Michał Żurawski - zdjęcie

Michał Żurawski

8,2 / 10

53 oddanych głosów

Data urodzenia:
02-07-1979 (43 lat)

Absolwent warszawskiej Akademii Teatralnej z 2002 roku. Na profesjonalnej scenie debiutował jeszcze jako student rolą Jednego z chóru w „Żabach” Arystofanesa (reż. Z. Zamachowski) w Teatrze Narodowym w Warszawie, w którym zagrał później także Roberta w „Heroinie” T. Piątka (reż. P. Sala). Grał również na deskach między innymi: warszawskiego Teatru Rozmaitości (m.in.: Paddy’ego w „Made in China” M. O’Rowe’a w reż. R. Klynstry oraz Macduffa w „2007: Macbeth” W. Shakesperare’a w reż. G. Jarzyny), Wrocławskiego Teatru Współczesnego (Carlosa w „Niskich Łąkach” P. Siemiona w reż. W. Krzystka), Teatru Dramatycznego w Warszawie (Nadpreparatora/Nadinspektora w „Wierze nadzieji miłości” Ö. von Horvatha w reż. G. Kani), warszawskiego Teatru Montownia (m.in.: Hakana Hakansona w „Lovv” S. Lindberga w reż. M. Pasiecznego oraz w spektaklu „Wojna na trzecim piętrze” P. Kohouta w reż. P. Aignera) oraz Teatru Studio w Warszawie (Mężczyznę w „Jedną ręką” J. Pommerata w reż. A. Smolar).

Zagrał Marcellusa w „Hamlecie” W. Shakespeare'a (reż. Ł. Barczyk) w Teatrze Telewizji. Ma na swoim koncie role filmowe, między innymi w: „Odzie do radości. Śląsku” A. Kazejak-Dawid, tytułową rolę w „Czarnym” D. Matwiejczyka, „Małej wielkiej miłości” Ł. Karwowskiego, „Janosiku. Prawdziwej historii” K. Adamik i A. Holland, filmie „Taras Bulba” W. Bortki oraz w „Zerze” P. Borowskiego. Grał także w serialach, między innymi w: „Egzaminie z życia”, „Ekipie”, „Pitbullu” i „Londyńczykach 2”.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Dobry wieczór kawalerski, czyli na drugą nóżkę

Komedia

„Dobry Wieczór Kawalerski, czyli na drugą nóżkę” to najnowsza odsłona sztuki pokazującej szaleństwo kawalerskiego wieczoru. Podążając za zmieniającymi się trendami i upływającym czasem, twórcy przygotowali spektakl, który ani na chwilę nie zwalnia tempa i zaprasza widzów na dwa akty doskonałej zabawy. Co może się wydarzyć podczas takiego wieczoru? Otóż wydarzyć może się wszystko!

Każdy wieczór kawalerski to niezapomniana impreza! A ta jest wyjątkowa, pełna humoru, przewrotna i nieprzewidywalna. Nasi bohaterowie mają za sobą zaskakujące życiowe doświadczenia z kobietami i wyciągają z nich odmienne wnioski na temat relacji damsko-męskich. Co wyniknie ze skonfrontowania tak różnych punktów widzenia w przeddzień ślubu jednego z nich? Odpowiedź czeka na widzów!

„Dobry Wieczór Kawalerski, czyli na drugą nóżkę” bawi słowem, sytuacją i szczerością. Nie brakuje w nim paru chwil na refleksję i krótką zadumę nad tym nad czym zadumać się czasem trzeba. A wszystko to wybornie podane na scenie w formie błyskotliwych dialogów i dynamicznie wyreżyserowanych scen. „Dobry wieczór kawalerski czyli na drugą nóżkę” zaskakuje, relaksuje i co najważniejsze: skutecznie poprawia humor.

Spektakl grany jest w dwóch, zmieniających się obsadach (w jednej obsadzie jest pięciu aktorów).

