Piotr Gąsowski - zdjęcie

Piotr Gąsowski

8,7 / 10

125 oddanych głosów

Data urodzenia:
16-04-1964 (55 lat)

Aktor, artysta kabaretowy, prezenter telewizyjny.

Absolwent Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w W arszawie (1986). Debiutował w 1987 roku w stołecznym Teatrze Komedia w sztuce Stefana Friedmanna. W naszym domu straszy w reżyserii T omasza Grochoczyńskiego.

W latach 1986-1989 pracował w zespole aktorskim Komedii,

a w okresie 1989-1994 w T eatrze Nowym w Warszawie, grając m.in. w Paradach Jana Potockiego w reżyserii Andrzeja Staszczyka, Choince u Iwanowów Aleksandra Wwiedenskiego w reżyserii Waldemara Zawodzińskiego i w spektaklach Adama Hanuszkiewicza ( Wesele Stanisława Wyspiańskiego, Ubu Król Alfreda Jarry, Cząber z Gombra według Witolda Gombrowicza).

Występował też na deskach warszawskich teatrów „Ateneum” (w Słomkowym kapeluszu Eugène’a Labiche’a w reżyserii Krzysztofa Zaleskiego, 1992), „Roma” (w Sztukmistrzu z Lublina Isaaka Bashewisa Singera w reżyserii Jana Szurmieja, 1994), „Scena Prezentacje” (w Łysej śpiewaczce Eugène’a Ionesco w reżyserii Romualda Szejdy , 1996), jak też „Rampy” (w Criminale tango Wojciecha Młynarskiego w reżyserii autora, 1997), Dramatycznego (w Adam Mickiewicz śmieszy , tumani, przestrasza według Mickiewicza w reżyserii Piotra Cieślaka, 1998), „Syreny” (w Bożyszczu kobiet Neila Simona w reżyserii Cezarego Morawskiego, 2007), „Bajki” (w Scenach dla dorosłych, czyli Sztuce kochania Zbigniewa Książka w reżyserii Krzysztofa Jasińskiego, 2008) i „Capitolu” (w Nigdy nie zakocham się Cezarego Harasimowicza w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza, 2009).

W Komedii zagrał także w Chicago Johna Kandera w reżyserii Jasińskiego (2002) oraz w Biznesie Johna Chapmana i Jeremy’ego Lloyda w reżyserii Jerzego Bończaka (2004). Z nany jest z ról w Teatrze Telewizji, gdzie wystąpił m.in. w Dunii według „Zbrodni i kary” Fiodora Dostojewskiego w reżyserii Leszka W osiewicza (1993), Racji głodowe j Jerzego Niemczuka w reżyserii Sylwestra Chęcińskiego (1995), w spektaklu Ketchup Schroedera Domana Nowakowskiego w reżyserii Filipa Zylbera (1997), w Uczonych białogłowach Molière’a w reżyserii Andrzeja Barańskiego (1997) czy w Psie ogrodnika Lopego de Vegi w reżyserii Jacka Gąsiorowskiego (1999). Grał w wielu filmach fabular nych, m.in. w Rozmowach kontrolowanych Sylwestra Chęcińskiego (1991), Pierścionku z orłem w koronie Andrzeja Wajdy (1992), Balandze Łukasza Wylężałka (1993), Czterdziestolatku dwadzieścia lat później Jerzego Gruzy (1993), w Nic śmiesznego Marka Koterskiego (1995), Za co? Jerzego Kawalerowicza (1995), Barze „Atlantic” Janusza Majewskiego (1996), Billboardzie Łukasza Zadrzyńskiego (1998), Złocie dezer terów Majewskiego (1998), Odlotowych wakacjach Marka Pietraka (1999), Zamianie Konrada Aksinowicza (2009).

Jego popular ność ugruntowały role w serialach telewizyjnych Dom, WOW, Szpital na peryferiach, Daleko od noszy czy Hela w opałach , przez wiele lat w y s t ę p o w a ł też w programach Zbigniewa Górnego Gala piosenki biesiadnej, wielokrotnie był gospodarzem cyklicznych programów telewizyjnych KOT, Kalambury, Dubidu, a od kilku lat wraz z Katarzyną Skrzynecką jest gospodarzem największego show na polskim rynku medialnym, Tańca z gwiazdami . Od piętnastu lat z Hanną Śleszyńską, Robertem Rozmusem i Wojciechem Kaletą tworzy formację kabaretowo estradową Tercet czyli kwartet. Laureat m.in. I Nagrody XIII Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (1992, wraz z Robertem Rozmusem) i Nagrody Aktorskiej XIV Ogólnopolskiego Festiwalu Komedii „Talia” (2010).

