Martyna Zaremba - zdjęcie

Martyna Zaremba

8,2 / 10

149 oddanych głosów

Aktorka Teatru Nowego w Poznaniu od 2012 roku. Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2011).

Aktualne role:

Sophie

SOPHIE Michała Pabiana

reż. Kamila Michalak

Ona Czechowowska

KOCHANIE, ZABIŁAM NASZE KOTY Doroty Masłowskiej

reż. Cezi Studniak

Zosia

DZIADY Adama Mickiewicza

reż. Radosław Rychcik

Zofia z uniwersytetu

GORĄCZKA CZERWCOWEJ NOCY Tomasza Śpiewaka

reż. Remigiusz Brzyk

Fanka

DOM LALKI Adamczaka/Siegoczyńskiego/Mokrosińskiego

reż. Michał Siegoczyński

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Dziady

Tragedia

To nie jest nudna szkolna lektura. DZIADY to pełna rozmachu i kolorów opowieść o miłości silniejszej niż śmierć, wciągające widowisko o podziale świata na wyzyskujących oraz wyzyskiwanych i o potędze poezji, która ma moc przełamywania wszelkich barier. Także tych nagromadzonych wokół genialnego dzieła Mickiewicza, które – przepuszczone przez uniwersalny filtr popkultury – objawi publiczności swoje nowe, dowcipne i pełne zaskakujących skojarzeń oblicze.

Szczegóły

Iwona, księżniczka Burgunda

Mamy wszystko pod kontrolą. Wiemy, co jest dla nas najlepsze. Wybraliśmy najzdrowszą dietę, ładnie położone mieszkanie, wygodne i modne ciuchy. Znaleźliśmy sobie najlepszego dostępnego partnera i mamy krąg sprawdzonych przyjaciół, na których zawsze możemy liczyć. Żyjemy sobie jak księżniczki i jesteśmy bardzo szczęśliwi. Najszczęśliwsi. Niech no tylko ktoś spróbuje powiedzieć, że nie jesteśmy. Że źle wybraliśmy. Poderżniemy mu gardło z lekkim sercem.

Szczegóły

Na obraz i podobieństwo swoje

Moje ciało to maszyna. Ja to maszyna.
Ciągle ulepszana wersja samego siebie.

W ulepszonej wersji na scenę powróci też jedna z historii prezentowanych w CZYTNIKU. Opowieść o ludziach zbyt wrażliwych, by spełniać marzenia. O ludziach, którym łatwiej niż sukces przychodzi wstyd. I którzy, coraz wyraźniej dostrzegając ułomność i brzydotę własnego ciała, podejmują walkę. Inspirację dla spektaklu stanowi MARS ONE, projekt Basa Lansdorpa, holenderskiego przedsiębiorcy. Jego celem jest budowa stałej kolonii ludzkiej na Marsie. Koszt umieszczenia tam czterech astronautów to około 6 miliardów USD. Trwają castingi mające wyłonić najlepszych kandydatów. Czy bohaterowie, których natura już dawno skazała na porażkę, mają szansę na sukces? I jak daleko są w stanie uciec przed własnymi kompleksami?

Szczegóły

O szczytach rozpaczy i uśmiechu stewardessy

„Autoironii nie osiąga się przez uśmiechy, lecz tylko przez westchnienia, nawet jeśli zupełnie zduszone. Albowiem autoironia to wyraz rozpaczy. Skoroś utracił świat, zatracasz również siebie samego. Wówczas czarny, zatruty i ponury śmiech towarzyszy wszystkim twoim gestom […], a ponad ruiną naiwnych, słodkich i pieszczotliwych uśmiechów pojawia się uśmiech pełen męki, bardziej wykrzywiony niż na maskach ludów pierwotnych i bardziej definitywny niż na maskach egipskich”

Szczegóły

Kochanie, zabiłam nasze koty

Tragikomedia

I tak będziesz miał tak samo, sympatetyczny więźniu własnej przewidywalności. W kolii zawiesistej ciszy pragniesz spalić tę samotność, ten cały tłuszcz życia. I choć kościoły są takie romantyczne, choć wszystko kręci Cię i Nas na maksa, to i tak NIC z tego.

