Marian Josicz - zdjęcie

Marian Josicz

7,8 / 10

6 oddanych głosów

Pracę artystyczną rozpoczynał w Zespole Pieśni i Tańca „Warszawa” prowadzonym przez Mirę Zimińską i Tadeusza Sygietyńskiego. Po rozwiązaniu zespołu trafił do Opery Warszawskiej występując obok takich artystów jak: M. Fołtyn, B. Paprocki, B. Ładysz, A. Hiolski.

W roku 1962 otrzymał od Barbary Kostrzewskiej propozycję podjęcia pracy w Teatrze Muzycznym w Lublinie, gdzie w roku 2005 obchodził jubileusz 50- lecia pracy artystycznej. Był zapraszany na występy gościnne do Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie, Operetki Dolnośląskiej we Wrocławiu, Teatru Muzycznego w Gdyni, Teatru Muzycznego w Łodzi oraz Teatru Lalki i Aktora w Lublinie.

Przez 50 lat przebywania na scenach Lublina i całej Polski zagrał ponad 150 ról, z których ważniejsze to: Daniłło w „Wesołej Wdówce, Adam w „Ptaszniku z Tyrolu”, Petruccio w „Poskromieniu złośnicy”, Gaspard w „Dzwonach z Cornewill”, Bokser w „Boso, ale w ostrogach”, Bryndas w „Krakowiakach i góralach”, Horodniczy w „Rewizorze”, Tewje w „Skrzypku na dachu”, i wiele innych.

Otrzymał czterookrotnie Wojewódzką Nagrodę Teatralną za wybitne osiągnięcia artystyczne, Złotą odznakę Zasłużony dla Miasta lublina, Honorową Odznakę Zasłużony dla Kultury Polskiej, Medal Zasłużony Kulturze „Gloria Artis”, Złoty Krzyz Zasługi, Krzyż Kawalerski i Oficerski Orderu odrodzenia Polski.

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Phantom - upiór w operze

Musical

Christine to samorodna artystka, której wspaniałą karierę wróży Hrabia Philipp de Chandon – protektor i mecenas Opery Paryskiej. W tym samym czasie kierownictwo opery przejmuje nowy zarządca, który decyzje podejmuje do spółki z divą operową wątpliwego wdzięku – Carlottą.

Przysłana na przesłuchanie przez hrabiego Christine dostaje od Carlotty ledwo posadę garderobianej, jednak przyjmuje propozycję z ogromną wdzięcznością i pokorą. W zaciszu garderoby nuci swym pięknym głosem melodię, która dociera do Eryka. Ten zachwycony postanawia oszlifować ten wokalny diament. Lekcje idą tak dobrze, że po niedługim czasie Christine jest gotowa na przesłuchanie, jednak możliwe jest to – pod nowymi rządami w operze – jedynie w pobliskim bistro. Za wstawiennictwem Hrabiego dziewczyna prezentuje swoje możliwości i z miejsca podbija serca zgromadzonej publiki. Poruszona Carlotta daje jej natychmiastowy angaż w najnowszej produkcji, zastawiając na nią jednocześnie pułapkę...

Szczegóły