Monika Dryl - zdjęcie

Monika Dryl

9,0 / 10

481 oddanych głosów

Data urodzenia:
12-10-1979 (42 lat)

Aktorka i piosenkarka. W 2002r. ukończyła Warszawską Akademię Teatralną. Na codzień jest aktorką Teatru Narodowego w Warszawie. W 2001r. zdobyła III nagrodę na XXIII Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, natomiast w 2003r. zdobyła Grand Prix, czyli I nagrodę na warszawskim festiwalu "Pamiętajmy o Osieckiej". Brała także udział w festiwalu Sztuki Estradowej, gdzie w kategorii kabaret wraz z kwartetem Mamm zdobyła 1 miejsce. Monika ma na swoim koncie udział w wielu spektaklach teatralnych (m.in. "Romeo i Julia", "Stara kobieta wysiaduje") oraz musicalach ("Love", "Sen nocy letniej", "Happy End"). Na małym ekranie zadebiutowała w serialu "Na dobre i na złe". Natomiast na dużym ekranie zaistniała dzięki roli w filmie Jana Jakuba Kolskiego "Jasminum". Obecnie udziela się wokalnie (m.in. "Jak Oni Śpiewają?") oraz aktorsko w wielu polskich filmach i serialach.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Wanna Archimedesa

Dla dzieci

Muzyczny spektakl edukacyjny wprowadzający dzieci w świat najważniejszych dla ludzkości odkryć i wynalazków!

Mądry i zabawny Profesor Rozumny (w tej roli Krzysztof Tyniec) przedstawia swoim uczniom przełomowe zdobycze cywilizacji. Dzięki niemu, dzieci poznają dokonania Newtoona, Einsteina oraz odkrycia Krzysztofa Kolumba. Dlatego nie waha się nurkować w WANNIE, aby poznać prawo ARCHIMEDESA i stwierdzić, że może przepłynąć przez ocean na pokładzie słynnej SANTA MARII, aby razem z Krzysztofem Kolumbem odkryć Amerykę, poddać się silnemu przyciąganiu ziemskiemu CIOTKI GRAWITACJI, ulec czarowi CHIŃSKICH CIENI, spotkać z DUCHAMI i dowiedzieć się wreszcie KTO WYMYŚLIŁ KOŁO. Szykuje się zabawna lekcja, w jakiej każdy chciałby uczestniczyć. O takiej szkole marzą dzieci i dorośli! Wszystko to dzieje się w klasie – laboratorium pełnym tajemniczych sprzętów do przeprowadzenia wielu eksperymentów i doświadczeń naukowych, gdzie centralne miejsce zajmuje tytułowa WANNA ARCHIMEDESA.

Spektakl dla dzieci w wieku 6-12 lat.

Szczegóły

Skóra węża

Dramat

Artur Urbański reżyseruje własny dramat, którego główną bohaterką jest Ruth Berlau, jedna z najbliższych współpracowniczek i towarzyszek życia Bertolta Brechta.

Jest rok 1955. Do światowej sławy teatru Berliner Ensemble trafia młody polski reżyser Konrad Swinarski. Staje się on świadkiem niszczącego konfliktu dwu kobiet blisko związanych z założycielem teatru Bertoltem Brechtem. Obserwuje dramatyczną walkę Berlau z „pierwszą żoną” – Helene Weigel: o uwagę, uznanie, pamięć i władzę. Poznaje przejmujące historie kobiet współtworzących legendę mistrza i wielką instytucję o nazwie „Brecht”.

Szczegóły

Pieśni Leara

Muzyczny

"Pieśni Leara" nie są linearną opowieścią, lecz ukazują świat energii i rytmów rządzących szekspirowskim dramatem. Zespół skoncentrował się na wyborze kluczowych scen z "Króla Leara", które posłużyły za inspirację do snucia historii za pomocą słów, gestów i muzyki. Każda pieśń jest punktem wyjścia do kolejnego „dramatycznego poematu”. Muzyka staje się rzeczywistą postacią lub zdarzeniem, kreuje relacje międzyludzkie.

Międzynarodowa premiera "Pieśni Leara" odbyła się na Fringe Festival w Edynburgu w sierpniu 2012 roku. Podczas festiwalu spektakl uhonorowany został aż trzema prestiżowymi nagrodami: Fringe First, Herald Archangel oraz Musical Theatre Matters Award. "Pieśni Leara" zajęły również 1. miejsce w rankingu wszystkich spektakli teatralnych wystawianych w Edynburgu prowadzonym przez "The List".

