Natalia Strzelecka - zdjęcie

Natalia Strzelecka

7,1 / 10

11 oddanych głosów

Wiek: 43 lat

Absolwentka PWSFTviT w Łodzi. Laureatka III nagrody jury XVIII Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi za rolę Adeli w sztuce F. G. Lorki Dom Bernardy Alba, a także Nagrody Marszałka Sejmiku Wojewódzkiego dla najlepszej studentki PWSFTViT.

W Teatrze Słowackiego grała m.in. w: Idiocie Fiodora Dostojewskiego w reż. Barbary Sass (2002), Chorym z urojenia Molièra w reż. Giovanniego Pampiglione’a (2002), Kształcie rzeczy Neila LaBute’a w reż Barbary Sass (2003), Czarodziejskiej górze Tomasza Manna w reż. Barbary Sass (2004), Iuvenilium permanens Stanisława Ignacego Witkiewicza w reż. Tomasza Wysockiego (2004), Miarce za miarkę Williama Szekspira w reż. Heleny Kaut-Howson (2005), Nocnym azylu - tam, gdzie spotykają się marzenia Maksyma Gorkiego w reż. Reinharda Hinzpetera (2006), Pokojówkach Jeana Geneta w reż. Józefa Opalskiego (2006), Weselu Stanisława Wyspiańskiego w reż. Bodolaya (2007), Tangu Piazzolli Anny Burzyńskiej w reż. Józefa Opalskiego (2007), Wyzwoleniu Stanisława Wyspiańskiego w reż. Radosława Rychcika (2017), Teatrze w Krakowie. Prologu w reż. Remigiusza Brzyka (2017).

Stypendystka Ministra Kultury i Sztuki za rok 2000. Za rolę Ludwisi w Chorym z urojenia była nominowana do nagrody Ludwika w 2002 roku.

Grała w serialu Doręczyciel Macieja Wojtyszki.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną - Festiwal Polska w Imce

Dramat

Ta zionąca seksizmem i zwykłym chamstwem książka przez ponad 16 lat od pierwszego wydania zdążyła się już zestarzeć i nieoczekiwanie stać aktualna na nowo. W dobie wychodzących spod ziemi demonów nacjonalizmu Wojna polsko-ruska Doroty Masłowskiej nabiera porażającego, jadowitego blasku.

W adaptacji Mateusza Pakuły i Pawła Świątka tę historię, historię pewnej bzdurnej, lub zupełnie niebzdurnej, wojny, wojny z ruskami, z wszelkim obcym, oraz historię głównego bohatera, Silnego, opowiada pięć dziewczyn, które spotkał na swojej popapranej drodze pierwszy dresiarzo-husarz Rzeczypospolitej.

W powieści Masłowskiej narracja prowadzona jest przez Andrzeja Robakoskiego, pseudonim Silny. W spektaklu narratorkami są kobiety: Magda, Andżela, Natasza, Arleta, Ala i Matka (Robakoska Izabela), każda uwikłana w jakąś relację z Silnym. To ich oczami oglądamy świat, turbokonsumpcyjny i turbobiedny jednocześnie, ich uszami słuchamy tego koncertu, w którym pierwsze skrzypce gra ultranacjonalizm. To ich językami posługuje się ten plugawy język, który mówi przez nie. To język, jakim posługują się mężczyźni opisując relacje z kobietami, wyświechtane frazy, sztampa, język podboju i męskiej supremacji.

Przyszedł czas buntu, pytanie tylko czy dziewczyny będą umiały go wspólnie przeprowadzić?

