Natasza Leśniak - zdjęcie

Natasza Leśniak

7,8 / 10

27 oddanych głosów

Spektakle z udziałem tego aktora:

Życie: trzy wersje

Komedia

Życie. Każdy ma jedno i chce je uczynić szczęśliwym, niepowtarzalnym, spełnionym. Ale gdyby nawet bardzo się starał, to przypadek, zwykła pomyłka, jedno niefortunne słowo mogą zmienić jego bieg nieodwracalnie. To właśnie możemy prześledzić podczas przedstawienia "Życie: trzy wersje”. I jak zawsze w tekstach Yasminy Rezy wszystko jest dowcipne, inteligentne, pozornie nieskomplikowane. Tylko pozornie...

Dzwonek do drzwi Soni (Natasza Leśniak) i Henryka (Piotr Ligienza). Za drzwiami Inez (Katarzyna Pakosińska) i Hubert (Jerzy Schejbal), którzy przyszli z wizytą. O jeden dzień za wcześnie... Trzeba ich zaprosić do środka, pomimo rozkrzyczanego syna i pustej lodówki, od Huberta bowiem zależy naukowa kariera Henryka. Jak się skończy ten wieczór? Wersje są trzy i tylko na pozór bardzo do siebie podobne...

Szczegóły

ŻYCIE: TRZY WERSJE

Komedia

Świetny zespół aktorski: Natasza Leśniak, Katarzyna Pakosińska, Piotr Ligienza, Jerzy Schejbal, w nowej odsłonie sztuki Yasminy Rezy, autorki wystawianych na całym świecie tytułów, w tym słynnego „Boga mordu”.

„Życie: trzy wersje” bawi sytuacjami i błyskotliwymi dialogami. To spektakl z wyrazistymi bohaterami, dawką emocji i inteligentnym dowcipem.


Dzwonek do drzwi Soni i Henryka. Za drzwiami Inez i Hubert, którzy przyszli z wizytą. O jeden dzień za wcześnie... Trzeba ich zaprosić do środka, pomimo rozkrzyczanego syna i pustej lodówki, od Huberta bowiem zależy naukowa kariera Henryka. Zdarzenie, błahe i niewinne, staje się pretekstem do poglądnięcia ludzkich uczuć, ekscytacji, słabości, które zwykle przykrywa obyczajowa poprawność. Między bohaterami iskrzy, lawina potyczek i wzajemnych złośliwości prowadzi do odsłonięcia głęboko skrywanych tajemnic, a więzy małżeńskie ulegają rozluźnieniu.

Jak się skończy ten wieczór? Wersje są trzy i tylko na pozór bardzo do siebie podobne…

Szczegóły

Teatr Kępa: ,,Gąska” Nikołaj Kolada

Komedia

Komedia ludzka, czyli skandal obyczajowy w prowincjonalnym teatrze.

Szczegóły

Przemiany

Taneczny

„Przemiany” to niezwykle barwny i dynamiczny spektakl zrealizowany w stylistyce teatru plastycznego i teatru tańca. Opowiada on o procesie nieustannego odradzania się życia i o człowieku bezustannie poszukującym harmonii i szczęścia na przekór nieubłaganemu losowi. W „Przemianach” esencja życia sprowadza się do najprostszych działań i gestów, codziennych rytuałów, które zwyciężają nad siłami destrukcji.  Życie wciąż trwa i rodzi się na nowo nie poddając się chaosowi i zniszczeniu.
Narracja przedstawienia oparta została na archetypicznych postaciach Kobiety i Mężczyzny. Obecność żeńskiego i męskiego, nocy i dnia, jin i jang służy opowieści o sile dopełniających się przeciwieństw. Twórcy przedstawienia poddają analizie etos mężczyzny zdobywcy i kobiety opiekunki domowego ogniska. Postaci głównych bohaterów i ich indywidualne zmagania z procesami rozpadu i rozkładu czynią tę opowieść bliską doświadczeniu każdego z nas. Oto bowiem bohaterowie w naszym imieniu podejmują trud zwycięskiej walki z przeciwnościami losu. Pokazują, że kruche życie jest czymś niezwykle pięknym i ekscytującym, i będąc kruchym jest jednocześnie twarde jak skała.
Adolf Weltschek i Małgorzata Zwolińska twórczy tandem znany m.in. z realizacji przedstawienia „Hommage à Chagall” – wielokrotnie nagradzanego i wystawianego w wielu krajach Europy spektaklu – zdecydowali się wzbogacić środki wyrazowe typowe dla teatru plastycznego o wachlarz możliwości jakie niesie ze sobą taniec współczesny. Do współpracy zaprosili wybitną brytyjską choreografkę Caroline Finn i dziewięciu niezwykle uzdolnionych, polskich tancerzy. Każdy  z nich może się pochwalić bogatym dorobkiem artystycznym i licznymi nagrodami. Szerokiej publiczności znani są zapewne zwycięzca 6. edycji „You Can Dance” Dominik Olechowski i finalistka tego konkursu, Masza Tryputsen.
W rezultacie tego spotkania powstał spektakl teatru formy o wyjątkowej urodzie i niespotykanej sile wyrazu. Wzajemnie dopełniają się tu różnorodne środki ekspresji: scenografia, kostium, światło, projekcje multimedialne, muzyka i w końcu ekspresyjny ruch znakomitych Tancerzy. Wszystkie one służą tej samej opowieści, wszystkie oddziaływają na zmysły i na emocje widza. Kostium i przestrzeń definiują ruch, ruch definiuje przestrzeń i kostium, jedno prowadzi i inspiruje drugie. Siedemnaście obrazów, siedemnaście sytuacji scenicznych – atrakcyjne rozwiązania formalne łączą się z konkretnymi sensami. W tym przedstawieniu historia opowiadana jest bez słów, a jej przebieg wyłania się z obrazów. Daje to widzom szerokie pole interpretacji.
W spektaklu obecne są liczne odniesienia do dziejów i kultury europejskiej, oprócz nawiązań do malarstwa znajdziemy odwołania do mitu o Orfeuszu i Eurydyce, mitu arkadyjskiego i szekspirowskiego koła historii.„Przemiany” wpisują się także w bogatą tradycję polskiego teatru formy, nawiązując do przedstawień takich artystów jak: Tadeusz Kantor, Józef Szajna, Jerzy Grotowski czy Leszek Mądzik. Odwołują się także do twórczości światowych artystów teatru wizualnego prezentowanych w Krakowie m.in. podczas dwóch ostatnich edycji festiwalu Materia Prima – Forma. Międzynarodowego Festiwalu Teatru Formy, którego organizatorem jest Teatr Groteska.
Ta propozycja uczestniczenia w równoległym obok teatru dramatycznego, a  przecież równie bogatym teatrze formy  będzie dla krakowskiej widowni wyjątkowym spotkaniem ze sztuką teatru  i Artystami na najwyższym, międzynarodowym poziomie.

Szczegóły