Marzena Bergmann - zdjęcie

Marzena Bergmann

8,0 / 10

5 oddanych głosów

Data urodzenia:
07-02-1975 (45 lat)

Absolwentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Współpracowała z teatrami w Warszawie. Od 2003 roku w zespole Teatru im. Stefana Jaracza w Olsztynie. W 2011 roku występowała gościnnie w Teatrze Współczesnym im. Edmunda Wiercińskiego we Wrocławiu.
Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

W stanie zagrożenia

Tragedia

Na strzeżonym i monitorowanym osiedlu, w luksusowym apartamencie zabezpieczonym na tysiące sposobów, mieszka małżeństwo, które za wszelką cenę chce zapewnić sobie poczucie bezpieczeństwa.

Lęk przed tym, co czyha za ogrodzeniem narasta z każdym kolejnym dniem, strach przeradza się w panikę, potrzeba kontrolowania otoczenia staje się coraz większa. Paranoja i natręctwa kobiety wpływają na jej relacje z mężem, wobec którego stawia coraz większe wymagania. Oboje dążą do perfekcji, wspinają się po kolejnych szczeblach społecznej hierarchii, uciekają przed ubóstwem, przemocą, izolują się od wszystkiego, co nie pasuje do ich świata. Tymczasem zagrożenie jest bliżej niż można się spodziewać i wcale nie musi przyjść z zewnątrz. W tym świecie człowiek musi być godzien swoich lęków.

Szczegóły

Kartoteka

Tragikomedia

Główna postać - Bohater - przerzuca kartotekę własnego życia, zagląda raz w dalszą, raz w bliższą przeszłość.

Głównym motywem „Jaraczowej” inscenizacji będzie mierzenie się bohatera z oczekiwaniami. Była kobieta, obecna kobieta, dziecko, rodzice, a nawet naród — wszyscy się czegoś po nim spodziewają, a on nie czuje się sprawcą wszystkich przypisywanych mu win i broni swojej autonomii.

Szczegóły

On wrócił

Komedia

Berlin, rok 2016. Na ławeczce w parku budzi się… Adolf Hitler. Świat tonie w nihilizmie neoliberalnego rozpasania, innymi słowy: schodzi na psy. Führer jest zniesmaczony zanikiem dziejowej dyscypliny, która kształtuje prawdziwie silne narody.

Brany omyłkowo przez niefrasobliwych berlińczyków za zwykłego komika, postanawia przywrócić porządek, musi tchnąć nowe życie w nadpsutą tkankę współczesnej kultury. Powtórny tryumf jego idei wiedzie przez świat mediów. Hitler onieśmiela i jednocześnie ośmiela. Staje się „kanclerzem” you tube’a – jego popularność rośnie, bo wielu w głębi duszy czuje, że świat trzeba wziąć za pysk, jeszcze raz określić, kto obcy, kto swój i odrzucić polityczną poprawność słabych ludzi. Niby niemiecka to sztuka, a jakże uniwersalna i na czasie.

Szczegóły

Upadłe anioły

Tragedia

„Upadłe anioły” to klasyczna, znakomicie skrojona komedia angielska, przedstawiająca losy dwóch przyjaciółek, statecznych żon z wyższych sfer. Życie Julii i Jane na pierwszy rzut oka wydaje się idyllą, przypomina wręcz bajkowy ideał. Leniwie płynącą, szczęśliwą codzienność odmienia informacja o przybyciu do miasta Maurice’a - dawnego kochanka obu pań z lat przedmałżeńskich. Dla bohaterek komedii Cowarda, Maurice to symbol ekscytującego życia, namiętności, romantycznych uniesień.

Scenariusz sztuki w zabawny sposób ukazuje, jak działa ludzka natura w obliczu pokusy i tęsknoty za „na chwileczką zapomnienia”, jak jesteśmy nieprzewidywalni, nawet jeśli wydaje się, że żyjemy w niebie. Pomimo dławiącego lęku przed popełnieniem nieodwracalnego błędu bohaterki postanawiają spotkać się z dawną młodzieńczą miłością. Co wyniknie z tego spotkania będziemy mogli zobaczyć na deskach Teatru Jaracza.

Szczegóły

Wyzwolenie

Dramat

„Wyzwolenie” Stanisława Wyspiańskiego to niewątpliwie arcydzieło polskiego dramatu i jedna z największych zagadek literatury. Jeden z powodów, dla których Krzysztof Jasiński sięgnął po tekst dramatu Wyspiańskiego związany jest z kontekstem historycznym, politycznym i społecznym, ale przede wszystkim z tytułowym wyzwoleniem. Oto Konrad zostaje namaszczony przez Muzę na wyzwoliciela. Przybywa z odległego miejsca do teatru i namawia aktorów do zagrania sztuki narodowej. On sam musi być jednak wolny, żeby móc służyć sprawie sztuki – ojczyzny – narodu, zmienić Polskę i świat. A żeby się uwolnić od ograniczeń duchowych i narodowych musi przejść drogę wtajemniczenia z kolejnymi Maskami. Jeśli Konrad sam tego nie dokona, to nikt mu w tym nie pomoże.

Szczegóły