Spektakle z udziałem tego aktora:

Piękna Lucynda

Komedia

Czy można sobie wyobrazić polską komedię muzyczną iskrzącą się zabawną erotyką, wpadającymi do ucha piosenkami, inteligentną, pikantną i dowcipną zarazem? Zadanie nie łatwe. Ale właśnie taką sztuką jest „Piękna Lucynda”, najlepszą komedią wybitnego twórcy teatralnego i kabaretowego XX wieku Mariana Hemara, który jest także autorem piosenek i muzyki do niej. Prapremiera światowa sztuki odbyła się w 1967 r. na Scenie Polskiej w Londynie.

Piękna Lucynda jest błyskotliwym pastiszem „Natrętów” Zygmunta Bielawskiego, pierwszej polskiej komedii napisanej w języku ojczystym w 1765 roku. Hemar bawi się różnymi gatunkami komedii – od salonowej, poprzez wodewil po żarty rodem z rasowego kabaretu. Całość tworzy doskonałą zabawę z formą, gatunkiem i tradycją, za którą skrywa się kunsztowne piękno i wzruszająca poezja minionych epok teatru literackiego.

Spektakl uwodzi, przepięknymi arietkami, zabawnymi układami tanecznymi, pomysłową scenografią opartą na technikach teatru osiemnastowiecznego, a przede wszystkim soczystymi postaciami granymi przez znakomitych aktorów, od nestorów polskiego teatru po dobrze już znanych publiczności aktorów młodszego pokolenia.

Po raz pierwszy sztuka została wystawiona w Polsce przez Eugeniusza Korina w Teatrze Nowym w Poznaniu. Był grana przez 13 sezonów, oklaskiwany na stojąco w kraju i zagranicą, między innymi w Niemczech, Rosji, Holandii i Anglii, stanowiąc kolejny rekord frekwencyjny.

Profesor Aleksander Bardini określił tę realizację jako „arcydzieło gatunku”.

Szczegóły

Sceny dla dorosłych, czyli sztuka kochania

Komedia

Zabawny spektakl na czterech aktorów (Katarzyna Skrzynecka, Piotr Gąsowski, Anna Oberc oraz Jakub Przebindowski), w którym sceny przeplatane są piosenkami i żywą interakcją z widzami.

"Sceny dla dorosłych, czyli sztuka kochania" w reż. Krzysztofa Jasińskiego, z muzyką Jakuba Przebindowskiego opowiadają o "kochaniu" w sposób niezwykle dowcipny i pikantny z lekkim przymrużeniem oka, a jednocześnie świadomością jak wielką wagę przywiązuje się do tej sfery życia. Brawurowe aktorstwo, frywolne teksty i zabawne piosenki bawią widzów bez względu na płeć czy doświadczenie w tych sprawach!

Szczegóły

Central Park West

Komedia

Central Park West – ulica Nowego Jorku, jeden z najbardziej pożądanych, najbardziej prestiżowych adresów do zamieszkania. Tu mają swoje apartamenty ci, którym w życiu udało się osiągnąć najwięcej. Właśnie tu mieszkają Madonna, Sting, Bono, Demi Moor, Diane Keaton, Steve Martin, Woody Allen… i bohaterowie naszej sztuki, państwo Riggs: Phyllis, wybitna psychoanalityczka po pięćdziesiątce, kobieta władcza i błyskotliwa, oraz jej pięćdziesięciokilkuletni mąż Sam, prawnik gwiazd show biznesu i obiekt westchnień wielu kobiet.

Central Park West – tu marzyliby zamieszkać nieco młodsi przyjaciele państwa Riggs: Carol, kobieta z problemami natury psychologicznej, osobowościowej, seksuologicznej etc, etc., etc. i jej mąż Howard, pisarz powieści, których nikt nie czyta, nadwrażliwiec z psychiką jeszcze bardziej skomplikowaną niż jego małżonki.

Central Park West – to tu przyjaźń dwóch par przerodzi się pewnego listopadowego poranka w wojnę każdego z każdym. A powodem tej wojny stanie się niewierność jednego z małżonków.

"Central Park West" – najbardziej neurotyczna komedia Mistrza gatunku. Groteskowe kompendium wiedzy na temat zdrady i jej pochodnych.

"Central Park West" – druga sztuka z tryptyku „Miłość, Zdrada i Wybaczenie według Woody Allena”. Twórcy spektaklu obiecują, że będzie budziła nie mniej emocji i wywoływała takie same salwy śmiechu, jak jej pierwsza część "Zagraj To Jeszcze Raz, Sam".

