Paweł Brandys - zdjęcie

Paweł Brandys

8,0 / 10

496 oddanych głosów

Krakowska Scena Klasyczna
Spektakle z udziałem tego aktora:

Pojebajka

Komedia

Spektakl tylko dla dorosłych.

Farsa opowiada o grupie aktorskiej „Maszkaron”, która próbuje zagrać bajkę. Mimo ogromnej determinacji aktorów, napotykają oni co chwilę całą masę problemów. Zabawne wpadki, problemy techniczne i chwilowe kryzysy emocjonalne artystów tworzą zwariowaną komedię omyłek.
„Pojebajka” jest idealną propozycją na spędzenie wesołego wieczoru, wypełnionego niewybrednym i lekkim humorem. Jeśli chcesz się poczuć znowu jak dziecko i lubisz się śmiać do łez, koniecznie musisz zobaczyć ten spektakl. Uwaga, są przekleństwa ;)

Szczegóły

Hiszpańskie party

Komedia

Abstrakcyjna komedia, z elementami czarnego humoru. Pięć kobiet, pięć skrajnie rożnych charakterów. Poznały się na kursie hiszpańskiego. Zaplanowały wspólny wieczór u jednej z nich, aby szlifować konwersacje… Oficjalna dewotka, znudzona małżeństwem gospodyni, nieśmiała konformistka, buntowniczka i wyzwolona artystka - spotykają się pod jednym dachem. Opowiedzą sobie o wiele więcej niż umieją po hiszpańsku… Przy odpowiedniej ilości wina, znika początkowa nieśmiałość i trudności z językiem, rozpoczyna się szalona babska impreza!

Błyskotliwe dialogi, pikantne żarty, ostra krytyka stereotypów, funkcjonujących w naszym społeczeństwie i zaskakujący finał, tworzą 90-cio minutową mieszankę wybuchową!

Tekst "Hiszpańskiego Party" zdobył główną nagrodę w Konkursie na Scenariusz Teatralny, ogłoszony przez Teatr Współczesny w Krakowie - jest debiutem dramaturgicznym scenarzysty filmowego, Piotra Subbotko. Na podstawie tego pomysłu, autor stworzył scenariusz filmowy pt. „Hiszpańskie dziewczyny", który znalazł się w finale konkursu Hartley-Merrill 2009.

Premiera „Hiszpańskiego Party" odbyła się w 2006 r. w dawnej Fabryce Emalii Oskara Schindlera. Teraz spektakl możemy zobaczyć w zmienionej obsadzie, z nową muzyką, zaadaptowany do kameralnej przestrzeni Sceny przy Starowiślnej… Spektakl wyłącznie dla widzów dorosłych!

Szczegóły

Czarujący korowód

„Czarujący korowód” jest „pikantną” komedią przeznaczoną dla widza dorosłego. Jej żywiołem są miłosne transakcje - uwodzenia, zdrady, interesowne romanse. W kolejnych, nasyconych groteskowym poczuciem humoru odsłonach, miłosne gry damsko-męskie prowadzone są na każdym szczeblu społecznej drabiny.

Bo też cały świat jednym stoi – odwiecznie niezmiennym mechanizmem dwubiegunowego przyciągania. Nikt mu się nie oprze: stary czy młody, bogaty czy biedny, bezrobotny, biznesmen, ulicznica i aktorka – każdy zatańczy, jak mu w lędźwiach zagra. I niejedno poświęci, by spełnić swe zachcianki, by dopiąć celu, by zaspokoić swe chucie, by zostać królem łowów. I niemało zapłaci, bo seks i pieniądz tak często chodzą ze sobą w parze. A przecież Eros i Mamona są właśnie tym, co pociąga nas najbardziej – do tego czasem tak bardzo chcielibyśmy móc się przyznać.

