Mariusz Drężek - zdjęcie

Mariusz Drężek

8,3 / 10

501 oddanych głosów

Data urodzenia:
07-07-1972 (49 lat)

Aktor. Absolwent PWST we Wrocławiu. Debiutował rolą Jana w „Fantazym” J. Słowackiego w Teatrze Polskim we Wrocławiu, gdzie zagrał także w „Śnie nocy letniej” W. Shakespeare’a, „Historii PRL wg Mrożka” S. Mrożka i „Immanuelu Kancie” T. Bernharda. W Teatrze Dramatycznym w Warszawie zagrał: Na Scenie Przodownik - Prawie męża w „Absyncie” M. Fertacz, Św. Piotra, Pipo i Gracza II w „Malambo” T. Słobodzianka, Jasnego w „Przylgnięciu” P. Rowickiego, Gowena w „Merlinie”, na Scenie na Woli im. T. Łomnickiego zagrał Menachema w „Naszej klasie” T. Słobodzianka, a na Scenie im. G. Holoubka m.in. Spandriana w „Młodym Stalinie” T. Słobodzianka oraz Pana Braddocka w „Absolwencie” T. Johnsona. Współpracuje ze stołecznymi teatrami: Ateneum im. S. Jaracza (Puk w „Śnie nocy letniej” W. Shakespeare’a), Studio im. St. I. Witkiewicza (Fornalski w „Zaklętych rewirach” H. Worcella), Teatrem Polonia („Bagdad Café” P. Adlona), OCH-Teatrem (Pasiukowski w „W małym dworku” St. I. Witkiewicza), Konsekwentnym (m.in. „Gra” D. Parker), Muzycznym „Roma”. W Teatrze Wytwórnia był Stanisławem Retro w spektaklu „Paw królowej” D. Masłowskiej. Ponadto współpracował z Teatrem Muzycznym „Capitol” we Wrocławiu oraz Teatrem im. S. Jaracza w Olsztynie. Grał także w spektaklach Teatru Telewizji (m.in. w „Kuszeniu cichej Weroniki” R. Musila). Ma na swoim koncie role filmowe (m.in. w „Starej baśni” J. Hoffmana, „Tulipanach” J. Borcucha, „Rezerwacie” Ł. Palkowskiego oraz „Generale. Zamachu na Gibraltarze” A. Jadowskiej) i telewizyjne. W 1997 roku otrzymał I nagrodę na XV Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi za rolę Fircyka w dyplomowym przedstawieniu „Fircyk w zalotach” F. Zabłockiego w reżyserii K. Kulińskiego. Otrzymał także II nagrodę oraz statuetkę „Andrzeja” dla najdowcipniejszego uczestnika festiwalu na XVIII Przeglądzie Piosenki Aktorskiej.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Czarodziejska Góra

Dramat

„Czarodziejska Góra” to jedno z najważniejszych wydarzeń jubileuszu Teatru Syrena, który obchodzi w tym roku 70-lecie działalności.

„Czarodziejska góra” to najsłynniejsza powieść Tomasza Manna, arcydzieło o ogromnym wpływie na światową literaturę i kolejne pokolenia czytelników. Powieść o czasie, dojrzewaniu, chorobie, przemijaniu. Dzieło wieńczące belle époque, wieszczące kataklizmy, które spadły na Europę w XX w.

Wojciech Malajkat, reżyser przedstawienia: „Mówią, że Wielka Wojna stanowiła koniec czasu Czarodziejskiej góry i początek rzeczywistości, w której jednostka stawała się mało znaczącym trybem w ogromnej maszynie - postępu, rozwoju gospodarczego, konsumpcji. Ale także w maszynie wojennej.

Nie zgadzam się z tym, że czas Czarodziejskiej góry przeminął; że współczesność to nie miejsce na rozważania o przemijaniu, moralności i czasie (który kiedyś płynął, a teraz pędzi). Również z tego powodu chciałbym po wielu latach przemyśleń i przygotowań zrealizować na deskach teatru mój wymarzony projekt—inscenizację powieści Tomasza Manna. Dlaczego to robię? Odpowiadając słowami Manna: Najistotniejszym i naturalnym powołaniem człowieka jest jego doskonalenie się.”

