Natalia Kujawa - zdjęcie

Natalia Kujawa

8,5 / 10

294 oddanych głosów

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Łodzi, w klasie skrzypiec. Śpiewa i tańczy już od najmłodszych lat, osiągając swoje pierwsze sukcesy w łódzkich zespołach "Pędziwiatry" i "Odoriko". Laureatka wielu festiwali muzycznych (m.in. Grand Prix na Konkursie Piosenki Aktorskiej w Bielsku Białej). Grała w spektaklach "Akademia Pana Kleksa" i "Upiór w Operze" Teatru Muzycznego Roma. Obecnie należy do stałego zespołu Teatru Studio Buffo, gdzie gra we wszystkich spektaklach, m.in. rolę Anki w spektaklu "Metro" i rolę Julii w spektaklu "Romeo i Julia".
Spektakle z udziałem tego aktora:

Piplaja

Musical

Opowieść o wybitnej satyryczce Stefanii Grodzieńskiej, współzałożycielce Syreny, która rozbawiała kolejne pokolenia w Polskim Radiu i Telewizji Polskiej oraz w felietonach w „Szpilkach” i „Przekroju”.

Słowem „piplaja” w przedwojennym żargonie nazywano początkujące aktorki, tancerki i autorki. Używała go także Grodzieńska i sama była piplają, kiedy stawiała pierwsze kroki w międzywojennych warszawskich teatrach, kabaretach literackich i rewiach. Wojna zabiła ten świat i to słowo, a my wskrzeszamy je za sprawą musicalu Joanny Drozdy (scenariusz i reżyseria) oraz Tomasza Filipczaka (muzyka).

Akcja obejmuje trzy okresy. Opowiadamy o międzywojniu, kiedy Warszawa była stolicą rozrywki, o życiu pod okupacją i w getcie oraz o artystycznych salonach powojnia. Zapraszamy do świata zaludnionego przez tak barwne i ważne dla kultury postaci jak Fryderyk Jarosy, Wiera Gran, Hanka Bielicka, Hanka Ordonówna, Loda Halama i Karol Hanusz.

„Piplaja” nie jest klasyczną biografią – bardziej niż kolejne wydarzenia z życia Grodzieńskiej interesuje nas sama bohaterka: kobieta nowoczesna, która kroczyła po wielu ścieżkach kariery i nie dawała się zaszufladkować. Była odważna i niezależna. Łamała stereotypy. Przecierała szlaki kolejnym pokoleniom kobiet. - Inspirując się życiorysem Grodzieńskiej, napisałam opowieść o kobiecie w ciężkich czasach, próbującej swoich sił w zawodach niepisanych kobietom, walczącej z uprzedzaniami i cenzurą. Słowem - opowieść uniwersalną. Z niej wynika hasło spektaklu: „Nie bój się żyć tak, jak chcesz” - mówi reżyserka Joanna Drozda.

- Nawiązuję do stylistyki lat 20-tych i 30-tych, do złotej ery swingu, oraz do tego, co działo się w muzyce tuż po wojnie, kiedy mocną pozycję miał jazz – opowiada kompozytor Tomasz Filipczak. - Widzowie usłyszą również charlestona, tango i nawiązania do piosenki teatralnej międzywojnia. Skomponowałem 15 utworów: solówki, duety i zbiorowe numery.

Spektakl widzów od 13. roku życia.

Szczegóły

100 Lat Polskiej Piosenki

Janusz Józefowicz ponownie sięga po największe polskie przeboje i nie będzie na widowni osoby, która wychodząc nie będzie któregoś z nich nuciła.
W spektaklu znajdą się polskie piosenki z ostatniego stulecia - od dwudziestolecia międzywojennego do czasów współczesnych, w brawurowej inscenizacji i aranżacji w wykonaniu artystów teatru Studio Buffo.