Szczegóły

Jaś i Małgosia

Historia o perypetiach zagubionego w lesie rodzeństwa, wystawionego na wiele prób, które wpada w ręce Baby Jagi, kończy się szczęśliwie i sprawiedliwie. Pokazuje dzieciom jak niewinność i dobro wygrywa ze złem i jest nagradzane. Odwaga, zaradność i pomysłowość Jasia i Małgosi dodają dzieciom otuchy i wiary we własne siły, a przykład kuszącego domku ze słodkich pierników, który okazał się pułapką, uczy ostrożności. Fantastyczny, cudowny świat baśni rozwija i kształtuje wyobraźnię dziecka oraz daje poczucie sprawiedliwości świata.

Szczegóły

Oskar i pani Róża

Jak zachowamy się kiedy przyjdzie na nas czas, kiedy staniemy oko w oko ze śmiercią i utracimy kontrolę nad własnym losem? To pytania, których unikają nawet dojrzali i odpowiedzialni ludzie. Konfrontacja z przemijaniem przeraża nawet najsilniejszych z nas... A co, gdy nagle twarzą w twarz z nieuleczalną i śmiertelną chorobą stanąć musi... dziesięciolatek..?
Oskar i Pani Róża, to przejmująca historia małego chłopca, który umiera na raka. Jego dni są policzone, a on sam nie wie jak radzić sobie wobec takiego wyroku... któż z nas by wiedział... Spektakl przenosi nas do realiów oddziału onkologicznego- miejsca, z którego nieraz się nie wraca. To praktycznie dom Oskara- głównego bohatera. To tam Oskar próbuje rozmawiać z Bogiem, to tam traci nadzieję i obwinia siebie za to, że jest chory. Tam jednak też poznaje osobę niezwykłą- Panią Różę- wolontariuszkę, która za cel postawiła sobie walkę o godność i duszę umierającego dziecka.
Jest to spektakl niełatwy poprzez swoją tematykę, jednak zaskakująco ciepły i niosący ze sobą nadzieję. Bohaterowie są zwykłymi ludźmi - takimi samymi jak ci, którzy siedzą na widowni i wspólnie z widzami będą cierpieć, płakać, ale czasem i śmiać się do łez.
Zapraszamy na przedstawienie z niezwykłymi piosenkami, które poruszą nawet najtwardsze serca. Zapraszamy do wspólnego przejścia przez tą emocjonalną historię, byście drodzy widzowie zawalczyli razem z nami o każdą minutę życia Oskara... ponieważ to może być ta ostatnia minuta.

Szczegóły

I niech stanie się cud!

Na podstawie " Księgi apokryfów" Karela Čapka

Jacy jesteśmy? Jesteśmy tragiczni, zapatrzeni w siebie, pogubieni i z pewnością bardzo zabawni. Nasze życiowe potknięcia, to rozczulające pasmo dowcipów i niepoważnych sytuacji. I właśnie taki jest ten spektakl. Nawet jeśli masz nieciekawy okres w życiu, coś Cię tłamsi, męczy i każdy kolejny dzień dokłada swoje - przyjdź na nasz spektakl. Zobacz siebie w scenach, które przedstawiamy, zobacz prawdę o śmiesznostkach, które towarzyszą ludziom od tysięcy lat. Spójrz na to wszystko z dystansem, czułością i odpocznij... Bo ten spektakl ma być dla Ciebie odpoczynkiem. Kto wie, może wtedy wydarzy się cud!

Komedia dla widzów od 15 do 100 lat. Zapraszamy!

Karel Čapek (1890- 1938) Czeski prozaik i dramaturg. Jego otwarty umysł pisarski uczynił go jednym z pionierów literatury fantastyczno- naukowej. Ponadto Čapek jako jeden z pierwszych przepowiadał w swoich dziełach niebezpieczeństwa związane z ideologią faszystowską i zagrożenia na jakie jest narażona europejska demokracja. Čapek jako pierwszy na świecie użył i rozpropagował w swojej twórczości słowo "robot".
W "Księdze apokryfów" odwołuje się do najważniejszych historycznych korzeni kultury europejskiej (Biblia, Mitologia, Szekspir, życiorysy wielkich władców starego kontynentu). W zestawieniu z wydarzeniami najważniejszymi dla naszego kręgu kulturowego, Čapek poszukuje prawdy o prostym człowieku, jego ułomności wobec tego co wielkie i szlachetności bijącej z ludzkiej prostoty... Wszystko to okraszone jest typowym czeskim humorem, tak bardzo przez nas lubianym.

