Paweł Brandys

7,9 / 10

338 oddanych głosów

Krakowska Scena Klasyczna
Spektakle z udziałem tego aktora:

Biedermann i podpalacze

Komedia

Wyobraź sobie, że do Twojego domu przychodzą podpalacze i uczciwie zapewniają Cię, że są podpalaczami, ale Ty im nie wierzysz. Mało tego, zapraszasz ich nawet do swojego domu. Cały sekret tkwi bowiem w tym, że ludzie bardzo często nie chcą wierzyć w prawdę. Tak mniej więcej przedstawia się historia pana Biedermanna. Spektakl z zaskakującym, kryminalnym finałem, dawką czarnego humoru oraz ze świetnie napisanymi rolami. To także komentarz do obecnej epoki różnego rodzaju terrorystów, którzy przenikają społeczeństwo. Konfrontuje widza z tymi, którzy nie potrafią spojrzeć prawdzie w oczy. Mówi o świecie, w którym osiągnięcie stabilizacji wyklucza prawdę i moralność oraz gdzie zgoda na mniejsze lub większe zło, to jak podpisanie cyrografu z diabłem. Zgrabnie napisana sztuka, autorstwa Maksa Frischa z roku 1953, zdaje się nie tracić na aktualności. Bawi w równym stopniu, jak i każe zastanowić się nad tym, na ile jesteśmy w stanie oswoić i zrozumieć zło. Bardzo często bowiem, zamiast próbować go wytłumaczyć, należałoby po prostu powiedzieć dość.


INFORMACJA DLA WIDZÓW DOTYCZĄCA ZASAD POSTĘPOWANIA
W CZASIE SPEKTAKLI W TEATRZE PRASKA 52 OD DNIA 25
CZERWCA 2020 r.:
W przypadku spektakli odbywających się w pomieszczeniach zamkniętych,
widownia będzie mogła zostać zapełniona jedynie w 50%, a
publiczność będzie musiała zasłaniać usta i nos. Osoby wchodzące na
teren budynku Teatru Praska 52 muszą zastosować się do kilku bardzo
ważnych zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny. Obowiązkowa jest
m.in. dezynfekcja rąk – stojaki z płynem dezynfekującym oraz

instrukcją są umieszczone przy wejściu do obiektu, w foyer oraz w
toaletach. Wymagane jest zakrywanie zgiętym łokciem lub chusteczką
ust i nosa podczas kichania i kaszlu. W spektaklach mogą brać udział
wyłącznie osoby zdrowe, bez objawów chorobowych takich jak katar,
kaszel, wysypka, gorączka, duszności, ból mięśni, brzucha, głowy,
biegunka.
Wejście na spektakl, możliwe jest po złożeniu przez każdego widza
pisemnego oświadczenia o tym, że ten według swojej najlepszej
wiedzy, nie jest osobą zakażoną oraz nie przebywa na kwarantannie
lub pod nadzorem epidemiologicznym. Pracownicy Teatru Praska 52
udostępnią każdej osobie uczestniczącej w spektaklu stosowny formularz,
którego wypełnienie jest obligatoryjne i służy jedynie uzyskaniu możliwości
skontaktowania się z osobą, która podała swoje dane, w przypadku
stwierdzenia zagrożenia zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 w związku z
udziałem w spektaklu. W przypadku stwierdzenia zagrożenia zakażeniem
wirusem SARS-CoV-2 w związku z udziałem w spektaklu dane zawarte w
formularzu będą mogły zostać przekazane przez Teatr Praska 52
właściwym służbom sanitarnym. Formularz będzie przechowywany przez
Teatr Praska 52 przez 2 tygodnie od dnia spektaklu.
Przy wejściu do obiektu odbywa się bezdotykowa kontrola biletów oraz
obowiązkowa dezynfekcja dłoni. Po wejściu należy udać się w miejsce
wskazane przez osobę z obsługi, która wskazuje drogę do odpowiednich
wejść. Procedura wpuszczania uczestników spektaklu na teren Teatru
Praska 52 rozpocznie się na godzinę przed planowanym
rozpoczęciem spektaklu. W Teatrze Praska 52 należy pojawić się
najpóźniej na 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia. Na terenie
obiektu trzeba zachować dystans społeczny od innych osób
wynoszący nie mniej niż 2 m (nie można gromadzić się w grupach).
Podczas spektaklu należy bezwzględnie przestrzegać obowiązku
zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki lub przyłbicy.
Po każdym wydarzeniu obiekt jest dezynfekowany (toalety, klamki,
poręcze). Wszystkie toalety są dostępne, znajdują się tam środki do
dezynfekcji dłoni i papierowe ręczniki. W toaletach znajdują się również
instrukcje prawidłowego mycia rąk, nakładania i zdejmowania maseczek
ochronnych oraz rękawiczek.

