Paweł Paprocki
527 oddanych głosów
więcej
więcej
Spektakle z udziałem tego aktora:
Ślub
Litewski mistrz Eimuntas Nekrošius powraca do Teatru Narodowego, by zmierzyć się z jednym z najważniejszych polskich dramatów XX wieku.
Arcydzieło Witolda Gombrowicza. Gdzie w ruinach dawnych porządków znaleźć zaczątek nowych? Czy zderzam się w życiu z innymi, czy z tym co właśnie ja mówię i robię? Czy nasz świat tworzy się między nami? A jeśli tak, to „po co tyle ceregieli”?
więcej
SzczegółyMatka Joanna od Aniołów
Wybitne opowiadanie Jarosława Iwaszkiewicza z czasu wojny. Ważny w dziejach polskiego kina film Jerzego Kawalerowicza i Tadeusza Konwickiego.
Do Ludynia, na krańce dawnej Rzeczpospolitej przybywa młody egzorcysta ksiądz Suryn. Tutejszy klasztor ponoć opanował diabeł. Czego doświadczają zakonnice? Jak powstaje zło, którego nie rozumiemy? Spektakl o potrzebie doświadczenia czegoś, co nas przerasta.
W tytułowej roli przeoryszy – Małgorzata Kożuchowska.
W spektaklu wykorzystano fragmenty następujących tekstów: Stanisław Wyspiański, Powrót Odysa; John Donne, Pchła, Waleta żalu zabraniająca, tłum. Stanisław Barańczak; Rajmund z Kapui, Żywot św. Katarzyny ze Sieny, tłum. Kalikst Suszyło OP; Homer, Odyseja, tłum. Zygmunt Kubiak; Hieronim Morsztyn, Do Abrahama Maciejowskiego o anatomijej białogłowskiej; Ojcze nasz w języku aramejskim; Daniel Naborowski, Do panien; Jan Andrzej Morsztyn, Świerzbiącej, Na smętną, Paszport kurwom z Zamościa, Diabeł z ogonem, Nagrobek kurwie; Modlitwa św. Katarzyny ze Sieny do Matki Bożej (fragment przytoczony przez św. Jana Pawła II, Rzym 14 I 1980).
więcej
SzczegółyWieczór Trzech Króli albo Co chcecie
Skomplikowane miłosne intrygi w żywiołowej i precyzyjnej inscenizacji. Piotr Cieplak podkreśla muzyczność jednej z najważniejszych komedii Shakespeare’a.
Viola, cudem uratowana ze statku rozbitego u wybrzeży Ilirii, przywdziewa męski strój i zaczyna służbę u księcia Orsino. Księcia dręczy uczucie do pogrążonej w żałobie Oliwii. Ta z kolei spogląda łaskawym okiem na nowego dworzanina o delikatnej urodzie… Nic nie jest takie, jakie się wydaje, a życie kryje się właśnie w tej grze pozorów…
zespół muzyczny w składzie:
Agnieszka Rogowiecka / Elżbieta Drozdowska FLET
Adam Misiak / Anna Wróbel WIOLONCZELA
Wojciech Gumiński / Tomasz Januchta KONTRABAS
Jarema Jarosiński / Wojciech Bylica INSTRUMENTY PERKUSYJNE
Tomasz Pawłowski FORTEPIAN
więcej
SzczegółyWoyzeck
Kronika kryminalna czy apokalipsa.
W garnizonie dochodzi do morderstwa. Prosty żołnierz zabija narzeczoną. Z czego wynika zbrodnia Woyzecka? Przeraża czy budzi współczucie? Kto jest zbrodniarzem, kto ofiarą? I gdzie kończy się ciało, a zaczyna dusza? Arcydzieło europejskiego romantyzmu reżyseruje Piotr Cieplak. Sięgając do Woyzecka, stawia pytania nurtujące współczesnego człowieka.
Uprzedzamy, że w przedstawieniu używane są wulgaryzmy i pojawiają się głośne efekty dźwiękowe.
Spektakl dla widzów dorosłych.
więcej
SzczegółyIronbound. Za torami, za mostem
Ironbound to sztuka laureatki prestiżowej amerykańskiej nagrody Pulitzera w dziedzinie dramatu (2018), pochodzącej z Polski dramatopisarki, Martyny Majok.
Dwadzieścia lat z życia Darii, sprzątaczki, imigrantki z Polski oglądane z perspektywy przedmieść przemysłowego miasta w New Jersey. Kobieta wszystkimi siłami wydziera sobie miejsce w amerykańskim społeczeństwie – walczy o miłość, o stabilizację, o przetrwanie.
Spektakl dla widzów od 16 roku życia.
Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o przybycie na spektakl z kilkunastominutowym wyprzedzeniem.
więcej
SzczegółyNutki Pana Kleksa
Wesoły, muzyczny spektakl z brawurowo wykonanymi, znanymi i lubianymi bajkami Jana Brzechwy. Kaczka dziwaczka, Leń, Psie smutki, Na wyspach Bergamutach, to tylko niektóre z utworów, które można usłyszeć w spektaklu. Aktorzy wprowadzą najmłodszych widzów w świat Brzechwy, wędrując po przeróżnych stylach muzycznych: klasyka, pop, reggae, blues, jazz i disco. To spektakl z muzyką na żywo, interakcjami z widzami, także miły dorosłym, którzy dzięki znanym utworom z kultowej Akademii Pana Kleksa będą mieli przyjemność powrócić do czasów dzieciństwa. Świetne aranżacje, zaskakująca scenografia, dużo śmiechu i zabawy. To spektakl dla dzieci w każdym wieku, a także dla… ich rodziców.
więcej
SzczegółyZemsta nietoperza
Porywająca operetka wszechczasów.
Ekskluzywne imprezy, przebieranki, salonowe intrygi – wykroczenia, występki, małżeńskie zdrady. Służące aspirują do gwiazdorskiej kariery, a ekscentryczni milionerzy idą do więzienia jak na bal. Tak się bawi, tak się bawi Warszawa!
więcej
SzczegółyŚmierć Dantona
Ironia losu i historii: rewolta pożera swoich twórców.
Powołane przez Dantona instytucje stają się narzędziem terroru w rękach jego następców. W bezwzględnej walce politycznej wygrywają ci, którzy szybciej podpisują wyroki. Państwo tonie we krwi.
Czym jest to, co w nas kłamie, kradnie i morduje? Czy lepiej dać się zgilotynować niż patrzeć na upadek własnego dzieła?
Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl.
więcej
SzczegółyElementarz
Co by było, gdyby Alicja wpadła do króliczej nory, będąc już dorosłą kobietą? Co by było, gdyby jej senna podróż zaczęła się dzisiaj?
Elementarz jest próbą opowiedzenia o sprawach elementarnych. Poprzez tę surrealistyczną historię próbujemy ponownie ustalić podstawowe znaczenia.
Spektakl dla widzów od 16 roku życia.
więcej
SzczegółyErwin Axer. Ćwiczenia pamięci
Erwin Axer był jednym z najwybitniejszych reżyserów w dziejach polskiego teatru. Był też wieloletnim dyrektorem Teatru Współczesnego, oraz – krótko – Teatru Narodowego.
Osobny rozdział jego twórczości stanowiło pisarstwo. Jego felietony, przez kilkadziesiąt lat publikowane w czasopismach teatralnych i zebrane potem w czterotomowym cyklu Ćwiczenia pamięci, to na poły autobiograficzne opowiadania o ludziach, miejscach, rzeczach i zdarzeniach, pisane z dystansem i autoironią.
Lekturą tekstów przypominamy dorobek pisarski Erwina Axera – jednocześnie licząc, że spotkanie z jego prozą, z jego sposobem patrzenia na świat, zachęci do sięgnięcia po jego książki.
więcej
SzczegółyOpowieść zimowa
Szekspirowskie studium zazdrości i tyranii.
Baśń o tym, jak było i jak mogło być. Sen ze wspomnień, marzeń i lęków. Jak daleko może posunąć się owładnięty szaleństwem człowiek? Czyny są nieodwracalne. Czas nie leczy ran. Miłość nie wszystko wybacza.
Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl. Uprzedzamy, że w kilku scenach spektaklu wykorzystywane jest mocne, pulsujące światło.
więcej
SzczegółyMatka Courage i jej dzieci
Warszawa płonie.
We wrześniu 1939 roku Bertolt Brecht pisze sztukę o wojnie trzydziestoletniej w XVII wieku.
W roku 2016 Michał Zadara wystawia tę sztukę, myśląc o wojnie w roku 2025.
więcej
SzczegółyPożegnania
Chłopak z dobrego domu i fordanserka. Spotykają się przed okupacją i po Powstaniu Warszawskim. Agnieszka Glińska opowiada o niespełnionej miłości i o końcu Polski przedwojennej, biorąc na warsztat powieść Stanisława Dygata.
Miłość nie spełni się. Ani przed wojenną hekatombą, ani też w nowym, przywiezionym ze wschodu porządku. Reżyserka przedstawia historię pogruchotanego pokolenia, zastanawia się nad losem polskiej inteligencji i nad naszym dzisiejszym dziedzictwem. Prowadzi przedstawienie ze swadą, wrażliwością, wyczuciem psychologicznych detali. Nie bez przekory i ironii.
"Pożegnania" nazywano inteligenckim rozrachunkiem, tekstem o pokoleniu, dla którego życie skończyło się 1 września 1939 roku. Ta pełna wdzięku i dowcipu opowieść pozwala przyjrzeć się najnowszej historii ironicznie i z dystansem - a także zastanowić nad inteligenckim rodowodem współczesnej Polski.
więcej
SzczegółyDziady
Arcydramat Mickiewicza interpretowany przez litewskiego Mistrza, wizjonera teatru znanego ze swego unikalnego języka teatralnego. Duchowość, siła rytuału, poczucie wspólnoty i tragizm jednostki w wymiarze egzystencjalnym i narodowym. Tekst przekuty na sceniczne metafory i szlachetna prostota. W romantycznym arcydramacie wybitny litewski twórca przygląda się granicznym polskim doświadczeniom. Widzi duchowość śmiertelników, owładniętych potrzebą metafizyki, śledzi drogę poety, wnikliwie przypatruje się również człowiekowi wrośniętemu w społeczność.
