Oskar Malinowski - zdjęcie

Oskar Malinowski

8.4 / 10

87 oddanych głosów

Spektakle z udziałem tego aktora:

Profanum

Dramat

Ruchomy Kolektyw to grupa nieformalna, która powstała w 2013 roku na potrzeby stworzenia spektaklu „Profanum”, którego pomysłodawcą oraz reżyserem jest Kamil Wawrzuta.

Spektakl Profanum jest światem tego co ludzkie, tego co się wydarza w zwyczajnym życiu. W tej historii człowiek jawi się jako istota samotna – zagubiona w świecie, zagubiona w sobie samej. Owa samotność to coś, na co człowiek jest niejako skazany. Nikt przecież nie może przeniknąć do wnętrza ludzkiego umysłu, tej najbardziej intymnej części nas samych. Szansą przełamania owej samotności jest drugi człowiek. Stykamy się z sobą, wchodzimy w różne relacje – pojawiają się uczucia przyjaźni, miłości, kontakt fizyczny, ale również złość, nienawiść, przemoc. Beztroskie zabawy przeradzają się w równie beztroskie okrucieństwo, seks, poszukiwanie coraz nowych bodźców i wrażeń. Balansujemy na granicy pomiędzy miłością i potrzebą bliskości a okrucieństwem będącym nieodłączną częścią naszej natury. Będąc zagubionym w świecie łatwo wpaść w sidła własnego szaleństwa, które staje się tylko alternatywą dla szaleństwa innych.

Szczegóły spektaklu

Zatoka Suma

Dramat

„Zatoka Suma” to inspirowana japońską kulturą opowieść o kobietach. O tym jak wszyscy konstruujemy swoją tożsamość. O transgresjach, przekroczeniach i fetyszach. O wolności, którą odnajdujemy w autokreacji. O strachu i tajemniczym pięknie do którego dążymy.

Obsadę przedstawienia tworzą artyści wyłonieni w konkursie „Polowanie na motyle” dla młodych twórców teatralnych. Inspiracją do pracy nad spektaklem była książka „Pięć wcieleń kobiety w teatrze nō” Jadwigi Rodowicz.

Szczegóły spektaklu

CEZARY IDZIE NA WOJNĘ

Performance

Opowieść performatywna o wyprawie na przedwojnie mitologicznego, wielogłowego bohatera o tym samym imieniu i nazwisku, co reżyser spektaklu i o wojnie, jaką wypowiada on widmom wojny.
Biografia reżysera rozpisana na 4 aktorów i pianistkę staje się pretekstem do przedefiniowania pojęć zastanych i wytworzenia własnego queerowego systemu fantazmatycznego. Spektakl, w którym Popołudnie fauna Niżyńskiego spotyka się z pieśnią Moniuszki w męskiej przebieralni, ćwiczenia aerobowe z wojenną symfonią Szostakowicza, a wspomnienie decyzji komisji poborowej sprzed lat staje się impulsem do uruchomienia campowej rewii performatywnej.
Spektakl została nagrodzony w konkursie głównym Międzynarodowego Festiwalu Boska Komedia w Krakowie w kategorii Zespół.

„Przed wojną / Wojna / Po wojnie", to 3-letni cykl kuratorski Komuny//Warszawa opisujący permanentny stan, w jakim znajduje się świat.
Wojny mogą być zbrojne i psychologiczne, zamorskie i domowe, międzynarodowe i rodzinne. Wojna krąży po świecie: „trudno bez niej żyć, łatwiej z nią umierać".
Impulsem, który skłonił K//W do zajęcia się wojną, był ciąg ponurych wydarzeń z ostatnich lat: Wojna w Ukrainie i na Bliskim Wschodzie – Brexit – wygrana Trumpa. Coraz częściej pojawia się myśl, że wojna w Europie może przestać być historią. Stąd potrzeba zadania pytań o to: Czy jesteśmy przygotowani do wojny? Czy pamięć o wojnie ułatwia podtrzymanie pokoju? Czy woja może być sprawiedliwa? Czy polityki historyczne otwierają rany i zbroją społeczeństwa do walki?
K//W opowiada o wojnie i wojnach – w ich różnych kontekstach i odsłonach, z naciskiem jednak na ich realny – nieheroiczny i osobisty wymiar. Podejście K//W jest czysto pragmatyczne – skupione na praktyce i cenie przetrwania.

Szczegóły spektaklu

We are not superheroes

Taneczny

„Nie jesteśmy superbohaterami” to sprzeciw wobec wzorca serwowanego nam przez media i popkulturę – zawsze pięknych ludzi sukcesu, sprawnych intelektualnie i fizycznie...

To sprzeciw również przeciwko wymaganiom jakie stawia nam rynek pracy, rodzina, partnerzy i jakie, uwikłani w przedstawiany nam wzorzec, serwujemy sobie sami. Nikt się nie pyta, o to, czego tak na prawdę chcemy, czego potrzebujemy żeby żyć szczęśliwie? Zakłada się, że kariera jest kluczem do szczęścia, a dobra materialne i status społeczny świadczą o wartości człowieka. Kwestionowanie tego punktu widzenia, może dać impuls, by po raz kolejny przemyśleć, czy miejsce w którym obecnie jesteśmy jest tym, w którym chcemy być.

Szczegóły spektaklu