Paweł Gasztold-Wierzbicki - zdjęcie

Paweł Gasztold-Wierzbicki

9,3 / 10

3 oddane głosy

Data urodzenia:
23-10-1998 (23 lat)

Spektakle z udziałem tego aktora:

Fedra

Tragedia

Od 29 września 2021 r. na spektakle będą wpuszczane tylko osoby z certyfikatem szczepień przeciw COVID-19 lub posiadające aktualny wynik testu RT-PCR, czy też antygenowego. Więcej informacji na stronie http://tcn.at.edu.pl/bilety/

Fedra J. Racinea to rodzinna tragedia oparta na greckim micie, który stał się kanwą dramatu Eurypidesa. Niech nas jednak nie zmylą starożytne korzenie tej historii. Dzięki nowoczesnemu tłumaczeniu A. Libery, współczesnej scenografii i kostiumom, historia greckiej księżniczki i jej grzesznej miłości staje się na nowo przejmująca i bardzo nam bliska. Wszystkich nas, bowiem może dosięgnąć nieubłagany los, który nigdy nie daje się oszukać, a który w nieuświadomiony sposób jest wynikiem naszej natury, emocji, namiętności. Przejmująca oprawa muzyczna dopełnia na wskroś współczesnego wyrazu przedstawienia. Aktorzy, tegoroczni absolwenci AT, w zaskakujący sposób interpretują postaci dramatu dając im swoją żarliwość i, rzadką umiejętność prowadzenia wiersza, który dla słuchacza staje się prostym i eleganckim zarazem. Widz będzie zaskoczony, że coś, co w jego wyobraźni jest odległą historią, zagmatwanym mitem, może być tak lekko i przejmująco opowiedziane.

Szczegóły

To wiem na pewno

Tragikomedia

Dziwny tytuł… „To wiem na pewno”; ale czy rzeczywiście ktoś w tej sztuce coś wie na pewno? Pozory wskazują, że może tak być.

Oto małżeństwo w średnim wieku, czwórka dorosłych dzieci. Prowadzą zwykłe życie, tylko młodsza córka nadal mieszka z rodzicami. Ale jak to bywa, coś powolutku zaczyna się rozłazić w szwach. Ktoś postanawia wyprowadzić się z własnej rodziny. Ktoś odkrywa, że nie mieści się w skórze swojej płci. Ktoś nie może znieść własnej bezradności po utracie pracy.

Najsilniejszej w rodzinie osobie, matce, która zawsze wie lepiej, także nie udaje się ocalić rozpadającej się wspólnoty. Bo tak naprawdę nikt z nas, nawet najbardziej kochających, niczego nie wie na pewno. Takie życie, tacy jesteśmy.

Andrew Bovell jest Australijczykiem, a wydaje się, jakby napisał sztukę także o nas, tu nad Wisłą.

Szczegóły

Top Dogs

Dramat

Dramat Ursa Widmera, w adaptacji Wojciecha Malajkata, opowiada historię ośmiu osób, które zostały zwolnione z kierowniczych stanowisk w dużych przedsiębiorstwach. Budowana przez lata reputacja i pozycja w firmie, w mgnieniu oka przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie. Kariera, która nieraz kosztem rodziny, była priorytetem w ich życiu, zostaje brutalnie przerwana przez bezlitosne prawa rynku. Nasi bohaterowie spotykają się w miejscu będącym połączeniem grupy terapeutycznej z biurem pośrednictwa pracy. Terapia zmusi bohaterów do wypowiedzenia myśli, do których nie chcieli się przyznać.

Studenci czwartego roku kierunku aktorskiego mierzą się z postaciami, które w jednej chwili straciły wszystko. Spektakl stanowi studium ludzkiej psychiki doprowadzonej do granic: niezrozumienia, wytrzymałości, samotności. Gdy nagle komuś zostaje zabrany cały świat… Świat, w który wierzył, któremu ufał, w którym nauczył się świetnie funkcjonować i odnosić sukcesy… Czy możliwe jest, by zacząć żyć od nowa?

Dramat Ursa Widmera pozwala nam zajrzeć głęboko w serca i umysły ludzi sukcesu, których życie w mgnieniu oka obróciło się o 180 stopni.

Szczegóły

W płomieniach

Dramat

W PŁOMIENIACH jest opowieścią o tłumionym gniewie i rodzącej się obsesji. Troje młodych ludzi stara się odnaleźć swoje miejsce w świecie, w którym nie ma perspektyw na wyjście z zaklętego kręgu wykluczenia i uprzywilejowania.

Pewnego dnia do Janka, mieszkańca podwarszawskiej wsi, przybywa jego dawno niewidziana koleżanka ze szkoły – Hania. Przyprowadza ze sobą Bena, tajemniczego, bogatego chłopaka, który nie wiadomo, co robi i dlaczego się nią interesuje. To niespodziewane spotkanie staje się iskrą, która rozpala w bohaterach płomień.

W PŁOMIENIACH opowiada także o samotności i niemożności uwolnienia się z ram wyznaczonych przez społeczeństwo. Czy jedyną szansą na wywikłanie się z opresyjnego systemu jest zniknięcie? Gdzie jest granica między prawdą a kłamstwem, realnością a fikcją? Czy jeśli raz zapłonie w nas ogień, to nas doszczętnie spali?

Szczegóły

Szklarnia

Dramat

Jordan Tannahill, młody kanadyjski dramatopisarz, reżyser i aktywista społeczny , stworzył „Szklarnię” współpracując z grupą nastolatków z przedmieść Toronto. Zdarzenia, o których opowiadają bohaterowie sztuki mogłyby mieć miejsce i na przedmieściach Warszawy.

W opuszczonej, zdewastowanej szklarni młodzi ludzie szukają ucieczki od świata dorosłych. Niegdyś miejsce hodowli najpiękniejszych w okolicy róż, teraz staje się świadkiem dojrzewania nastolatków, ich nocnych imprez z dragami i alkoholem, doświadczeń seksualnych i testowania granic własnej wrażliwości. Szklarnia skrywa też tajemnicę przemocy. Odpowiedzialność za nią spada na wszystkich bohaterów.

Kanadyjska opowieść jest zbiorowym portretem młodych ludzi, którzy zagubieni w świecie oszalałego konsumpcjonizmu, zmagając się z własnymi lękami, tęsknotami i poczuciem winy, muszą dorosnąć do odpowiedzialności za wyrządzoną krzywdę.

_____________________________________________________________________

Zarządzenie Rektora Akademii Teatralnej dotyczące kwestii wpuszczania na spektakle tylko osób z certyfikatem szczepień przeciw COVID-19 lub posiadające aktualny wynik testu RT-PCR, czy też antygenowego.

https://tcn.at.edu.pl/bilety/

Szczegóły