Marcin Przybylski - zdjęcie

Marcin Przybylski

7,7 / 10

97 oddanych głosów

Data urodzenia:
01-07-1975 (44 lat)

Polski aktor teatralny, telewizyjny i filmowy, doktor habilitowany sztuk teatralnych o specjalności gra aktorska. Wykładowca warszawskiej Akademii Teatralnej i wieloletni asystent prof. Mai Komorowskiej na Wydziale Aktorskim Akademii Teatralnej.

Jeszcze podczas studiów na Wydziale Aktorskim w warszawskiej Akademii Teatralnej, w roku akademickim 1997–1998 był stypendystą Ministra Kultury oraz laureatem 27. Festiwalu Artystycznego Młodzieży Akademickiej FAMA 1997 w Świnoujściu. Za rolę Jęzorego w przedstawieniu dyplomowym Witkacego W małym dworku w reżyserii Jana Englerta odebrał nagrodę przewodniczącego ZASP na XVI Festiwalu Szkół Teatralnych '98 w Łodzi. Jest autorem muzyki do spektakli W małym dworku Witkacego (Akademia Teatralna – 1997) i Od...do...przez ... na podstawie tekstu Mirona Białoszewskiego (1998). W 2000 otrzymał nagrodę im. Tadeusza Łomnickiego.

W latach 1998–2003 występował na scenie warszawskiego Teatru Współczesnego, gdzie zagrał m.in. w spektaklach: Łgarz Carlo Goldoniego (1998), Mieszczanin szlachcicem Moliera (1999-2000), Szkoła Żon Moliera (2000), Wielkanoc Augusta Strindberga (2001), Wniebowstąpienie Tadeusza Konwickiego (2002), Stracone zachody miłości Williama Szekspira (2003).

Podczas XXII Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (2001) zdobył I nagrodę w konkursie aktorskiej interpretacji piosenki, nagrodę Ewy Demarczyk, nagrodę dziennikarzy, statuetkę Ucho Patrona i nagrodę "Andrzej 2001". Został także laureatem Nagrody Publiczności V Elbląskich Nocy Teatru i Poezji (2001). W 2002 brał udział w wielu telewizyjnych widowiskach muzycznych: Pod dachami Paryża, A wszystko to ty z piosenkami Marka Grechuty i Smutne miasteczko w reżyserii Andrzeja Strzeleckiego.

Jest autorem scenariusza i wykonawcą muzodramu "Bellatrix" (premiera w Teatrze Muzycznym Roma – 2001), który następnie został zarejestrowany przez Polskie Radio na płycie (2002); w maju 2006 powstał jego drugi muzodram pt. "Vernix".

Od 2003 związał się na stałe z Teatrem Narodowym. W 2007 został uhonorowany nagrodą za rolę Fettesa w słuchowisku Hiena cmentarna na VII Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej "Dwa Teatry" w Sopocie. Na III Ogólnopolskim Konkursie na inscenizację dawnych dzieł literatury europejskiej otrzymał zespołową nagrodę aktorską (wspólnie z Magdaleną Warzechą, Wiktorem Korzeniewskim, Bartłomiejem Bobrowskim) za przedstawienie Spacerowicz (2008) Studia Teatralnego Koło w Warszawie.

W 2011 roku, na Wydziale Aktorskim Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, uzyskał stopień doktora habilitowanego.

Spektakle z udziałem tego aktora:

IRONBOUND. Za torami, za mostem

Dramat

Ironbound to sztuka laureatki prestiżowej amerykańskiej nagrody Pulitzera w dziedzinie dramatu (2018), pochodzącej z Polski dramatopisarki, Martyny Majok.
Dwadzieścia lat z życia Darii, sprzątaczki, imigrantki z Polski oglądane z perspektywy przedmieść przemysłowego miasta w New Jersey. Kobieta wszystkimi siłami wydziera sobie miejsce w amerykańskim społeczeństwie – walczy o miłość, o stabilizację, o przetrwanie.

