Patrycja Durska - zdjęcie

Patrycja Durska

8,9 / 10

35 oddanych głosów

Data urodzenia:
27-05-1977 (45 lat)

Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Iwona, Księżniczka Burgunda

Dramat

To pierwszy tekst dramatyczny, który wyszedł spod pióra wielkiego cynika, Witolda Gombrowicza. Opublikowaną przed wojną opowieść o fikcyjnej rodzinie królewskiej, której ceremoniały i megalomania zostały obnażone przez bezwolną, nijaką, milczącą kobietę wziął na warsztat Cezary Tomaszewski, reżyser, choreograf i performer. Kim w jego interpretacji okaże się Iwona, w którą na scenie wcieli się Beata Schimscheiner?

Szczegóły

Piotr i Fryc – Cudowne zapylenie. Komedia.

Komedia

Kiedy Piotr i Fryc, spowinowaceni i zagubieni w przestrzeni, czasie oraz bezowocnych próbach sprzedaży chińskich wózków inwalidzkich jako niemiecką solidną markę, docierają do hotelu w małym miasteczku w Polsce i rozpaczliwie liczą ostatnie grosze – jak prezent od Boga – otwiera się nowe pole do działania: cudowne uzdrawianie. W tej bezpruderyjnie komicznej historii Piotr i Fryc dwoją się i troją, by liczba urodzeń w Polsce nie zmalała i aby samych siebie uchronić przed katastrofą.

----------------------------------------------------------------------------------------

INFORMACJA DLA WIDZÓW DOTYCZĄCA ZASAD POSTĘPOWANIA W CZASIE SPEKTAKLI W TEATRZE PRASKA 52 OD DNIA 26 CZERWCA 2021 r.:

W przypadku spektakli odbywających się w pomieszczeniach zamkniętych, widownia będzie mogła zostać zapełniona jedynie w 75%, a publiczność będzie musiała zasłaniać usta i nos. Osoby wchodzące na teren budynku Teatru Praska 52 muszą zastosować się do kilku bardzo ważnych zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny. Obowiązkowa jest m.in. dezynfekcja rąk – stojaki z płynem dezynfekującym oraz instrukcją są umieszczone przy wejściu do obiektu, w foyer oraz w toaletach. Wymagane jest zakrywanie zgiętym łokciem lub chusteczką ust i nosa podczas kichania i kaszlu. W spektaklach mogą brać udział wyłącznie osoby zdrowe, bez objawów chorobowych takich jak katar, kaszel, wysypka, gorączka, duszności, ból mięśni, brzucha, głowy, biegunka.

Wejście na spektakl, możliwe jest po złożeniu przez każdego widza pisemnego oświadczenia o tym, że ten według swojej najlepszej wiedzy, nie jest osobą zakażoną oraz nie przebywa na kwarantannie lub pod nadzorem epidemiologicznym. Pracownicy Teatru Praska 52 udostępnią każdej osobie uczestniczącej w spektaklu stosowny formularz, którego wypełnienie jest obligatoryjne i służy jedynie uzyskaniu możliwości skontaktowania się z osobą, która podała swoje dane, w przypadku stwierdzenia zagrożenia zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 w związku z udziałem w spektaklu. W przypadku stwierdzenia zagrożenia zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 w związku z udziałem w spektaklu dane zawarte w formularzu będą mogły zostać przekazane przez Teatr Praska 52 właściwym służbom sanitarnym. Formularz będzie przechowywany przez Teatr Praska 52 przez 2 tygodnie od dnia spektaklu.

Przy wejściu do obiektu odbywa się bezdotykowa kontrola biletów oraz obowiązkowa dezynfekcja dłoni. Po wejściu należy udać się w miejsce wskazane przez osobę z obsługi, która wskazuje drogę do odpowiednich wejść. Procedura wpuszczania uczestników spektaklu na teren Teatru Praska 52 rozpocznie się na godzinę przed planowanym rozpoczęciem spektaklu. W Teatrze Praska 52 należy pojawić się najpóźniej na 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia. Na terenie obiektu trzeba zachować dystans społeczny od innych osób wynoszący nie mniej niż 2 m (nie można gromadzić się w grupach). Podczas spektaklu należy bezwzględnie przestrzegać obowiązku zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki lub przyłbicy.

