Michał Sitarski - zdjęcie

Michał Sitarski

8,2 / 10

52 oddanych głosów

Data urodzenia:
29-07-1977 (41 lat)

Ukończył krakowską PWST w 2003 roku (wcześniej na wydziale lalkarskim we Wrocławiu). Podczas studiów debiutował rolą Gościa w Wiśniowym sadzie w Teatrze Starym w Krakowie (2001). Grał również w warszawskim Teatrze Rozmaitości (Sny, Tlen), a od roku 2004 w Teatrze Powszechnym, w którego zespole jest od roku 2006. Grał w serialu Egzamin z życia.

W Teatrze Powszechnym stworzył role m.in. u Anny Augustynowicz w Miarce za Miarkę, Piotra Cieplaka w Albośmy to jacy, tacy…, Marka Fiedora w spektaklu Konformista, Jana Buchwalda w Złym, Waldemara Śmigasiewicza w Zbrodni i karze. Jest również popularnym aktorem dubbingowym.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Przygoda z ogrodnikiem

Komedia

Przygoda z ogrodnikiem to czarna komedia z zaskakującą puentą wybitnego kanadyjskiego autora - Norma Fostera.

Para aktorów - Państwo Dzicy, po latach pracy w teatrze, porzucają ambicje i mizerne życie aktorów teatru objazdowego. Zostają ekspertami od samodoskonalenia osobowości i jeżdżą po świecie ze szkoleniami motywacyjnymi. Kiedy są na szczycie kariery, ich małżeństwo powoli się rozpada. Jaki udział ma w tym ogrodnik Państwa Dzikich… Czy z pomocą stanowczej agentki uda im się pozostać na szczycie, a jednocześnie odnaleźć prawdziwych siebie i odnowić wzajemną miłość?

Szczegóły

Dzienniki Majdanu

Tragedia

21 listopada 2013 roku kilka tysięcy osób wychodzi na kijowski Plac Niezależności, by zaprotestować przeciwko decyzji prezydenta Ukrainy o odstąpieniu od podpisania umowy stowarzyszeniowej z Unią Europejską. Brutalna interwencja oddziałów milicji w nocy z 29 na 30 listopada sprawia, że spontaniczny, studencki, proeuropejski protest zamienia się w ogólnonarodową „rewolucję godności”, w której uczestniczą intelektualiści i robotnicy, przedsiębiorcy i uczniowie, artyści i urzędnicy. Na Majdan wychodzą setki tysięcy ludzi…

Od listopada 2013 do lutego 2014 członkowie nieformalnej grupy Nowa Ukraińska Drama na gorąco spisywali relacje świadków i uczestników kijowskich protestów. Natalia Worożbyt skomponowała z nich tekst dokumentalny, portretujący kolejne fazy rewolucji widzianej od środka, oczami zwykłych ludzi.

Spektakl kondensuje fakty i emocje. Dokumentalistyka zostaje wpisana w ciała aktorów, przepisana na ruch i motywy muzyczne. Konkretne, historyczne wydarzenia rozgrywają się tu i teraz, na scenie, wobec widzów. Gorączka rewolucyjna zagarnia bohaterów, przybierając najróżniejsze formy. Entuzjazm i zwątpienie, poczucie siły i przerażenie przemocą, fascynacja wspólnotowością i samotność żałoby. Czy my - mieszkańcy bezpiecznych krajów - mamy jakikolwiek dostęp do takich doświadczeń?

Szczegóły

Niedzielne popołudnie

Komedia

Czyżby kryzys dojrzałego związku?
Ostatnie tygodnie kolejnej ciąży. Dzieci łaskawym gestem przygarnięte przez dziadków. Pusty dom. Okazja, żeby podomykać bieżące sprawy zawodowe i odetchnąć chwilę we dwoje. To niedzielne popołudnie mogłoby skończyć się tak pogodnie, jak się zaczęło.
Mogłoby. Dzieje się jednak inaczej. Pochylenie się małżonków nad zdjęciem USG wywołuje pełną emocji i wzajemnych oskarżeń rozmowę. Awantura stanowi jakby spiętrzenie, kumulację wielu rozmów, których zabrakło przez lata.
NIEDZIELNE POPOŁUDNIE Natalii Fijewskiej-Zdanowskiej to niezwykle celny obraz, w którym idealistyczne wyobrażenia o wspólnym życiu zostają skonfrontowane z rzeczywistością. Widz odnajdzie się bez trudu we wziętych wprost z rodzinnego życia scenkach i dialogach. Dynamiczna opowieść, z zaskakującymi zwrotami akcji oraz dużą dozą ciepła i humoru, zadaje pytanie o przyczynę tak wielu rozpadów związków i o drogę do dojrzałego rodzicielstwa.
Paulina Holtz, uwielbiana za kreację matki-Polki w spektaklu GABINET Teatru MŁYN, znów wciela się w rolę matki, a może bardziej… żony? Jej partnerem scenicznym jest Michał Sitarski – pierwszy raz na Scenie na Poddaszu.