Szczegóły

Bent

Dramat

Berlin lat trzydziestych. Dancingi, kabarety i kluby dla gejów mają się świetnie. Do władzy dochodzą faszyści, ale nikt jeszcze nie wie, co to oznacza. Nie interesuje to głównego bohatera sztuki Martina Shermana. Max żyje z dnia na dzień w wynajmowanych mieszkaniach, między pijaństwem, przygodnym sexem a kombinowaniem pieniędzy. Wydarzenia pewnej nocy wywrócą jego świat do góry nogami.

..Sztuka mówi o prześladowaniu homoseksualistów w faszystowskich Niemczech. To nieznany wciąż temat, przysłonięty innymi historiami. Dyskryminacja różowych trójkątów była przez lata tematem tabu, a wielu gejów po wojnie trafiło do więzienia. „Bent” to opowieść o człowieku, który boi się kochać.'' Natalie Ringler

Szczegóły

Nasza Klasa

Dramat

Niezwykła historia uczniów z jednej klasy. Razem uczą się, bawią, chuliganią, wchodzą w dorosłość. Marzą, żeby zostać lotnikiem, lekarzem, gwiazdą filmową. Czytają "Trylogię" Sienkiewicza. Chodzą na filmy z Chaplinem. Słuchają jazzu. Dlaczego chłopak, który wyciął serce z papieru i napisał miłosny wiersz, kilka lat później związał koleżance ręce sznurkiem i zagroził, że zastrzeli, jeśli będzie próbowała uciekać? Co się wydarzyło, że narodowość, religia i ideologia okazały się ważniejsze niż przyjaźń? Kiedy w koledze ze szkolnej ławki zobaczono Obcego? Co się stało z tamtą klasą?

Opowieść o dwudziestowiecznej Polsce inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. „Nasza klasa" Tadeusza Słobodzianka to pierwszy polski dramat uhonorowany Literacką Nagrodą "Nike”.

"Nasza klasa” to historia o zwykłych. Opowiada o kolegach i koleżankach z jednej klasy i pokazuje, jak bardzo polityka i ideologia mogą zdeterminować ludzkie życie. To też dramat o zjawisku „zła", które przybiera wciąż nowe postaci, i którego eskalacji nikt nie potrafi powstrzymać. "Nasza klasa" pokazuje, jak łatwo jest z koleżeństwa i przyjaźni przejść do nienawiści - jeśli uwierzy się w ideologię, a zapomni o prostych relacjach międzyludzkich będących podstawą funkcjonowania społeczeństwa. /Ondrej Spišák/

Szczegóły

Sofia de Magico

Musical

W polskim teatrze jest tylko kilku specjalistów od spektakli muzycznych. Jerzy Satanowski, Wojciech Kościelniak, Łukasz Czuj to wedle aktualnych rankingów pierwsza reżyserska trójka. Łukasz Czuj jest z tej grupy najbardziej zadeklarowanym zwolennikiem scenicznego surrealizmu i absurdu.

Nie ma stałego kompozytora, eksploruje coraz to inne muzyczne światy – muzykę z berlińskich kabaretów, piosenki polskiego punka, enerdowski rock, przeboje grupy Leningrad. W „Sofii di Magico” sięga po dorobek kultowej i ekscentrycznej londyńskiej kapeli The Tiger Lillies. Utwory Martyna Jacquesa stają się pretekstem i przerywnikami do opowieści inspirowanej szalonym światem wyobraźni pisarki Aglayi Veteranyj, autorki „Dlaczego dziecko gotuje się w mamałydze’?

W cudacznym scenicznym cyrku prezentują się dziwolągi jak z dziewiętnastowiecznych panopticów, widzowie trafiają do cudzych koszmarów, stają się publicznością pikantnych i zakazanych freak show. Ale także poznają historię tytułowej bohaterki, dziewczynki ze świata zaginionych snów: gra ją Katarzyna Zielińska. W spektaklu Czuja rodzina cyrkowców próbuje oswoić wszelkie osobliwości surrealnej rzeczywistości, odpowiedzią na zło jest anarchizm, drwina, przesada. Cyniczne muzyczne makabreski z piosenek Tiger Lillies porywają bohaterów w podróż przez zdeformowany świat Aglayi Veteranyi. I jest tak jakby szaleństwo muzyki ścigało się z szaleństwem prozy. Nieoczywiste aranżacje kompozycji Martyna Jacquesa, brawurowe wykonania wokalne, absurdalny humor warszawskich aktorów to absolutne atuty spektakl.