Po każdym wydarzeniu obiekt jest dezynfekowany (toalety, klamki, poręcze). Wszystkie toalety są dostępne, znajdują się tam środki do dezynfekcji dłoni i papierowe ręczniki. W toaletach znajdują się również instrukcje prawidłowego mycia rąk, nakładania i zdejmowania maseczek ochronnych oraz rękawiczek.

Szczegóły

Pippi

Dla dzieci

Nazywa się Pippilotta Wiktualia Firandella Złotomonetta Langstrumpf. Ma 9 lat i zna ją każdy. Jej mama mieszka na chmurce w niebie, a tata pływa po morzach i oceanach. Nie słynie z tego, że lubi chodzić do szkoły, ani z tego, że jest posłuszna dorosłym. W szkole nie pojawia się prawie wcale, a być posłusznym i grzecznym? To przecież okropne słowa! I cóż one właściwie znaczą? Poznajcie najsilniejszą dziewczynkę świata, z torbą pełną złotych monet, z rudymi warkoczykami i tysiącem piegów. Poznajcie jej przyjaciół, konia, z którym mieszka w willi Śmiesznotce, niezwykłe przygody, małpkę Pana Nilsona i wszystkie niestworzone historię, które opowiada. Ale pokochacie ją bardzo! Jak wszyscy na całym świecie. I bardzo zapragniecie stać się tacy jak ona, chociaż na parę chwil, choćby na czas podwieczorku. Oto ona. Po prostu Pippi. Kultowa postać dzieci, młodzieży i dorosłych w roztańczonym i rozśpiewanym spektaklu dla widzów od lat 3 do 103.

Szczegóły

Zmowa milczenia

Dramat

„Historia się wprawdzie nie powtarza, ale udziela lekcji” – mówi w swoim spektaklu Marcin Liber w ślad za Tymothy Snyderem, amerykańskim specjalistą od dziejów Europy Środkowej i Wschodniej. Ze skrawków historii, inspiracji literackich, ale też z uważnego obserwowania otaczającej nas rzeczywistości, powstaje teatralny pejzaż współczesnych przemilczeń. Za murem przyzwalającego milczenia rozkwita antyutopia, kraina która miała być niemal rajem na ziemi, a stała się piekłem, w tej historii szczególnie dla kobiet. Ona – matka, przyjaciółka, ciotka, możesz to być też Ty – pewnego dnia zostaje pozbawiona wszelkich praw, konta, pracy, przyjaciół, tożsamości, a nawet myśli i ktoś nagle uznaje, że Ona nie może wypowiedzieć dziennie więcej niż sto słów...

Szczegóły

Salto w tył

Dramat

A przecież powszechnie wiadomo, że nawet ci najbardziej głusi na pieśni stadionów, nierzadko dają się zauroczyć relacjom zdawanym przez komentatorów sportowych – „królów" odkrywczej metafory, zaskakującej dygresji i niebanalnej puenty. Niejeden poeta może tylko pomarzyć o takiej nieśmiertelności swoich sentencji, jaką zagwarantowały sobie wyrzucane pod wpływem niezrównanych emocji zdania mające się nijak do ogólnie panujących zasad gramatycznych i niecechujące się przesadną elegancją stylu. Sport jest w stanie zachwycać, a tych których nie zachwyca, wybitny komentator sportowy swoją soczystą narracją jest w stanie przekonać, że jednak zachwyca.