Szczegóły

Biedermann i podpalacze

Komedia

Wyobraź sobie, że do Twojego domu przychodzą podpalacze i uczciwie zapewniają Cię, że są podpalaczami, ale Ty im nie wierzysz. Mało tego, zapraszasz ich nawet do swojego domu. Cały sekret tkwi bowiem w tym, że ludzie bardzo często nie chcą wierzyć w prawdę. Tak mniej więcej przedstawia się historia pana Biedermanna. Spektakl z zaskakującym, kryminalnym finałem, dawką czarnego humoru oraz ze świetnie napisanymi rolami. To także komentarz do obecnej epoki różnego rodzaju terrorystów, którzy przenikają społeczeństwo. Konfrontuje widza z tymi, którzy nie potrafią spojrzeć prawdzie w oczy. Mówi o świecie, w którym osiągnięcie stabilizacji wyklucza prawdę i moralność oraz gdzie zgoda na mniejsze lub większe zło, to jak podpisanie cyrografu z diabłem. Zgrabnie napisana sztuka, autorstwa Maksa Frischa z roku 1953, zdaje się nie tracić na aktualności. Bawi w równym stopniu, jak i każe zastanowić się nad tym, na ile jesteśmy w stanie oswoić i zrozumieć zło. Bardzo często bowiem, zamiast próbować go wytłumaczyć, należałoby po prostu powiedzieć dość.


INFORMACJA DLA WIDZÓW DOTYCZĄCA ZASAD POSTĘPOWANIA
W CZASIE SPEKTAKLI W TEATRZE PRASKA 52:
W przypadku spektakli odbywających się w pomieszczeniach zamkniętych,
widownia będzie mogła zostać zapełniona jedynie w 50%, a
publiczność będzie musiała zasłaniać usta i nos. Osoby wchodzące na
teren budynku Teatru Praska 52 muszą zastosować się do kilku bardzo
ważnych zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny. Obowiązkowa jest
m.in. dezynfekcja rąk – stojaki z płynem dezynfekującym oraz

instrukcją są umieszczone przy wejściu do obiektu, w foyer oraz w
toaletach. Wymagane jest zakrywanie zgiętym łokciem lub chusteczką
ust i nosa podczas kichania i kaszlu. W spektaklach mogą brać udział
wyłącznie osoby zdrowe, bez objawów chorobowych takich jak katar,
kaszel, wysypka, gorączka, duszności, ból mięśni, brzucha, głowy,
biegunka.
Wejście na spektakl, możliwe jest po złożeniu przez każdego widza
pisemnego oświadczenia o tym, że ten według swojej najlepszej
wiedzy, nie jest osobą zakażoną oraz nie przebywa na kwarantannie
lub pod nadzorem epidemiologicznym. Pracownicy Teatru Praska 52
udostępnią każdej osobie uczestniczącej w spektaklu stosowny formularz,
którego wypełnienie jest obligatoryjne i służy jedynie uzyskaniu możliwości
skontaktowania się z osobą, która podała swoje dane, w przypadku
stwierdzenia zagrożenia zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 w związku z
udziałem w spektaklu. W przypadku stwierdzenia zagrożenia zakażeniem
wirusem SARS-CoV-2 w związku z udziałem w spektaklu dane zawarte w
formularzu będą mogły zostać przekazane przez Teatr Praska 52
właściwym służbom sanitarnym. Formularz będzie przechowywany przez
Teatr Praska 52 przez 2 tygodnie od dnia spektaklu.
Przy wejściu do obiektu odbywa się bezdotykowa kontrola biletów oraz
obowiązkowa dezynfekcja dłoni. Po wejściu należy udać się w miejsce
wskazane przez osobę z obsługi, która wskazuje drogę do odpowiednich
wejść. Procedura wpuszczania uczestników spektaklu na teren Teatru
Praska 52 rozpocznie się na godzinę przed planowanym
rozpoczęciem spektaklu. W Teatrze Praska 52 należy pojawić się
najpóźniej na 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia. Na terenie
obiektu trzeba zachować dystans społeczny od innych osób
wynoszący nie mniej niż 2 m (nie można gromadzić się w grupach).
Podczas spektaklu należy bezwzględnie przestrzegać obowiązku
zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki lub przyłbicy.
Po każdym wydarzeniu obiekt jest dezynfekowany (toalety, klamki,
poręcze). Wszystkie toalety są dostępne, znajdują się tam środki do
dezynfekcji dłoni i papierowe ręczniki. W toaletach znajdują się również
instrukcje prawidłowego mycia rąk, nakładania i zdejmowania maseczek
ochronnych oraz rękawiczek.

