Natalia Sacharczuk - zdjęcie

Natalia Sacharczuk

9,0 / 10

32 oddanych głosów

Studiowała na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza. Znana ze spektaklu „Panny Mortées”.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Księga dżungli

Dla młodzieży

Księga dżungli noblisty Rudyarda Kiplinga to jedna z najpiękniejszych i najbardziej znanych opowieści dla dzieci i młodzieży. Od ponad 120 lat porusza ona, śmieszy i wzrusza kolejne pokolenia czytelników. Trzy główne opowiadania (na których skupimy się i tym razem),
czyli: Bracia Mowgliego, Polowanie węża Kaa i Tygrys! Tygrys!, traktują o chłopcu, który wychował się wśród zwierząt i po latach próbował wrócić do świata ludzi. Wszyscy to znamy, pamiętamy. Pytanie, czy znamy naprawdę, czy tylko z późniejszych realizacji, które te opowieść ubarwiły i spłaszczyły? Bo Księga dżungli to nie jest (albo nie tylko) kolorowa, radosna disneyowska opowieść o zwierzątkach. To archetypiczna historia, która – oprócz wciągającej i efektownej fabuły – zawiera w sobie moc rytuału i mądrość zawartego w nim przesłania. To historia o poszukiwaniu tożsamości oraz próbie zrozumienia i oswojenia tego, co inne. To zaś – w dzisiejszym, pełnym ksenofobii, rasizmu i postępującego nacjonalizmu świecie – wydaje się dziś tematem trudnym, ale też niezwykle aktualnym.

SPEKTAKL DLA WIDZÓW OD 10 ROKU ŻYCIA

Szczegóły

Koziołek kręciołek

Dla dzieci

Kto ty jesteś? – Lublinianin. -Jaki znak twój? A zaskoczę Was, że … koziołek! – powtarza z dumną mieszkaniec miasta. Koziołek Kręciołek od lat zamieszkuje herb Lublina, a mieszkańcy z uśmiechem spoglądają w jego stronę za każdym razem, gdy mijają budynek ratusza. Pewnego dnia, herb zostaje opuszczony, widać tylko opadłą winorośl … Gdzie Koziołek Kręciołek pytają zrozpaczeni mieszkańcy?!
Nie martwcie się, w przerwach między pozowaniem w herbie Lublina a reprezentowaniem miasta Koziołek chodzi do szkoły. Jest jednak trochę niesforny – zdarza mu się nawet zasnąć na lekcjach. Przytłoczony nadmiarem wiedzy przekazywanej przez panią od muzyki, przyrody czy polskiego tłumaczy: „Jestem prostym koziołkiem, jeśli czegoś nie wiem – pytam”. Może nie posiada szerokiej wiedzy o świecie, ale doskonale zna za to Lublin! Wieża Trynitarska, Zamek Lubelski czy Brama Krakowska recytuje z pamięci miejsca, z których miasto powinno być dumne.
Jednak Koziołek ma chęć uczenia się, chęć odkrywania tego, co nieznane. Postanawia wyruszyć w świat! Chcesz wyruszyć w podróż z Koziołkiem? Zapraszamy!
Jak przebiegnie spotkanie warszawską Syrenką czy Smokiem Wawelskim? Czego nauczy Koziołka podróż do Warszawy? A czy Koziołek wyjdzie cało ze spotkania z tajemniczym wilkiem? Znając Koziołka Kręciołka i jego bujną wyobraźnię, na pewno wpadnie w tarapaty i przeżyje wiele przygód, zresztą przekonajcie się sami!

Szczegóły

Lalki to nie dramat

Dramat

Tym razem nie jedno, a dwa nowe przestawienia! Kolejna odsłona cyklu przedstawień studentów Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza pt. „Lalki to nie dramat”.

U PANIEN MORTÉES

Często towarzyszy ci uczucie beznadziei i bezradności? Chodzisz smutny i bez energii? A może nie umiesz poradzić sobie z życiem? Panny Mortées na pewno znajdą dla Ciebie rozwiązanie!

Piękne kostiumy, elementy choreografii, ciekawa scenografia i niecodzienne użycie form lalkowych wciągają widza w tajemniczy i nieoczywisty świat teatru. Muzyka spaja wszystkie te elementy w lekką i przyjemną w odbiorze całość.

„U panien Mortées” to projekt inspirowany animacją „Sklep dla samobójców” Patrice’a Leconte’a oraz wątkami postaci z utworów Williama Szekspira.

TRIP

podróż / wycieczka / wyjazd / podróżować / potknąć się / wypad / oderwać się / oderwać się od dna / transport narkotyczny / potknięcie się / pomylić się / tura / lekko iść

journey / cruise / departure / travel / stumble / jaunt / break / trip / to get high / slip / go wrong / round / have light step

Szczegóły

U panien Mortées / Trip

Tym razem nie jedno, a dwa nowe przestawienia! Kolejna odsłona cyklu przedstawień lalkowych stworzonych przez studentów Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku, pt. "LALKI TO NIE DRAMAT".

