Oskar Hamerski
481 oddanych głosów
więcej
Często występuje w:
więcej
Spektakle z udziałem tego aktora:
Piknik pod Wiszącą Skałą
Piknik pod Wiszącą Skałą. Nowa adaptacja sceniczna powieści Joan Lindsay.
Teatralna, autorska wersja klasyki prozy australijskiej.
Rok 1900. W upalny, burzowy dzień mieszkanki pensji pani Appleyard wraz z kilkoma nauczycielkami wybierają się na piknik w pobliżu Wiszącej Skały. Za zgodą jednej z nich dziewczęta udają się na spacer po okolicy. Powróci tylko jedna z nich. Co zobaczyła? O czym opowie? Dlaczego nic już nie będzie takie samo?
więcej
SzczegółyHedda Gabler
Niepozbawiony czarnego humoru dramat o potrzebie piękna i odwadze występowania przeciw etykietom i konwenansom.
Hedda Gabler – utwór Henrika Ibsena, mistrza realistycznego dramatu psychologicznego – w interpretacji reżysera Kuby Kowalskiego jest dziełem poetyckim.
W roli Heddy – Wiktoria Gorodeckaja.
Uprzedzamy, że w spektaklu pojawiają się głośne efekty dźwiękowe.
więcej
SzczegółyWieczór Trzech Króli albo Co chcecie
Skomplikowane miłosne intrygi w żywiołowej i precyzyjnej inscenizacji. Piotr Cieplak podkreśla muzyczność jednej z najważniejszych komedii Shakespeare’a.
Viola, cudem uratowana ze statku rozbitego u wybrzeży Ilirii, przywdziewa męski strój i zaczyna służbę u księcia Orsino. Księcia dręczy uczucie do pogrążonej w żałobie Oliwii. Ta z kolei spogląda łaskawym okiem na nowego dworzanina o delikatnej urodzie… Nic nie jest takie, jakie się wydaje, a życie kryje się właśnie w tej grze pozorów…
zespół muzyczny w składzie:
Agnieszka Rogowiecka / Elżbieta Drozdowska FLET
Adam Misiak / Anna Wróbel WIOLONCZELA
Wojciech Gumiński / Tomasz Januchta KONTRABAS
Jarema Jarosiński / Wojciech Bylica INSTRUMENTY PERKUSYJNE
Tomasz Pawłowski FORTEPIAN
więcej
SzczegółyŚnieg
Inscenizacja młodopolskiego dramatu Stanisława Przybyszewskiego.
Przyjazd Ewy, dawnej miłości Tadeusza, burzy spokój jego małżeństwa z Bronką. Czy to, co wyparte, musi w końcu się ujawnić? Czy wielkie uczucie jest słabością, czy przejawem siły? Co każe nam niszczyć naszych bliskich, własne ułożone życie, samych siebie?
Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o przybycie na spektakl z kilkunastominutowym wyprzedzeniem.
Uprzedzamy, że w jednej ze scen spektaklu wykorzystywany jest stroboskop emitujący mocne, pulsujące światło.
więcej
SzczegółyWoyzeck
Kronika kryminalna czy apokalipsa.
W garnizonie dochodzi do morderstwa. Prosty żołnierz zabija narzeczoną. Z czego wynika zbrodnia Woyzecka? Przeraża czy budzi współczucie? Kto jest zbrodniarzem, kto ofiarą? I gdzie kończy się ciało, a zaczyna dusza? Arcydzieło europejskiego romantyzmu reżyseruje Piotr Cieplak. Sięgając do Woyzecka, stawia pytania nurtujące współczesnego człowieka.
Uprzedzamy, że w przedstawieniu używane są wulgaryzmy i pojawiają się głośne efekty dźwiękowe.
Spektakl dla widzów dorosłych.
więcej
SzczegółyZemsta nietoperza
Porywająca operetka wszechczasów.
Ekskluzywne imprezy, przebieranki, salonowe intrygi – wykroczenia, występki, małżeńskie zdrady. Służące aspirują do gwiazdorskiej kariery, a ekscentryczni milionerzy idą do więzienia jak na bal. Tak się bawi, tak się bawi Warszawa!
więcej
SzczegółyŚmierć Dantona
Ironia losu i historii: rewolta pożera swoich twórców.