Szczegóły

Piękna Zośka nie żyje!

Spektakl „Piękna Zośka nie żyje” każdorazowo odgrywany jest na żywo dla jednego lub dwóch widzów!

Kto stoi za morderstwem najsłynniejszej modelki przedwojennego Krakowa? Piękna Zośka uwieczniona na obrazach takich mistrzów jak Stachiewicz czy Kossak, pewnego majowego dnia poszła na piechotę z Krakowa w kierunku Dłubnii. O godzinie 14:00 widziano ją po raz ostatni. Zniknięcie Zośki odbiło się głośnym echem w całym mieście i wstrząsnęło jego elitami. Po kilku dniach policja zaczęła odnajdować krwawe ślady...
Dzisiaj, po przeszło 90 latach od tamtych mrocznych wydarzeń, Ty szanowny widzu możesz się poczuć niczym detektyw, próbujący rozwikłać kryminalną łamigłówkę. 7 podejrzanych, odgrywanych przez 7 aktorów i Ty. Z każdym sam na sam słuchając jego wersji wydarzeń i próbując poskładać sobie wszystko w konkretną całość. Podejmij wyzwanie i zapuść się w mroczny epizod kulturalnego Krakowa. Poznaj historię tego miasta zawartą w kronikach policyjnych i obrazach największych polskich malarzy dwudziestolecia międzywojennego.
Spektakl dzięki swojej formie przewiduje jednoczesne przebywanie w tym samym pomieszczeniu jednego lub dwóch widzów i jednego aktora. Widz sam w trakcie trwania spektaklu przechodzi od pomieszczenia do pomieszczenia, poznając kolejne elementy fabuły. Forma ta, ubrana w kształt śledztwa kryminalnego, ma pomóc w dbaniu o bezpieczeństwo widza i artysty w dobie panującej epidemii. Realizując ten spektakl pragniemy ułatwić teatromanom kontakt z żywym teatrem, mimo niesprzyjających ku temu warunków, z jednoczesnym zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa sanitarnego.

Widzowie będą wpuszczani co 10 minut, dlatego ze względów organizacyjnych prosimy o punktualność - osoby spóźnione nie będą mogły wziąć udziału w wydarzeniu.

Szczegóły

Strategie małżeńskie. Krotochwila

Komedia


INFORMACJA DLA WIDZÓW DOTYCZĄCA ZASAD POSTĘPOWANIA W CZASIE SPEKTAKLI W TEATRZE PRASKA 52 OD DNIA 26 CZERWCA 2021 r.:

W przypadku spektakli odbywających się w pomieszczeniach zamkniętych, widownia będzie mogła zostać zapełniona jedynie w 75%, a publiczność będzie musiała zasłaniać usta i nos.

