Michał Konarski - zdjęcie

Michał Konarski

8.3 / 10

111 oddanych głosów

Data urodzenia:
15-01-1972 (46 lat)

Aktor i reżyser teatralny. Współpracował z warszawskimi teatrami: Rozmaitości, Rampa na Targówku, Projekt Teatr Warszawa, Teatr na Woli im. Tadeusza Łomnickiego. Z Teatrem Syrena związany do 2007 roku.

1996 - ukończył studia - PWST w Krakowie.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Pajęcza Sieć

Komedia

Niewiele jest miejsc w Warszawie, gdzie można zobaczyć klasyczny angielski kryminał. Agatha Christie jest zaś gwarantem najwyższej próby tego gatunku. Choć najbardziej znani bohaterowie jej twórczości to detektyw Herkules Poirot i panna Marple, na deskach naszego teatru narodziła się nowa legenda dedukcji.

Dziwaczny i trochę gapowaty detektyw Lord w wykonaniu Piotra Polka to prawdziwy aktorski majstersztyk.
Scenografia zaprojektowana przez laureata Oskara - Allana Starskiego, przenosi widza do wspaniałej angielskiej posiadłości, gdzie rozegra się intryga misternie spleciona z tajemnic, zbiegów okoliczności i niewyjaśnionych zdarzeń. Jak to u Agathy Christie, każda postać skrywa jakiś sekret - zarówno piękna i uwodzicielska Klarysa (Magdalena Wójcik/Marta Nieradkiewicz) jak i otaczający ją wianuszek adoratorów. Wielbiciele starych, dobrych kryminałów dostaną tego wieczoru wszystko co lubią - mroczną zagadkę, trupa w salonie i angielskie poczucie humoru.

Szczegóły spektaklu

Królowa Śniegu

Dla dzieci

W rolach Gerdy i Kaja: Maja Konkel, Jagoda Skrętowska, Amelia Węgorzewska, Iwo Kozłowski, Iwo Wiciński, Karol Witomski

Jedna z najbardziej znanych bajek Andersena zilustrowana muzyką Piotra Hertla i piosenkami Agnieszki Osieckiej. Wywołująca dreszcz grozy podróż w głąb mroźnej krainy zła; historia Kaja i Gerdy, którzy za sprawą okrutnej królowej zostają rozdzieleni. W serce Kaja trafia odłamek zwierciadła, co sprawia, że chłopiec zaczyna być obojętny wobec innych ludzi. Zafascynowany Królową Śniegu daje się uprowadzić do jej pałacu. Zrozpaczona Gerda wyrusza na poszukiwania przyjaciela.

Spektakl, wykorzystując nowoczesną technikę, przenosi małego widza w baśniowy świat pełen tajemnic i magii. Działając na wyobraźnię dziecka, przekonująco opowiada o sile przyjaźni i zwycięstwie Dobra nad Złem.

W 2001 r. przedstawienie otrzymało Atest przyznawany przez Kapitułę ASSITEJ na Międzynarodowym Festiwalu Teatrów dla Dzieci i Młodzieży „Korczak”. W lutym 2013 roku mieliśmy przyjemność zagrać 400 spetakl.

Na "Królową Śniegu" zapraszamy dzieci od lat 5.

Szczegóły spektaklu

Alicja w Krainie Czarów

Dla dzieci

W inscenizacji Magdy Miklasz Alicja jest współczesną nam dziewczynką, która śni sen swojej ulubionej bohaterki z powieści Lewisa Carolla. Wędruje ona po onirycznej, abstrakcyjnej rzeczywistości, skonstruowanej niczym budowla z klocków. Na każdym etapie swojej podróży spotyka osobliwe postaci, przypominające Alicji osoby z jej otoczenia. Fascynują ją, drażnią, śmieszą, ale też inspirują. Każda z nich ukazana jest w zupełnie różnym estetycznie świecie i przedstawiona za pomocą odmiennych gatunków teatralnych (co stanowi element edukacyjny dla młodych widzów).