Opisy zmagań sportowych, historie o zwycięstwach i biciu rekordów to coś więcej niż tylko czysto techniczne rozważania o możliwościach sprawnie funkcjonującej maszynerii ludzkiego ciała. Pogrążający się w ciemnościach choroby psychicznej pisarz stworzył szereg opowieści o czeskich sportowcach, którzy potrafili zanegować nieznośną rzeczywistość komunistycznej Czechosłowacji i stworzyć sobie alternatywny świat, określony ich pragnieniami i pasją. Czy można reportaże sportowe Oty Pavla czytać jak opowieść o arcyludzkiej potrzebie dania z siebie wszystkiego w walce o własną wolność? Jako opowieść, która nigdy nie przestaje być aktualna? Opowieść, dzięki której nie przestajemy wierzyć w możliwość wolności w każdych warunkach, w jakich przychodzi żyć człowiekowi? Opowieść o wolności, która nie jest patetycznym frazesem, ale samym życiem, które „można przeżyć jak święto”?

Szczegóły

Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku

Dramat

Co może się wydarzyć, gdy na imprezie tematycznej pod hasłem " brud, smród i choroby" spotka się serialowy aktor o nieco przebrzmiałej, a właściwie nigdy nieugruntowanej sławie i zwyczajna dziewczyna z blokowisk. Konsekwencją aż nazbyt udanej zabawy staje się podróż przez noc i przez środek lasu, z przypadkowo poznanym kierowcą seicento, który posiada teściową, która posiada termomiks. Zabawa językiem i pełna nieprzewidzianych zwrotów akcji historia, której finału nikt nie jest w stanie przewidzieć. Opowieść o młodych, gniewnych, zbuntowanych i ….wykiwanych jednocześnie.

Szczegóły

Rewizor. Będzie wojna! | #WspieramKulture

Tragedia

Link do bezpłatnej transmisji znajdziesz na Facebooku Teatru Ludowego: KLIKNIJ TUTAJ

Mikołaj Gogol w „Rewizorze” demaskuje układy funkcjonujące w każdym społeczeństwie i systemie. Artur Pałyga przystawia naszej rzeczywistości gogolowskie lustro. Na ile jesteśmy w stanie się w nim przejrzeć i rozpoznać? Tym bardziej, że lustro wydaje się być rodzajem krzywego zwierciadła. A może to świat już tak bardzo wypadł nam z formy. To już nie pierwszy ani drugi, tylko kolejny rewizor, który przyjeżdża do miasta. Wszyscy mieszkańcy są zmęczeni wciąż powracającą historią i nikt nie chce zajmować się Rewizorem. Ale On wie jak do siebie przekonać. Popisy taneczne, wokalne i kulinarne, w ramach wszechobecnych talent show to już przeżytek. Najbardziej trendy jest teraz wojna "Z czego się śmiejecie? Z samych siebie się śmiejecie". Tylko, że ten śmiech znaczy już coś kompletnie innego.

Szczegóły

Zabójca

Andriej, student z prowincji, jedzie na zlecenie wierzyciela odebrać dług. Żeby nie stchórzył albo nie uciekł z pieniędzmi, otrzymuje dość niezwykłą obstawę, w drodze towarzyszyć mu będzie dziewczyna zleceniodawcy, Oksana.

I jeszcze jedno – jeśli nie uda się odzyskać pieniędzy, Andriej ma zabić dłużnika. Z czasem ta odbywająca się w realnej przestrzeni podróż wkracza w obszar refleksji, lęków oraz pragnień bohaterów, by w finale zaprowadzić ich tam, gdzie zdecydowanie nie spodziewali się dotrzeć.

Szczegóły

Gąska

To gorzka komedia napisana przez jednego z najpopularniejszych współczesnych autorów rosyjskich. Nikołaj Kolada jest znawcą ludzkich dusz i orędownikiem prostych, „nieważnych” ludzi, którzy przeżywają swoje jakże ważne dramaty. W „Gąsce” opowiada on historię artystów, żyjących w mieście bez perspektyw, którzy bardziej niż o karierę walczą o własne szczęście, bo znaleźli się w takim szczególnym momencie życia, kiedy powinni pogodzić się z przemijaniem, zdobyć na okazanie wstydliwie dotąd skrywanych uczuć i pragnień bez aktorskiej emfazy.
Lawinę zdarzeń i emocji wyzwala młoda aktoreczka, która trafia do zespołu teatralnego tworzonego przez podstarzałe amantki i znudzonych, niedocenianych urzędników z artystowskimi pretensjami.

