Paulina Wróblewska - zdjęcie

Paulina Wróblewska

8,5 / 10

33 oddanych głosów

Absolwentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, kierunek aktorstwo teatru muzycznego.

Studentka wokalistyki jazzowej w Policealnym Studium Jazzu w Warszawie. Chórzystka w projekcie Queen Symfonicznie. Wokalistka w projekcie "Moja Alabama" z utworami Ludmiły Jakubczak.

Laureatka ogólnopolskich i międzynarodowych festiwali wokalnych, m. in. Grand Prix na Kaczmarski Encore Festiwal, III miejsce na Festiwalu Piosenek Jeremiego Przybory Stacja Kutno, finalistka Festiwalu "Pamiętajmy o Osieckiej".

Spektakle z udziałem tego aktora:

Kopciuszek - Musical

Dla dzieci

„Kopciuszek” to spektakl dla dzieci najmłodszych i młodszych. Jest to dowolna adaptacja bajki braci Grimm.
Historia sierotki, którą los zmusił do zamieszkania z macochą i dwoma jej córkami, został zrealizowany w formie musicalu. Piosenki i taniec wypełniają cały spektakl i mimo smutnej historii zawiera wiele komicznych i radosnych momentów. Spektakl jest napisany humorystycznym wierszem i oprawiony wspaniałą muzyką. Ten musical zdobędzie z pewnością serca młodszych i starszych widzów.

Spektakl kostiumowy

Szczegóły

Królowa Śniegu - Musical

Dla dzieci

Czy skute lodem serce pęknie i rozsypie się na milion odłamków? Czy istnieje siła, która jest w stanie odwrócić klątwę Diabła? Okrutna Królowa Śniegu może uronić łzę, nie zmieniając jej w sopel lodu? Czy wróg stanie się wiernym kompanem w dalekiej podróży? Czy miłość zwycięży i roztopi serca lód?

Wszystkim znana baśń o „Królowej Śniegu” w niebanalnej adaptacji na deskach Teatru Bemowo już w listopadzie 2020.

Szczegóły

Ania z Zielonego Wzgórza - Musical

Dla dzieci

Chyba każdy dobrze zna szalone przygody Ani z Zielonego Wzgórza. Spektakl na podstawie powieści Lucy Maud Montgomery pokazuje perypetie rudej dziewczynki z domu dziecka, jej zmagania z okrutną rzeczywistością i dążenie do spełnienia marzeń.

Przy pięknej scenografii i z bajkowymi piosenkami przeniesiemy Was w świat gdzie warto śnić bo spełnienie naszych fantazji jest na wyciągnięcie ręki...

Szczegóły

Mizantrop

Muzyczny

„Mizantrop” na podstawie komedii Moliera.

Fragment z życia człowieka, który usiłuje egzystować w prawdzie.

Molier był bardzo uważnym i wnikliwym obserwatorem. Po niemal trzystu pięćdziesięciu latach od jego śmierci okazuje się, że archaiczny wierszowany tekst przeniesiony w realia kulis teatru jest wciąż niezwykle aktualny.

Uniwersalna opowieść o próbie uczciwego funkcjonowania w świecie przepełnionym kłamstwem, pozorami i bezsensownymi intrygami z odrobiną morału. Wzruszająca naiwność Mizantropa oraz przedstawienie pozostałych postaci w żartobliwy , karykaturalny sposób daje widzowi możliwość zastanowienia się nad samym sobą.

Czy gdyby każdy mówił prawdę, pozbawiony przerostu ego i kompleksów świat byłby lepszy? Czy jest to możliwe? Na ziemi? A może lepiej odlecieć w kosmos?

Spektakl Muzyczny.

Szczegóły

Fedra Fitness

Dramat

Dramatopisarz István Tasnádi korzysta w swojej FEDRZE FITNESS ze znanego mitu i wykorzystując go, tworzy jego autorską wersję. Główny temat, miłość dojrzałej kobiety do swojego pasierba, został tutaj zdominowany przez temat władzy. Brutalny świat mitu nie zmienił się – bohaterowie targani są przez namiętności, a przemoc, kłamstwo i kara, także i tu, malują pejzaż, na którego tle rozgrywa się opowieść. Zmienili się natomiast bohaterowie mitu, czyli my sami – „wszystkich wchłonął sektor usług”. To wydaje się być istotą tekstu Tasnádi’ego.

Rytm i muzyczność stanowią siłę dramatu węgierskiego autora. Wykorzystuje to forma spektaklu, którą stanowi polifonia słowa, pieśni i ruchu. W oparciu o te trzy współgrające ze sobą narracje i sięgając do klasycznej greckiej tradycji – chorei, realizatorzy spektaklu tworzą swój własny język opowieści. Za pomocą choreografii budują równolegle istniejące ze sobą światy – mityczny i wirtualny. Muzyka w widowisku wykonywana jest na żywo.
Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego, kierunku aktorstwo teatru muzycznego.