Szczegóły

Fortepian pijany

Muzyczny

Whittier w południowej Kalifornii, tu, gdzie dorastał. Korowód barwnych mieszkańców z dziwnymi życiorysami. Historie zmyślone i prawdziwe zarazem.

Lunatyczka sprzedająca warzywa, fryzjer pociągający z butelczyny na zapleczu i inne osobliwe postaci śpiewają Toma Waitsa. Pieśni amerykańskiego barda układają się w opowieść o życiowych wędrówkach, głębokich i przelotnych miłościach, wzruszeniach i żądzach. Intensywne doznania odciskają się w nieuładzonych dźwiękach – rozpięte między Bogiem a diabłem życie miasteczka Whittier ma smak słodko-gorzki.

Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl.

Szczegóły

Milczenie o Hiobie

Dramat

„I siedzieli przy nim na ziemi siedem dni i siedem nocy, i żaden nie przemówił do niego ani słowa, gdyż widzieli, że jego ból był bardzo wielki” (Księga Hioba, 2,13).

Piotr Cieplak – autor cieszącej się ogromnym powodzeniem inscenizacji Opowiadań dla dzieci Isaaca Bashevisa Singera (Teatr Narodowy, 2007) – powraca do Księgi Hioba i namawia do wspólnego zamyślenia nad biblijnym tekstem. Interpretowana przez twórców spektaklu historia Hioba nie jest wyłącznie opowieścią o cierpieniu, lecz skłaniającą do milczącej medytacji życiową lekcją.

Przedstawienie z udziałem grającego na żywo zespołu Kormorany.

Szczegóły

Kordian

Dramat

Dramat polskich wyborów.

Ginąć, umierać w imię szlachetnej idei czy żyć i psom szyć buty? – polska alternatywa przedstawiona Kordianowi w dwóch przypowieściach.

Szczegóły

Zemsta nietoperza

Dramat

Porywająca operetka wszechczasów.

Ekskluzywne imprezy, przebieranki, salonowe intrygi – wykroczenia, występki, małżeńskie zdrady. Służące aspirują do gwiazdorskiej kariery, a ekscentryczni milionerzy idą do więzienia jak na bal. Tak się bawi, tak się bawi Warszawa!

Szczegóły

Return to the Voice

Muzyczny

Teatr Pieśń Kozła / Song of the Goat Theatre

’RETURN TO THE VOICE
W każdym akordzie i w każdym dźwięku, niezależnie od ich natury, ukryte jest przesłanie. W tym projekcie zwracamy się ku wibracji dźwięków, ich autentyczności, badając brzmienia przypominające ocean, wiatr, ziemię.

ŹRÓDŁO

W każdym akordzie i w każdym dźwięku, niezależnie od ich natury, ukryte jest przesłanie. W tym projekcie zwracamy się ku wibracji dźwięków, ich autentyczności, badając brzmienia przypominające ocean, wiatr, ziemię. Pełen zakres możliwych częstotliwości i informacji zakodowanych w muzyce nie jest rejestrowany przez człowieka. Mimo to, możemy je poczuć, gdyż pomijają one barierę naszego intelektu i wkraczają wprost do naszych zmysłów.

TRANSFORMACJA

Każda tradycyjna pieśń ma swoje własne DNA, które odzwierciedla wibracje obecne w naturze. Pieśni mogą „przetłumaczyć” krajobraz na historie, melodie i harmonię. Muzyka może otworzyć nam drzwi do ukrytego świata. Muzyka jest przed słowem mówionym. To co nazywamy muzyką,
w rzeczywistości jest niezwykle wyrafinowanym sposobem komunikacji na kilku poziomach jednocześnie. Jest to zaawansowany sposób przekazywania wewnętrznego świata natury.

SPEKTAKL

Spektakl może być pojmowany jako brama do wyobraźni widza. Poprzez liczne melodie możemy opowiedzieć kilka historii jednocześnie. Mamy do czynienia z paradoksem – cofamy się w czasie do wielu różnych miejsc, do różnych ludzi, wspólnie biorąc udział w tej niezwykłej podróży. Być może przeniesiemy się do Jądra ciemności lub zobaczycie Ziemię jałową. Wszystko zależy od Waszej wyobraźni.