Szczegóły

Strategie małżeńskie. Krotochwila

Komedia

Scena Klasyczna Teatru Praska 52 ma zaszczyt przedstawić Państwu „Strategie małżeńskie" Maxa Frischa. Sztukę dotychczas nie wystawianą w Polsce! Czy małżeństwo jest możliwe? Czy pragnąc nowocześnie żyć, z poczuciem wolności własnej i wspólnej, potrafimy zaakceptować zdrady, czy choćby tej zdrady wyobrażenie? Czy trzymane w ryzach poprawności porywy serc i emocje nie wybuchną szaleństwem, wystawione na próbę zazdrości? W sytuacji kiedy system nie chce dać nam uzgodnionego rozwodu, czy odważymy się na drastyczne rozwiązania, by postawić na swoim? Czy odzyskana wolność i samotność będą nadal miały wartość? Czy porządni, wykształceni, kulturalni ludzie odważą się przyznać do swojej zwierzęcej natury...? Max Frisch stawia pytania.
Ciekawi Państwa jakie daje odpowiedzi? ZAPRASZAMY !!!


INFORMACJA DLA WIDZÓW DOTYCZĄCA ZASAD POSTĘPOWANIA
W CZASIE SPEKTAKLI W TEATRZE PRASKA 52 OD DNIA 25
CZERWCA 2020 r.:
W przypadku spektakli odbywających się w pomieszczeniach zamkniętych,
widownia będzie mogła zostać zapełniona jedynie w 50%, a
publiczność będzie musiała zasłaniać usta i nos. Osoby wchodzące na
teren budynku Teatru Praska 52 muszą zastosować się do kilku bardzo
ważnych zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny. Obowiązkowa jest
m.in. dezynfekcja rąk – stojaki z płynem dezynfekującym oraz

instrukcją są umieszczone przy wejściu do obiektu, w foyer oraz w
toaletach. Wymagane jest zakrywanie zgiętym łokciem lub chusteczką
ust i nosa podczas kichania i kaszlu. W spektaklach mogą brać udział
wyłącznie osoby zdrowe, bez objawów chorobowych takich jak katar,
kaszel, wysypka, gorączka, duszności, ból mięśni, brzucha, głowy,
biegunka.
Wejście na spektakl, możliwe jest po złożeniu przez każdego widza
pisemnego oświadczenia o tym, że ten według swojej najlepszej
wiedzy, nie jest osobą zakażoną oraz nie przebywa na kwarantannie
lub pod nadzorem epidemiologicznym. Pracownicy Teatru Praska 52
udostępnią każdej osobie uczestniczącej w spektaklu stosowny formularz,
którego wypełnienie jest obligatoryjne i służy jedynie uzyskaniu możliwości
skontaktowania się z osobą, która podała swoje dane, w przypadku
stwierdzenia zagrożenia zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 w związku z
udziałem w spektaklu. W przypadku stwierdzenia zagrożenia zakażeniem
wirusem SARS-CoV-2 w związku z udziałem w spektaklu dane zawarte w
formularzu będą mogły zostać przekazane przez Teatr Praska 52
właściwym służbom sanitarnym. Formularz będzie przechowywany przez
Teatr Praska 52 przez 2 tygodnie od dnia spektaklu.
Przy wejściu do obiektu odbywa się bezdotykowa kontrola biletów oraz
obowiązkowa dezynfekcja dłoni. Po wejściu należy udać się w miejsce
wskazane przez osobę z obsługi, która wskazuje drogę do odpowiednich
wejść. Procedura wpuszczania uczestników spektaklu na teren Teatru
Praska 52 rozpocznie się na godzinę przed planowanym
rozpoczęciem spektaklu. W Teatrze Praska 52 należy pojawić się
najpóźniej na 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia. Na terenie
obiektu trzeba zachować dystans społeczny od innych osób
wynoszący nie mniej niż 2 m (nie można gromadzić się w grupach).
Podczas spektaklu należy bezwzględnie przestrzegać obowiązku
zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki lub przyłbicy.
Po każdym wydarzeniu obiekt jest dezynfekowany (toalety, klamki,
poręcze). Wszystkie toalety są dostępne, znajdują się tam środki do
dezynfekcji dłoni i papierowe ręczniki. W toaletach znajdują się również
instrukcje prawidłowego mycia rąk, nakładania i zdejmowania maseczek
ochronnych oraz rękawiczek.