Podróż Alicji jest podświadomym poszukiwaniem siebie, próbą rozpoznania własnych pragnień i konfrontacją z otaczającym światem na płaszczyźnie snu.

„Alicja w Krainie Czarów” w Teatrze Syrena to spektakl złożony ze zjawiskowych obrazów, wykorzystujący różnorodne gatunki teatralne i muzyczne (muzykę do przedstawienia skomponowała Gaba Kulka, bazujący na surrealistycznym poczuciu humoru, inspirowany filmami Tima Burtona i jedną z najsłynniejszych książek obrazkowych XX wieku – „Tam, gdzie żyją dzikie stwory” Maurice’a Sendaka.

Szczegóły spektaklu

Czarownice z Eastwick

Musical

Opowieść o tryumfującej kobiecości… i diable, który nie ma zamiaru powiedzieć „dobranoc”. Musicalowy przebój West Endu, komedia muzyczna oparta na kultowym filmie z Jackiem Nicholsonem oraz powieści Johna Updike’a. Wielkie widowisko z muzyką na żywo i choreografią mistrza polskiego musicalu Jarosława Stańka. W rolach głównych m.in. Olga Szomańska, Barbara Melzer, Beata Olga Kowalska i Tomasz Steciuk!

Lata 60. ubiegłego wieku. W prowincjonalnym amerykańskim miasteczku Eastwick rządzi niepodzielnie kostyczna i zaborcza Felicia. W tej atmosferze duszą się trzy kobiety: rzeźbiarka Alexandra, wiolonczelistka Jane oraz niespełniona poetka Sukie. Doświadczone przez życie, opuszczone przez mężów, nieszczęśliwe, marzą, by pojawił się ktoś, kto rozsadzi duszne miasteczko od środka i przywróci im wiarę w ich stłumioną kobiecość. Nie spodziewają się, że drzemią w nich magiczne moce, które potrafią zamienić marzenia w rzeczywistość.

Kiedy w Eastwick pojawia się demoniczny Darryl van Horne i uwodzi każdą z nich, Alexandra, Jane i Sukie zamieniają się w boginie seksu. Boginie, a może właśnie – czarownice.

Okazuje się jednak, że sprowadzenie na Ziemię diabelskich mocy ma swoją cenę… Czarownice… są spektaklem o kobietach, o drzemiących w nich magicznych mocach, o sile, jaką daje im wiara we własne możliwości i własne piękno; jednym z najbardziej „kobiecych” musicali w całej historii gatunku. Jednocześnie to przezabawna komedia muzyczna, napisana przez mistrzów angielskiego humoru. Pod względem teatralnym Czarownice… to z kolei wielkie widowisko muzyczne, z dynamiczną choreografią, przebojową muzyką i zaskakującymi efektami z pogranicza iluzji.

Diaboliczny Darryl Van Horne, w filmie kreowany przez wspomnianego Jacka Nicholsona, jest jedną z najoryginalniejszych i najzabawniejszych w całej musicalowej literaturze. W spektaklu Teatru Syrena Darrylem będą Tomasz Steciuk, jeden z najpopularniejszych polskich aktorów musicalowych, znany z głównych ról w największych musicalach granych w warszawskiej Romie (m.in. Miss Saigon, Grease, Upiór w operze, Les Misérables), oraz Przemysław Glapiński, jedna z aktorskich twarzy Teatru Syrena, gdzie zagrał w blisko trzydziestu popularnych przedstawieniach.

