Paweł Ferens - zdjęcie

Paweł Ferens

8,6 / 10

320 oddanych głosów

Wiek: 41 lat

Aktor. Współpracuje z Teatrem Druga Strefa.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Vladimir

Dramat

"Vladimir" to tekst słoweńskiego dramaturga Matjaza Zupančiča z 1997 roku. Jeden z pokoi w mieszkaniu Alesa, Masy i Mikiego zajmuje nowy lokator. Vladimir pojawia się w samą porę, bo trójka przyjaciół ma spore problemy z utrzymaniem mieszkania. Sęk w tym, że nowy lokator jest bardzo tajemniczy.

Ale przecież o Vladimirze coś jednak wiemy. Ma za sobą skomplikowany życiorys i służbę w mundurze. Wiadomo, że kiedyś miał żonę, ale nie wiadomo co się z nią stało. Dla przyjaciół jest dobroduszny, dla wrogów — niebezpieczny. Vladimir to silny człowiek na trudne czasy, gotów pomóc każdemu, kto podziela jego zasady. Bo Vladimir ma zasady i wciela je w życie. I ma pieniądze.

Tyle wiemy o nim na początek, ale z czasem dowiemy się więcej. Vladimir nigdy nie wyprowadza się szybko, kiedy już się gdzieś wprowadzi.
Bo Vladimir nie wprowadza się do mieszkania. On wprowadza się do głowy.

Szczegóły spektaklu

Miłość szuka mieszkania

Komedia

"Miłość Szuka Mieszkania" to brawurowa komedia. Tekst tej sztuki cudem uchował się od czasów wojny i stanowi pod tym względem unikat na skalę światową! W końcu ile jest komedii o gettach II Wojny Światowej? Raczej nie wiele... Kiedy dodamy do tego, że tekst ten powstał podczas okupacji i w krzywym zwierciadle o niej opowiada, mamy prawdziwą bombę! Wykopana spod ziemi "Miłość Szuka Mieszkania" to spektakl niepowtarzalny. Przezabawne postaci co chwilę spotyka coś nowego, a każda kolejna sytuacja wprowadza jeszcze więcej humoru. Ponadto w sposób inteligentny i kulturalny przybliża nam wojenną Warszawę, której przecież tak niewiele przetrwało, przy okazji upamiętniając kulturę żydowską stolicy Polski. Niechaj młodzi bohaterowie zdobędą wasze serca i przekonajcie się czy Miłość jaką się darzą znajdzie wreszcie swoje mieszkanie!

Młoda para, Ada i Mundek wprowadzają się do ciasnego pokoju, przydzielonego im w biurze kwaterunkowym. Gdy formalności dobiegły już końca, a Gospodyni wprowadziła ich w zasady obowiązujące w mieszkaniu, pojawia się mężczyzna, który twierdzi, że też taki przydział otrzymał, to Marian. Sytuacja i tak skomplikowana, gmatwa się jeszcze bardziej gdy dołącza do nich Stefcia, jak się okazuje żona Mariana, a koleżanka Mundka. Druga para jest tuż po ślubie a w tej sytuacji nawet kategoryczna zazwyczaj Ada nie może się nie zlitować. Wszyscy więc zamieszkują razem na zaledwie paru metrach kwadratowych. Tu historia mogłaby się kończyć gdyby nie splot nieoczekiwanych i zabawnych, pełnych namiętności wydarzeń…

Szczegóły spektaklu

RUBINOWE GODY

Komedia

Czy po czterdziestu latach wspólnego życia wiemy wszystko o naszym partnerze? Nie chodzi tu nawet o jakieś skrywane tajemnice, ale o jego nigdy niewypowiedziane pragnienia, aspiracje czy preferencje. Grażyna i Marian po raz pierwszy w życiu wyjeżdżają razem do luksusowego hotelu, by czterdziestą rocznicę ślubu uczcić inaczej, niż wszystkie poprzednie. Nie znają jednak praktycznego znaczenia słowa "luksus", co powoduje choćby problem z dostaniem się do pokoju, czy awersję do egzotycznego - jak na ich gusta - menu w tutejszej restauracji. Wydawałoby się - standardowa sytuacja małżeństwa z prowincji. I z pewnością wspólny weekend dałoby się jakoś przecierpieć, gdyby nie gość spod łóżka (świeżo upieczony minister, który znalazł się w bardzo niezręcznej dla siebie sytuacji) oraz portier, który zależność pomiędzy państwem z- i spod łóżka definiuje jako erotyczny trójkąt, będący odskocznią od szarej, małżeńskiej codzienności. Premier wzywa ministra-elekta do siebie, ten nie może się ujawnić w obawie przed skandalem (w opinii publicznej słynie bowiem jako człowiek moralnie nieskazitelny), starsi państwo zaczynają przebudowywać swoje życie (również jego sferę erotyczną) na nowo, a portier Danny (Daniel, tylko tak go koledzy zdrabniają) najchętniej zamieniłby trójkąt w czworokąt. Kto wyjdzie obronną ręką z sytuacji, która dla każdej ze stron jest - delikatnie mówiąc - niekomfortowa?

