Marcin Januszkiewicz - zdjęcie

Marcin Januszkiewicz

8,4 / 10

329 oddanych głosów

Data urodzenia:
20-03-1987 (32 lat)

Aktor teatralny i wokalista.

Ukończył Akademię Teatralną im. A. Zelwerowicza w Warszawie (2010). W latach 2010 - 2012 aktor stołecznego Teatru Współczesnego. Obecnie w zespole Teatru Studio w Warszawie.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Kanapka z człowiekiem

Muzyczny

Nie ma już świata, w którym teksty Jacka Kaczmarskiego były kojarzone z konkretnymi wydarzeniami historycznymi. Świata, który zawłaszczałby je wyłącznie w charakterze publicystycznego komentarza do rzeczywistości, ich autora skazując na wieczne opatrzenie etykietką z hasłem: ″poeta niewyczytany″. Nie ma już tego świata. Ale zostały piosenki, które dziś można zinterpretować i wyśpiewać na nowo.

W najnowszym spektaklu Jerzego Satanowskiego zajmą się tym – nader przewrotnie – kobiety, wdowy pamięci po Jacku Kaczmarskim. Ich głosy staną się medium dla kontroceny rzeczywistości. Ich głosy raz jeszcze wskrzeszą pytania o sens wyborów moralnych, wolności, sztuki, wiary i artystycznej wrażliwości. I to one uwolnią ponadczasową poezję Kaczmarskiego z okowów konwencji.

Szczegóły

Gala Finałowa Grechuta Festival Kraków 2019

Koncert

SŁAWA PRZYBYLSKA, OLGA BOŃCZYK, NATALIA GROSIAK, JANUSZ SZROM, MARCIN JANUSZKIEWICZ, GRZEGORZ DOWGIAŁŁO – szóstka wspaniałych wokalistów wystąpi w Sali Audytoryjnej ICE Kraków w niedzielę 27 października 2019 roku. Już piąty raz z rzędu Gala Finałowa Grechuta Festival Kraków odbędzie się w ICE Kraków!

Wspaniałym solistom towarzyszyć będzie zespół galowy (złożony z najwybitniejszych muzyków młodego pokolenia) pod kierownictwem Jaśka Kuśka. Szóstka wymienionych piosenkarzy wykona solo, ale też grupowo najpopularniejsze utwory z repertuaru Marka Grechuty. Do tego zespół towarzyszący solistom zagra instrumentalnie jedną z piosenek patrona festiwalu. Narratorem (audio) będzie znakomity aktor – Jerzy Trela. W ramach Gali pojawią się także archiwalne zdjęcia Marka Grechuty, pierwszy raz prezentowane w specjalny sposób na scenie. Dodając do tego niesamowitą oprawę świetlną, uzyskamy „efekt spektaklu” na największej scenie ICE Kraków.

To będzie wyjątkowy wieczór!

Szczegóły

Anna Karenina

Tragedia

Anna Karenina Lwa Tołstoja jest jednym z najsłynniejszych kobiecych portretów XIX-wiecznej literatury rosyjskiej. W imię miłości do młodego oficera, Anna postanawia opuścić rodzinę, rezygnując tym samym z beznamiętnego choć bezpiecznego życia, za co przychodzi zapłacić jej cenę znacznie wyższą niż tylko skandal towarzyski…

Teatr Studio przedstawia klasyczną powieść w nowej adaptacji autorstwa brytyjskiej pisarki Helen Edmundson. Tekst, korzystając z osiągnięć XX-wiecznej dramaturgii, nadaje tołstojowskiej historii niezwykle współczesną formę.

Szczegóły

Hamlet

Tragedia

„Hamlet”, najbardziej zagadkowa z tragedii Szekspira, wg Eliota - literacki odpowiednik Mony Lisy, daje pole do wielu, często rozbieżnych, interpretacji.

Przez 400 lat realizacje sceniczne „Hamleta” modelowano na obraz i podobieństwo kolejnych pokoleń, wyłuskiwano z tego arcydramatu najbardziej palące współczesnych widzów problemy, przymierzano go do najnowszych odkryć psychoanalityków (np. Freuda), czy hamletologów (np. Kotta). Może warto spróbować uwolnić go z narosłych komentarzy, oswobodzić z uzbieranych przez lata etykiet i ze spreparowanych interpretacji? Przyjrzeć mu się na nowo?

Szczegóły

Wichrowe Wzgórza

Melodramat

Adaptacja kultowej powieści Emily Brontë dokonana przez Julię Holewińską i Kubę Kowalskiego jest próbą spojrzenia na Wichrowe Wzgórza jak na swoistą „encyklopedię miłości”. Relacja Katarzyny i Heathcliffa to utopijna wizja miłosnego związku funkcjonującego poza jakimkolwiek kontekstem kulturowym: uczucie łączące przybrane rodzeństwo wymyka się klasyfikacji, istnieje poza językiem czy konwenansem, jest gwałtowne, nie uznaje kompromisów, jest wreszcie niebezpieczne i destrukcyjne.