_______________________

Scena Klasyczna Teatru Praska 52 ma zaszczyt przedstawić Państwu „Strategie małżeńskie" Maxa Frischa. Sztukę dotychczas nie wystawianą w Polsce! Czy małżeństwo jest możliwe? Czy pragnąc nowocześnie żyć, z poczuciem wolności własnej i wspólnej, potrafimy zaakceptować zdrady, czy choćby tej zdrady wyobrażenie? Czy trzymane w ryzach poprawności porywy serc i emocje nie wybuchną szaleństwem, wystawione na próbę zazdrości? W sytuacji kiedy system nie chce dać nam uzgodnionego rozwodu, czy odważymy się na drastyczne rozwiązania, by postawić na swoim? Czy odzyskana wolność i samotność będą nadal miały wartość? Czy porządni, wykształceni, kulturalni ludzie odważą się przyznać do swojej zwierzęcej natury...? Max Frisch stawia pytania.
Ciekawi Państwa jakie daje odpowiedzi? ZAPRASZAMY !!!


INFORMACJA DLA WIDZÓW DOTYCZĄCA ZASAD POSTĘPOWANIA
W CZASIE SPEKTAKLI W TEATRZE PRASKA 52 OD DNIA 25
CZERWCA 2020 r.:
W przypadku spektakli odbywających się w pomieszczeniach zamkniętych,
widownia będzie mogła zostać zapełniona jedynie w 50%, a
publiczność będzie musiała zasłaniać usta i nos. Osoby wchodzące na
teren budynku Teatru Praska 52 muszą zastosować się do kilku bardzo
ważnych zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny. Obowiązkowa jest
m.in. dezynfekcja rąk – stojaki z płynem dezynfekującym oraz

instrukcją są umieszczone przy wejściu do obiektu, w foyer oraz w
toaletach. Wymagane jest zakrywanie zgiętym łokciem lub chusteczką
ust i nosa podczas kichania i kaszlu. W spektaklach mogą brać udział
wyłącznie osoby zdrowe, bez objawów chorobowych takich jak katar,
kaszel, wysypka, gorączka, duszności, ból mięśni, brzucha, głowy,
biegunka.
Wejście na spektakl, możliwe jest po złożeniu przez każdego widza
pisemnego oświadczenia o tym, że ten według swojej najlepszej
wiedzy, nie jest osobą zakażoną oraz nie przebywa na kwarantannie
lub pod nadzorem epidemiologicznym. Pracownicy Teatru Praska 52
udostępnią każdej osobie uczestniczącej w spektaklu stosowny formularz,
którego wypełnienie jest obligatoryjne i służy jedynie uzyskaniu możliwości
skontaktowania się z osobą, która podała swoje dane, w przypadku
stwierdzenia zagrożenia zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 w związku z
udziałem w spektaklu. W przypadku stwierdzenia zagrożenia zakażeniem
wirusem SARS-CoV-2 w związku z udziałem w spektaklu dane zawarte w
formularzu będą mogły zostać przekazane przez Teatr Praska 52
właściwym służbom sanitarnym. Formularz będzie przechowywany przez
Teatr Praska 52 przez 2 tygodnie od dnia spektaklu.
Przy wejściu do obiektu odbywa się bezdotykowa kontrola biletów oraz
obowiązkowa dezynfekcja dłoni. Po wejściu należy udać się w miejsce
wskazane przez osobę z obsługi, która wskazuje drogę do odpowiednich
wejść. Procedura wpuszczania uczestników spektaklu na teren Teatru
Praska 52 rozpocznie się na godzinę przed planowanym
rozpoczęciem spektaklu. W Teatrze Praska 52 należy pojawić się
najpóźniej na 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia. Na terenie
obiektu trzeba zachować dystans społeczny od innych osób
wynoszący nie mniej niż 2 m (nie można gromadzić się w grupach).
Podczas spektaklu należy bezwzględnie przestrzegać obowiązku
zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki lub przyłbicy.
Po każdym wydarzeniu obiekt jest dezynfekowany (toalety, klamki,
poręcze). Wszystkie toalety są dostępne, znajdują się tam środki do
dezynfekcji dłoni i papierowe ręczniki. W toaletach znajdują się również
instrukcje prawidłowego mycia rąk, nakładania i zdejmowania maseczek
ochronnych oraz rękawiczek.

Szczegóły