Spektakl dla widzów od 16 roku życia.
Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o przybycie na spektakl z kilkunastominutowym wyprzedzeniem.

Szczegóły

Nowy Jork. Prohibicja

Musical

„Nowy Jork. Prohibicja” to muzyczna opowieść o narodzinach nowoczesnego świata,
historia wielkiej amerykańskiej metropolii z lat 20. ubiegłego stulecia, którą rządziły jazz, mafia i prohibicja.
To właśnie prohibicja dramatycznie podzieliła tamtejsze społeczeństwo i sprawiła,
że amerykański sen – American Dream – zamienił się w nocny koszmar.
„Nowy Jork. Prohibicja” przygotował ten sam zespół realizatorów (produkcja Katarzyna
Zielińska, scenariusz i reżyseria Łukasz Czuj, kierownictwo muzyczne Marcin Partyka,
teksty songów Michał Chludziński, choreografia Paulina Andrzejewska), który przygotował bardzo
dobrze przyjęte przez krytykę i publiczność spektakle muzyczne „Berlin, czwarta rano” oraz „Sofia de Magico”.
W scenariuszu wykorzystane są zarówno autentyczne przeboje tamtych lat, jak i napisane specjalnie piosenki, nawiązujące do stylu epoki.
Nie jest to jednak wyłącznie podróż retro, lecz współczesne spojrzenie na tamte czasy i zabawa konwencją. \
W 20 songach poznajemy najważniejsze momenty historii Nowego Jorku w czasach prohibicji, odkrywamy świat nielegalnego biznesu,
który napędzany przez mafię i gangsterów, rozwinął się w błyskawicznym tempie i zanurzamy się do wnętrza miasta grzechu.
Ta opowieść staje się przewrotnym, popkulturowym moralitetem, w którym pytamy o szanse ocalenia przed zagładą.
Czy miasto i jego mieszkańcy uwikłani w gęstą sieć ciemnych interesów, uwięzieni w pogoni za mrocznymi przedmiotami pożądania,
jakimi stają się alkohol, pieniądz i władza, mają szansę na ocalenie? Czy miasto zginie, czy też odrodzi się i zmieni?
Czy grzech okaże się ozdrowieńczą chorobą? Za tymi pytaniami kryją się lęki i wątpliwości dotyczące nas współcześnie.


* Spektakl dla widzów od lat 16.
** Czas trwania spektaklu – 1 godz. 30 min. (bez przerwy)

Szczegóły

Idę tylko zimno mi w stopy

Dramat

"Idę tylko zimno mi w stopy" to przejmująca historia o Grzegorzu Przemyku, młodym człowieku, maturzyście, który z radością wchodził w dorosłe życie, ciesząc się wewnętrzną wolnością, nauczony jej przez matkę, poetkę Barbarę Sadowską. Okazało się, że swój egzamin dojrzałości zdawał na komisariacie MO w Warszawie, gdzie został zakatowany w 1983 roku przez milicjantów. Stał się jedną z ofiar wprowadzenia stanu wojennego.

Spektakl jest to próbą pokazania kulis politycznego kłamstwa, które ma uchronić od odpowiedzialności władze, a zrzucić moralną odpowiedzialność za śmierć dziecka na Matkę bezradną wobec aparatu państwa.

Inspirację stanowi książka Cezarego Łazarewicza "Żeby nie było śladów". Wcześniej "Idę tylko zimno mi w stopy" zostało wykonane w formie słuchowiska, które otrzymało nagrody na Festiwalu "Dwa Teatry" w Sopocie w 2018 roku za autorską reżyserię Tomasza Mana (reżyser premiery w Teatrze IMKA) oraz rolę Matki (Dorota Landowska).

Produkcję spektaklu dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

Premiera 21.10.2019 w Teatrze IMKA.

Szczegóły

Idiota

Dramat

Inscenizacja jednego z arcydzieł XIX-wiecznej powieści.

Rosja i świat na krawędzi chaosu. Wracający z Zachodu książę Myszkin szuka ratunku przed Apokalipsą w wierze praojców. Jest święty czy śmieszny? Naśladuje Chrystusa czy tylko go udaje?