Turborynienka i błonnik granulowany to właśnie te porównania, których używasz, by absolutnie NIC nie rozumieć.
Mac'n'cheesy i skrzydełka z BBQeen Grill, zjadane przeważnie po 18.00, najczęściej w towarzystwie sojowej latte, są główną przyczyną otyłości i uszkadzają chyba mózg. Normalnie zastrzeleni ludzie nie są tak Lynchowscy jak te nieustępliwe rajstopy ze szwem. Aura erotycznego łakomstwa i dozgonność empatio-symetrii są totalnie rakotwórcze. I to totalne, wszechogarniające człowieka uczucie niemożliwości niczego, NICZEGO!

Szczegóły

Iwona, księżniczka Burgunda

Dramat

Mamy wszystko pod kontrolą. Wiemy, co jest dla nas najlepsze. Wybraliśmy najzdrowszą dietę, ładnie położone mieszkanie, wygodne i modne ciuchy. Znaleźliśmy sobie najlepszego dostępnego partnera i mamy krąg sprawdzonych przyjaciół, na których zawsze możemy liczyć. Żyjemy sobie jak księżniczki i jesteśmy bardzo szczęśliwi. Najszczęśliwsi. Niech no tylko ktoś spróbuje powiedzieć, że nie jesteśmy. Że źle wybraliśmy. Poderżniemy mu gardło z lekkim sercem.

Szczegóły

Sophie

Tragedia

Skąd wiesz, że mocny makijaż dziewczyny, którą mijasz prawie codziennie na ulicy, to tylko oznaka złego gustu, a nie próba zamaskowania świeżych siniaków?

Czy znajomy z basenu, siłowni albo knajpy to porządny gość, czy domowy tyran? Za grubą warstwą pudru i pod przykładnym uśmiechem ukrywa się niekiedy przerażająca prawda o tym, jak łatwo przekroczyć granicę między dobrą a złą miłością, między czułym gestem a brutalnym ciosem. Przemocy nie wolno pomijać milczeniem. Opowie o tym SOPHIE.

Szczegóły

Chciałbym nie być

Dramat

Z medialnej historii studenta Rosiaka zostały w zbiorowej pamięci trzy obrazy.
Pierwszy: kiedy Michał kupował tancerce drinka za 79 złotych.
Drugi: kiedy zwymiotował na przystanku.
I trzeci: kiedy jego ciało wyłowiono z Warty.

Zaginieni to pierwszorzędny towar dla mediów. Odsłaniają bowiem naszą żądzę sensacji i głęboko skrywane lęki. Tyle, że nic więcej z tego nie zostaje. Kolejny gorący temat, który prędko stygnie. A przecież każdy człowiek jest niepowtarzalną opowieścią.

Za medialną fasadą kryją się również realne historie rodzin osób zaginionych. To oni są bohaterami spektaklu. Kamieniarz, nauczycielka matematyki, czyjś brat, siostra, matka. Są też ich emocje. Najpierw wstrząs, szok, niedowierzanie. Trauma i poczucie winy. Z czasem przeraźliwa pustka lub długo wyczekiwana ulga.

I pytania.
Dlaczego? Co się stało? Czy wróci?
Tyle pozostaje po najbliższych.
Jest jeszcze pamięć – depozyt uczuć i doświadczeń, które stanowią źródło naszej osobistej narracji. Żywe świadectwo czyjegoś istnienia.

Co roku w Polsce policja odnotowuje około 20 000 zaginięć. To jakby z mapy zniknęło średniej wielkości miasto – Chełmno, Gostyń, Opoczno. Ludzie znikają bez względu na wiek, płeć czy sytuację osobistą. Przyczyny są różne – choroby, nieszczęśliwe wypadki, ucieczki przed problemami, sprawy kryminalne. Wielu z nich nigdy nie wraca. Nierzadko jest to świadoma decyzja; ktoś po prostu postanawia nie być.