Szczegóły

Sarenki

Komedia

Któż z nas nie lubi czeskich komedii. Specyficzny humor naszych sąsiadów zawsze wywołuje w nas - czasem niemal mimowolną - wesołość. Zapraszamy zatem na wesoły wieczór w towarzystwie czterech życiowych nieudaczników: dyrygenta, który w wypadku stracił powieki, cierpiącego na gigantyzm mykologa, nieśmiałego urzędnika skarbówki i bezrobotnego wynalazcy oraz czterech niezwykłych Sarenek.

Mogą one spełnić jedno i jak to w bajkach bywa - pierwsze wypowiedziane - życzenie każdego z tych pechowców. Czym grozi takie spełnianie życzeń, przekonajcie się Państwo sami. Autorem i reżyserem tej niczym nie skrępowanej komedii jest zaprzyjaźniony z naszym Teatrem artysta z czeskiej Pragi, Tomas Svoboda. Dotychczas na naszej scenie dał się poznać jedynie jako reżyser.

Teraz możemy obejrzeć jego autorski spektakl, w którym pokazał swoje zniewalające poczucie humoru!

Szczegóły

Tartuffe albo Szalbierz

Tragedia

To arcydzieło francuskiej literatury dramatycznej i szczytowe osiągniecie komediowego geniuszu Moliera. Przedmiot godny dramatu pisarz zamknął w ramach komedii, która przez wieki nie straciła nic z aktualności. Taruffe, mistrz manipulacji, bigot-artysta w bogatym i zadufanym w sobie Orgonie znalazł wdzięczny obiekt swoich zabiegów. Kiedyś musiał żebrać, teraz dzięki swoim talentom jest rezydentem w zamożnym domu swego dobrodzieja z nadziejami na dalsze profity. Wszak na wydaniu jest posażna córka Orgona, a i zaniedbywana żona gospodarza przyciąga jego uwagę… Sam zaś Orgon zaślepiony bezkrytycznym uwielbieniem dla nowego przyjaciela ufa mu i wierzy bezgranicznie we wszystkim, obdarzając, na złość rodzinie, coraz to nowymi dowodami przywiązania.

Scena zdemaskowania hipokryzji Tartuffe’a to jedna z najświetniejszych scen w historii teatru – wyzwanie dla artystów i rozkosz dla widzów.

W jak niekonwencjonalny sposób zmierzył się z geniuszem Moliera czeski reżyser Tomas Svoboda (który na naszych scenach wyreżyserował już kilka znakomitych, także swojego autorstwa, komedii) przekonajcie się Państwo sami. Śmiech przez łzy? Tak! Ale żywiołowy i niepowstrzymany.

Szczegóły

Pół żartem, pół sercem

Komedia

Ta inteligentna komedia, jak sam tytuł sugeruje, inspirowana jest kinowym przebojem lat 50. ubiegłego wieku, „Pół żartem, pół serio” Billy`ego Willdera " z Marilyn Monroe, Jackiem Lemmonem i Tonym Curtisem. Podobnie jak w filmie, bohaterami są dwaj bezrobotni artyści. W tym przypadku - aktorzy.

Chałturzą na prowincji, prezentując z miernym skutkiem "skrócone wersje" szekspirowskich dramatów. Jednak kiedy bieda zagląda im w oczy, postanawiają wykorzystać swoje aktorskie umiejętności w życiu. Dowiadują się bowiem, że leciwa milionerka chce przekazać w spadku fortunę swoim zaginionym siostrzenicom, które ostatni raz widziała, kiedy były małymi dziewczynkami.