Szczegóły

Kotka na gorącym blaszanym dachu

Tragedia

Historia Tennessee Williamsa o milionerze z amerykańskiego Południa w ujęciu Grzegorza Chrapkiewicza jest ostra jak brzytwa.

Brutalność międzyludzkich związków objawia się w języku i gwałtownych emocjach. Następuje rodzinny krach – w relacjach rodzicielskich i małżeńskich. Do głosu dochodzą alkoholowe zamroczenia i seksualne frustracje. Ciężko unieść niespełnienia, kłamstwa, udawanie, odtrącenie i ból. Trudno powstrzymać się od zadawania cierpienia.

Szczegóły

W mrocznym mrocznym domu

Dramat psychologiczny

Dwaj bracia i kobieta. Świat trzeszczy żwirem pod butami i trzeszczy w posadach. W psychologicznym thrillerze – Marcin Przybylski, Grzegorz Małecki i Milena Suszyńska.

Grażyna Kania bierze na warsztat tekst głośnego dziś amerykańskiego autora Neila LaBute’a. Dramat wstrząsu i trwogi. Wycieczka w tajemnice dzieciństwa wolno odsłania dawne krzywdy i niegojące się rany. Trudno będzie rozpoznać, kto jest katem, a kto ofiarą. Kto Kainem, a kto Ablem.

Spektakl wyłącznie dla widzów dorosłych.

Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl.

Szczegóły

Elementarz

Dramat

Co by było, gdyby Alicja wpadła do króliczej nory, będąc już dorosłą kobietą? Co by było, gdyby jej senna podróż zaczęła się dzisiaj?

Elementarz jest próbą opowiedzenia o sprawach elementarnych. Poprzez tę surrealistyczną historię próbujemy ponownie ustalić podstawowe znaczenia.

Spektakl dla widzów od 16 roku życia.

Szczegóły

Fortepian pijany

Muzyczny

Whittier w południowej Kalifornii, tu, gdzie dorastał. Korowód barwnych mieszkańców z dziwnymi życiorysami. Historie zmyślone i prawdziwe zarazem.

Lunatyczka sprzedająca warzywa, fryzjer pociągający z butelczyny na zapleczu i inne osobliwe postaci śpiewają Toma Waitsa. Pieśni amerykańskiego barda układają się w opowieść o życiowych wędrówkach, głębokich i przelotnych miłościach, wzruszeniach i żądzach. Intensywne doznania odciskają się w nieuładzonych dźwiękach – rozpięte między Bogiem a diabłem życie miasteczka Whittier ma smak słodko-gorzki.

Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl.

Szczegóły

Tartuffe albo Szalbierz

Komedia

Krewka satyra i bezczelność języka; aktorski kunszt i wysmakowana scenografia. Świeże spojrzenie na arcydzieło w nowym przekładzie Jerzego Radziwiłowicza.

Gorzka komedia Molière’a tak poruszyła współczesnych, zwłaszcza dewotów, że Ludwik XIV na pięć lat zabronił jej grania. Jacques Lassalle przywołuje obraz XVII-wiecznej Francji. Przytłumione światło pada na szacowne wnętrza i wykwintne stroje z epoki. Ale najważniejsi są aktorzy – prowokują na widowni śmiech, który obnaża hipokryzję, odsłania manipulacje i okrucieństwo. Okazuje się, że historia wytrawnego łgarza i demonicznego obłudnika jest wciąż aktualna.

Szczegóły

Twórcy obrazów

Dramat

Autentyczne postaci. Prawda o istocie tworzenia i odpowiedzialności w sztuce.

Rok 1920. Reżyser Wiktor Sjöström pracuje nad filmem Woźnica śmierci według powieści noblistki Selmy Lagerlöf – dziełem, które przejdzie do historii kina. Przed projekcją pisarka poznaje Torę Teje, aktorkę u progu kariery. Bezczelna dziewczyna prowokuje wyniosłą Selmę do ujawnienia sekretów jej twórczości.

Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl.

W spektaklu wykorzystano fragmenty filmu Woźnica śmierci (Körkarlen), reżyseria: Wiktor Sjöström, zdjęcia: Juliusz Jaenzon, prod. Szwecja 1921

Prawa autorskie Autora szuki na terenie RP reprezentuje Agencja Dramatu i Teatru ADiT.

Szczegóły

Międzynarodowy Dzień Odpoczynku od Świętowania

Koncert

To kolejna odsłona sceny piosenki aktorskiej, której pierwsza edycja odbyła się w październiku w Teatrze WARSawy i ma zagościć tutaj na dłużej. Ideą cyklu jest popularyzacja tradycji teatru piosenki, przybliżenie widzom tego wyjątkowego gatunku na pograniczu muzyki i teatru.

Aktorzy zaśpiewają popularne i mniej znane utwory m.in. Hemara, Młynarskiego, Kaczmarskiego, Osieckiej, Tigera Leedsa, Nicka Cave’a czy Włodzimierza Wysockiego w zupełnie nowych aranżacjach i aktorskich interpretacjach. Nieco zapomniane piosenki zyskają nowe życie. Dzięki nowym odsłonom i interpretacjom pokażą jak bardzo są ciągle aktualne i przystające do dzisiejszej rzeczywistości.

Usłyszymy między innymi takie utwory, jak: „Korespondencja klasowa” i „Przedszkole”, „On tak ładnie kradnie”, „Baronowa”, „Moskwa Pietuszki” w zupełnie nowych aranżacjach i w wykonaniu Agnieszki Bogdan, Kamilli Baar- Kochańskiej, Moniki Mariotti, Kingi Ilgner, Anety Todorczuk-Perchuć, Mariusza Drężka i Marcina Przybylskiego. Piosenki zaaranżował Michał Łamża, który pełni również rolę kierownika muzycznego, spektakl wyreżyserował Adam Sajnuk.

Szczegóły

Ślub

Dramat

Litewski mistrz Eimuntas Nekrošius powraca do Teatru Narodowego, by zmierzyć się z jednym z najważniejszych polskich dramatów XX wieku.

Arcydzieło Witolda Gombrowicza. Gdzie w ruinach dawnych porządków znaleźć zaczątek nowych? Czy zderzam się w życiu z innymi, czy z tym co właśnie ja mówię i robię? Czy nasz świat tworzy się między nami? A jeśli tak, to „po co tyle ceregieli”?

Szczegóły

Dowód na istnienie drugiego

Dramat

Co jest do powiedzenia, a co do przemilczenia między pisarzami? Maciej Wojtyszko zderza Witolda Gombrowicza ze Sławomirem Mrożkiem. To grozi eksplozją.

Gombrowicza gra Jan Englert, Mrożka Cezary Kosiński. Kreślą portrety artystów, z których jeden prowokuje swoją ciągłą grą, a drugi – wycofaniem i milczeniem. Z dziejów rzeczywistych spotkań dwóch pisarzy w latach 1965 i 1966 Wojtyszko układa opowieść o zmaganiach z polskością. Dzięki niej lepiej uświadamiamy sobie, skąd przyszliśmy i co nas ukształtowało.

Szczegóły

Dziady

Dramat

Arcydramat Mickiewicza interpretowany przez litewskiego Mistrza, wizjonera teatru znanego ze swego unikalnego języka teatralnego. Duchowość, siła rytuału, poczucie wspólnoty i tragizm jednostki w wymiarze egzystencjalnym i narodowym. Tekst przekuty na sceniczne metafory i szlachetna prostota. W romantycznym arcydramacie wybitny litewski twórca przygląda się granicznym polskim doświadczeniom. Widzi duchowość śmiertelników, owładniętych potrzebą metafizyki, śledzi drogę poety, wnikliwie przypatruje się również człowiekowi wrośniętemu w społeczność.