Reżyseria: Grzegorz Bral

Muzyk/Kompozytor: Maciej Rychły, Jean Claude Acquaviva

Obsada: Monika Dryl, Anna Grycan, Urszula Milewska, Hanna Sosnowska, Natalia Stawicka, Agata Flondro, Volodymyr Andrushchak, Mikołaj Bońkowski, Sebastian Mach, Łukasz Wójcik, Pawel Frasz, Piotr Gałek, Maciej Rychły

’’RETURN TO THE VOICE
Performance tells many stories not even telling one. A paradox – we go back in time into many different places, into many different people, and you experience very unusual journey with us.

SOURCE

There is information hidden in every cord and every sound, no matter what they are. We return to the vibration of sounds, their authenticity and explore those, which are akin to ocean, wind, earth. All the possible frequencies and encoded information in sound, cannot be heard by humans, but we can feel it, it bypasses the intellect and enters straight into our senses.

TRANSFORMATION

Every traditional song has its own DNA, which reflects a living vibration in nature. They are able to “translate” nature and landscapes into stories, melodies, and harmonies. Music can open up to us an experience of hidden worlds. Pure DNA of the music can affect our lives and influence us by making us more harmonious with our world. Music comes before the spoken word. What we call music is just very elaborate way to communicate on several different levels at once. It is an advanced form of expressing the inner world of nature.

PERFORMANCE

Performance can be understood as a gate for imagination of the spectator. Sounds of the performance are like medicine that shows you spaces you didn’t expect to exist. Through many sounds we can tell several simultaneous stories at once. Performance tells many stories not even telling one. A paradox – we go back in time into many different places, into many different people, and you experience very unusual journey with us. Maybe it will be going to Heart of Darkness or maybe you will see a Wasteland. It all depends on your imagination.

Director: Grzegorz Bral

Musician/Composer: Maciej Rychły, Jean Claude Acquaviva

Cast: Monika Dryl, Anna Grycan, Urszula Milewska, Hanna Sosnowska, Natalia Stawicka, Agata Flondro, Volodymyr Andrushchak, Mikołaj Bońkowski, Sebastian Mach, Łukasz Wójcik, Pawel Frasz, Piotr Gałek, Maciej Rychły

Return to the Voice commissioned by Eleven and Summerhall in association with the School of Scottish Studies at the University of Edinburgh supported by Creative Scotland, the Adam Mickiewicz Institute and the Polish Cultural Institute

Każdy uczestnik spektaklu zobowiązany jest do:

- przekazania danych kontaktowych mailowo lub bezpośrednio przed spektaklem,*
- zakrywania ust i nosa przy pomocy maseczki/przyłbicy podczas trwania spektaklu,
- dezynfekcji dłoni przy wejściu na teren imprezy i przy wyjściu,
- złożenia obowiązkowego, pisemnego oświadczenia przy wejściu na imprezę lub wcześniej drogą online, mówiącego o tym, że według swojej najlepszej wiedzy, nie jest osobą zakażoną oraz nie przebywa na kwarantannie lub pod nadzorem epidemiologicznym,
- samodzielnego wyposażenia się w materiały ochrony osobistej,
- przekazania Organizatorowi danych osobowych celem udostępnienia ich w razie potrzeby Głównemu Inspektoratowi Sanitarnemu i służbom porządkowym,
* Administratorem Pani/ Pana danych jest: Stowarzyszenie Kultury Teatralnej Pieśń Kozła z siedzibą we Wrocławiu, ul. Karkonoska 10, 53-015 Wrocław;

Szczegóły

Dowód na istnienie drugiego

Dramat

Co jest do powiedzenia, a co do przemilczenia między pisarzami? Maciej Wojtyszko zderza Witolda Gombrowicza ze Sławomirem Mrożkiem. To grozi eksplozją.

Gombrowicza gra Jan Englert, Mrożka Cezary Kosiński. Kreślą portrety artystów, z których jeden prowokuje swoją ciągłą grą, a drugi – wycofaniem i milczeniem. Z dziejów rzeczywistych spotkań dwóch pisarzy w latach 1965 i 1966 Wojtyszko układa opowieść o zmaganiach z polskością. Dzięki niej lepiej uświadamiamy sobie, skąd przyszliśmy i co nas ukształtowało.

Szczegóły

Return to the Voice

Muzyczny

Teatr Pieśń Kozła pokaże spektakl – oratorium „Return to the Voice”. Wśród artystów występujących na scenie zobaczymy m.in.: Monikę Dryl, Jagę Przekupień, Macieja Rychłego.