Szczegóły

Przybysz

Muzyczny

PRZYBYSZ to poemat muzyczny na motywach albumu ShaunaTana „The Arrival”. Rozstanie, tęsknota, samotność, wyobcowanie – to uczucia towarzyszące każdemu, kto opuszcza swój kraj, rodzinę i decyduje się na podróż w nieznane – w pogoni za lepszym życiem. Książka zawiera niezwykle sugestywne, pełne magii obrazy, które – bez pomocy słów – nie tyle ilustrują fabułę opowiadania, lecz ją interpretują; nadają zwyczajnym miejscom, przedmiotom, zwierzętom, a nawet zdarzeniom czy zjawiskom społecznym nieoczekiwany, głębszy kontekst. Spektakl opowiada o drodze tytułowego Przybysza do Nowego Świata. Towarzyszą mu statki, chmury, walizki, magiczne istoty oraz inni podróżni szukający lepszego jutra. Nowy Świat okazuje się niezrozumiały, tajemniczy, dziwny i abstrakcyjny, pełen ludzkich historii takich jak „przybyszowa”. Opowieść o bezgranicznej miłości, tęsknocie, strachu, a także zachwycie nad wolnością i innością.

Siódemka absolwentów aktorstwa teatru muzycznego warszawskiej Akademii Teatralnej zabierze Państwa w magiczny, oniryczny świat tułaczki.
A historię podróży Przybysza opowiedzą za pomocą muzyki, aktorstwa i ruchu.

Spektakl powstał w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, jako spektakl dyplomowy studentów kierunku aktorstwo teatru muzycznego w roku akademickim 2019/2020

Szczegóły

Hymny I Online

Muzyczny

Są sprawy, o których się nie rozmawia ani z partnerem, ani z partnerką, ani z własną matką. Nie mówi się o nich z przyjaciółmi, z lekarzem, z kimkolwiek. Czasem dlatego, że sprawy te są zbyt obślizgłe, nazbyt niedorzeczne; zbyt nieracjonalne, błoniaste i błotniste.
Zaczyna się nowe życie – jest to cud. W pomieszczeniu pojawia się dziecko. Każde nowonarodzone dziecko – i różowe, i pomarszczone, i wesołe, i zabeczane – wlecze za sobą nowonarodzony cień. Cień rozpełza się po kątach, prześlizguje po twarzach pozostałych członków stada. Cień ukrywa coś, a jeszcze coś innego myli. Złośliwie wprowadza w błąd. Rani przypadkowym komentarzem. Opiekunów dziecka cień wypełnia strachem, złością, bezradnością, prymitywnym sprzeciwem. Utratą. Fałszywym wyobrażeniem. Cień przypomina o krainie, z której przyszedł, o możliwości zła.
Cienia, który wlecze za sobą nowonarodzone dziecko nie da się przegnać na zawsze. Oswoiwszy wcześniej wzrok z szarością, brązem i zgniłą zielenią da się opisać go, da się go przebłagać, ułaskawić. “Możesz zostać” – wreszcie powiemy mu, kiedy już zbadamy jego gęstość, strukturę, swoistość.
“Hymny” to opowieść o ciemnej stronie każdej indywidualnej i społecznej przemiany (chociaż w przypadku “Hymnów” jest to przemiana w rodzica lub opiekuna). “Hymny” – podniosłe i uroczyste pieśni pochwalne o charakterze apostroficznym towarzyszą rytuałom przejścia. Przypominając o gorszym i ciemnym uczą spostrzegać to co delikatne, piękne i nowe.
Reżyserką spektaklu dyplomowego studentów aktorstwa scen muzycznych warszawskiej AT jest Anna Smolar, laureatka Paszportu Polityki, twórczyni niezwykle czuła na pęknięcia w rzeczywistości i demoniczne stany nieoczywiste. Librettem “Hymnów” zajęła się Natalia Fiedorczuk-Cieślak (również laureatka Paszportu Polityki), pisarka i dramaturżka, specjalistka od trafnych opisów międzyludzkiej i wewnętrznej niedoli. Partytura muzyczna na sześć głosów i niemowlę – jest dziełem Macieja Cieślaka, twórcy kultowego zespołu Ścianka, uznanego kompozytora i producenta. Za scenografię i kostiumy odpowiada Mateusz Atman, artysta interdyscyplinarny, autor scenariuszy, spektakli i scenografii teatralnych. Zespołowi aktorskiemu towarzyszy podczas pracy nad spektaklem Małgorzata Gorol, uznana aktorka teatralna i filmowa.