Katarzyna Zielińska śpiewa prowokacyjną piosenkę o tym, jak przestała się myć z miłości do pewnej „Muchy”, która chętniej siada teraz na niezbyt świeżych częściach ciała bohaterki. Jola Fraszyńska twierdzi, że „Ja mogłabym być mordercą” i wymachuje nożem w stronę klatki z kurami, bo przecież trzeba ugotować obiad rodzinie, Tomasz Steciuk imituje manierę wokalną Czesława Niemena w „Owłosieńcu”, Mariusz Drężek opowiada o pokręconych przygodach „Janka Masturbatora” i „Strasznego gościa”. To trzeba zobaczyć! Nigdy jeszcze teatralna makabra nie była tak śmieszna. I tak dobrze zaśpiewana!

Szczegóły

Noc żywych Żydów

Dramat

Wyobraźcie sobie, że z piwnic waszego bloku wychodzą martwi Żydzi, żeby zemścić się na mieście, które o nich zapomniało.

Co byście powiedzieli, gdyby do waszych drzwi zapukali żydowscy zombies - kapitan polskiego wojska - ze swoją równie nieświeżą córką i zażądali włączenia współczesnej muzyki? Jak byście zareagowali, gdyby goście bez rąk i z przestrzelonymi twarzami ruszyli na shopping do Arkadii? A gdyby okazało się, ze trzeba ich bronić przed rodzimymi narodowcami? W takiej sytuacji postawiony zostaje bohater „Nocy żywych Żydów”.

Spektakl na podstawie powieści Igora Ostachowicza „Noc żywych Żydów”, nominowanej do Literackiej Nagrody Nike 2013.

W spektaklach 4 i 5 marca wystąpią: Dominik Rybiałek i Karolina Wasilewska.

Szczegóły

Miłość po dwóch stronach Atlantyku

Dramat

Bożenna ‘Bo’ Intrator

MIŁOŚC PO DWÓCH STRONACH ATLANTYKU



Dwie siostry żyją daleko od siebie - MICHALINA, malarka w Wiedniu i DOROTKA, menadżerka dużej firmy w Stanach Zjednoczonych. Ich dopiero co emerytowana MAMA większość roku spędza na Florydzie z Dorotką, a letnie miesiące w Polsce. I nagle zaczyna mieć problemy ze wzrokiem… Nowa sytuacja zmusza do przeorganizowania życia całej rodziny. Po wypróbowaniu różnych opcji, Michalina, niechętnie, przeprowadza się do Polski, żeby zająć się matką, z którą od dziecka lepszy związek miała Dorotka.



To bardzo aktualna, piękna i zarazem trudna oraz burzliwa historia rodziny rozrzuconej po dwóch stronach Atlantyku, pokazująca relacje córek oraz ich mężów z matką. Historia, w której jak w tafli dzielącego bohaterów oceanu odbijają się fragmenty ich dotychczasowego życia. To opowieść o tym, co naprawdę ważne, o naszych najbliższych, o elementarnych uczuciach i więzach rodzinnych, które okazują się silniejsze od wszystkiego.



Spektakl o miłości, szacunku. Sztuka pełna uroku i refleksji z elementami humoru. Prawdziwa do bólu.

Razem odpowiemy sobie na pytanie „czym jest szczęście”.

Sztuka otrzymała jedną z najwyższych punktacji w programie TEATR Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2021.

Szczegóły

Szalbierz

Dramat

W 250 rocznicę polskiego teatru publicznego Teatr Dramatyczny wystawia głośną sztukę węgierskiego pisarza Györgya Spiró o ojcu narodowej sceny Wojciechu Bogusławskim. „Szalbierz” podejmuje wątek powieści „Iksowie”, zakazanej w Polsce lat osiemdziesiątych z powodu kpiny z naszych bohaterów narodowych. Spiró oskarżonemu o szarganie świętości zabroniono wówczas przyjazdów do Polski.