Produkcja: Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie

Szczegóły

Stary Testament. Reanimacja

Dramat

Świetnie znana krakowskiej publiczności Agata Duda-Gracz zdecydowała się specjalnie dla naszego teatru napisać scenariusz inspirowany Starym Testamentem.
Wychodząc od ksiąg biblijnych (nie koniecznie tych najbardziej znanych, jak Księga Rodzaju czy Księgi Mojżeszowe), od tamtejszych bohaterów, próbuje przyjrzeć się naszym czasom. Zakłada, że dzieło stworzenia odbywa się dzisiaj. Wychodząc od pramaterii dla innych opowieści, od archetypicznych bohaterów obserwuje ich postępujące skarlenie, niszczenie.
Jednocześnie tego typu materia literacka prowokuje do stawiania najważniejszych pytań: o Boga, miłość, motyw przebaczenia, o ateizm, o wolność i o zniewolenie. Za warstwę muzyczną spektaklu odpowiedzialny będzie Łukasz Wójcik (który pracował już z reżyserką przy Kumernis, czyli o tym, jak świętej panience broda rosła, czy Ciekawej porze roku). Jego muzyka, a także śpiewane podczas przedstawienia pieśni będą jego niezwykle ważną składową; filarem narracyjnym opowieści.

Szczegóły

Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną

Dramat

Ta zionąca seksizmem i zwykłym chamstwem książka przez 17 lat od pierwszego wydania zdążyła się już zestarzeć i nieoczekiwanie stać aktualna na nowo. W dobie wychodzących spod ziemi demonów nacjonalizmu "Wojna polsko-ruska" Doroty Masłowskiej nabiera porażającego, jadowitego blasku.

W naszej adaptacji tę historię, historię pewnej bzdurnej – lub zupełnie niebzdurnej – wojny, wojny z ruskami, z wszelkim obcym, oraz historię głównego bohatera, Silnego, brawurowo opowiada sześć dziewczyn, które spotkał na swojej popapranej drodze pierwszy dresiarzo-husarz Rzeczypospolitej.

Spektakl z napisami w języku angielskim.

Szczegóły

Turnus mija, a ja niczyja. Operetka sanatoryjna reż. Cezary Tomaszewski - Festiwal Polska w Imce

Operetka

Do Sanatorium Uzdrowiskowego i Pijalni Wód im. prof. dra Józefa Dietla przybywa grupa specjalnych gości. Siostra Wanda oprowadza ich po ośrodku i prezentuje najbardziej popularne zabiegi. Zwiedzający zastanawiają się, w co warto zainwestować: w turystykę zdrowotną, doznania sensoryczne czy może w wody lecznicze? Najnowsze badania dowodzą, że w 2035 roku woda będzie droższa od ropy. Czy znajdzie się dostawca, który będzie posiadał na wyłączność dostęp do źródeł? A może inwestowanie w starość to niebezpieczna oferta? Ordynatorem ośrodka jest prof. dr Józef Dietl, który jakiś czas temu stworzył tajemniczy napój o niezwykłych właściwościach. Dziś wieczorem goście będą mieli możliwość skosztowania go. Co kryje się za jego tajemniczymi właściwościami?

Produkcja: Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie

Szczegóły

W ogień!

Dramat

W inscenizacji twórcy zmagają się z podstawowymi pytaniami dzisiejszej Polski: Czy zawsze trzeba patrzeć w przeszłość? Kogo trzeba czcić i za co?

Punktem wyjścia do badań jest biografia Józefa Kurasia "Ognia": bohatera, mordercy, przestępcy, partyzanta i Janosika, a także mit Podhala oraz tekst Mateusza Pakuły.

W inscenizacji twórcy zmagają się z podstawowymi pytaniami dzisiejszej Polski: Czy zawsze trzeba patrzeć w przeszłość? Kogo trzeba czcić i za co? Czy jesteśmy w stanie pozbyć się ciężaru historii i zerwać z siebie tę koszulę Dejaniry, jaką jest polityka historyczna dzisiaj?

Pięcioro aktorów jako chór polskich duchów zawieszonych w czyśćcu. Jak u Kafki czekają na otwarcie wrót sprawiedliwości. I jak u Dantego spalają się swoją historią. Pięciu Kurasi. Pięć duchów. Albo też pięciu autochtonów dziwnego plemienia, które istnieje na tych ziemiach już od ponad 30000 lat. Kuraś biegnie w góry. Dalej i dalej – płonąć, pełen zemsty. Kim jest ten człowiek? Naprawdę warto czcić mordercę?

Szczegóły