Powołane przez Dantona instytucje stają się narzędziem terroru w rękach jego następców. W bezwzględnej walce politycznej wygrywają ci, którzy szybciej podpisują wyroki. Państwo tonie we krwi.
Czym jest to, co w nas kłamie, kradnie i morduje? Czy lepiej dać się zgilotynować niż patrzeć na upadek własnego dzieła?
Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl.
więcej
SzczegółyOpowieść zimowa
Szekspirowskie studium zazdrości i tyranii.
Baśń o tym, jak było i jak mogło być. Sen ze wspomnień, marzeń i lęków. Jak daleko może posunąć się owładnięty szaleństwem człowiek? Czyny są nieodwracalne. Czas nie leczy ran. Miłość nie wszystko wybacza.
Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl. Uprzedzamy, że w kilku scenach spektaklu wykorzystywane jest mocne, pulsujące światło.
więcej
SzczegółyMatka Courage i jej dzieci
Warszawa płonie.
We wrześniu 1939 roku Bertolt Brecht pisze sztukę o wojnie trzydziestoletniej w XVII wieku.
W roku 2016 Michał Zadara wystawia tę sztukę, myśląc o wojnie w roku 2025.
więcej
SzczegółyOpis obyczajów III
W programie do spektaklu „Opisu obyczajów” w Teatrze STU (1990r.) pisałem: "Cykl ten będzie trwał tak długo, aż wyczerpie się interesujący materiał u autora; warto bowiem dzisiejszemu Polakowi przyjrzeć się epoce saskiej, epoce przedrozbiorowej, epoce, w której stanowiliśmy sami o sobie i porównać owe obyczaje z dzisiejszymi."
Słowa napisane początku lat dziewięćdziesiątych, tkwiły we mnie każąc myśleć nad kolejnym „Opisem”, bo materiał autora, do którego od czasu do czasu wracałem, kusił swoją, mądrością, pięknością i śmiesznością. W tym spektaklu postanowiłem zderzyć namiętności Jędrzeja Kitowicza, (wspomagając się trochę Henrykiem Rzewuskim i fragmentami jego „Pamiątek Soplicy”) z relacjami obcokrajowców zwiedzających nasz kraj w czasach stanisławowskich. Te dwa ścierające się punkty widzenia w stosunku do Polski i natury Polaka są kanwą tego spektaklu. Z tego sporu wynika wiele - gorycz, śmiech, przerażenie, ból, czułość, głupota, niedorzeczność, mądrość, tkliwość; bo to wszystko toczy ze sobą nieustanny bój. W Polsce wczoraj i dziś.
więcej
SzczegółyRosyjski kontrakt
Oparta na faktach historia angielskiego inżyniera, któremu Car Piotr Wielki proponuje nadzór nad gigantyczną budową. Kontrakt daje szansę na zdobycie fortuny, ale ceną jest zerwanie z dotychczasowym życiem i kilkuletnia rozłąka z narzeczoną. Perry wyjeżdża do Rosji, nie zdaje sobie jednak sprawy, że pojmowanie rzeczywistości jest tam zupełnie inne niż w Anglii.
Spektakl według opowiadania „Epifańskie śluzy” Andrieja Płatonowa, najwybitniejszego obok Bułhakowa rosyjskiego pisarza XX wieku, to próba uchwycenia mentalności Wschodu, która od wieków przeraża i fascynuje Europę.
więcej
SzczegółyKotka na gorącym blaszanym dachu
Wyraziste postaci, psychologiczne komplikacje. Bezwzględna walka o pieniądze. Dramat rodzinnego zakłamania w nowym mocnym przekładzie Jacka Poniedziałka.
Historia Tennessee Williamsa o milionerze z amerykańskiego Południa w ujęciu Grzegorza Chrapkiewicza jest ostra jak brzytwa. Brutalność międzyludzkich związków objawia się w języku i gwałtownych emocjach. Następuje rodzinny krach – w relacjach rodzicielskich i małżeńskich. Do głosu dochodzą alkoholowe zamroczenia i seksualne frustracje. Ciężko unieść niespełnienia, kłamstwa, udawanie, odtrącenie i ból. Trudno powstrzymać się od zadawania cierpienia.
Spektakl wyłącznie dla widzów dorosłych.
więcej
Szczegóły