Michał Żurawski - zdjęcie

Michał Żurawski

6,8 / 10

13 oddanych głosów

Data urodzenia:
02-07-1979 (39 lat)

Absolwent warszawskiej Akademii Teatralnej z 2002 roku. Na profesjonalnej scenie debiutował jeszcze jako student rolą Jednego z chóru w „Żabach” Arystofanesa (reż. Z. Zamachowski) w Teatrze Narodowym w Warszawie, w którym zagrał później także Roberta w „Heroinie” T. Piątka (reż. P. Sala). Grał również na deskach między innymi: warszawskiego Teatru Rozmaitości (m.in.: Paddy’ego w „Made in China” M. O’Rowe’a w reż. R. Klynstry oraz Macduffa w „2007: Macbeth” W. Shakesperare’a w reż. G. Jarzyny), Wrocławskiego Teatru Współczesnego (Carlosa w „Niskich Łąkach” P. Siemiona w reż. W. Krzystka), Teatru Dramatycznego w Warszawie (Nadpreparatora/Nadinspektora w „Wierze nadzieji miłości” Ö. von Horvatha w reż. G. Kani), warszawskiego Teatru Montownia (m.in.: Hakana Hakansona w „Lovv” S. Lindberga w reż. M. Pasiecznego oraz w spektaklu „Wojna na trzecim piętrze” P. Kohouta w reż. P. Aignera) oraz Teatru Studio w Warszawie (Mężczyznę w „Jedną ręką” J. Pommerata w reż. A. Smolar).

Zagrał Marcellusa w „Hamlecie” W. Shakespeare'a (reż. Ł. Barczyk) w Teatrze Telewizji. Ma na swoim koncie role filmowe, między innymi w: „Odzie do radości. Śląsku” A. Kazejak-Dawid, tytułową rolę w „Czarnym” D. Matwiejczyka, „Małej wielkiej miłości” Ł. Karwowskiego, „Janosiku. Prawdziwej historii” K. Adamik i A. Holland, filmie „Taras Bulba” W. Bortki oraz w „Zerze” P. Borowskiego. Grał także w serialach, między innymi w: „Egzaminie z życia”, „Ekipie”, „Pitbullu” i „Londyńczykach 2”.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Udając ofiarę

Komedia

Współczesna Rosja. Śmiech przez łzy i do rozpuku a potem przerażenie. Młody Wala, mimo że jest absolwentem uniwersytetu, wybiera dość niespotykaną pracę w policji – udaje ofiary podczas wizji lokalnych. Jednak rekonstrukcje zbrodni nie prowadzą do odnalezienia prawdziwego sprawcy, udowadniają po prostu z góry założoną, najprostszą tezę... Sceny policyjnych rekonstrukcji przeplatają się ze scenami z domu rodzinnego Wali. Pojawia się hamletowski Duch Ojca Wali, który ostrzega go przed swoim bratem próbującym zająć jego miejsce w domu...
Bracia Presniakow stworzyli pełną groteskowego humoru, brawurową diagnozę pełnej absurdów współczesnej Rosji, współczesnego świata, w którym trudno, a często niebezpiecznie, być sobą. A także współczesnych trzydziestolatków wybierających życie bez zobowiązań i głębszych refleksji.

SPEKTAKL DLA WIDZÓW OD 16. ROKU ŻYCIA

Szczegóły

Trzeba zabić starszą panią

Komedia

Zabawna opowieść o grupie bardzo niezorganizowanych rabusiów, którzy wynajmują pokoje w domu starszej pani, ponieważ chcą dostać się do położonego tuż obok banku, a damie opowiadają, że są kwintetem smyczkowym i przygotowują się do koncertu. Na ich nieszczęście właścicielka domu ma dużo wolnego czasu, kilka bardzo ciekawskich koleżanek oraz znakomitą znajomość muzyki klasycznej. Utrzymanie tajemnicy i napad na bank stają się więc wyzwaniem na wszystkich możliwych poziomach, a złodzieje wikłają się w piramidalne kłamstwo i istną lawinę nieporozumień. Jak zakończy się potyczka między admiratorką wysokiej sztuki a przestępcami o niskich pobudkach? Nobliwa dama, delikatna i naiwna melomanka, przeciwko grupie bandytów, planujących napad na bank – wydaje się, że tytułowa starsza pani nie ma w takiej konfrontacji szans. Chyba, że jest zupełnie wyjątkową kobietą, a to właśnie cecha bohaterki granej przez Barbarę Krafftównę...

Czarna komedia pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji.

Debiut reżyserski Cezarego Żaka.

Szczegóły

BabyDoll

Dramat

Spektakl laureatki pierwszej edycji DEBIUTU W STUDIO Barbary Wiśniewskiej.

Dziewiętnastoletnia dziewica wtłoczona w małżeństwo z prawie dwukrotnie starszym od siebie mężczyzną niebezpiecznie zbliża się do dnia swoich urodzin - momentu, w którym, zgodnie z wolą nieżyjącego już ojca, przestanie być objęta okresem ochronnym. Od tej chwili stanie się podległa mężowi nie tylko ekonomicznie, ale również seksualnie. W jej życiu niespodziewanie pojawia się inny mężczyzna, który wykorzystuje rozwijającą się między nimi relację do dopełnienia zemsty na jej mężu. Dziewczyna staje się drapieżnym i mrocznym obiektem pożądania, zaczyna uświadamiać sobie siłę, jaką jest obdarzona, jednocześnie chcąc zachować integralność i wymknąć się nakładanym na nią kalkom. Im bardziej walczy, tym ciaśniej oplata ją sieć intryg, tym bardziej gubi się w grze, której nie jest świadoma i której nie umie prowadzić. Baby Doll to historia o dojrzewaniu, odkrywaniu swojej seksualności i siły w patriarchalnym porządku. W spektaklu spróbujemy zmierzyć się z fantazmatem lolitki, nienaruszonej istoty w fazie przedseksualnej, będącej obsesją mężczyzn, którym mentalnie nie udało się wyjść z fazy chłopca.

Szczegóły