Paweł Ciołkosz - zdjęcie

Paweł Ciołkosz

7,5 / 10

53 oddanych głosów

Data urodzenia:
17-10-1982 (36 lat)

Aktor teatralny i filmowy. W 2007 roku ukończył Akademię Teatralną w Warszawie. W trakcie studiów brał udział w takich projektach teatralnych jak: spektakl muzyczny "MP3" w reż. Mariusza Benoit, "Pułapka" Różewicza w reż. Bożeny Suchockiej (rola Franza Kafki) czy "Usta pełne ptaków" w reż. Pawła Szkotaka. Nagrodzony I nagrodą na XXV Festiwalu Szkół Teatralnych. Debiutował w "Trzech Siostrach" w reż. N. Parry, K. Jandy oraz K. Zachwatowicz w Teatrze Polonia. Współpracował również innymi warszawskimi scenami: Teatrem La M.ort, Teatrem Współczesnym, Och Teatrem oraz Teatrem Syrena.

Od 2011 roku jest aktorem Teatru Polskiego w Warszawie. Występuje również w filmach i spektaklach Teatru Telewizji, a jego głos można usłyszeć w produkcjach radiowych i dubbingu wielu filmów fabularnych oraz animacji.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Piękny nieczuły

Dramat

Jean Cocteau napisał ten tekst specjalnie dla Edith Piaf, która z wielkim sukcesem zagrała go niezliczoną liczbę razy. Dla Teatru Polonia tekst na nowo przełożył Edward Wojtaszek, ceniony reżyser teatralny.

Długa noc w pokoju hotelowym. Zakochana kobieta czeka na swojego partnera – to czekanie jest dla niej torturą, a każdy szmer, dźwięk windy czy dzwonek telefonu wzmagają jej tęsknotę, ale i budzą gniew. Jest piosenkarką, a zamiast na scenie, spędza czas na czekaniu. Gdzie się podziewa ten człowiek, który powinien być z nią w każdej wolnej chwili? Dlaczego skazuje ją na torturę wyczekiwania i niepewności? Z kim spędza noce, gdzie bywa? Swoją emocjonalną opowieścią o trudnej miłości i nieustannej tęsknocie kobieta prowadzi widzów przez noc. Kiedy kochanek pojawia się, milczący i nieobecny myślami, wszystkie uczucia czekającej kobiety wracają z jeszcze większą siłą – bohaterka oscyluje między czułością i goryczą, wzruszeniem i złością. Jest w tym piękno i ból, a do tego wprost fascynujący urok.

W roli Kobiety Natalia Sikora, która podczas spektaklu brawurowo wykonuje największe przeboje Edith Piaf oraz Paweł Ciołkosz, znany widzom np. z głośnego przedstawienia Matki i synowie.

Szczegóły

Karnawał czyli pierwsza żona Adama

Komedia

W latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych w repertuarze Teatru Polskiego pojawiło się dziewięć sztuk Sławomira Mrożka, w tym trzy prapremiery: "Ambasador", "Kontrakt", "Portret" i jedna prapremiera polska: "Letni dzień". Dzięki uprzejmości Autora Teatr Polski znów stanie się domem Mrożka – wydarzeniem roku jubileuszowego będzie prapremiera sztuki "Karnawał czyli pierwsza żona Adama" w reżyserii Jarosława Gajewskiego.

Utwór powstawał długo, temat pojawił się jeszcze w Meksyku. Sławomir Mrożek zaczerpnął temat "Karnawału..." z popularnej meksykańskiej pieśni. Prace nad tekstem przerwała choroba, a po powrocie do zdrowia ludowa pieśń nabrała dla dramatopisarza nowego, pełniejszego wymiaru. Postanowił wrócić do pisania "Karnawału...".

Akcja dramatu rozgrywa się prawdopodobnie w rajskim ogrodzie, dokładnie 22 czerwca. Pogoda jest piękna. Szatan jak zwykł to czynić od początku Stworzenia, majstruje przy losach człowieka. W upalną, czerwcową noc Lilith - mistyczna pierwsza kobieta - ponownie uwodzi Adama...
W "Karnawale..." można odnaleźć elementy wodewilu i misterium, poważny ton dramatu współistnieje bowiem z charakterystycznym dla Mrożka poczuciem humoru. To, co najważniejsze zapisane zostało w podtekstach rozmów między bohaterami, którzy niczym pierwsi ludzie przyglądają się sobie uważnie, studiują siebie nawzajem, a zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystują by toczyć ze sobą rozmaite wojny i wzajemnie się zdobywać. Mrożek-Baltazar tworzy nowe theatrum mundi.

Szczegóły

Parady

Komedia

Tekst jednego z największych ekscentryków w historii polskiej literatury powraca po czterdziestu latach na scenę Teatru Polskiego w brawurowej inscenizacji Edwarda Wojtaszka z choreografią Leszka Bzdyla oraz scenografią i kostiumami Weroniki Karwowskiej.