Szczegóły

Przybysz

Muzyczny

PRZYBYSZ to poemat muzyczny na motywach albumu Shaun Tana „The Arrival”. Rozstanie, tęsknota, samotność, wyobcowanie – to uczucia towarzyszące każdemu, kto opuszcza swój kraj, rodzinę i decyduje się na podróż w nieznane – w pogoni za lepszym życiem. Książka zawiera niezwykle sugestywne, pełne magii obrazy, które – bez pomocy słów – nie tyle ilustrują fabułę opowiadania, lecz ją interpretują; nadają zwyczajnym miejscom, przedmiotom, zwierzętom, a nawet zdarzeniom czy zjawiskom społecznym nieoczekiwany, głębszy kontekst. Spektakl opowiada o drodze tytułowego Przybysza do Nowego Świata. Towarzyszą mu statki, chmury, walizki, magiczne istoty oraz inni podróżni szukający lepszego jutra. Nowy Świat okazuje się niezrozumiały, tajemniczy, dziwny i abstrakcyjny, pełen ludzkich historii takich jak „przybyszowa”. Opowieść o bezgranicznej miłości, tęsknocie, strachu, a także zachwycie nad wolnością i innością. Siódemka studentów IV roku aktorstwa teatru muzycznego zabierze Państwa w magiczny, oniryczny świat tułaczki. A historię podróży Przybysza opowiedzą za pomocą muzyki, aktorstwa i ruchu.

Szczegóły

Sen nocy letniej

Muzyczny

Młoda para, czworo kochanków, grupa artystów – ich losy mogą skrzyżować się przypadkowo, albo nie do końca. Istnieje bowiem ukryty wśród liści paproci równoległy świat, którego złośliwi mieszkańcy mogą kogoś połaskotać… Zapraszamy Państwa na wyśpiewaną komedię o namiętności i pragnieniach…

" „Sen nocy letniej” Williama Szekspira w przekładzie K. I. Gałczyńskiego z muzyką Leszka Możdżera – to brzmi jak niezwykle trudne wyzwanie. I takie też było w rzeczywistości. Biorąc ten materiał na warsztat („Praca nad rolą w teatrze muzycznym”), zdawałam sobie sprawę, że podjąć się jego realizacji mogą tylko studenci-aktorzy szczególnie utalentowani muzycznie. Szekspir i Gałczyński postawili poprzeczkę wysoko, a kompozytor znacznie ją podniósł. W wyniku tego studenci otrzymali nie lada zadanie, z którego, moim zdaniem, wyszli zwycięsko. Postarali się o to, by pokaz egzaminacyjny wszedł jako spektakl do stałego repertuaru Teatru Collegium Nobilium. To znaczy, że czerpią z tego radość i chcą podzielić się nią z Widzami. To ostatni rok ich edukacji. Przed nimi nieznana, niełatwa zawodowa rzeczywistość. Oby „Sen nocy letniej” zaowocował lawiną propozycji. Zasługują na to." - dr Anna Sroka-Hryń

Szczegóły

Rock of Ages

Musical

Los Angeles, rok 1987. Bourbon Room, kiedyś najsłynniejsza rockowa dziupla i wylęgarnia talentów przy Sunset Strip, dzisiaj podupadający, żyjący dawną sławą klub. Kiedy bezwzględni deweloperzy rozpoczynają kampanię oczyszczania i gentryfikacji dzielnicy heavy-metalowej bohemy, tylko występ wielkiej gwiazdy Stacee Jaxxa i jego grupy Arsenal może uratować legendarną miejscówkę przed przebudową na galerię handlową. Czy ocalą ją wysiłki Drew, młodego, dobrze zapowiadającego się rockersa, Sherrie, dziewczyny z prowincji, Dennisa, skacowanego właściciela klubu, oraz Reginy, miejskiej buntowniczki? To się okaże dopiero po wybrzmieniu ostatniego riffu "Rock of Ages", ale jedno jest pewne – to rockowe epokowe wydarzenie zakołysze i wstrząśnie Sunset Strip, Los Angeles i Warszawą!