Akcja „Szalbierza” rozgrywa się w teatrze w dniu premiery. Na spektakl, który ma uratować teatr od bankructwa, wybiera się całe Wilno, bo tytułową rolę „Świętoszka” ma zagrać gościnnie legenda - Wojciech Bogusławski. Groźba zerwania premiery wisi w powietrzu, ponieważ mistrz pojawia się dopiero kilka godzin przed spektaklem. Kim jest Wojciech Bogusławski w oczach Węgra? Barwną postacią - intrygantem, błaznem, furiatem i egoistą, a równocześnie patriotą i człowiekiem niezwykle odważnym.

Przedstawienie reżyseruje Gábor Máté, węgierski reżyser i aktor, dyrektor artystyczny słynnego Teatru Józsefa Katony w Budapeszcie. W roli Bogusławskiego wystąpi Witold Dębicki, w obsadzie między innymi: Sławomir Grzymkowski, Agnieszka Warchulska, Agnieszka Wosińska i Małgorzata Rożniatowska.

György Spiró to jeden z najwybitniejszych współczesnych pisarzy węgierskich i znawca polskiej kultury. Laureat prestiżowych nagród, między innymi Literackiej Nagrody Europy Środkowej Angelus i Międzynarodowej Nagrody Wyszehradzkiej. Napisał ,,Mesjaszy”, jedną z najważniejszych powieści poświęconych naszemu romantyzmowi.

Szczegóły

Tajna misja

Komedia

Tajna misja to czarna komedia pełna zwrotów akcji, a zarazem trzymająca widza w napięciu do ostatnich sekund spektaklu. Premiera spektaklu została entuzjastycznie przyjęta przez widownię. Spektakl przerywały salwy śmiechu a zakończył się owacją na stojąco. Komedia z oryginalnym polskim scenariuszem to rzadkość w naszych teatrach.

Tajna misja to błyskotliwe dialogi, znakomita fabuła i ogromna dawka śmiechu. 'Uśpiony' agent Patryk (Piotr Miazga) zostaje wybrany do najbardziej elitarnej grupy. Wyboru dokonuje sam Pułkownik Służb Specjalnych (Krzysztof Kiersznowski) w ścisłym porozumieniu z Ministerstwem. Wykonanie zadania przysparza Patrykowi wiele kłopotów. Specyfika pracy nie pozwala ujawnić tajemnicy nikomu, nawet własnej żonie Izie (Ada Fijał). Gdy pętla powoli się zaciska Patryk prosi o pomoc byłego kompana, agenta Mario (Mariusz Drężek). Czy przyjaciel pomoże? Czy tajemnica zostanie złamana? Kto naprawdę stoi za misternym planem akcji?

Aktorzy w spektaklu używają nieparlamentarnych wyrazów.

Szczegóły

Dziecię Starego Miasta

Dramat

Spektakl na podstawie powieści Józefa Ignacego Kraszewskiego.

Lokalne sprawy urastają do ogólnospołecznych problemów, dylematy bohaterów stają się polityczną walką, a emocje zapisane w kwiecistych zdaniach wytwarzają hiperromantyczny niepokój. Nawet zwykła egzaltacja może niekontrolowanie przerodzić się w narodową manifestację. Tak gwałtowny jest materiał politycznej powieści Józefa Ignacego Kraszewskiego. Pełen niepokoju, nadmiaru, przesady świat warszawskiego Starego Miasta, czytany dzisiaj, z pełną wiarą w to, że - jak pisał sam autor - społeczeństwo domaga się walki o swoją godność, powraca w psychodelicznej narracji lęków i prognoz.

Czy Kraszewski nie jest aby wieszczem naszej codzienności, tej porażająco jaskrawej, niekiedy śmiesznej i proszącej o odrobinę dystansu?

Szczegóły

Człowiek z La Manchy

Musical

Piękna i ponadczasowa opowieść o sile słowa, która przemienia marzenia w rzeczywistość. Czy szaleńcem jest ten, który walczy z wiatrakami i pragnie naprawiać krzywdy, czy ten, który uznaje świat za niezmienny i oczywisty? W historii o nieustraszonym Don Kichocie sprawy głębokie i dotkliwe stykają się z rubasznością i dowcipem, a czułość przeplata się z brutalnością.

