Marta Konarska - zdjęcie

Marta Konarska

8,4 / 10

33 oddanych głosów

Wiek: 53 lat

Ukończyła PWST w Krakowie w 1991 i w tym samym roku została aktorką Teatru im. Juliusza Słowackiego.

Zagrała tutaj m.in. w: Weselu Figara Pierre’a A. Beaumarchaisa w reż. Anny Polony (1992), Stalowych magnoliach Roberta Harlinga w reż. Barbary Sass (1993), Obywatelu Pekosiu Tadeusza Słobodzianka w reż. Mikołaja Grabowskiego (1997), Słowach Bożych Ramóna Maríi del Valle-Inclána w reż. Bartosza Szydłowskiego (1998), Kto się boi Virginii Woolf? Edwarda Albee w reż. Mikołaja Grabowskiego (1999), Merylin Mongoł Nikołaja Kolady w reż. Rudolfa Zioły (2003), Tataraku w interpretacji Daniela Odiji i Agnieszki Olsten w reż A. Olsten (2004), Ożenku Mikołaja Gogola w reż. Macieja Sobocińskiego (2004), Galgenbergu Michela de Ghelderode’a w reż. Agaty Dudy-Gracz (2007), Himmelwegu. Drodze do nieba Juana Mayorga w reż. Katarzyny Kalwat (2011), Peer Gyntcie Henrika Ibsena w reż. Rafała Sabary (2012), Każdy musi kiedyś umrzeć Porcelanko, czyli rzecz o Wojnie Trojańskiej w reż. Agaty Dudy-Gracz (2013), Wyzwoleniu Stanisława Wyspiańskiego w reż. Radosława Rychcika (2017).

Za rolę w spektaklu Galgenberg wg M. de Ghelderode (reż. Agata Duda-Gracz) otrzymała wyróżnienie w III Ogólnopolskim Konkursie na inscenizację dawnych dzieł literatury europejskiej. Rola Annette Reille w spektaklu Bóg mordu Y. Rezy (reż. Marek Gierszał) przyniosła jej indywidualną nagrodę aktorską na XV Ogólnopolskim Festiwalu Komedii Talia 2011 w Tarnowie. W 2013 roku wraz z całym zespołem twórców spektaklu Za chwilę. Cztery sposoby na życie i jeden na śmierć w reżyserii Iwony Kempy uhonorowana została Nagrodą Teatralną im. Stanisława Wyspiańskiego, doceniającą „znakomite kreacje aktorskie i koncertową zespołową grę”.

Grała w Teatrze Telewizji.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Bóg mordu

Komedia

Polska prapremiera jednej z najważniejszych komedii XXI wieku, która święci triumfy na scenach całego świata! Jej popularność powiększył jeszcze, przygotowany w gwiazdorskiej obsadzie, film Romana Polańskiego pt. Rzeź.

Yasmina Reza – mistrzyni ostrych, a jednocześnie ogromnie dowcipnych komedii – tym razem koncentruje się na dwóch małżeństwach. Spotykają się oni w sprawie bójki ich synów. Niewinna z początku rozmowa stopniowo odsłania dramatyczne napięcia, przeradzając się w otwarty konflikt, prowadzący do nieoczekiwanego finału.

Grand Prix, nagroda aktorska dla Marty Konarskiej oraz II miejsce w głosowaniu publiczności na XV Ogólnopolskim Festiwalu Komedii Talia 2011 w Tarnowie.

Wyróżnienie specjalne za „godne uwagi partnerstwo w grze aktorskiej” na X Festiwalu Dramaturgii Współczesnej "Rzeczywistość przedstawiona" w Zabrzu, 2010.

Szczegóły

Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną

Dramat

Ta zionąca seksizmem i zwykłym chamstwem książka przez 17 lat od pierwszego wydania zdążyła się już zestarzeć i nieoczekiwanie stać aktualna na nowo. W dobie wychodzących spod ziemi demonów nacjonalizmu "Wojna polsko-ruska" Doroty Masłowskiej nabiera porażającego, jadowitego blasku.

W naszej adaptacji tę historię, historię pewnej bzdurnej – lub zupełnie niebzdurnej – wojny, wojny z ruskami, z wszelkim obcym, oraz historię głównego bohatera, Silnego, brawurowo opowiada sześć dziewczyn, które spotkał na swojej popapranej drodze pierwszy dresiarzo-husarz Rzeczypospolitej.