"Parady" Jana Nepomucena Potockiego powstały dla teatru dworskiego. Pierwszymi odbiorcami utworu była rezydująca na zamku w Łańcucie rodzina żony autora. Tekst składa się z sześciu żartów scenicznych, które łączy galeria bohaterów charakterystycznych dla commedii dell`arte: Gil (Arlekin) – prostoduszny, ale niepozbawiony zdrowego rozsądku sługa, przewrotna trzpiotka - panienka Zerzabella (Kolombina), a także jej ojciec Kasander (Pantalone), kandydat do jej ręki – żołnierz Leander (Capitano/Kochanek) oraz Doktor (Dottore). "Parady" zostały wystawione po raz pierwszy w 1792 roku i od tego czasu cieszą się ogromną popularnością na polskich scenach.

Wojtaszek wraz z zespołem aktorskim Teatru Polskiego potraktowali tekst "Parad" jako wyzwanie zbudowania żywotnej, dowcipnej, współczesnej formy teatralnej, czerpiącej z konwencji commedii dell’arte. Ekspresja zespołu aktorskiego, wspieranego przez choreografię Leszka Bzdyla splata się w "Paradach" ze świadomością formy, tworząc bezpretensjonalne i żywiołowe widowisko.

Spektakl Edwarda Wojtaszka wpisuje się w cykl prezentacji najważniejszych utworów literatury polskiej, realizowanych z autorskim zamierzeniem, przy jednoczesnym poszanowaniu języka i konwencji, w jakich zostały stworzone. Na scenę Teatru Polskiego PARADY powracają po 40 latach od realizacji Lecha Wojciechowskiego w 1972 roku.

Szczegóły

Wieczór Trzech Króli

Komedia

"Wieczór Trzech Króli", komedia omyłek Williama Szekspira jest jednym z jego najpopularniejszych utworów, którego komizm jest uniwersalny i zasadzony tak na niuansach słownych żartów, jak i na obserwacjach różnic płci, a także samego społeczeństwa, rozwarstwionego i proszącego się o satyrę.

"Wieczór Trzech Króli" zainscenizowany został na gruzach Teatru Polskiego. Dan Jemmett ignoruje tradycję obciążania tekstów Stratfordczyka gęstą smugą współczesnych narracji. Zamiast tego szuka Szekspira wyzwolonego, w którym aktorzy przywdziewając kostium zyskują swobodę, jaką naturalnie mieliby, zrzucając go po zejściu ze sceny.

Spektakl Jemmetta to okazja, aby usłyszeć, jak brzmi Szekspir realizowany przez Brytyjczyka. Szekspir, w którym szuka się żywiołu komicznego, w brawurowych wykonaniach, pełnych zaufania do słowa pisanego. "Wieczór..." to również wyzwanie rzucone młodej części zespołu aktorskiego Teatru Polskiego. Zespół pod wodzą Jemmetta nadaje spektaklowi tempo i brawurę wykonania, wymieniając zarazem energię z widownią.

Szczegóły

Matki i synowie

Tragedia

Wielokrotnie nagradzana sztuka, grana z powodzeniem na Broadwayu. Matka nieżyjącego Andre odwiedza Cala - byłego partnera swojego syna.
Kobieta jest pełna nienawiści i uprzedzeń. Nie może przyjąć do wiadomości, że jej syn był gejem. Sercem spektaklu jest konflikt między matką a dawnym partnerem syna, jego nowym towarzyszem i wychowywanym przez nich dzieckiem. Ważne. Niezwykle aktualne. Wzruszające. Bezkompromisowe. O tolerancji.

Szczegóły

Listy na wyczerpanym papierze

Musical

Burzliwy związek dwóch legend polskiej piosenki poetyckiej, wyrażony w czułej i pełnej wdzięku formie epistolarnej i poetyckiej. Na Scenie Kameralnej występują: Lidia Sadowa, Agnieszka Wilczyńska, Rafał Królikowski oraz Paweł Ciołkosz. Spektakl jest muzyczną opowieścią, stworzoną przez młodą reżyserkę i wokalistkę Lenę Frankiewicz.

Korespondencja Agnieszki Osieckiej i Jeremiego Przybory ukazała się w 2010 r. W opublikowanych listach, pochodzących z lat 1964-1966, trwał płomienny i otoczony tajemnicą romans dwójki artystów. Tom korespondencji rzuca światło na legendarny związek, malując jednocześnie obraz poetyckiej bohemy lat sześćdziesiątych.

Ilustracją dla zmieniającej się temperatury uczuć bohaterów oraz realiów życia w PRL’u są znakomite, powstałe w tamtym czasie piosenki. W nowych aranżacjach usłyszymy między innymi "Nie zakocham się tej wiosny", "Na całej połaci śnieg", "Na całych jeziorach ty", "O, Jeremi", "S.O.S", "Pa, tato, pa", "Moja dziewuszka nie ma serduszka", "W kawiarence Sułtan".

"Listy na wyczerpanym papierze" przywracają scenie zapomnianą nieco formę epistolarną, która wielkim osobowościom pozwalała nierozerwalnie złączyć kunszt języka poetyckiego z osobistym wyznaniem. Przedstawienie muzyczne Leny Frankiewicz charakteryzuje szacunek do słowa, rzetelny warsztat aktorski oraz wokalny. Dzięki nim, poezja ożywa na scenie w najlepszym stylu, znanym naszym widzom ze spektakli "Wszędzie jest wyspa Tu" oraz "Natalia Sikora śpiewa Norwida".

Szczegóły