Dla aktorów brzmi to jak intratne wyzwanie. Prosty plan zaczyna się jednak komplikować. Na horyzoncie pojawią się kobiety, wobec których mężczyźnie trudno pozostać obojętnym, nawet jeśli właśnie ma na sobie damskie fatałaszki…

Szczegóły

Skrzydlak

Jeśli nie anioł, to kto zamieszkał wśród pajęczyn i kurzu w zrujnowanym garażu w ogrodzie nowego domu Michaela i jego rodziny? Chłopiec właśnie przeprowadził się i jakoś nie może przyzwyczaić się do nowego miejsca. Krąży po domu i ogrodzie, próbując zejść z oczu rodzicom zaabsorbowanym chorobą młodszej córeczki, aż odkrywa w garażu dziwnego lokatora, który co prawda wygląda jak kloszard, ale… ma skrzydła. Człowiek-Ptak? Mimo szorstkich manier Skrzydlaka zaintrygowany chłopiec coraz bardziej oddaje się nowej znajomości. Razem z koleżanką z sąsiedztwa pomagają nieznajomemu odzyskać siły, przynoszą jedzenie i lekarstwa. W zamian otrzymują cudowny dar…

Szczegóły

Królik Królik

„Królik Królik” Colline Serreau to anarchiczno – matriarchalna, lekko lewicująca komedia, w której pod warstwą dowcipu kryją się problemy poważne i głębokie. Oto mamy obraz rodziny Królików - z pozoru normalnej i „poukładanej”. W tej rodzinie wszystko zdaje się być na swoim miejscu. Tymczasem, w miarę rozwoju akcji, widz dowiaduje się, że każda z postaci skrywa jakąś tajemnicę i jakąś życiową porażkę: córki odchodzą od swych mężczyzn, synowie aktywnie działają w organizacjach terrorystycznych, ojciec traci pracę, a najmłodszy syn – tytułowy Królik – jest przybyszem z kosmosu. Na dodatek we Francji, w której dzieje się akcja sztuki, właśnie odbywa się pucz wojskowy, obalający dawny porządek. W tym szalonym świecie jest jedna postać, wokół której te ludzkie planety krążą i ulegają jej sile grawitacji. To Mama. Ona wydaje się porządkować świat i jednocześnie prowokować do stawiania pytań o wartości podstawowe. O rolę rodziny, gdy świat staje na głowie. O potrzebę ciepła i czułości, która ma moc izolacji od zagrożeń zewnętrznych, ale jest też remedium na samotność. O potrzebę obecności drugiego człowieka. Wreszcie – o rolę kobiet i mężczyzn we współczesnym świecie. I choć w tekście Serreau nie ma odpowiedzi na pytanie „jak żyć?”, mam nadzieję, że spektakl skłoni widza do stawiania sobie samemu pytań i snucia refleksji. Kiedy umilknie śmiech.

Szczegóły

Królowa Śniegu

Trudno wyobrazić sobie świat bez baśni Andersena. To miedzy innymi dzięki nim dzieci poznają świat wartości, uczą się dobra i bezpiecznie obcują ze złem, a dorośli mogą odbyć sentymentalną podróż do czasu własnego dzieciństwa.

Dania ogłosiła rok 2005 Rokiem Andersena. Powód – dwusetna rocznica urodzin pisarza. Świętując ten jubileusz zapraszamy na barwną podróż do krainy Królowej Śniegu. Wraz z Gerdą szukającą Kaya, swego przyjaciela i towarzysza beztroskich zabaw, odwiedzimy eteryczną krainę kwiatów, bajkowy pałac Księżniczki i zmierzymy się ze złowrogimi zbójcami. Wszystko po to, aby w obliczu zła odkryć siłę miłości.

Szczegóły

Kot w butach

Spektakl na motywach bajki Zenona Laurentowskiego "Kot w butach".
Kot, który ludzkim głosem gada i rozum ma nie od parady to nie lada dziwo. Każdy chciałby takiego zobaczyć… A Kot w butach w Teatrze Ludowym na dodatek jeszcze śpiewa (i to jak!) i tanecznym krokiem wyprowadza Janka-młynarczyka z jego biedy i kłopotów.
Historia trzech braci, jednego kota, króla Tęgoskóra, królewny Purchawki i złego czarnoksiężnika Gromiwoja, który oczywiście przegrywa w starciu z kocim sprytem i pomysłowością, została śpiewająco opowiedziana przez aktorów naszego Teatru oraz studentów KSTiF.
Zapraszamy wszystkie dzieci i miłośników zwierząt futerkowych.