„Człowiek z La Manchy” to pełen rozmachu musical. W broadwayowskim hicie zainspirowanym powieścią Miguela Cervantesa nie zabraknie historii miłosnej, wartkich dialogów i dużej dawki humoru. Zobaczcie co dzieje się, gdy odpowiednio użyte słowa zyskują prawdziwą moc!

Szczegóły

Międzynarodowy Dzień Odpoczynku od Świętowania

Koncert

To kolejna odsłona sceny piosenki aktorskiej, której pierwsza edycja odbyła się w październiku w Teatrze WARSawy i ma zagościć tutaj na dłużej. Ideą cyklu jest popularyzacja tradycji teatru piosenki, przybliżenie widzom tego wyjątkowego gatunku na pograniczu muzyki i teatru.

Aktorzy zaśpiewają popularne i mniej znane utwory m.in. Hemara, Młynarskiego, Kaczmarskiego, Osieckiej, Tigera Leedsa, Nicka Cave’a czy Włodzimierza Wysockiego w zupełnie nowych aranżacjach i aktorskich interpretacjach. Nieco zapomniane piosenki zyskają nowe życie. Dzięki nowym odsłonom i interpretacjom pokażą jak bardzo są ciągle aktualne i przystające do dzisiejszej rzeczywistości.

Usłyszymy między innymi takie utwory, jak: „Korespondencja klasowa” i „Przedszkole”, „On tak ładnie kradnie”, „Baronowa”, „Moskwa Pietuszki” w zupełnie nowych aranżacjach i w wykonaniu Agnieszki Bogdan, Kamilli Baar- Kochańskiej, Moniki Mariotti, Kingi Ilgner, Anety Todorczuk-Perchuć, Mariusza Drężka i Marcina Przybylskiego. Piosenki zaaranżował Michał Łamża, który pełni również rolę kierownika muzycznego, spektakl wyreżyserował Adam Sajnuk.

Szczegóły

Zaklęte rewiry

Komedia

Widzowie zostają zaproszeni do stolików restauracji hotelu Pacyfik, gdzie staną się obserwatorami i uczestnikami wyścigu szczurów.

Wszystko zaczyna się, gdy do pracy zostaje przyjęty "nowy" - Romek Boryczko (Mateusz Banasiuk, nagrodzony za tę rolę Feliksem Warszawskim w 2012 roku). Od zwykłego zmywacza pnie się w hierarchii i zaczyna uczestniczyć w bezpardonowej rywalizacji kelnerów o wpływy w poszczególnych rewirach restauracji. Mimo to na scenie panuje przedwojenna, baśniowa, sielska atmosfera, a widzowie wciągani są do akcji. Nie można być pewnym czy osoba siedząca obok to zwykły widz, czy może podstawiony aktor.

Widzowie w "Zaklętych rewirach" stają się nie tylko obserwatorami, czy wręcz podglądaczami, nie tylko sędziami, ale wręcz inspiratorami konfliktu. – mówi reżyser spektaklu Adam Sajnuk - Zmuszam w ten sposób odbiorców do refleksji i oceny, daleko wykraczającej poza ramy zwykłego odbierania treści i emocji w teatrze.

Nagroda Feliks Warszawski 2012 dla Mateusza Banasiuka - odtwórcy głównej roli.

Koprodukcja z Teatrem Studio.

Szczegóły

Merlin. Inna historia

Merlin, syn Szatana oddany w służbę Bogu, postanawia stworzyć w Brytanii królestwo doskonałe. Władcą zostaje Artur i powołuje Zakon Okrągłego Stołu – na znak równości wszystkich rycerzy, którzy przy nim zasiądą.

Warunkiem powstania królestwa idealnego jest jednak znalezienie relikwii świętego Graala. Siedmiu rycerzy wyrusza w świat, pokonuje bestie, uwalnia „panny nagie i bezbronne”...
„Merlin – inna historia” Tadeusza Słobodzianka jest przypowieścią o zdradzonym przymierzu i upadku wiary w powszechną szczęśliwość. Pośrednio, można w spektaklu zobaczyć polską historię końca dwudziestego wieku: entuzjazm 1989 roku, brutalną wojnę na górze i zawiedzione nadzieje. Ale nie tylko, bo planów interpretacyjnych jest w sztuce znacznie więcej. Pomimo współistnienia różnych poziomów znaczeniowych, „Merlin” jest spektaklem dla wszystkich - dla erudytów i dla odbiorców spragnionych wyłącznie ciekawego widowiska.