U PANIEN MORTÉES

Często towarzyszy ci uczucie beznadziei i bezradności? Chodzisz smutny i bez energii? A może nie umiesz poradzić sobie z życiem? Panny Mortées na pewno znajdą dla Ciebie rozwiązanie!

Piękne kostiumy, elementy choreografii, ciekawa scenografia i niecodzienne użycie form lalkowych wciągają widza w tajemniczy i nieoczywisty świat teatru. Muzyka spaja wszystkie te elementy w lekką i przyjemną w odbiorze całość.

"U panien Mortées" to projekt inspirowany animacją "Sklep dla samobójców" Patrice’a Leconte’a oraz wątkami postaci z utworów Williama Szekspira.

TRIP

podróż / wycieczka / wyjazd / podróżować / potknąć się / wypad / oderwać się / oderwać się od dna / transport narkotyczny / potknięcie się / pomylić się / tura / lekko iść

journey / cruise / departure / travel / stumble / jaunt / break / trip / to get high / slip / go wrong / round / have light step

Szczegóły

Bajki Wilde - O jaskółce, księciu, olbrzymie i niesamowitych rakietach

Dla dzieci

Bajki Oscara Wilde’a nie są tak znane, jak inne dzieła irlandzkiego pisarza, jednak wywierają duże wrażenie na każdym, kto się z nimi zetknie.
Są to wzruszające utwory pisane oryginalnym językiem o uniwersalnych wartościach jak przyjaźń, miłość i poświęcenie, a także o ludzkiej niesprawiedliwości, chciwości – czyli innymi słowy o świecie, w którym na każdą szlachetność przypada jakaś szpetność. W tym odwiecznym konflikcie tkwi prawda i siła, a wraz z nimi – morał.

Wilde wyraźnie koresponduje z Ch. H. Andersenem, przetwarzając niektóre kanoniczne motywy jego utworów. Oddaje wręcz hołd baśni o dziewczynce z zapałkami, tym samym tworząc podstawowy temat swych historii – staje w obronie biednych i słabszych. Jednak w przeciwieństwie do duńskiego pisarza wypełnia swoje opowieści satyrą i paradoksem, styl jego można dziś określić realizmem magicznym. Wyraźnie pobrzmiewają w nim, charakterystyczne dla autora krasomówcy, elegancja i finezja.

Adaptacja Daniela Adamczyka to szkatułkowa kompilacja wybranych bajek Wilde’a i jednocześnie pierwsza w Polsce próba ujęcia kilku utworów pisarza w jednym spektaklu. Artyści przenoszą akcję opowieści daleko w przyszłość, odkrywając ich ponadczasowość i podkreślając niezniszczalny charakter prawd ludzkiej natury. W spektaklu wykorzystującym kilka form wypowiedzi (teatr lalkowy, aktora, przedmiotu czy teatr cieni),
podążymy w podróż za niesforną Jaskółką o dobrym sercu, poznamy historię pewnego Olbrzyma Ludojada i Samoluba,
a przy okazji wylecimy w powietrze razem z Plejadą Kolorowych Rakiet. Osią spajającą baśnie będzie grupa przyjaciół, narratorów,
przybyłych do nas z tajemniczego miejsca, o którym wiemy jedno – jest ono dzikie.

Spektakl powstał w koprodukcji z Centrum Kultury w Lublinie

Honorowy Patronat nad wydarzeniem objęła Pani Emer O’Connell – Ambasador Irlandii w Polsce

Partnerem wydarzenia jest Fundacja Kultury Irlandzkiej z siedzibą w Poznaniu

Szczegóły

Pchła szachrajka

Dla dzieci

Chcecie bajki? Oto bajka….Pierwsze wersy nieśmiertelnego utworu Jana Brzechwy zna prawie każdy. Dalej już trochę gorzej, bo jak tu spamiętać i opowiedzieć niezliczone i absurdalne przygody i szachrajstwa tytułowej Pchły. Nasza bohaterka owija sobie wszystkich wokół palca, a wszystkie intrygi przeprowadza z właściwą sobie złośliwością, żeby nie powiedzieć – perfidią. Utwór Brzechwy nasycony jest, jak cała jego twórczość, ogromną dawką satyry i nieokiełznanego dowcipu. Nasza pchła skacze z kołnierza na kołnierz, wpada z jednych tarapatów w drugie, ale z każdej sytuacji udaje jej się wyjść bez opresji. Twórcy „Pchły…” w teatrze Andersena próbują uchwycić absurd wierszowanej opowieści bawiąc się z małymi i dużymi widzami iluzją, mamią ich magicznymi sztuczkami i podstawiając pod nos lustro udowadniają jak łatwo i naiwnie dajemy się za ten nos wodzić.
dla widzów od lat 5

Szczegóły

Świętoszek

Komedia

"Bardzo współczesny i bardzo współcześnie drapieżny" – tak o „Świętoszku” mówi reżyser Paweł Aigner. Pod jego opieką studenci IV roku kierunku aktorskiego (rok akademicki 2016/2017) przygotowali swój pierwszy spektakl dyplomowy. Komedia Moliera, po raz pierwszy wystawiona w 1664 roku, swój rozgłos zawdzięcza tak walorom artystycznym, jak i skandalowi, jaki wywołało w XVII-wiecznej Francji wykpienie hipokryzji religijnej.