Szczegóły

Iwona, księżniczka z Burbona

Dla młodzieży

„Iwona nie jest ładna. Iwona nie jest gładka.” Gorzej – Iwona jest biedna. Iwona przypomina wszystkim o biedzie i wykluczeniu społecznym. Co wyniknie z jej konfrontacji ze światem bogatych i zadowolonych z siebie? Co stanie się, kiedy wszystkim opadną maski?


Spektakl realizowany w nowatorskiej formule, przeznaczony specjalnie dla widzów od 14. roku życia, dla których nadal brakuje propozycji w repertuarach polskich teatrów.

Równocześnie ze spektaklem prowadzone będą działania z zakresu edukacji społeczno-kulturalnej dla młodzieży.

Szczegóły

Przygoda z ogrodnikiem

Komedia

Dokąd prowadzi żądza pieniądza?

Przygoda z ogrodnikiem to czarna komedia z zaskakującą puentą wybitnego kanadyjskiego autora - Norma Fostera. Para aktorów - Państwo Dzicy, po latach pracy w teatrze, porzucają ambicje i mizerne życie aktorów teatru objazdowego. Zostają ekspertami od samodoskonalenia osobowości i jeżdżą po świecie z szkoleniami motywacyjnymi. Kiedy są na szczycie kariery ich małżeństwo powoli się rozpada. Jaki udział ma w tym ogrodnik Państwa Dzikich…? Czy z pomocą stanowczej agentki uda im się pozostać na szczycie, a jednocześnie odnaleźć prawdziwych siebie i odnowić wzajemną miłość? Wyrafinowany humor, chwile refleksji i wyśmienita obsada to wszystko powinno Was przyciągnąć bardziej niż wykłady jakiegokolwiek guru od motywacji…

Szczegóły

W poszukiwaniu miłości

Tragikomedia

Miejsce wystawienia: Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni.
Dwaj przyjaciele od lat spędzają wspólnie czas pijąc herbatę i grając w domino. Wszystko zmienia się, gdy jeden z nich postanawia „zacząć żyć pełnią życia”. Jakie konsekwencje przyniesie ta decyzja? Czy rzeczywiście szczęście jest na wyciągnięcie ręki?
Autor tekstu - Hanoch Levin – to jeden z najważniejszych izraelskich dramatopisarzy; jego dramaty cieszą się niesłabnącą popularnością na polskich scenach.

Marcin Hycnar nominowany w rankingu miesięcznika „Teatr” – „Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2013/2014” za najciekawszy debiut reżyserski

II Nagroda na Festiwalu Forum Młodej Reżyserii 2014 w Krakowie - dla Marcina Hycnara za reżyserię spektakl "Jakobi i Leidental"

Spektakl został trzykrotnie wystawiony i wyróżniony podczas Międzynarodowego Festiwalu Hanocha Levina w Teatrze Camerii w Tel Avivie w 2015.

Szczegóły

Fantazy

Tragikomedia

Mówi się, że główną polską wadą jest życie przeszłością, idealizowanie minionego świata, który tylko w wyobrażeniach był niedoścignionym wzorem postaw. Juliusz Słowacki w komedii satyrycznej Fantazy dokonuje rozliczenia ze światem zastanym. Akcję osadził na Podolu w początku lat czterdziestych XIX wieku.

Losy bohaterów rzucone zostały na panoramę wielkiej historii - czas zaborów i okresu po powstaniu listopadowym. Kontekst burzliwej epoki nie jest tylko sielankowym rysem, ale demitologizuje wyobrażenie o rodzącej się elicie, ukazuje degradację arystokracji jako grupy społecznej. Nie wartości ducha i uczucia, ale pieniądz i wyrachowanie zajmują wówczas pierwszoplanowe pozycje w grze codzienności.

„Drugi wieszcz” ironicznie traktuje XIX-wieczne pozy, styl bycia i pogoń za romantycznością. Panorama charakterów w utworze odrysowuje zubożałą szlachtę, oderwanych od rzeczywistego świata bohaterów oraz ostatnich idealistów, którzy poświęcają życie dla godnej sprawy. Utwór, w komediowej tonacji, pełen nieoczekiwanych zwrotów akcji, nie pozostawia złudzeń – jest brutalnym, rozprawieniem się z naszą tożsamością i mitami założycielskimi. Michał Zadara, wczytując się w tekst Słowackiego, podążając za jego słowem, obnaża świat hipokrytów i ludzi małych. Tym samym ujawnia źródła dzisiejszych kompleksów, stereotypów i fobii. To lustro, w którym warto się przejrzeć.

Szczegóły

Wiele demonów

Dramat

Spektakl na podstawie książki Jerzego Pilcha pod tym samym tytułem w adaptacji Mikołaja Grabowskiego.

lch przenosi nas w tuż postalinowskie czasy lat pięćdziesiątych, do Sigły, położonej - jakże by inaczej - na ukochanym przez autora luterskim Śląsku Cieszyńskim.
Do miasteczka – ku powszechnemu zdumieniu – zjeżdża Jula Mrakówna ze swym katolickim narzeczonym. Kto ją przenocuje? Bo przecież nie wstrząśnięty ojciec, pastor Mrak! Co stało się z jej siostrą Olą, w tajemniczy sposób zaginioną? Żeby ją chociaż porwali esbecy, ale towarzysz Goniec zaprzecza! Czy miejsce jej pobytu wskaże Fryc Moitschek, który nawet jak nie był stuprocentowym cudotwórcą – miał dar? Kim jest mężczyzna w czarnym owerolu, który wszedł do willi świętej pamięci doktora Nieobadanego i nie wyszedł?