Spektakl Spišaka nie próbuje olśniewać widzów gigantycznymi instalacjami i nie posiłkuje się projekcjami wideo. Światy stwarzają tu aktorzy, odwołując się do wyobraźni i inteligencji publiczności, jak w teatrze jarmarcznym, czy kuglarskich sztuczkach komedii dell’arte.

Szczegóły

Obrzydliwcy

Dramat

„Obrzydliwcy”. Uzależnieni od seksu, cyniczni, niepozorni. Skupieni na sobie i swoich przyjemnościach, czasem w trakcie kolejnej terapii. Nikt tu nie jest zwyczajny. A raczej: nikt tu nie jest normalny. Tylko, jeśli naprawdę chcesz wiedzieć, co myślą mężczyźni.

Spektakl na podstawie powieści kultowego amerykańskiego pisarza Davida Fostera Wallace’a „Krótkie wywiady z paskudnymi ludźmi”.

Spektakl dla widzów dorosłych.

Szczegóły

Kinky Boots

Musical

Jeden z najbardziej szalonych i inspirujących Brodwayowskich musicali. Wybuchowa mieszanka popu, soulu, rocka, efektownych drag queens, wielkomiejskości i prowincji. Spektakl z muzyką na żywo o przyjaźni i woli, która zmienia świat.

Charlie został spadkobiercą upadającej fabryki butów. Nicola, jego bezkompromisowa dziewczyna, żąda by sprzedał rodzinny interes i przeprowadził się z nią do Londynu. Lola, wystrzałowa drag queen o zabójczym głosie, ma pomysł na uratowanie firmy, której upadek to gwarancja bezrobocia dla wszystkich pracowników. Charlie i Lola, nie mają ze sobą właściwie nic wspólnego, ale jednoczą siły, by stworzyć seksowne damskie obuwie dla mężczyzn. Podobno znajdzie się na nie wielu amatorów.

Szczegóły

Król Edyp

Tragedia

Najdoskonalszy kryminał wszech czasów, jedno z najstarszych arcydzieł literatury dramatycznej, wzór tragedii doskonałej, pierwszy evergreen w historii dramatu. Do dziś krytycy są zgodni – napisany ok. 427 r. p.n.e. przez Sofoklesa dramat nie ma sobie równych. Oto tytułowy bohater rodzi się pod znakiem okrutnej klątwy: zabije własnego ojca, poślubi matkę i spłodzi z nią potomstwo. Aby uniknąć wyroku, rodzice porzucają małego okaleczonego Edypa w górach. Chłopiec jednak nie umiera tylko trafia na dwór króla Koryntu.

„Król Edyp” wraca na afisz Teatru Dramatycznego. Wcześniej dramat reżyserowali tu Ludwik René i Gustaw Holoubek. „To sztuka o okrucieństwie przypadku, przed którym nie mogą zabezpieczyć ani najlepsze dary natury i umysłu, ani najostrożniejsze przewidywania” – pisał o greckiej tragedii krytyk Jan Kott.

Szczegóły

Absolwent

Dramat

Ameryka. Burzliwe lata 60., w tle rewolucja seksualna, Beatlesi i zapach marihuany. Ben kończy prestiżową uczelnię i zupełnie nie wie, co zrobić ze swoim życiem. Bunt przeciwko rodzicom, zauroczenie dojrzałą kobietą i inicjacja seksualna – oto jego pomysły na dorosłego siebie. Podnosi się i upada, boi się i jest odważny, zakochuje się i załamuje jednocześnie. Czy uda mu się żyć na własny rachunek?

„Absolwent” to nie tylko opowieść o samotności młodego człowieka, ale też wnikliwy portret hipokryzji klasy średniej. Adaptacja Terry'ego Johnsona powstała na podstawie powieści Charlesa Webba oraz scenariusza filmowego Caldera Willinghama i Bucka Henry'ego na mocy specjalnego porozumienia ze StudioCanal. Została wyprodukowana po raz pierwszy w Londynie i na Broadwayu przez Johna Reida i Sachę Brooksa. Dla Teatru Dramatycznego przetłumaczył ją Jacek Poniedziałek.