Spektakl rozgrywa się w przestrzeni przypominającej XVII-wieczną scenę teatralną. Młodzi aktorzy wcielają się w postaci stworzone ponad 350 lat temu, jednak ich problemy okazują się wciąż żywe i ponadczasowe. Na przestrzeni pięciu aktów obserwujemy rozpad dworskiej rodziny, który stopniowo opanowuje wszystkie obszary: system wartości bohaterów, ich samych, a nawet przestrzeń, w której działają. Wraz z aktorami wyruszymy w drogę od teatru klasycznego do współczesnego.

Francuski komediopisarz stworzył postać Tartuffe’a – włóczęgi, przygarniętego do domu Orgona. Gospodarz, kierujący się szlachetnymi wartościami, daje się omotać sprytnemu szalbierzowi. Dla osiągnięcia własnych korzyści, pod przykryciem pobożności, uczciwości i skromności tytułowy Świętoszek zdobywa zaufanie gospodarza i manipuluje jego życiem. Rodzina Orgona jednak od początku widzi, co się dzieje i za pomocą spisku postanawia obnażyć dwulicowość Tartuffe’a.

Molier odkrył w teatrze nową potęgę, jedną z największych, jakie istnieją – zabijać śmiechem, śmiechem brzmiącym ze sceny. Jak pokazują białostoccy studenci na scenie Teatru Szkolnego, broń ta wciąż ma ogromną siłę rażenia.

Spektakl dyplomowy studentów Wydziału Sztuki Lalkarskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza.

Szczegóły

Pyza na polskich dróżkach

Dla dzieci

To propozycja dla tych naj-naj-najmłodszych. Tytułowa Pyza zabierze widzów na ścieżki, na których sama stawia pierwsze kroki i gdzie nasi mali widzowie mogą spotkać bogaty podwórkowy zwierzyniec. Każde spotkanie ze zwierzakiem to jednocześnie spotkanie z ludową piosenką i z polskim folklorem. Wszystko w formie zabawy teatralnej, teatru interaktywnego, w którym nasi naj-naj-młodsi widzowie i ich rodzice, siedzący wraz z aktorami na scenie mogą wpływać (dosłownie!!!) na przebieg i tempo spektaklu. To, czy uda się nam pogłaskać wszystkie spotkane przez Pyzę zwierzaki zależy od Was! Opiekę muzyczną i patronat honorowy nad spektaklem objął Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca „Mazowsze” im. T. Sygietyńskiego.

dla widzów od 0 do lat 3 i ich opiekunów

Szczegóły

HMLT

Tragedia

Na podstawie „Hamleta” W. Shakespere’a (tł. S. Barańczak) i „HMLT” Ł. Wojtyski.

Jak można ucywilizować roboty, jeśli nie ma czegoś takiego, jak podręcznik bycia człowiekiem?

Jest coś takiego – literatura, przekonywali nas ostatnio specjaliści od sztucznej inteligencji. Systemy komputerowe muszą dużo czytać i w ten sposób nauczą się odróżniać dobro od zła. A skoro mówi się, że Szekspir stworzył nowoczesnego człowieka i skatalogował świat ludzkich emocji (tak jak Bach skatalogował nuty) – niech przeczytają Szekspira, naszą najlepszą literaturę.

Brytyjscy naukowcy przetestowali te ideę w praktyce. Android o klasycyzującej nazwie Homer16 zapoznał się z „Hamletem”. Jego wrażenia z lektury były następujące: historia niezdecydowanego księcia i jego szalonej dziewczyny, która uczy, że wrogów trzeba pokonywać szybko i bezlitośnie, inaczej oni pokonają nas.

Homer16 zupełnie nie zrozumiał dziwnego tekstu „być albo nie być?”. Jaki jest sens tego pytania? – zapytał.

Twórcy spektaklu postanowili powtórzyć ten sprawdzian, ale do jego przeprowadzenia posłużą się narzędziami teatru lalkowego. Teatr lalkowy to przestrzeń, która umożliwia opowiadanie o bohaterach w sposób mniej podporządkowany tradycyjnej psychologii. Jak zatem będzie wyglądał szekspirowski świat, kiedy przepuści się go przez wyobraźnię AI? Kim okażą się bohaterowie „Hamleta”, jeśli nie wiadomo, kim jest człowiek? I wreszcie, jak brzmi współczesna odpowiedź na pierwszą kwestię padającą w tragedii: „Kto tam?”

Łukasz Wojtysko, dramaturg

Spektakl dla dorosłych i młodzieży od 16 roku życia.

Szczegóły