Nasze niebycie zaczyna się przy rodzinnym stole, w tramwaju, w niechcianej rozmowie. Tuż obok. Codziennie.

Szczegóły

Gorączka czerwcowej nocy

Tragedia

Teatr Nowy rozprawia się z przekłamaniami i legendami, które narosły wokół wydarzeń Poznańskiego Czerwca 1956 i wokół głośnego przedstawienia Izabelli Cywińskiej poruszającego ten temat.

Bez sztampy i bez zbędnego patosu – za to lekko i z humorem – opowiadamy o tym, czego nie znajdą Państwo w żadnym podręczniku do historii XX wieku. Cała prawda o Czerwcu ’56 – tylko w Teatrze Nowym!

Szczegóły

Most nad doliną

W ramach obchodów Roku Solidarności Polsko-Węgierskiej Teatr Nowy w Poznaniu oraz Węgierski Instytut Kultury w Warszawie zapraszają na Tydzień Węgierski, który odbędzie się na scenach Teatru Nowego już pod koniec września. Spragnieni bliższych spotkań z kulturą węgierską widzowie będą mieli w czym wybierać.

28 września na Scenie Nowej o godz. 18.30 odbędzie się czytanie MOSTU NAD DOLINĄ Janósa Haya w reżyserii Jakuba Skrzywanka – przejmującej opowieści o nastolatku, który za wszelką cenę stara się uciec przed samotnością.

Szczegóły

Elvis

Tragikomedia

Cudowny chłopak z amerykańskiego Południa, z bezczelnym uśmiechem i gitarą, podbija świat. Ma wszystko: talent, wygląd i menadżera, który już wkrótce uczyni go Królem.

Pierwszą międzynarodową Gwiazdą Totalną, z wizerunkiem obmyślonym w najdrobniejszym szczególe. I chociaż nie wspomina o problemach lat 60. oraz 70. – równouprawnieniu, feminizmie, wojnie w Wietnamie, segregacji rasowej – jego piosenki stają się hitami. Elvis prywatny i Elvis sceniczny zlewają się w jedną bezideową masę, z której każdy może wyrzeźbić takiego Króla, o jakim marzy… Presley to już nie piosenkarz. To religia. Przyjmą ją Państwo?

Szczegóły

Mokradełko

Dramat psychologiczny

W oparciu o znakomity tekst reportażystki nominowanej do Literackiej Nagrody Nike Mikołaj Grabowski podejmuje odważną próbę zbudowania panopticum globalnego społeczeństwa zniewolonego socjotechniką i przygotowuje spektakl o niebywale trudnym i ważnym zjawisku społecznym.

Reżyser konstruuje oś dramaturgiczną na kanwie literackiej wiwisekcji skupionej wokół historii molestowanej seksualnie Halszki, wywołując tym samym takie tematy, jak odpowiedzialność za milczenie, społeczne wymierzanie kary, przejmowanie stereotypów czy zatajanie… Buduje świat, w którym przez „ogłupienie” i „lęk przed prawdą” bohaterowie dzieła Surmiak-Domańskiej stają się figurami ludzkiej paniki, tchórzliwości, nieumiejętności zrozumienia, braku wiedzy oraz osamotnienia.

Szczegóły

Dom lalki

Tragedia

Czy dorosłemu mężczyźnie wypada bawić się lalkami? Torwald Helmer, producent muzyczny, uważa, że to żaden wstyd. Zwłaszcza, jeśli lalką okazuje się utalentowana wokalnie piękność, jeszcze nieodkryta przez rekiny show businessu. Tak właśnie rodzi się Nora – nowa gwiazda krajowej sceny muzycznej, idealny produkt popkultury, od stóp do głów wykreowany przez rzutkiego męża-menedżera. Czy goszcząca w domu Nory kamera telewizyjna wyłapie jakieś rysy na tym doskonałym wizerunku? I co stanie się, gdy któryś ze sznurków przy tej pięknej marionetce zerwie się lub poplącze?

Szczegóły