"We Built This City", "I Wanna Rock", "I Want To Know What Love Is", "The Final Countdown", "Oh Sherrie"… Największe światowe przeboje Europe, Poison, Styx, Twisted Sister i innych gwiazd rocka lat 80. w zaskakującym, musicalowym wydaniu! 2328 spektakli na Broadwayu! Przebój londyńskiego West Endu, Toronto i Las Vegas nareszcie w Warszawie! Polską prapremierę w Teatrze Syrena wyreżyseruje Jacek Mikołajczyk, dyrektor teatru i reżyser jego poprzednich musicalowych przebojów – "Rodziny Addamsów" i "Czarownic z Eastwick". Kierownictwo muzyczne obejmie Tomasz Filipczak, kierownik muzyczny Syreny i wieloletni kierownik muzyczny programu „Jaka to melodia?”. Choreografię opracują Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka, najlepsi polscy musicalowi specjaliści w tej dziedzinie.

Musical zalecany dla widzów powyżej 15 lat.

Szczegóły

Jednego serca

Muzyczny

Pomysł, aby sięgnąć po repertuar wielkiego Czesława Niemena zrodził się z mojego głębokiego szacunku dla Jego twórczości. Okazało się, że studenci z entuzjazmem podeszli do tego trudnego zadania. Pracowaliśmy ciężko, ale z radością. Wspólnie opracowywaliśmy muzyczne koncepcje i razem szukaliśmy interpretacyjnych tropów. Z postawionych Im zadań wywiązali się wspaniale!

Oprawą muzyczną i nieocenionym fachowym wsparciem była Pani Profesor Miłka Brzezińska, która dzielnie spisała wszystkie utwory, opatrzyła swoimi aranżacjami – za co składam Jej podziękowania.

Usłyszą Państwo znane i nieco mniej osłuchane utwory Czesława Niemena. Nie zabraknie Dziwny jest ten świat, Jednego serca czy Wspomnienia. Ale pojawią się również Moja ojczyzna i Pielgrzym do słów Cypriana Kamila Norwida.

Dziękujemy władzom Akademii Teatralnej za możliwość kontynuowania tej przygody.

Przed Państwem Studenci II roku Akademii Teatralnej Wydziału Aktorskiego kierunku aktorstwo teatru muzycznego.

Anna Sroka–Hryń

Szczegóły

Cohen - Nohavica

Musical

Zderzenie dwóch gigantów piosenki – Leonarda Cohena i Jaromira Nohavica - w spektaklu Mariana Opani! W lipcu minęło dokładnie 50 lat od chwili kiedy jako 21-letni chłopak Marian Opania po raz pierwszy stanął na deskach teatru, by zagrać Edwarda III w sztuce Ch. Marlowe’a pt. „Edward II” w reżyserii Stanisława Bugajskiego. Od tego czasu poza rolami dramatycznymi, niezmiennie zachwyca interpretacją piosenek i udziałem w licznych projektach muzycznych.

Największe przeboje Leonarda Cohena – t.j. "Sisters of Mercy", "Tower of Song", "Hallelujah", czy "The Future" - spotkają się z balladami Jaromira Nohavici, m.in.: "Potulní kejklíŕi", "Až to se mnu sekne", "Když mě brali za vojáka", "Zítra ráno v pět". Warto również dodać, że wszystkie utwory zostały przetłumaczone na język polski.