Szczegóły

Nic się nie stało

Tragedia

Spektakl NIC SIĘ NIE STAŁO powstaje z pasji i miłości do futbolu, jest hołdem złożonym kultowym postaciom polskiej piłki – opowieścią o zawodowej i życiowej drodze piłkarzy, zawsze niełatwej, często też obfitującej w dramatyczne wydarzenia. Ernest Wilimowski rozdarty między polską i śląską tożsamością, szantażowany przez niemiecką III Rzeszę, Kazimierz Deyna – geniusz środka pola, piłkarz wyklęty, uwielbiany i znienawidzony, Zbigniew Boniek ze swoim "niepoprawnym" temperamentem, Emmanuel Olisadebe, nasz „biało – czerwono – czarny”, pierwszy czarnoskóry zawodnik w historii kadry narodowej, Robert Lewandowski, tytan pracy w drodze do międzynarodowego sukcesu, czy Ewa Pajor, prawdziwa gwiazda światowej kobiecej piłki nożnej.

No i legendarni trenerzy, ekscentrycy i motywatorzy: Kazimierz Górski, Jacek Gmoch czy Janusz Wójcik.

Wreszcie kibice są także bohaterami naszego show, pełni miłości, entuzjazmu, poświęcenia. Zawsze wierni, nawet po przegranych meczach śpiewający: Polacy, nic się nie stało! No i oczywiście znający się na piłce i strategii lepiej niż wszyscy trenerzy i działacze razem wzięci!

Chcemy tą opowieścią zintegrować wszystkich wokół pasji jaką jest piłka nożna, dotrzeć do jej miłośników, ale też zarazić tą historią tych nieprzekonanych, szczególnie kobiety, które nie wykazują zrozumienia dla piłkarskich pasji swoich mężczyzn. Chcemy pokazać im jak ważne jest dla jakości związku wspólne celebrowanie sportowych emocji. Również kibicowanie z dziećmi świetnie wpływa na więzi rodzinne, dziecko uczy się przeżywać nie tylko zwycięstwa, ale i porażki.

Święto niepodległości i zbliżająca się inauguracja Mundialu w Katarze wydają się idealną datą dla naszej opowieści.

Szczegóły

Big Bang

Dramat

Polska lat 80. XX w. W jednej z niczym niewyróżniających się polskich wsi na Mazowszu ląduje w nocy statek kosmiczny. Zaskoczeni mieszkańcy czują się zaszczyceni faktem, że przybysze z kosmosu wybrali właśnie ich wieś i w związku z tym postanawiają przywitać gości najgodniej jak tylko potrafią. Zakładają odświętne ubrania, a na suto zastawionym stole ląduje m.in. skrzynka wódki. I tak zaczynają się zakrapiane alkoholem, nocne Polaków rozmowy: o życiu, o śmierci, o seksie, o kosmitach i o kondycji ludzkości. Bohaterowie wygłaszają swoje przemyślenia na temat współczesnego świata i gatunku ludzkiego.

Tekst napisany został najpierw jako sztuka teatralna z elementami s-fi, którą potem twórcy zaadaptowali na potrzeby filmu. Tak w 1989 roku powstał kultowy BIG BANG Andrzeja Kondriatiuka, a cytaty z dialogów zyskały rangę prawd absolutnych. Prawd o naturze i przywarach nas, Polek i Polaków.

Spektakl dotyka ważnych zjawisk aktualnej rzeczywistości: mnożących się globalnych teorii spiskowych, zagubienia ludzi w zrozumieniu skomplikowanych mechanizmów rzeczywistości, potrzebie godności i uznania, stając się refleksją nad naszymi rodzimymi przywarami.
Od powstania tekstu minęło 30 lat. W międzyczasie wiele się wydarzyło i zmieniło. Staliśmy się częścią Europy. Najwyższy czas na ponowną refleksję i nową interpretację, bo... stół się, kurna, kończy tu. A gdzie się kończy kosmos?

Szczegóły

Triathlon story, czyli chłopaki z żelaza

Komedia

W hotelowym pokoju, wieczorem, przypadkowo spotykają się czterej uczestnicy zawodów triathlonowych. Każdy z nich zjawia się tam z innego powodu i każdy z nich czegoś innego oczekuje od startu. Łączy ich triathlon a co ich dzieli? Wszystko! Mają zupełnie odmienne poglądy na życie i odmienne życiowe doświadczenia, różne temperamenty i sprzeczne charaktery, nawet poczucie humoru każdy z nich ma inne.

Wydawać by się mogło, że nigdy się ze sobą nie dogadają, jednak wymykające się spod kontroli absurdalne zdarzenia powodują, że pomiędzy bohaterami zawiązuje się prawdziwe męskie porozumienie, a może nawet rodzi się męska przyjaźń.

