie atrakcyjną pannę na wydaniu zagra Paulina Chruściel. Z brawurowymi rolami swatów zmierzą się Anna Dereszowska (jako Fiokła Iwanowna) oraz Piotr Głowacki (Koczkariew). Ponadto na scenie ujrzymy feerię brawurowych kreacji: dynamiczne spotkania, dialogi i konfrontacje młodych talentów (Dorota Krempa, Kamil Szklany/Otar Saralidze) z gwiazdami polskiej komedii (Joanna Żółkowska, Janusz Chabior, Cezary Pazura, Cezary Żak).

Reżyserem spektaklu jest Andrzej Bubień, powracający do Teatru 6.piętro po sukcesie, jaki odniosła tu jego inscenizacja WUJASZKA WANI Antona Czechowa. Niepowtarzalny styl jego inscenizacji i przenikliwa interpretacja OŻENKU opiera się na przekonaniu, że komedia Gogola w rzeczywistości jest refleksyjną opowieścią o ludzkiej samotności i poszukiwaniu bliskości. Reżyser stawia nieustająco aktualne pytania o sens walki o własną autentyczność oraz o granicę i cenę, jaka pozwala na przetrwanie w świecie zdominowanym przez sztuczność i zakłamanie. Scenografię do spektaklu zaprojektowała Anita Bojarska, muzykę skomponował Piotr Salaber.

22 stycznia w obsadzie : Paulina Chruściel, Joanna Żółkowska, Anna Dereszowska, Michał Żebrowski, Piotr Głowacki, Cezary Żak, Janusz Chabior, Cezary Pazura, Dorota Krempa, Kamil Szklany

23 stycznia w obsadzie : Paulina Chruściel, Joanna Żółkowska, Anna Dereszowska, Michał Żebrowski, Piotr Głowacki, Cezary Żak, Janusz Chabior, Cezary Pazura, Dorota Krempa, Kamil Szklany

Szczegóły

Męczennicy

Dramat

Europa żyje w strachu, po raz pierwszy od czasów totalitaryzmów. Czego się boimy? Innego, który przyjdzie i zniszczy nasze wartości, styl życia i bezpieczeństwo. Radykalnych ruchów religijnych, które chcą kontrolować życie jednostek i całych społeczeństw. Kryzysu ekonomicznego, który uderza w rodziny i całe wspólnoty, podważając poczucie stabilności. Odpowiedzią na lęki jest zwrot w stronę zasad wiary. To one mają zapewnić stały fundament, na którym można budować życie wśród ruchomych piasków. Oddzielić dobre od złego, moralne od niemoralnego.

Co jednak, gdy wiara zamienia się w dogmatyzm? Kiedy staje się mieczem, który przecina człowieka, rodzinę, wspólnotę? Kiedy idealistyczne pobudki prowadzą do religijnego fanatyzmu?

„Nie bój się” – mówi Lidka, bohaterka spektaklu Grzegorza Jarzyny. Uczennica gimnazjum szuka w Biblii odpowiedzi na pytanie o swoje lęki, o to kim jest i po co żyje. Nagła zmiana jej zainteresowań i zachowania, budzi niepokój ojca, jest niezrozumiała dla rówieśników i nauczycieli. Ale dla Lidki opinia otoczenia się nie liczy. Jest jeden cel i jedna prawda, dla których trzeba poświęcić wszystko.

Spektakl Grzegorza Jarzyny podejmuje próbę analizy mechanizmu strachu i fanatyzmu, z którym konfrontuje się współczesny świat. To dramatyczna opowieść o ludziach, gotowych zapłacić najwyższą ceną za wartości, w które wierzą. Skąd bierze się taki rodzaj determinacji? Jak rodzą się ekstremizmy religijne? Czym jest wiara dla współczesnego człowieka? Gdzie jest jej miejsce w liberalnym systemie? Czego boi się dzisiejsza Europa? Czego boimy się my?

______________________________________________________________________________________________

Cena biletu normalnego na dany spektakl będzie rosnąć wraz z liczbą sprzedanych już miejsc na widowni. Najważniejsze dla widzów i widzek jest to, że im wcześniej zdecydujemy się na zakup, tym taniej możemy kupić bilety. Cena wyjściowa biletu w pierwszym dniu sprzedaży wynosić będzie 40 złotych, w zależności od frekwencji cena ta może maksymalnie wynieść 150 złotych.

Szczegóły

Machia

Dramat psychologiczny

„Machia” to sztuka poświęcona osobie Niccolo Machiavellego, którego 545. rocznica urodzin przypadła na dzień premiery spektaklu. Prezentuje ciekawe, zrywające z dotychczasowymi stereotypami spojrzenie na tę postać, rzucając zarazem światło na pasjonujący kontekst polityczny i historyczny epoki włoskiego renesansu. Przede wszystkim jest to jednak psychologiczny pojedynek dwóch silnych osobowości, z których żadna nie jest taką, jaką może się wydawać na początku. „Machia” to pierwsza sztuka wystawiona na deskach teatru dramatycznego, której Juliusz Machulski jest zarazem autorem i reżyserem.
Na scenie spotykają się doświadczenie i młodość, które wnoszą odtwórcy głównych ról: Adam Ferency i Piotr Głowacki. Pierwszego z nich nie trzeba przestawiać – to jeden z najwybitniejszych przedstawicieli swego fachu w Polsce, wsławiony wieloma rolami filmowymi i teatralnymi.
Piotr Głowacki, po świetnych rolach m.in. w „80 milionach” Waldemara Krzystka (polskim kandydacie do Oscara) i „Dziewczynie z szafy” Bodo Koxa, uznawany jest za nadzieję polskiego kina (laureat Nagrody im. Z. Cybulskiego2013), ale jego talent docenili także twórcy teatralni: występował już m.in u Grzegorza Jarzyny, Jana Klaty i Mikołaja Grabowskiego.

Szczegóły