Szczegóły

Piękna Zośka nie żyje!

Spektakl „Piękna Zośka nie żyje” każdorazowo odgrywany jest na żywo dla jednego lub dwóch widzów!

Kto stoi za morderstwem najsłynniejszej modelki przedwojennego Krakowa? Piękna Zośka uwieczniona na obrazach takich mistrzów jak Stachiewicz czy Kossak, pewnego majowego dnia poszła na piechotę z Krakowa w kierunku Dłubnii. O godzinie 14:00 widziano ją po raz ostatni. Zniknięcie Zośki odbiło się głośnym echem w całym mieście i wstrząsnęło jego elitami. Po kilku dniach policja zaczęła odnajdować krwawe ślady...
Dzisiaj, po przeszło 90 latach od tamtych mrocznych wydarzeń, Ty szanowny widzu możesz się poczuć niczym detektyw, próbujący rozwikłać kryminalną łamigłówkę. 7 podejrzanych, odgrywanych przez 7 aktorów i Ty. Z każdym sam na sam słuchając jego wersji wydarzeń i próbując poskładać sobie wszystko w konkretną całość. Podejmij wyzwanie i zapuść się w mroczny epizod kulturalnego Krakowa. Poznaj historię tego miasta zawartą w kronikach policyjnych i obrazach największych polskich malarzy dwudziestolecia międzywojennego.
Spektakl dzięki swojej formie przewiduje jednoczesne przebywanie w tym samym pomieszczeniu jednego lub dwóch widzów i jednego aktora. Widz sam w trakcie trwania spektaklu przechodzi od pomieszczenia do pomieszczenia, poznając kolejne elementy fabuły. Forma ta, ubrana w kształt śledztwa kryminalnego, ma pomóc w dbaniu o bezpieczeństwo widza i artysty w dobie panującej epidemii. Realizując ten spektakl pragniemy ułatwić teatromanom kontakt z żywym teatrem, mimo niesprzyjających ku temu warunków, z jednoczesnym zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa sanitarnego.

Widzowie będą wpuszczani co 10 minut, dlatego ze względów organizacyjnych prosimy o punktualność - osoby spóźnione nie będą mogły wziąć udziału w wydarzeniu.

Szczegóły

I niech stanie się cud!

Na podstawie " Księgi apokryfów" Karela Čapka

Jacy jesteśmy? Jesteśmy tragiczni, zapatrzeni w siebie, pogubieni i z pewnością bardzo zabawni. Nasze życiowe potknięcia, to rozczulające pasmo dowcipów i niepoważnych sytuacji. I właśnie taki jest ten spektakl. Kiedy masz nieciekawy okres w życiu, coś Cię tłamsi, męczy i każdy kolejny dzień dokłada swoje - przyjdź na nasz spektakl. Zobacz siebie w scenach, które przedstawiamy, zobacz prawdę o śmiesznostkach, które towarzyszą ludziom od tysięcy lat. Spójrz na to wszystko z dystansem, czułością i odpocznij... Bo ten spektakl ma być dla Ciebie odpoczynkiem. Kto wie, może wtedy wydarzy się cud!

Karel Čapek (1890- 1938) Czeski prozaik i dramaturg. Jego otwarty umysł pisarski uczynił go jednym z pionierów literatury fantystyczno- naukowej. Ponadto Čapek jako jeden z pierwszych przepowiadał w swoich dziełach niebezpieczeństwa związane z ideologią faszystowską i zagrożenia na jakie jest narażona europejska demokracja. Čapek jako pierwszy na świecie użył i rozpropagował w swojej twórczości słowo "robot".
W "Księdze apokryfów" odwołuje się do najważniejszych historycznych korzeni kultury europejskiej (Biblia, Mitologia, Szekspir, życiorysy wielkich władców starego kontynentu). W zestawieniu z wydarzeniami najważniejszymi dla naszego kręgu kulturowego, Čapek poszukuje prawdy o prostym człowieku, jego ułomności wobec tego co wielkie i szlachetności bijącej z ludzkiej prostoty... Wszystko to okraszone jest typowym czeskim humorem, tak bardzo przez nas lubianym.

Szczegóły