Działalność Teatru Druga Strefa współfinansuje Urząd m. st. Warszawy

Szczegóły spektaklu

Roztapiamy Lutowe Lody - "Wąż i Ona"

Komedia

Po raz kolejny "Wąż i Ona" czyli "Mąż i Żona" A. Fredry, rozpali Was w lutowy wieczór.

Spektakl ukazuje bohaterów we współczesnych realiach, osadza ich w łożu małżeńskim, które jest deptane i bezczeszczone przez bohaterów sztuki. Wacław, Alfred, Elwira i Justysia z upodobaniem uprawiają erotyczną grę pozorów, zasady religii
i moralności traktując wybitnie instrumentalnie.

Do dziś tekst „Męża i żony” uchodzi za jeden z najlepszych
i najfrywolniejszych w dorobku pisarza.
Podziwiano go za błyskotliwą ironię, szyk, wdzięk i giętkość wiersza, lecz z drugiej strony jest "wstrętny i oburzający
przez stępiony zmysł moralny swoich figur”.

Szczegóły spektaklu

Wąż i Ona

Komedia

„Wąż i Ona” według komedii „Mąż i Żona” Aleksandra Fredry. Do dziś tekst „Męża i żony” uchodzi za jeden z najlepszych i najfrywolniejszych w dorobku pisarza. Podziwiano go za błyskotliwą ironię, szyk, wdzięk i giętkość wiersza, lecz z drugiej strony jest "wstrętny i oburzający przez stępiony zmysł moralny swoich figur”.

Spektakl bierze udział w III edycji Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”. www.klasykazywa.pl, www.instytut-teatralny.pl, www.mkidn.gov.pl

Spektakl dla widzów dorosłych.

Szczegóły spektaklu

Wąż i Ona

Komedia

„Wąż i Ona” według komedii „Mąż i Żona” Aleksandra Fredry. Do dziś tekst „Męża i żony” uchodzi za jeden z najlepszych i najfrywolniejszych w dorobku pisarza. Podziwiano go za błyskotliwą ironię, szyk, wdzięk i giętkość wiersza, lecz z drugiej strony jest "wstrętny i oburzający przez stępiony zmysł moralny swoich figur”.

Spektakl dla widzów pełnoletnich.

Szczegóły spektaklu

Nad moim grobem noc nie zapadnie

Tragedia

Historia o ludziach, którzy są niewolnikami okrutnego losu. Uciekając od rzeczywistości, szukają schronienia w świecie złudzeń. Ból i upokorzenia, których doświadczyli w przeszłości, determinują ich marzenia, skazują na desperacką walkę o swoją tożsamość, walkę z lękiem i upiorami z przeszłości.

Luis jest wdowcem, kultywującym pamięć o zmarłej żonie poprzez strojenie się w jej ubrania. Jego synowie, Dan i Iwan, okradają groby, aby zarobić na życie w innym, lepszym świecie. Dolores i Laurka to kobiety, które próbują żyć od nowa, zapominając o przeszłości i o tym, kim są naprawdę. Prawy stracił miłość życia. Każdego dnia podejmuje walkę, by się w nim odnaleźć. Bohaterom towarzyszy Elvis Presley, symbol świata, za którym tęsknią, wyimaginowany przyjaciel. Jego piosenki są narracją życia bohaterów, opowiadają o ich emocjach i myślach.

Niezależny spektakl teatralno-filmowo-muzyczny wyprodukowany przez dwóch młodych aktorów (Krzysztof Kwiatkowski, Cezary Kwiecień). Projekt jest debiutem reżyserskim Krzysztofa Kwiatkowskiego, pod opieką artystyczną Jacka Poniedziałka, z którym obaj twórcy współpracowali wcześniej przy spektaklach „ENTER” i „Bohater Osama”. Za oprawę muzyczną, współczesne aranżacje utworów Elvisa Presleya, odpowiada zespół profesjonalistów, związanych z czołówką polskiej sceny.

Szczegóły spektaklu