Obsada z podziałem na sceny:
UWERTURA
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
DZIEWCZYNA – Anna Grycewicz
GUSŁA
GUŚLARZ – Marcin Przybylski
WIDMO / ZŁY PAN – Paweł Paprocki
SOWA – Magdalena Warzecha
ZOSIA – Joanna Gryga
GUSTAW – Grzegorz Małecki
DUSZE – Bartłomiej Bobrowski, Katarzyna Dorosińska, Karol Dziuba, Anna Grycewicz, Paulina Korthals, Kacper Matula, Kamil Mrożek, Piotr Piksa, Katarzyna Pośpiech, Paulina Szostak, Adrian Zaremba
CZĘŚĆ IV
KSIĄDZ – Piotr Grabowski
DZIECI – Paulina Korthals, Paulina Szostak
GUSTAW – Grzegorz Małecki
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
DUSZE – Anna Grycewicz, Joanna Gryga, Katarzyna Pośpiech, Katarzyna Dorosińska, Kacper Matula, Szymon Nowak, Piotr Piksa, Adrian Zaremba
CZĘŚĆ III
PROLOG
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
GUSTAW-KONRAD – Grzegorz Małecki
WIĘZIENIE
FREJEND – Bartłomiej Bobrowski
ŻEGOTA – Karol Dziuba
KAPRAL – Grzegorz Kwiecień
JAN SOBOLEWSKI – Kamil Mrożek
TOMASZ ZAN – Piotr Piksa
WIĘŹNIOWIE – Kacper Matula, Adrian Zaremba, Szymon Nowak
GUSTAW-KONRAD – Grzegorz Małecki
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
IMPROWIZACJA
KONRAD – Grzegorz Małecki
DIABŁY / WYDAWCY– Robert Jarociński, Paweł Paprocki, Marcin Przybylski, Szymon Nowak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
EGZORCYZMY
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
KONRAD – Grzegorz Małecki
DIABŁY – Robert Jarociński, Paweł Paprocki, Marcin Przybylski, Szymon Nowak
KAPRAL – Grzegorz Kwiecień
WIDZENIE KSIĘDZA PIOTRA
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak
SALON WARSZAWSKI
NIEMOJEWSKI – Robert Jarociński
ADOLF – Kacper Matula
DAMY – Anna Grycewicz, Joanna Gryga
MŁODZIEŻ – Karol Dziuba, Kacper Matula, Kamil Mrożek, Piotr Piksa, Adrian Zaremba, Katarzyna Pośpiech, Katarzyna Dorosińska, Szymon Nowak
U SENATORA
SENATOR – Arkadiusz Janiczek
DOKTOR – Paweł Paprocki
PELIKAN – Bartłomiej Bobrowski
LOKAJ – Adrian Zaremba
DAMA – Anna Grycewicz
PANI ROLLISONOWA – Kinga Ilgner
KMITOWA – Magdalena Warzecha
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
KONRAD – Grzegorz Małecki
BALETNICA – Katarzyna Pośpiech
ŻOŁNIERZE – Karol Dziuba, Piotr Piksa
FINAŁ
GUŚLARZ – Marcin Przybylski
DZIEWCZYNA – Wiktoria Gorodeckaja
więcej
SzczegółyIwona, księżniczka Burgunda
Co się stanie, kiedy do poukładanego świata wkroczy, a potem naruszy go i zmąci taka jedna – obca?
Nieociosana i niesformatowana, nie pasuje do rzeczywistości z Photoshopa. Co więcej, Iwona jest na swój sposób bezczelna, bo sama przyznała sobie prawo do błędu, do słabości i niedoskonałości. To irytuje, budzi zazdrość i demaskuje nasz własny fałsz. Mamy demokrację. Ale przecież społeczne hierarchie nadal istnieją. Pilnujemy tego porządku, tak jak strzeże go dwór w dramacie Gombrowicza. I nie lubimy tych, którzy odstają.
więcej
SzczegółyPchła Szachrajka
Pyszna zabawa nie tylko dla najmłodszych. Niczym nieskrępowany śmiech. Pchle brewerie przygotowane przez Annę Seniuk do muzyki Macieja Małeckiego.
Ale się wyprawia! Ciągłe metamorfozy, zabawy, taneczne układy. Rymy Jana Brzechwy śpiewane solo, w duetach i chóralnie w brawurowym wykonaniu aktorów Teatru Narodowego. Na czele Ewa Konstancja Bułhak w tytułowej roli małej, krnąbrnej i butnej pchlej psotnicy. Nikt tu się nie nudzi i nikt nie chce iść do domu. Pobudzenie wyobraźni, pełne zanurzenie w radosnym świecie – gwarantowane.
Spektakl polecany dla widzów od czwartego roku życia.
więcej
Szczegóły