Szczegóły

FEDRA FITNESS

Dramat

Dramatopisarz István Tasnádi korzysta w swojej FEDRZE FITNESS ze znanego mitu i i wykorzystując go, tworzy jego autorską wersję. Główny temat, miłość dojrzałej kobiety do swojego pasierba, został tutaj zdominowany przez temat władzy. Brutalny świat mitu nie zmienił się – bohaterowie targani są przez namiętności, a przemoc, kłamstwo i kara, także i tu, malują pejzaż, na którego tle rozgrywa się opowieść. Zmienili się natomiast bohaterowie mitu, czyli my – ludzie. To wydaje się być istotą tekstu Tasnádi’ego.
Rytm i muzyczność stanowią siłę dramatu węgierskiego autora. Wykorzystuje to forma spektaklu, którą stanowi polifonia słowa, pieśni i ruchu. W oparciu o te trzy współgrające ze sobą narracje i sięgając do klasycznej greckiej tradycji – chorei, realizatorzy spektaklu tworzą swój własny język opowieści. Za pomocą choreografii budują równolegle istniejące ze sobą światy – mityczny i wirtualny. Muzyka w widowisku wykonywana jest na żywo.
Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego, kierunku aktorstwo teatru muzycznego.

Szczegóły

Warto było

Muzyczny

Zbliża się 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości, trzeba więc zorganizować pełne radości i optymistycznego patriotyzmu obchody. Jak z tym zadaniem poradzi sobie Generał Komitetu Specjalnego IV Batalionu Rezerwy im. Józefa Piłsudskiego Departamentu Do Zadań Specjalnych Komitetu Organizacji Parady Radości Pokoju Wolności i Szczęścia Anno Domini 2018, gdy za przygotowanie merytoryczne wielkiej parady zabierze się młody intelektualista i rozlazły humanista Marek Kosiuszek? Jak uda się premierowe odśpiewanie arii dla Marszałka Piłsudskiego oraz wykonanie nowej wersji arii z „Księżniczki Czardasza” na keyboard i dwa głosy? I co stanie się jeśli wysłuchamy opowieści uczestników wydarzeń sprzed stu lat? Jak dalece rzeczywistość roku 1918 widziana ich oczami odbiegać będzie od naszych wyobrażeń?

„Warto było” to wyjątkowy spektakl muzyczny zrealizowany z okazji 100. rocznicy odzyskania niepodległości. Scenariusz oparty jest na dokumentach, tekstach źródłowych i dziennikach.

Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego kierunku aktorstwo teatru muzycznego.

Koprodukcja Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie oraz Teatru im. L. Solskiego w Tarnowie

Premiera warszawska: 25 września 2018

Premiera tarnowska: 9 listopada 2018

Szczegóły

Mędrole

Muzyczny

Spektakl – egzamin studentów III roku ATM z przedmiotu: technika i wyrazistość mowy, przygotowany pod kierunkiem dr hab. Małgorzaty Flegel.

MĘDROLE WG HISTORII FILOZOFII PO GÓRALSKU KS. JÓZEFA TISCHNERA.

Mędrol – po góralsku mędrzec, filozof…

„Na pocątku wsędy byli górole, a dopieropote porobiyli się Turcy i Zydzi. Górole tyz byli piyrsymi”filozofami”. „Filozof” – to jest pedziane po grecku. Znacy telo co „mędrol”. A to jest pedziane po grecku dla niepoznaki. Niby, po co mo fto wiedzieć, jak było na pocątku? Ale Grecy to nie byli Grecy, ino górole, co udawali greka. Bo na pocątku nie było Greków, ino wsędy byli górole.”

Ksiądz Tischner opowiada o filozofach greckich – Hipokratesie, Platonie, Arystotelesie – jakby opowiadał o sobie i nam znanych góralach, ale przede wszystkim pokazuje ich filozofię w sposób niezwykle prosty do zrozumienia dla każdego człowieka, który z filozofią nie zetknął się nigdy.
Dr Flegel sięgnęła po „Historię filozofii po góralsku”, gdyż był to niełatwy materiał literacki dla studentów II roku ATM od strony technicznej języka, a jednocześnie zmuszał do analizy intelektualnej i emocjonalnej tekstu, tak ważnej w pracy aktora.
Te opowieści, czy raczej – przypowieści, stały się materiałem literackim egzaminu z techniki mowy II roku ATM. Studenci je pokochali i opowiadają je tłumacząc świat z głębi swoich młodych dusz. Dlatego tytuł dotyczy nie tylko tematyki „Historii filozofii po góralsku”, ale właśnie młodzieńczego rozważania zagadnień oraz zagłębiania się w naturę człowieka i Uniwersum.

Nie ma podziału na role, studenci zostali poproszeni, aby każdy z nich wybrał jedną z opowieści, taką, która jest mu najbliższa. Spektakl został przygotowany dzięki wnikliwej analizie znaczenia myśli filozoficznej i emocji, wpisanych w teksty, a później w ciało i zachowanie sceniczne młodych aktorów. Narodził się ruch i działania w rozmowach, koncentracja na dialogach, wzajemne słuchanie.
Naturalnie pojawiły się instrumenty – wiolonczela Magdy, skrzypce Błażeja i altówka Karoliny. „To cudowne móc pracować z tak uzdolnioną młodzieżą, chwytającą w mig pomysły, kreatywnie je rozwijającą, zmobilizowaną do wspólnego tworzenia nowych jakości na scenie.” – powiedziała dr Flegel.
Okazuje się, że tekst księdza profesora w ustach studentów nabiera współczesnych znaczeń i jest aktualny bez względu na upływ czasu. (Profesor Tischner zaczął pisywać swoje filozoficzne opowieści od 1976 r.) Twórcze poszukiwania formy były dla studentów wspaniałą przygodą, która będzie trwać – jadą na warsztaty w góry – do Łopusznej, do Tischnerówki – będą tam poszukiwać ducha „Historii filozofii…”, ciekawe, co z tego wyniknie…

Szczegóły