Ale prawdziwym popisem aktorskich możliwości są w Czarownicach… role kobiece. W filmie kreowały je Cher, Susan Sarandon i Michelle Pfeiffer. W Syrenie w Alexandrę wcieli się Olga Szomańska, znana szerokiej publiczności z serialu M jak miłość i show telewizyjnego „Twoja twarz brzmi znajomo”, a fanom musicalu dzięki roli Deloris van Cartier w Zakonnicy w przebraniu w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, oraz Ewa Lorska, aktorka związana z teatrami Rampa i Kamienica. Jane zagrają Barbara Melzer, jedna z najlepszych polskich aktorek musicalowych, widzom warszawskiej Romy znana m.in. z ról w Mamma mia! i Upiorze w operze, a bywalcom Syreny z brawurowej kreacji w Karierze Nikodema Dyzmy, oraz Anita Steciuk, która ostatnio zachwyciła widzów rolą Luisy Contini w poznańskiej premierze musicalu Nine. W Sukie wcielą się Paulina Grochowska, którą widzowie Rampy oklaskiwali ostatnio w brawurowej roli Candeli w Kobietach na skraju załamania nerwowego, i Magdalena Placek-Boryń, świeża absolwentka elitarnej Royal

Academy of Music w Londynie, mająca już zresztą w dorobku główne role w znakomitych musicalach, m.in. Sally Bowles w Cabarecie Johna Kandera i Freda Ebba. W obsadzie spektaklu Teatru Syrena pojawią się też Beata Olga Kowalska, gwiazda Mamma mii! w Romie oraz programu „Twoja twarz brzmi znajomo”, oraz Jolanta Litwin- Sarzyńska, znana z musicalowych ról na deskach warszawskiej Syreny oraz również Romy. Czarownice z Eastwick to przebój musicalu „ze stajni” Camerona Mackintosha, największego producenta musicalowego na świecie, odpowiedzialnego za sukces m.in. Kotów, Upiora w operze, Les Misérables i Miss Saigon. Premiera musicalu odbyła się w 2000 roku w Londynie. Był również wystawiany w USA, Rosji, Brazylii i w Czechach. W Teatrze Syrena odbędzie się jego polska prapremiera.

Czarownice z Eastwick będą największą produkcją w historii Teatru Syrena. Do spektaklu zostanie zaangażowany ponad 30-osobowy zespół. Widowisko o niespotykanym dotąd rozmachu zrealizuje doborowe grono artystów, autorów sukcesów musicali wystawianych na największych polskich scenach muzycznych, m.in. w Teatrze Roma w Warszawie i Teatrze Muzycznym w Gdyni.

Spektakl wyreżyseruje Jacek Mikołajczyk, od 2017 roku dyrektor Teatru Syrena, reżyser takich musicalowych przebojów jak Zakonnica w przebraniu i Nine (Teatr Muzyczny w Poznaniu) oraz Rodzina Addamsów (Gliwicki Teatr Muzyczny – przedstawienie nagrodzone Teatralną Nagrodą Muzyczną jako najlepszy polski spektakl muzyczny w 2015 roku). Czarownice… będą pierwszą premierą za jego dyrekcji. Za choreografię będzie odpowiadał Jarosław Staniek, jeden z najlepszych polskich choreografów teatralnych i filmowych, współrealizator m.in. spektakli Wojciecha Kościelniaka (Halo, Szpicbródka, Kariera Nikodema Dyzmy, Zły), Moniki Strzępki (Triumf woli) oraz m.in. filmów Córki dancingu i Kochaj i tańcz. Kierownictwo muzyczne obejmie Tomasz Filipczak, aranżer, pianista i dyrygent związany z warszawskimi teatrami muzycznymi (Roma, Rampa, Buffo), kierownik muzyczny telewizyjnego show „Jaka to melodia”. Scenografię przygotuje Grzegorz
Policiński (m.in. Les Misérables w warszawskiej Romie i Teatrze Muzycznym w Łodzi, Rodzina Addamsów w Gliwickim Teatrze Muzycznym, Zakonnica w przebraniu w Teatrze Muzycznym w Poznaniu), a kostiumy Ilona Binarsch (Rodzina Addamsów, Zakonnica w przebraniu; My Fair Lady w Operze Śląskiej, Producenci w Teatrze Rozrywki w Chorzowie). Kierownictwo wokalne spektaklu objęła Anna Domżalska (Nine, Zakonnica w przebraniu, Upiór w operze, Les Misérables).