Reżyser o spektaklu: (…) Od 7 lat noszę się z pomysłem przedstawienia, w którym chciałbym zderzyć dwóch gigantów piosenki, a mianowicie Leonarda Cohena i Jaromira Nohavicę. Obaj, kiedy ich pierwszy raz usłyszałem, Cohena w roku 1981 podczas kręcenia „Człowieka z żelaza”, a Nohavicę 7 lat temu w Komorowie, też podczas kręcenia tym razem dla teatru TV sztuki „Dobrze” Tomasza Mana, poczułem się w owych momentach powalony i ubezwłasnowolniony, niczym Cohen kiedy zobaczył kąpiącą się na dachu swoją Dalilę (…)

W obsadzie spektaklu zobaczymy zarówno wielkich artystów, jak i młodych, uzdolnionych aktorów. Oprawą muzyczną zajął się Janusz Stokłosa, a ruchem scenicznym - Janusz Józefowicz: (…) Wystarczy powiedzieć, że przed laty widzowie w teatrze Ateneum stali od 5 rano, zakładając komitety kolejkowe by dostać bilety na Brela, Hemara, Wysockiego w reżyserii Wojtka Młynarskiego, a pomagali mu w tym dwaj młodzi chłopcy – Janusz Józefowicz i Janusz Stokłosa. Wtedy po raz pierwszy się w nich zakochałem, a ja w miłości jestem wierny… – dodaje Marian Opania.

Spektakl przeznaczony dla widzów którzy ukończyli 16 lat.

Szczegóły

Tyle miłości

Muzyczny

Przedstawienie, w którym dzięki połączeniu techniki filmowej i teatralnej możemy zobaczyć obok gwiazd teatru Studio Buffo artystów przedwojennego kina muzycznego.

Zapraszamy Państwa na spektakl, w którym nie ma gwałtu, przemocy i morderstw i dedykujemy go tym, którzy kochali, kochają lub będą kochać.

Szczegóły

ROMEO I JULIA - musical w 3D

Musical

Oryginalna muzyka Janusza Stokłosy, polski tekst Agaty Miklaszewskiej zainspirowany dramatem Szekspira „Romeo i Julia".

Tematem musicalu jest miłość dwojga młodych ludzi, nie umiejących odnaleźć porozumienia ze światem dorosłych w chwili rodzącej się wielkiej miłości.
To dramat pokoleń rodziców i dzieci, którzy nie umieją ze sobą rozmawiać, słuchać się i szanować swoich potrzeb.
Młodzieńcza bezkompromisowa miłość napotyka bezwzględność komercyjnego świata rodziców, pochłoniętych swoimi sprawami.

Szczegóły

Ukochany kraj… czyli PRL w piosence

Koncert

W tym spektaklu aktorzy Studio Buffo zobowiązali się wykonać dla Państwa 250% normy krajowej zatwierdzonej przez Ministerstwo Kultury i Sztuki a jeden nawet 780%.

Janusz Józefowicz i Janusz Stokłosa wraz z całym zespołem Studio Buffo postanowili podczas jednego spektaklu opowiedzieć Państwu przy pomocy piosenek i kronik filmowych z lat 1946 – 1989 o życiu Polaków w peerelowskiej rzeczywistości.
Jest w tym spektaklu dobra muzyka i wspomnienia. świetne przeboje minionych dekad wzruszają i jednocześnie przypominają paranoje i absurdy tamtych lat.
Sentymentalna podróż dla dorosłych i ciekawa „lekcja historii” dla młodzieży.

Szczegóły

Wieczór Rosyjski 2

Koncert

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Widzów, Janusz Józefowicz postanowił stworzyć kontynuację Wieczoru Rosyjskiego, który cieszy się niezmienną popularnością już od wielu lat.

W tym koncercie usłyszą Państwo m.in. takie hity, jak: „Kanikuły”, „Taganka”, „Pust wsiegda budiet sonce”, „Mołdawiankę” czy „Czarne oczy”.

Szczegóły