Michał Majnicz - zdjęcie

Michał Majnicz

7,8 / 10

21 oddanych głosów

Wiek: 46 lat

absolwent Wydziału Aktorskiego krakowskiej PWST (2002). Tuż po doskonale przyjętym dyplomie uzyskał angaż do Teatru im. Kochanowskiego w Opolu, od 2007 pracował w Teatrze Polskim we Wrocławiu, a od 2013 należy do zespołu Starego Teatru. Występował także w opolskim Eko-Studio, Teatrze ZL w Tarnowskich Górach, bydgoskim Teatrze Polskim i Teatrze Śląskim w Katowicach. Ma na koncie tytułowe role w „Makbecie” i „Hamlecie”; współpracował m.in. z Markiem Fiedorem, Mają Kleczewską, Tomaszem Hynkiem, Ewą Wyskoczyl, Remigiuszem Brzykiem, Janem Klatą, Moniką Strzępką i Michałem Borczuchem. Za rolę Kubusia w spektaklu dyplomowym „Kubuś Fatalista i jego Pan” Milana Kundery (reż. Jerzy Stuhr) otrzymał wyróżnienie Prezydenta Łodzi na XX Festiwalu Szkół Teatralnych (2002). Trzy lata później na XLV Kaliskich Spotkaniach Teatralnych zdobył Grand Prix rolą tytułową w „Makbecie” (reż. M. Kleczewska); spektakl ten wystawiany był także w londyńskim Shakespeare’s Globe w ramach festiwalu Globe to Globe w 2012. Rola w „Baalu” Bertolda Brechta (reż. M. Fiedor) przyniosła mu w 2007 dwie nagrody: opolską Złotą Maskę i wyróżnienie na II Ogólnopolskim Konkursie na Teatralną Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Europejskiej. Rok wcześniej z zespołem Teatru im. J. Kochanowskiego otrzymał Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia w sztuce aktorskiej.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Bolesław Śmiały

Dramat

Spektakl z napisami w języku angielskim.

Opublikowany w 1903 roku dramat Stanisława Wyspiańskiego przedstawia polityczny, ale i mocno personalny konflikt między przedstawicielami różnej władzy.

Budujący państwową potęgę król Bolesław Śmiały (zwany także Szczodrym) idzie na zwarcie z mającym posłuch wśród ludu, kwestionującym poczynania monarchy biskupem Stanisławem. Biskup zaś oskarża króla o sodomię, nadmierne jego zdaniem ukaranie kobiet, które miały dopuścić się zdrady i zbytnie folgowanie swoim rycerzom.

Zarówno król Bolesław jak i biskup Stanisław posiadali duży wpływ na obraz naszego państwa - zarówno ten społeczny jak i polityczny. Ich konflikt oparty na wzajemnej niechęci doprowadził do ponad stuletniej utraty korony.

Spektakl "Bolesław Śmiały" to próba oglądu tego, co się dzieje z władzą, która czuje się zbyt pewnie mając przekonanie o własnej sile.

Szczegóły

Kariera Artura Ui

Dramat

Arturo Ui to drobny gangster. Zaczyna swoją drogę proponując ochronę handlarzom kalafiorów. Szybko jednak, imając się najróżniejszych sposobów, pnie się wyżej. I wyżej. W świat finansjery, wielkiej polityki. W końcu wygrywa wybory. Od kalafiorów do władzy absolutnej.

Bertolt Brecht opublikował Karierę Artura Ui – jeden ze swoich najważniejszych dramatów – w 1941 roku. W tak groteskowy, rewiowy sposób przedstawił drogę dojścia do władzy Adolfa Hitlera. Bawiąc się schematem szekspirowskich kronik i gangsterskich opowieści przyglądał się narodzinom faszyzmu i triumfalnemu pochodowi przez kraj nazistowskiej władzy. Dziś, na deskach naszej sceny, historii tej przyjrzy się reżyser Remigiusz Brzyk. Co z niej wyczyta?

Szczegóły

Przyjdzie mordor i nas zje

Przyjdzie Mordor i nas zje Ziemowita Szczerka to opowieść o polskich „plecakowcach” wyjeżdżających na Wschód w poszukiwaniu „hardkoru” i przygody. Głównym celem ich wędrówek jest Ukraina, którą przemierzają pociągami, rozklekotanymi autobusami i marszrutkami, magazynując historie, które sprzedają następnie – po odpowiednim „podrasowaniu” – żądnym podobnych treści rodakom.

Przyjdzie Mordor i nas zje jest narracją o odrzuceniu i fascynacji, o potrzebie ekstensyfikacji w osobie Innego tego, czego próbujemy nie zauważać u nas samych. Przedstawia jednocześnie Ukrainę jako przestrzeń wypartego w – świadomie prozachodniej – mentalności Polaków.

Przy tym wszystkim jednak, utwór da się rozpatrywać także jako apologia polskiej ruchliwości i ciekawości świata, którą we współczesnej Europie Środkowo-Wschodniej uznać można za coś wyjątkowego.

Szczegóły