W spektaklu wystąpią aktorzy Teatru Syrena oraz artyści wyłonieni w castingu, do którego zgłosiło się ponad 500 artystów! Towarzyszyć im będzie na żywo orkiestra pod dyrekcją Tomasza Filipczaka.

Realizatorzy zapowiadają wykorzystanie efektów specjalnych, efektów iluzjonistycznych oraz widowisko, jakiego scena przy Litewskiej jeszcze nie widziała!

Czarownice z Eastwick inaugurują nowy rozdział w historii warszawskiej Syreny, która pod dyrekcją Mikołajczyka zmienia się w kolejny stołeczny teatr musicalowy, grający największe światowe przeboje Broadwayu i West Endu.

Szczegóły spektaklu

Kot w butach

Dla dzieci

Najmłodszy z trzech braci młynarza otrzymuje w spadku po ojcu jedynie... kota. Chłopiec i sympatyczny zwierzak szybko się zaprzyjaźniają, a próbą ich braterstwa jest wspólna podróż pełna przygód, porywającej muzyki i tańca. W drodze spotykają wiele barwnych postaci, które uczą młodego młynarczyka pracowitości i wiary we własne siły. Gdy okazuje się, że największym marzeniem chłopca jest poznanie prawdziwej królewny, Kot postanawia nieco pomóc losowi. Czy każde marzenie da się spełnić? Niełatwy to plan, ale nie ma rzeczy niemożliwych dla Kota w Butach!

Na przedstawienie zapraszamy dzieci od lat 5.

Szczegóły spektaklu

Hallo Szpicbródka

Komedia

Dwudziestolecie międzywojenne. Warszawa. Teatrzyk rewiowy „Czerwony Młyn” przeżywa finansowy i artystyczny kryzys. Na widowni pustki, a właściciel nie ma już pieniędzy na pensje dla pracowników.

Kiedy komornik wręcza dyrektorowi nakaz zajęcia majątku teatralnego, niespodziewanie pojawia się elegancki dżentelmen, inżynier Fred Kampinos i proponuje swoją pomoc. Bardziej od tego, co dzieje się na scenie, interesuje go jednak tancereczka Anita i sąsiadujący z teatrem bank...
"Hallo Szpicbródka", film Janusza Rzeszewskiego i Mieczysława Jahody, to jeden z największych przebojów w historii polskiego kina.

Szczegóły spektaklu

Mistrz i Małgorzata

Komedia

Młody duchem i ciałem Michał Konarski – autor adaptacji i reżyserii proponuje dość osobistą interpretację arcydzieła Bułhakowa. Niczego jednak nam nie narzuca, a raczej dzieli się tym, co go w powieści, którą analizował przez wiele lat, urzekło i zahipnotyzowało.

Efekt to ciekawie skondensowana fabuła i bogactwo symbolicznych scen, pozostających do interpretacji Widza. Nowatorska inscenizacja "Mistrza i Małgorzaty" początkowo nie przypadła do gustu bardziej rygorystycznym krytykom a bardzo pozytywnie została odebrana przez młodych widzów, którzy dali temu wyraz w mediach społecznościowych.
Często pisali, że po obejrzeniu naszej interpretacji postanowili sięgnąć po dzieło osobiście, a ci którzy już znali „Mistrza i Małgorzatę”, przyznali, jak wiele groteskowych scen i symbolicznych znaczeń uszło ich uwadze i po spektaklu wracają do lektury. Wielu starszych widzów przyznało, iż zręcznie wplecione w spektakl piosenki Izaaka Dunajewskiego z radzieckich filmów propagandowych "Wołga, Wołga" i "Świat się śmieje" znakomicie uwydatniły liczne absurdy Rosji lat 30-tych.

Szczegóły spektaklu