Dawkując czytelnikom sekrety i - po części sensacyją - intrygę, Pilch zagląda zarówno do domów jak i do głów swych bohaterów, bywa tyleż czuły i delikatny, co pikantny i bezlitosny, dowodząc, że człowiek sam sobie zagraża, a jak człowiek sam sobie zagraża - nie ma gorzej…Z charakterystycznym „pilchowym” humorem snuje zwykłe-niezwykłe historie mieszkańców Sigły, a zewsząd słychać, ten co zawsze, głęboki i majestatyczny oddech kosmosu nad dachem.

Ów „oddech” – pytania o sens życia, śmierci, wiary, Boga, miłości, cierpienia, o sens wielu demonów, które nasze historie opowiadają – unosi się nad całą powieścią, pełną niezapomnianych sytuacji, wysnuwanych często z pozornie nieznaczącego zdarzenia. Chichoczemy czytając jak pan Naczelnik usiłuje pocałować w rękę histerycznie niechetną temu starkę Zuzannę, jak ucztują i kłócą się nad trumną pana Wzmożka, której nie sposób wynieśc z domu, jak grają na grzebieniach i butelkach: Tango zatrata. Tango bakelit i tango szkło.

Niepostrzeżenie, raz po raz, ten chichot zmienia się w charkot, śmiech więdnie nam w gardłach, także przy zaskakującym, niesamowitym zakończeniu powieści. Nie ma już tamtego świata. I naszego też kiedyś nie będzie. Nas nie będzie. Nie chcemy tego wiedzieć, choć każdy musi się wreszcie z tym zmierzyć. I Pilch swoją ważną, całkiem niewesołą książką–księgą w przejmujący sposób nam w tym pomaga.

W spektaklu występują aktorzy Teatru IMKA w Warszawie i Teatru Nowego w Łodzi.

Spektakl prezentowany w ramach współpracy Teatru Nowego oraz Teatru IMKA - DuoPolis Kulturalne Warszawa-Łódź.

I jest tak, że wreszcie rozumiesz starych pisarzy, którzy pisali o niepojętej rozpaczy zostawienia wszystkiego. Pożegnaj sosnę na piaszczystym wzgórzu, pożegnaj smagłe ciało, pożegnaj hokej, pożegnaj sztruksową marynarkę – teraz rozumiesz; tysiąc razy lepiej było, jak się nie rozumiało. Żyjesz? Tak jest! Umieranie zaczęło się na dobre.

Spektakl prezentowany w ramach współpracy Teatru Nowego oraz Teatru IMKA - DuoPolis Kulturalne Warszawa-Łódź.

Szczegóły

Klara

Komedia

Śmieszny i dotkliwy spektakl oparty na popularnej powieści Izy Kuny. Klara - singielka tuż przed czterdziestką - wciąż nie może złożyć w całość swojego życia. Miota się w długoletnim związku z żonatym Aleksem, w pogmatwanych stosunkach z matką i z przyjaciółmi. Garściami łyka tabletki nasenne, antydepresanty popija alkoholem, walczy ze swoimi demonami i coraz bardziej ma wszystkiego dość.

Klara w reżyserii Aleksandry Popławskiej to śmieszno–gorzka opowieść o pokoleniu dzisiejszych czterdziestolatków. O ich samotności, braku poczucia bezpieczeństwa, potrzebie miłości i strachu przed nią. Patrząc na bohaterów Klary śmiejemy się z ich neuroz, zabawnych dialogów, desperackich prób ułożenia sobie życia; śmiejemy się, ale tak jakoś przez łzy.

Szczegóły

Krzyczcie, Chiny!

Dramat

W porcie chińskim w niewyjaśnionych okolicznościach ginie jeden z białych kolonizatorów. W odwecie kapitan angielskiego okrętu wydaje rozkaz egzekucji dwóch niewinnych Chińczyków.
Czy bunt mieszkańców wobec przemocy garstki uprzywilejowanych decydentów z Europy, będzie początkiem walki o wolność i godność człowieka? Czy kobiety w tej historii, których jedyną bronią i piętnem jest seksualność, zdołają powstrzymać swoich mężów i kochanków przed eskalacją konfliktu, czy raczej uruchomią w nich pierwotne instynkty zemsty i dominacji nad słabszym?

Twórcy Krzyczcie, Chiny! na nowo podejmują temat rewolucji i podziałów społecznych we współczesnym świecie. Spektakl jest obrazem zmagań o prawo do autonomiczności jednostki zderzającej się z brutalną dyskryminacją. Polityczna wyrazistość zestawiona zostaje z prymitywną siłą i wielkimi emocjami, a wszystko podkreśla wspaniała gra aktorska.

Szczegóły