Szczegóły

Błękitek Mówiący Wieloryb

Dla dzieci

Na początku spektaklu widzowie stają się młodymi naukowcami. Nawiązują połączenie multimedialne z Oceanem. Widzą co dzieje się w głębinach. Nagle pojawia się prawdziwy wieloryb! I ku zdumieniu wszystkich – zaczyna rozmawiać z naszą publicznością! Spektakl „Błękitek Mówiący Wieloryb” jest absolutną nowością technologiczną. Łączy teatr, kino i udział publiczności w rozwoju akcji przedstawienia. Show oparte jest na technologii interaktywnej animacji komputerowej pozwalającej widzowi „na żywo” rozmawiać z postacią na ekranie. Robi to niesamowite wrażenie na uczestnikach widowiska.

Spektakl skierowany jest do młodego widza w przedziale wiekowym 4-12 lat, ale animuje całą publiczność łącznie z dorosłymi. Przedstawienie jest pełne humoru i nagłych zwrotów akcji, zawiera elementy edukacyjne, traktuje o ekologii, ale najważniejsza jest możliwość porozmawiania na żywo z wielorybem. Czegoś takiego jeszcze nie było!

Szczegóły

Sztuka kochania czyli sceny dla dorosłych

Komedia

Zabawny spektakl na czterech aktorów (Katarzyna Skrzynecka, Piotr Gąsowski, Anna Oberc oraz Jakub Przebindowski), w którym sceny przeplatane są piosenkami i żywą interakcją z widzami.

"Sceny dla dorosłych, czyli sztuka kochania" w reż. Krzysztofa Jasińskiego, z muzyką Jakuba Przebindowskiego opowiadają o "kochaniu" w sposób niezwykle dowcipny i pikantny z lekkim przymrużeniem oka, a jednocześnie świadomością jak wielką wagę przywiązuje się do tej sfery życia. Brawurowe aktorstwo, frywolne teksty i zabawne piosenki bawią widzów bez względu na płeć czy doświadczenie w tych sprawach!

Szczegóły

Lunch o Północy

Komedia

W szesnastą rocznicę ślubu, Roman zaprasza do swojego jeszcze niewykończonego domu poznaną przez internetowy portal parę, by urządzić wspólne frywolne party.

Tajemnicze spotkanie ma być niespodzianką i prezentem dla jego żony Barbary. Nieoczekiwany zwrot akcji sprawia, że do ich nowego lokum trafiają niewłaściwi ludzie. Omyłkowe spotkanie staje się pretekstem do opowieści o małżeńskich związkach, miłości, seksie i marzeniach, głęboko skrywanych w naszej podświadomości. Najnowsza sztuka Jakuba Przebindowskiego, autora takich sztuk, jak „Antoine”, „Botox” czy „Hiszpańska Mucha” to próba przyjrzenia się temu co nas podnieca, bawi i intryguje.

Szczegóły

Bożyszcze Kobiet

Komedia

Pozornie przyzwoity Barney prowadzi szczęśliwe życie – dom, kochająca żona, praca w restauracji. W jego oczach jednak, wydaje mu się ono nudne, postanawia więc je uatrakcyjnić i organizuje schadzki z przypadkowo spotkanymi kobietami: seksowną Helen, gadatliwą Bobby oraz cierpiąca na depresję Jenny.

Na naszych oczach, ten Casanova w średnim wieku staje się coraz śmieszniejszy, ale i pewniejszy siebie – każdą kolejną schadzkę aranżuje coraz zręczniej. W miarę rozwoju akcji, w lekkim stylu pełnym żartów, wśród dowcipnych dialogów, nasuwa się pytanie: czy jedynym sposobem ubarwienia szarego życia jest zdrada i kłamstwo? Przekonajcie się Państwo, jakiej odpowiedzi udzieli finał przedstawienia…

Szczegóły

Za rok o tej samej porze

Komedia

„Za rok o tej samej porze” to komedia miłosna, przedstawiająca historię kobiety i mężczyzny (w tych rolach Olga Bończyk i Piotr Gąsowski), którzy jeden weekend w roku spędzają wspólnie od ponad 20 lat, a pozostałą część roku poświęcają swoim rodzinom.

Sztuka ukazuje ich miłość i przyjaźń, które ani nikogo nie ranią, ani nie są zachłanne... Adaptacja sztuki Bernarda Slade’a - amerykańskiego pisarza, autora wielu komediowych scenariuszy filmowych.

Szczegóły