Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

Bitwa o Broadway

Wrocław
Impart Centrum

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

Wzrusz Moje Serce

Warszawa
Teatr Ateneum

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

SEN NOCY LETNIEJ / FELIX MENDELSSOHN-BARTHOLDY

Warszawa
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

NAPIS

Warszawa
Teatr Ateneum

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Koncert jubileuszowy – Hity Bohema House!

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Śluby Panieńskie

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Sieradz
Sieradzkie Centrum Kultury

Klaus - obsesja miłości

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Pomoc domowa

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

Smykofonia na Grochowskiej „Konie, słonie i żabki” - grupa wiekowa 0-2 lata

Warszawa
Sinfonia Varsovia

LAETATUS SUM

Warszawa
Kościół św. Anny
  1. Muzeum, teatr, koncert lub kino wyszukasz w górnym rozwijanym menu. W pierwszej kolejności wybierz miasto.
  2. Aby znaleźć bilety na wystawę, spektakl, koncert lub film , wybierz interesujący Cię zakres dat.
  3. Filtry umożliwiają też wybór konkretnych miejsc, dzięki czemu w prosty i szybki sposób kupisz bilety na koncert lub do kina, teatru czy muzeum.
  4. Wystawy, koncerty, spektakle i filmy możesz też sortować po dacie, ocenie lub popularności.

Bilety na wydarzenia z udziałem Paulina Puślednik

Brak wydarzeń w najblizszym czasie.

Paulina Puślednik

7.62
(13 oceny)
W 2012 dołączyła do zespołu Narodowego Starego Teatru, gdzie zdążyła zagrać kilka świetnych ról. Największy sukces przyniósł jej aktorski majstersztyk, jakim jest kreacja w „Pawiu królowej” Pawła Świątka wg powieści Doroty Masłowskiej – obleganym przez widzów teatralnym fenomenie, pełnej szalonej dynamiki, groteskowej opowieści o naszej współczesności: „To nie jest literatura, to jakiś k..wa bełkot, ta laska ma nakur…one we łbie – ten świetny, autoironiczny fragment «Pawia królowej», z zamianą literatury na teatr, można odnieść także do inscenizacji tekstu. Powieść Masłowskiej po przetransponowaniu na język sceny pozostaje «bełkotem», kakofonią dźwięków współczesnej kultury popularnej, miszmaszem, chaosem, mozaiką. Bełkotem zamierzonym, oddającym/ukazującym bełkotliwy charakter kultury postmodernizmu” – pisał Maciej Pieczyński w „Teatraliach”. Za role w tym spektaklu Paulina Puślednik zasłużenie otrzymała aktorskie nagrody na festiwalach w Kaliszu i Koszalinie. Niebanalną urodę, wielki temperament i ogromne wyczucie sceny młodej aktorki dostrzegli również inni reżyserzy pracujący w Starym Teatrze, powierzając jej ciekawe i odpowiedzialne role w swoich spektaklach: Mikołaj Grabowski (ostra Andżela w „Czekając na Turka” Stasiuka, zmysłowa Róża w „Panu Tadeuszu” Mickiewicza), Szymon Kaczmarek (genialna Julia Gibbs w „Naszym mieście” Wildera) czy Paweł Passini (wyrazista Stara Łendi w „Wandzie” Sylwii Chutnik i Patrycji Dołowy). Zapadającą w pamięć kreację nieszczęsnej córki tytułowego bohatera, ofiary rozpętanego misterium przemocy, stworzyła w spektaklu Wojtka Klemma „Anatomia Tytusa. Fall of Rome” wg Heinera Müllera: „Lawinia (Paulina Puślednik) ubrana w różową sukieneczkę staje się centralną postacią najmocniejszej sceny w spektaklu Klemma, w której gwałt zakończony brutalnym okaleczeniem – obcięciem rąk oraz wyrwaniem języka – przedstawiony został w konwencji dziecięcej zabawy, szczeniackich zalotów. Dziewczyna przekomarza się z synami Tamory, którzy w końcu zaczynają szarpać jej sukienkę i polewać wodą, nucąc przy tym znaną przedszkolną piosenkę o robieniu prania. Kiedy odchodzą, dziewczyna miota się po scenie, wymachując żałośnie pustymi rękawami” (Katarzyna Misiuk, „Teatralia”). Ogromny potencjał scenicznej osobowości aktorki wykorzystał Jan Klata, powierzając jej efektowną, naszkicowaną grubą kreską rolę Ubicy w swoim obrazoburczym, niepoprawnym politycznie „Królu Ubu”. Aktorka brawurowo wywiązała się z tego ryzykownego zadania: „Paulina Puślednik jako Ubica jawi się szyderczą «divą», która zagubiła własne «emploi». Będąc jedyną kobieta w świecie obleśnych, zunifikowanych samców próbuje różnych ról, jakie «tradycyjny» teatr narzuca aktorkom. Jest femme fatale, żoną żegnającą męża wyruszającego na wojnę, konspiratorką, obiektem seksualnym, doradczynią «swojego mężczyzny». Gdy Ubu wyrusza na wojnę, Ubica tarza się z żalu po ziemi, w następnej scenie snuje intrygę wymierzoną przeciw mężowi. Każda z tych schematycznych ról zostaje skażona błazeństwem i przesadą, co demaskuje ich konwencjonalną, teatralnie zużytą naturę” ­ – oceniał Tomasz Fryzeł w „Didaskaliach”.

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!