Wrocławska grupa prowadzona przez Grzegorza Brala traktuje przedstawienie jako bramę do wyobraźni widza. W „Return to the Voice“ twórcy przeplatają kilka historii zainspirowanych Szkocją – gaelickie lamentacje, psalmy, opowieści. Mogą one skojarzyć się odbiorcy z miejscami, ludźmi, wydarzeniami. To, co dostrzeże w spektaklu widz, zależy od jego wyobraźni.

Mirosław Kocur w recenzji na portalu teatralny.pl porównuje figury 12 artystów do rzeźb średniowiecznego ołtarza, a sam spektakl ocenia jako niezwykłe przeżycie artystyczne i duchowe. „Bral i jego zespół ożywili coś archaicznego i źródłowego, pierwotnego wobec późniejszych religii. Przywrócili człowiekowi głos. Połamany, rozwibrowany, jęczący, radosny i łkający”.

"Return to the Voice" odbędzie się w Kościele Wszystkich Świętych - podczas spektaklu obowiązuje stosowne zachowanie i ciepły ubiór.

Szczegóły

Rozstania i Powroty

Komedia

„Miłość jest jak szyba… Stłuczonej nie skleisz, ale zawsze możesz wstawić nową!”
Rozstania i powroty - to temat niby poważny, ale proszę się nie niepokoić. Nie stawiamy żadnych trudnych pytań. Co najwyżej dajemy odpowiedzi, które mogą dotyczyć każdego udanego a zwłaszcza nieudanego związku. Tu ważna uwaga – żeby wrócić najpierw trzeba się rozstać. To działa niestety tylko w takiej kolejności i nie ma co protestować. I jeszcze jedno… Będzie o punktach zapalnych takich jak… jednak dalej tematu nie rozwijamy, żeby nie zniechęcać. Jeśli nawet sprawa „roztrząsana” w przedstawieniu będzie bulwersująca, to proszę się nie martwić, przedstawimy ją jak piosenkę: lekko, łatwo i przyjemnie.
I na koniec… nie pozostaje nic więcej, jak zaprosić Was serdecznie i życzyć udanego wieczoru!

Szczegóły

Zdobyć, Utrzymać, Porzucić 2. Rozstania i powroty

Komedia

„Miłość jest jak szyba… Stłuczonej nie skleisz, ale zawsze możesz wstawić nową!”

”Rozstania i powroty” to kontynuacja przedstawienia ”Zdobyć, utrzymać, porzucić.” Takie nasze damsko-męskie „SZCZĘKI II”. Też będzie o NIEJ i o NIM. Z tą jednak różnicą, że w pierwszej części spektaklu ”Zdobyć, utrzymać, porzucić” nasz On był w domyśle lub przemawiał nagranym głosem Artura Andrusa, natomiast w najnowszym, wystąpi prawdziwy mężczyzna!

Jeżeli ktoś z Państwa nie widział jeszcze części pierwszej lub widział i jest ciekaw, co będzie dalej, to na zachętę parę słów o spektaklu. “Zdobyć, utrzymać, porzucić” to przede wszystkim muzyczno – kabaretowa opowieść o relacjach damsko – męskich. Część druga to temat niby poważny: „Rozstania i powroty”, ale proszę się nie niepokoić. Nie stawiamy żadnych trudnych pytań. Co najwyżej dajemy odpowiedzi, które mogą dotyczyć każdego udanego a zwłaszcza nieudanego związku. Tu ważna uwaga – żeby wrócić najpierw trzeba się rozstać. To działa niestety tylko w takiej kolejności i nie ma co protestować.
I jeszcze jedno… Będzie o punktach zapalnych takich jak… jednak dalej tematu nie rozwijamy, żeby nie zniechęcać. Jeśli nawet sprawa “roztrząsana” w przedstawieniu będzie bulwersująca, to proszę się nie martwić, przedstawimy ją jak piosenkę: lekko, łatwo, przyjemnie.

I na koniec… nie pozostaje nic więcej, jak zaprosić Was serdecznie i życzyć udanego wieczoru! Wpadajcie. Jak nie dziś, to choćby w następnym tygodniu lub miesiącu.

Szczegóły

Elementarz

Dramat

Co by było, gdyby Alicja wpadła do króliczej nory, będąc już dorosłą kobietą? Co by było, gdyby jej senna podróż zaczęła się dzisiaj?

Elementarz jest próbą opowiedzenia o sprawach elementarnych. Poprzez tę surrealistyczną historię próbujemy ponownie ustalić podstawowe znaczenia.

Spektakl dla widzów od 16 roku życia.

