Mateusz Sierant

6,7 / 10

6 oddanych głosów

Solista baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Poznaniu. Jako uczeń szkoły baletowej z powodzeniem brał udział w licznych koncertach i konkursach baletowych. Jest laureatem III miejsca na Międzynarodowym Konkursie Baletowym w Paryżu. Uczestniczył także w licznych praktykach scenicznych na deskach Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu. W czerwcu 2007 roku po ukończeniu szkoły został zaangażowany na stanowisko koryfeja. Po roku pracy awansował na stanowisko solisty. W ym czasie wykreował wiele ważnych pierwszoplanowych ról w baletach klasycznych i choreografiach współczesnych. Był m.in. Księciem w Dziadku do orzechów w choeografii Sławomira Woźniaka, Młodym w Harnasiach Emila Wesołowskiego, Narcyzem w Mitach do muzyki Karola Szymanowskiego, Romeem i Benvoliem w Romeo i Julii Wesołowskiego, Franzem w Coppelii w choreografii Woźniaka, Jamesem w Sylfidzie Bournonville’a i Dansenym w Niebezpiecznych związkach Krzysztofa Pastora.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Anna Karenina

Pani i ja to dla mnie jedno. I na przyszłość nie widzę spokoju ani dla siebie, ani dla Pani... Widzę rozpacz, nieszczęście... albo też - szczęście, i to jakie szczęście! Przelotne spotkanie z młodym hrabią Wrońskim wyrzuca życie Anny z utartych torów. Rozniecony płomień wzajemnego uczucia stawia ją przed wyborem pomiędzy zaspokojeniem własnych pragnień a wypełnieniem społecznych oczekiwań. Żona dużo starszego dostojnika państwowego, przykładna matka i dama szanowana w wysokich sferach zaryzykuje wszystko w grze o miłość i szczęście. Dokąd zabierze ją rozpędzony pociąg pożądania?

Szczegóły

Serenada / Infolinia

Podczas jednego wieczoru baletowego w Teatrze Wielkim w Poznaniu skonfrontujemy choreografie dwóch znakomitych twórców.
George'a Balanchine, klasyk współczesnego baletu, swą Serenadę do muzyki Piotra Czajkowskiego, zaprezentował publiczności po raz pierwszy w 1935 roku i odtąd nie przestaje ona zachwycać widzów na całym świecie.
Najnowsza choreografia Jacka Przybyłowicza Infolia do kompozycji Wojciecha Kilara, Henryka Mikołaja Góreckiego i Prasquala jest jeszcze gorąca, powstała na zamówienie Teatru.
Czego należy się spodziewać? Udanego wieczoru pełnego wrażeń i tańca najwyższej próby!

Spektakl „Infolia” jest realizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu ZAMÓWIENIA CHOREOGRAFICZNE 2015

Szczegóły

Kopciuszek (Cinderella)

Taneczny

To czarodziejska baletowa wizja bajki Charlesa Perraulta. Fabuła spektaklu nawiązuje do tradycyjnego, powszechnie znanego schematu, z tytułowym Kopciuszkiem złą Macochą i jej złośliwymi córkami, dobrą Wróżką, Księciem i Królem. W poznańskim Teatrze Wielkim po raz ostatni wystawiany był w 1984 roku.

Balet ten poruszający takie wartości jak skromność i pycha, szlachetność i prostactwo, nagroda i kara opowiedziane w języku gestu i muzyki, od ponad sześćdziesięciu lat należy do stałego repertuaru baletowego największych scen świata. Urzeka w nim nie tylko bajkowa atmosfera, czytelne przesłanie moralne, ale przede wszystkim wspaniała muzyka, współtworząca urokliwy, baśniowy klimat. Zawarta w Kopciuszku melodyjność, bogactwo stylistycznych nawiązań do tańców i rosyjskiej muzyki ludowej zawsze pozostawia na widzach niezatarte wspomnienie.

Szczegóły

Dziadek do Orzechów

Pracując nad muzyką do Dziadka do orzechów – i jednocześnie nad operą Jolanta, zaplanowano bowiem jednoczesną premierę opery i baletu tego samego autora – Piotr Czajkowski musiał przerwać na jakiś czas pracę, aby udać się do USA i dyrygować na otwarciu Carnegie Hall. Ci, którzy wierzą w przeznaczenie i omeny, powinni obowiązkowo widzieć w tym wyjeździe przeznaczenie i omen. Balet, przygotowany w ścisłej współpracy z Mariusem Petipą, nie zachwycił rosyjskiej publiczności. Doceniono pracę kompozytora, ale zgodnie ganiono libretto, choreografię – Petipa zachorował i zastąpił go asystent, Lew Iwanow, na którego spadła prawie cała krytyka – i tancerzy, a zwłaszcza wprowadzenie na scenę dzieci. Co jakiś czas próbowano odnowić balet, między innymi zrezygnowano z tańczących dzieci, ale wciąż nie wychodziło. Aż odezwało się amerykańskie „przeznaczenie” Czajkowskiego. W 1944 San Francisco Ballet wystawił Dziadka do orzechów i oczarował Amerykanów. Potem dołączył się The New York City Ballet z choreografią George’a Balanchine’a. Dziadek do orzechów i muzyka Czajkowskiego znalazła swą po dziś dzień najwierniejszą publiczność w Stanach Zjednoczonych. Warto było przerwać pracę i udać się w uciążliwą dyrygencką podróż przez Atlantyk.

-------------------------------------------------------------------------------------------

W tym szczególnym czasie chcemy, by nasze spotkanie z Wami odbywało się w atmosferze jak najbardziej zbliżonej do normalności. Prosimy Was o wyrozumiałość i dostosowanie się do ograniczeń, jakie na nas nałożono. Zapraszamy do zapoznania się z zasadami uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez Teatr Wielki w Poznaniu:

1. Jeśli nie czujesz się dobrze, jesteś chory, miałeś styczność z osobą zainfekowaną – zostań w domu.
2. Zabierz ze sobą maseczkę lub przyłbicę. Po wejściu do budynku obowiązuje Cię noszenie maseczki zakrywającej usta i nos.
3. Po wejściu do budynku zdezynfekuj dłonie.
4. Obsługa widowni dokona pomiarów temperatury.
5. Zapoznaj się z regulaminem uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych, klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych oraz jeśli masz taką możliwość, przynieś wydrukowane i podpisane
(w dniu odbywania się wydarzenia) oświadczenie uczestnika wydarzenia, jeśli nie – wypełnij je w budynku, w miejscu wskazanym przez obsługę.
6. Prosimy o wcześniejsze przybycie na wydarzenie – osoby spóźnione nie zostaną wpuszczone na widownię.

Dbamy o bezpieczeństwo naszych Widzów!

Szczegóły