„Triathlon story” rozbraja szczerością, uwodzi potężną dawką dobrego humoru i nie zwalnia tempa ani na chwilę. Bawi widzów od pierwszej do ostatniej minuty spektaklu. Nieoczekiwane zwroty akcji, brawurowe sytuacje i mistrzowska gra aktorska gwarantują doskonałą, pełną pozytywnych emocji rozrywkę.

Szczegóły

Udając ofiarę

Komedia

Współczesna Rosja. Śmiech przez łzy i do rozpuku a potem przerażenie. Młody Wala, mimo że jest absolwentem uniwersytetu, wybiera dość niespotykaną pracę w policji – udaje ofiary podczas wizji lokalnych. Jednak rekonstrukcje zbrodni nie prowadzą do odnalezienia prawdziwego sprawcy, udowadniają po prostu z góry założoną, najprostszą tezę... Sceny policyjnych rekonstrukcji przeplatają się ze scenami z domu rodzinnego Wali. Pojawia się hamletowski Duch Ojca Wali, który ostrzega go przed swoim bratem próbującym zająć jego miejsce w domu...
Bracia Presniakow stworzyli pełną groteskowego humoru, brawurową diagnozę pełnej absurdów współczesnej Rosji, współczesnego świata, w którym trudno, a często niebezpiecznie, być sobą. A także współczesnych trzydziestolatków wybierających życie bez zobowiązań i głębszych refleksji.

SPEKTAKL DLA WIDZÓW OD 16. ROKU ŻYCIA

Szczegóły

Trzeba zabić starszą panią

Komedia

Zabawna opowieść o grupie bardzo niezorganizowanych rabusiów, którzy wynajmują pokoje w domu starszej pani, ponieważ chcą dostać się do położonego tuż obok banku, a damie opowiadają, że są kwintetem smyczkowym i przygotowują się do koncertu. Na ich nieszczęście właścicielka domu ma dużo wolnego czasu, kilka bardzo ciekawskich koleżanek oraz znakomitą znajomość muzyki klasycznej. Utrzymanie tajemnicy i napad na bank stają się więc wyzwaniem na wszystkich możliwych poziomach, a złodzieje wikłają się w piramidalne kłamstwo i istną lawinę nieporozumień. Jak zakończy się potyczka między admiratorką wysokiej sztuki a przestępcami o niskich pobudkach? Nobliwa dama, delikatna i naiwna melomanka, przeciwko grupie bandytów, planujących napad na bank – wydaje się, że tytułowa starsza pani nie ma w takiej konfrontacji szans. Chyba, że jest zupełnie wyjątkową kobietą, a to właśnie cecha bohaterki granej przez Barbarę Krafftównę...

Czarna komedia pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji.

Debiut reżyserski Cezarego Żaka.

Szczegóły

BabyDoll

Dramat

Spektakl laureatki pierwszej edycji DEBIUTU W STUDIO Barbary Wiśniewskiej.

Dziewiętnastoletnia dziewica wtłoczona w małżeństwo z prawie dwukrotnie starszym od siebie mężczyzną niebezpiecznie zbliża się do dnia swoich urodzin - momentu, w którym, zgodnie z wolą nieżyjącego już ojca, przestanie być objęta okresem ochronnym. Od tej chwili stanie się podległa mężowi nie tylko ekonomicznie, ale również seksualnie. W jej życiu niespodziewanie pojawia się inny mężczyzna, który wykorzystuje rozwijającą się między nimi relację do dopełnienia zemsty na jej mężu. Dziewczyna staje się drapieżnym i mrocznym obiektem pożądania, zaczyna uświadamiać sobie siłę, jaką jest obdarzona, jednocześnie chcąc zachować integralność i wymknąć się nakładanym na nią kalkom. Im bardziej walczy, tym ciaśniej oplata ją sieć intryg, tym bardziej gubi się w grze, której nie jest świadoma i której nie umie prowadzić. Baby Doll to historia o dojrzewaniu, odkrywaniu swojej seksualności i siły w patriarchalnym porządku. W spektaklu spróbujemy zmierzyć się z fantazmatem lolitki, nienaruszonej istoty w fazie przedseksualnej, będącej obsesją mężczyzn, którym mentalnie nie udało się wyjść z fazy chłopca.

Szczegóły