Szczegóły

Ludzie inteligentni. Sylwester

Komedia

„Ludzie inteligentni”

Czy kto kocha, ten błądzi…

Nie ma nudnych związków. Są tylko mało kreatywni partnerzy. Na szczęście bohaterowie sztuki Fayeta to ludzie inteligentni, dlatego, kiedy ich związek wkracza w nieciekawą fazę dojrzałej harmonii, potrafią znaleźć sposób na wyjście z impasu.

Relacja Davida i Chloe przestaje przypominać “obraz w kalejdoskopie”. Po 15 latach wspólnego życia zapada decyzja o rozstaniu. Jego decyzja. Co na to Chloe? Zgadza się. David jest zaskoczony i podejrzliwy… Jego przyjaciele Alexandre, Thomas oraz ich partnerki Gina i Marina mnożą teorie i domysły. Może ona go zdradza? Sugerują kumple. Może oni wszyscy zdradzają? Zastanawiają się przyjaciółki. Wnioski, do których dochodzą inteligentni ludzie oddalają ich coraz bardziej od sedna. Czyli od tego, co czują naprawdę. Trzy pary rywalizują w konkurencji pt. “kto najlepiej wszystko wytłumaczy?”. To niebezpieczna gra, która doprowadza do absurdalnych sytuacji, szeregu komicznych nieporozumień i manipulacji. Jak w reakcji łańcuchowej, kryzys jednego związku wywołuje kolejny… A konflikty bohaterów wywołują lawinę śmiechu na widowni.

Twórcy teatralnych hitów „Boeing Boeing” oraz „Imię” zapraszają na kolejną przebojową i bardzo życiową komedię w gwiazdorskiej obsadzie.

Szczegóły

Pieśni Leara / Raport Kasandry

Muzyczny

Teatr Pieśń Kozła zaprasza na niezwykłe wydarzenie. Dwa spektakle: „Pieśni Leara” i „Raport Kasandry” jednego wieczoru w Sali koncertowej Radia Wrocław.

To niepowtarzalna muzyczna i teatralna uczta. Zagłębimy się w świat energii i rytmów rządzących szekspirowskim dramatem „Król Lear”, po czym oddamy się rytualnym korzeniom teatru i mitologii przemawiającej do nas polifonią dźwięków.

Godz. 19.30 – Pieśni Leara
Godz. 21.00 – Raport Kasandry

O spektaklach:


PIEŚNI LEARA

Pieśni Leara nie są linearną opowieścią, lecz ukazują świat energii i rytmów rządzących szekspirowskim dramatem. Zespół skoncentrował się na wyborze kluczowych scen z Króla Leara, które posłużyły za inspirację do snucia historii za pomocą słów, gestów i muzyki. Każda pieśń jest punktem wyjścia do kolejnego „dramatycznego poematu”. Muzyka staje się rzeczywistą postacią lub zdarzeniem, kreuje relacje międzyludzkie.
Międzynarodowa premiera Pieśni Leara odbyła się na Fringe Festival w Edynburgu
w sierpniu 2012 roku. Podczas festiwalu spektakl uhonorowany został aż trzema prestiżowymi nagrodami: Fringe First, Herald Archangel oraz Musical Theatre Matters Award. Pieśni Leara zajęły również 1. miejsce w rankingu wszystkich spektakli teatralnych wystawianych w Edynburgu prowadzonym przez The List.


RAPORT KASANDRY

Teatr Pieśń Kozła stworzył unikatową formę koncertu eksplorującego rytualne korzenie teatru, w którym muzyczność współtworzy teatralność. Rzeczywistość mitologiczna przemawia do nas polifonią dźwięków.
Tytułowy Raport Kasandry jest symbolicznym nawiązaniem do historii kobiet, które poprzez swoją wrażliwość i umiejętność analizy docierają do pełniejszego obrazu człowieczeństwa. W opresyjnej rzeczywistości nie mogą być usłyszane. Postawa mitycznych bohaterek jest niezrozumiała dla społeczeństwa. Odosobnione strażniczki duchowości pozostają samotne w swoim cierpieniu.
Literatura podaje tu przykłady kobiet, jednak życie uczy nas ,że także mężczyźni mogą znaleźć się w podobnej sytuacji. Teatr Pieśń Kozła - z muzyczności tworzy głównego bohatera i w ten sposób uniwersalizuje problem. Kilkanaście polifonicznych pieśni śpiewanych przez ośmiu wokalistów w towarzystwie wiolonczeli formuje doskonałą energię. Kompozycji towarzyszą teksty zainspirowane europejską myślą egzystencjalną i mitologią.

Szczegóły