Szczegóły

Hotel Westminster

Komedia

Farsa nie jest łatwym gatunkiem teatralnym, ale za to ma swoich niekwestionowanych mistrzów do których należy Ray Cooney, autor „Mayday’a”, „Kochanych pieniążków” czy „Okna na parlament”. My z jego bogatego repertuaru wybraliśmy dla Państwa „Hotel Westminster”, brawurową opowieść o hotelowo-miłosnych perypetiach przystojnego posła i wiceministra partii rządzącej, oczywiście z udziałem jego żony, kochanki oraz „zaradnego inaczej” asystenta, posłanki partii opozycyjnej i egzotycznego kelnera… w którego wcielił się Hai Bui Ngoc „NAM” - mistrz Kung Fu

Szczegóły

Błysk Rekina

Dla dzieci

Sparkleshark to teatr dla wielbicieli filmów akcji! Rockowa muzyka! Świetne teksty! Brawurowe popisy taneczne! Młodość i niesamowita energia! Cool!

Na dachu wieżowca znalazł sobie kryjówkę szkolny outsider - poeta i nadwrażliwiec. Kiedy jego azyl odkrywają dziewczyny, jedynym zagrożeniem jest śmiech i kpina, ale i te tracą siłę wobec stopniowej fascynacji tajemnicą i innością. Naprawdę niebezpiecznie robi się, kiedy na dach dociera szkolny osiłek - kulturysta i obiekt powszechnego podziwu - wraz ze swoimi kumplami. Kto wyjdzie zwycięsko z tej konfrontacji siły i wrażliwości?

Ze strzępów doświadczeń, strachów i marzeń młodych ludzi rodzi się baśń, która może wyzwolić ich z narzuconych sobie póz i głęboko skrywanych kompleksów. Opowieści towarzyszy świetna muzyka rockowa i brawurowe popisy taneczne. Zapraszamy zatem na ten rewelacyjny spektakl muzyczny, "Baśń przeciwko agresji" jak napisano o nim w jednej z licznych recenzji.

Szczegóły

Prywatna Klinika

Komedia

Pewnego pięknego dnia w mieszkaniu pewnej atrakcyjnej kobiety powstaje niezwykłe zamieszanie z udziałem jej kochanków, ich żon, jej najlepszej przyjaciółki i ... byłego męża. Początkowe poważne tarapaty zamieniają się w splot dowcipnych sytuacji toczących się w zawrotnym tempie, ale zakończonych happy endem.

Tomasz Schimscheiner został laureatem ustanowionej w 2003 roku nagrody za rolę komediową, Wojciecha Szawula jednego z założycieli KFArT-u za kreację roli Ryszarda w spektaklu "Prywatna klinika"

"Prywatna klinika" uzyskała nominacje do nagrody Złotej Maski w kategorii najpopularniejszy spektakl dla dorosłych 2002 roku przyznawanej przez krakowską publiczność

*Teatru zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w repertuarze i obsadzie spektaklu. Uprzejmie prosimy o zajmowanie miejsc na widowni najpóźniej 5 minut przed rozpoczęciem przedstawienia lub koncertu. Po tym terminie obsługa nie gwarantuje możliwości zajęcia oznaczonych miejsc. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl. Spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię.

Szczegóły

Amy. Klub 27

„Amy. Klub 27” to spektakl wykorzystujący w pewnym sensie ekstremalne doświadczenia muzyków rockowych i ich twórczość do opowiedzenia o trudnych relacjach młodych ludzi z rodzicami, łatwej ucieczce w używki i w konsekwencji przedwczesnej śmierci. Bo Klub to 27 jakże liczna grupa artystów, którzy odeszli w wieku 27 lat. Jako ostatnia dołączyła do nich niedawno Amy Winehouse.
Spektakl będzie prezentowany w zamkniętym cyklu 20 przedstawień i uzupełniony szeregiem interdyscyplinarnych działam o charakterze warsztatowym, artystycznym i animacyjnym skierowanych do młodzieży, skoncentrowanych na promowaniu postaw opartych na świadomości własnego potencjału, otwartości, akceptacji różnorodności i odpowiedzialności.

Szczegóły