Spektakl z napisami w języku angielskim.

Szczegóły

Bolesław Śmiały

Dramat

Spektakl z napisami w języku angielskim.

Opublikowany w 1903 roku dramat Stanisława Wyspiańskiego przedstawia polityczny, ale i mocno personalny konflikt między przedstawicielami różnej władzy.

Budujący państwową potęgę król Bolesław Śmiały (zwany także Szczodrym) idzie na zwarcie z mającym posłuch wśród ludu, kwestionującym poczynania monarchy biskupem Stanisławem. Biskup zaś oskarża króla o sodomię, nadmierne jego zdaniem ukaranie kobiet, które miały dopuścić się zdrady i zbytnie folgowanie swoim rycerzom.

Zarówno król Bolesław jak i biskup Stanisław posiadali duży wpływ na obraz naszego państwa - zarówno ten społeczny jak i polityczny. Ich konflikt oparty na wzajemnej niechęci doprowadził do ponad stuletniej utraty korony.

Spektakl "Bolesław Śmiały" to próba oglądu tego, co się dzieje z władzą, która czuje się zbyt pewnie mając przekonanie o własnej sile.

Szczegóły

Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną - Festiwal Polska w Imce

Dramat

Ta zionąca seksizmem i zwykłym chamstwem książka przez ponad 16 lat od pierwszego wydania zdążyła się już zestarzeć i nieoczekiwanie stać aktualna na nowo. W dobie wychodzących spod ziemi demonów nacjonalizmu Wojna polsko-ruska Doroty Masłowskiej nabiera porażającego, jadowitego blasku.

W adaptacji Mateusza Pakuły i Pawła Świątka tę historię, historię pewnej bzdurnej, lub zupełnie niebzdurnej, wojny, wojny z ruskami, z wszelkim obcym, oraz historię głównego bohatera, Silnego, opowiada pięć dziewczyn, które spotkał na swojej popapranej drodze pierwszy dresiarzo-husarz Rzeczypospolitej.

W powieści Masłowskiej narracja prowadzona jest przez Andrzeja Robakoskiego, pseudonim Silny. W spektaklu narratorkami są kobiety: Magda, Andżela, Natasza, Arleta, Ala i Matka (Robakoska Izabela), każda uwikłana w jakąś relację z Silnym. To ich oczami oglądamy świat, turbokonsumpcyjny i turbobiedny jednocześnie, ich uszami słuchamy tego koncertu, w którym pierwsze skrzypce gra ultranacjonalizm. To ich językami posługuje się ten plugawy język, który mówi przez nie. To język, jakim posługują się mężczyźni opisując relacje z kobietami, wyświechtane frazy, sztampa, język podboju i męskiej supremacji.

Przyszedł czas buntu, pytanie tylko czy dziewczyny będą umiały go wspólnie przeprowadzić?

Produkcja: Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie

Szczegóły

Stary Testament. Reanimacja

Dramat

Świetnie znana krakowskiej publiczności Agata Duda-Gracz zdecydowała się specjalnie dla naszego teatru napisać scenariusz inspirowany Starym Testamentem.
Wychodząc od ksiąg biblijnych (nie koniecznie tych najbardziej znanych, jak Księga Rodzaju czy Księgi Mojżeszowe), od tamtejszych bohaterów, próbuje przyjrzeć się naszym czasom. Zakłada, że dzieło stworzenia odbywa się dzisiaj. Wychodząc od pramaterii dla innych opowieści, od archetypicznych bohaterów obserwuje ich postępujące skarlenie, niszczenie.
Jednocześnie tego typu materia literacka prowokuje do stawiania najważniejszych pytań: o Boga, miłość, motyw przebaczenia, o ateizm, o wolność i o zniewolenie. Za warstwę muzyczną spektaklu odpowiedzialny będzie Łukasz Wójcik (który pracował już z reżyserką przy Kumernis, czyli o tym, jak świętej panience broda rosła, czy Ciekawej porze roku). Jego muzyka, a także śpiewane podczas przedstawienia pieśni będą jego niezwykle ważną składową; filarem narracyjnym opowieści.

Szczegóły