Szczegóły

Wizyta starszej pani

Dramat

Najbogatsza kobieta świata, lamparcica po siedmiu małżeństwach przyjeżdża do swojego rodzinnego miasteczka, w którym już nawet nie zatrzymują się pociągi, a bezrobocie bije rekordy. Wszyscy spodziewają się deszczu pieniędzy. Klara Zachanasian napędzana jest jednak paliwem zemsty za wygnanie, upokorzenie i śmierć dziecka. Może spełnić oczekiwania mieszkańców jedynie za cenę morderstwa. Czy miejscowi są ją w stanie zapłacić?

To opowieść rozpięta między horrorem, komedią a sensacyjnym reportażem. Klara jak antyczna Medea i Czarna Mamba z filmu Tarantino, całe życie podporządkowała wyrównaniu rachunków. Dürrenmatt korzystając z klasycznego motywu pokazuje mechanizm działania pokusy i pyta, jak daleko można posunąć się dla pieniędzy.

Szczegóły

Sen nocy letniej

Komedia

Noc, która miesza wszystko ze wszystkim, świat ludzi i elfów, odmienia uczucia, a nadchodzący sen odkrywa prawdziwe namiętności. We współczesnej interpretacji węgierskiego reżysera Gábora Máté śmiech przeplata się z jednak z goryczą. W tej opowieści do głosu dochodzą obsesje, niespełnione nadzieje i wyuzdane pragnienia. Szczególnie, że w zdobywaniu miłości wszystkie chwyty są dozwolone, a walka o nią bywa bezwzględna.

Mistrzowska mieszanka tego co okrutne i zabawne, magiczne i bezwstydne sprawia, że „Sen nocy letniej” po czterech stuleciach wymyka się jednoznacznej interpretacji i wciąż jest najchętniej wystawianą sztuką Szekspira.


Spektakl przeznaczony dla widzów od 16 roku życia. Zawiera sceny odnoszące się do zachowań seksualnych i przemocy, które mogą zostać uznane za kontrowersyjne. Wszelkie sceny przedstawione w spektaklu są odzwierciedleniem wyłącznie wizji artystycznej.

Szczegóły

BEM! Powrót Człowieka-Armaty

Musical

Musical, który jest ukłonem w stronę naszej historii. Chcemy pokazać Państwu nieznane oblicze jednego z największych bohaterów Polski i Węgier.

Ale nie ma się czego obawiać: to nie będzie „akademia ku czci”, a raczej szalony rajd, historyczny „roller coster” przez zakręty XIX-wiecznych dziejów, z paroma wycieczkami w stronę współczesności. No i oczywiście dobrze zrobiony musical – zabawny, czasem poruszający, zawsze nasycony znakomitą muzyką Wiktora Stokowskiego i intrygującymi tekstami Macieja Łubieńskiego.

Co ciekawe, "BEM!" jest koprodukcją aż trzech teatrów: Syreny, Pożaru w Burdelu i Teatru im. S. Żeromskiego w Kielcach, i we wrześniu cała inscenizacja zostanie przeniesiona do Kielc. Następnie będzie „podróżować” pomiędzy naszymi miastami.

Szczegóły

Młody Stalin

Dramat

Gangsterska opowieść w rytmie lezginki. Młody rewolucjonista, poeta i niedoszły ksiądz w walce o sprawiedliwość sięga po brutalne metody. Wybuchy bomb, brawurowe ucieczki, podróże z fałszywym paszportem znaczą jego drogę. Kiedy idealista zmienia się w politycznego gracza?

Nowa sztuka Tadeusza Słobodzianka, inspirowana wydarzeniami z życia młodego Stalina, rozgrywa się w ciągu roku w Gruzji, Wiedniu, Krakowie i Londynie, kiedy stara Europa się już skończyła, a nowa jeszcze nie zaczęła. Autor pokazuje zaplecze rewolucji i bohatera, który podporządkowuje sobie rzeczywistość

Szczegóły