Obsada z podziałem na sceny:

UWERTURA
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
DZIEWCZYNA – Anna Grycewicz

GUSŁA
GUŚLARZ – Marcin Przybylski
WIDMO / ZŁY PAN – Paweł Paprocki
SOWA – Magdalena Warzecha
ZOSIA – Joanna Gryga
GUSTAW – Grzegorz Małecki
DUSZE – Bartłomiej Bobrowski, Katarzyna Dorosińska, Karol Dziuba, Anna Grycewicz, Paulina Korthals, Kacper Matula, Kamil Mrożek, Piotr Piksa, Katarzyna Pośpiech, Paulina Szostak, Adrian Zaremba

CZĘŚĆ IV
KSIĄDZ – Piotr Grabowski
DZIECI – Paulina Korthals, Paulina Szostak
GUSTAW – Grzegorz Małecki
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
DUSZE – Anna Grycewicz, Joanna Gryga, Katarzyna Pośpiech, Katarzyna Dorosińska, Kacper Matula, Szymon Nowak, Piotr Piksa, Adrian Zaremba

CZĘŚĆ III

PROLOG
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
GUSTAW-KONRAD – Grzegorz Małecki

WIĘZIENIE
FREJEND – Bartłomiej Bobrowski
ŻEGOTA – Karol Dziuba
KAPRAL – Grzegorz Kwiecień
JAN SOBOLEWSKI – Kamil Mrożek
TOMASZ ZAN – Piotr Piksa
WIĘŹNIOWIE – Kacper Matula, Adrian Zaremba, Szymon Nowak
GUSTAW-KONRAD – Grzegorz Małecki
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja

IMPROWIZACJA
KONRAD – Grzegorz Małecki
DIABŁY / WYDAWCY– Robert Jarociński, Paweł Paprocki, Marcin Przybylski, Szymon Nowak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja

EGZORCYZMY
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
KONRAD – Grzegorz Małecki
DIABŁY – Robert Jarociński, Paweł Paprocki, Marcin Przybylski, Szymon Nowak
KAPRAL – Grzegorz Kwiecień

WIDZENIE KSIĘDZA PIOTRA
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak

SALON WARSZAWSKI
NIEMOJEWSKI – Robert Jarociński
ADOLF – Kacper Matula
DAMY – Anna Grycewicz, Joanna Gryga
MŁODZIEŻ – Karol Dziuba, Kacper Matula, Kamil Mrożek, Piotr Piksa, Adrian Zaremba, Katarzyna Pośpiech, Katarzyna Dorosińska, Szymon Nowak

U SENATORA
SENATOR – Arkadiusz Janiczek
DOKTOR – Paweł Paprocki
PELIKAN – Bartłomiej Bobrowski
LOKAJ – Adrian Zaremba
DAMA – Anna Grycewicz
PANI ROLLISONOWA – Kinga Ilgner
KMITOWA – Magdalena Warzecha
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
KONRAD – Grzegorz Małecki
BALETNICA – Katarzyna Pośpiech
ŻOŁNIERZE – Karol Dziuba, Piotr Piksa

FINAŁ
GUŚLARZ – Marcin Przybylski
DZIEWCZYNA – Wiktoria Gorodeckaja

Szczegóły

Kotka na gorącym blaszanym dachu

Dramat

Wyraziste postaci, psychologiczne komplikacje. Bezwzględna walka o pieniądze. Dramat rodzinnego zakłamania w nowym mocnym przekładzie Jacka Poniedziałka.

Historia Tennessee Williamsa o milionerze z amerykańskiego Południa w ujęciu Grzegorza Chrapkiewicza jest ostra jak brzytwa. Brutalność międzyludzkich związków objawia się w języku i gwałtownych emocjach. Następuje rodzinny krach – w relacjach rodzicielskich i małżeńskich. Do głosu dochodzą alkoholowe zamroczenia i seksualne frustracje. Ciężko unieść niespełnienia, kłamstwa, udawanie, odtrącenie i ból. Trudno powstrzymać się od zadawania cierpienia.

Spektakl wyłącznie dla widzów dorosłych.

Szczegóły