Spektakl przeznaczony dla pełnoletnich widzów.

Szczegóły

KONCERT FINAŁOWY 24. Plebiscytu Publiczności „O Dziką Różę”

Koncert

KONCERT FINAŁOWY "Osiecka po męsku" NIEDZIELA 19 czerwca g. 19.00

Koncert "Osiecka po męsku" w wykonaniu:
Marcin Januszkiewicz - vocal, Jacek Kita- klawisze, Łukasz czekała- skrzypce

Januszkiewicz Aktor, ukończył Akademię Teatralną w Warszawie w 2010 r. Karierę rozpoczął na deskach teatru Collegium Nobilium. W latach 2010 – 2012 związany był z Teatrem Współczesnym w Warszawie, gdzie wystąpił m.in. w spektaklach: „Moralność Pani Dulskiej” w reż. Agnieszki Glińskiej i „Hamlet” w reż. Macieja Englerta. Obecnie Marcina można oglądać na scenie Teatru Studio w przedstawieniach: „Anna Karenina”, „Wiśniowy sad”, „Dwoje Rumunów mówiących po polsku” (za rolę Edgara Lintona otrzymał wyróżnienie aktorskie na 53. Kaliskich Spotkaniach Teatralnych). W listopadzie tego roku rozpoczął współpracę z serialem „Na Wspólnej” (rola Łukasz) – odcinki z jego udziałem wejdą do emisji niebawem.

W 2009 r. współtworzył spektakl „O`Malley`s Bar”, który zrodził się ze współpracy z Natalią Sikorą i Jackiem Belerem. Rok później przedstawienie to zdobyło nagrodę w Nurcie OFF na 30. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.

Od kilku lat współpracuje z Marcinem Majerczykiem – kierownikiem muzycznym w zespole Maryli Rodowicz. Owocem tej współpracy jest płyta „AHOJ”.

Prowadzenie: Piotr "Guma" Gumulec

Szczegóły

Jak zostałam wiedźmą

Dla młodzieży

Co się dzieje w głowie małej dziewczynki, kiedy nie może zasnąć? Nagle w jej pokoju pojawia się głodna wiedźma, która latami wędruje po świecie i szuka niegrzecznych dzieci, by ugotować z nich pożywną zupę.

Rozpoczynają się wspólne tarapaty, czary i magiczne zaklęcia. Pojawia się cały kalejdoskop bohaterów: sępy, inna wiedźma i ożywiony czarodziejsko drewniany konik. Poemat Doroty Masłowskiej jest fascynującą i pełną współczesnych znaczeń bajką dla młodych widzów, a jednocześnie metaforyczną opowieścią o więzi między matką a córką.

Szczegóły

Agnieszka Osiecka - Po Męsku

Koncert

W recitalu AGNIESZKA OSIECKA – PO MĘSKU usłyszycie Państwo mniej lub bardziej znane utwory z repertuaru Agnieszki Osieckiej m.in. MĘSKI PROTEST SONG, WYBACZ MAMASZA, CZĘŚCI ZAMIENNE i inne. Recital będzie wzbogacony o kilka kompozycji Władysława Szpilmana oraz utwory autorstwa Marcina Januszkiewicza.

Marcin Januszkiewicz – rocznik 1987. Ukończył Akademię Teatralną im. A. Zelwerowicza w Warszawie (2010). Obecnie aktor stołecznego Teatru Studio, wcześniej przez 2 lata aktor Teatru Współczesnego w Warszawie. Uznawany za jednego z najlepiej śpiewających aktorów młodego pokolenia. Laureat wielu nagród, m.in.: I nagrody dziennikarzy „Tukan Dziennikarzy” na 33. PPA we Wrocławiu (2012) oraz I nagrody na 16. Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Artystycznej OFPA w Rybniku (2012). Na swoim koncie ma również I nagrodę w konkursie „Pamiętajmy o Osieckiej” (2011). Wraz z Natalią Sikorą i Jackiem Belerem zdobyli główną nagrodę w „Nurcie OFF” za spektakl O’MALLEY’S BAR na 30. PPA we Wrocławiu (2009).

Szczegóły

Dziecię Starego Miasta

Dramat

Spektakl na podstawie powieści Józefa Ignacego Kraszewskiego.

Lokalne sprawy urastają do ogólnospołecznych problemów, dylematy bohaterów stają się polityczną walką, a emocje zapisane w kwiecistych zdaniach wytwarzają hiperromantyczny niepokój. Nawet zwykła egzaltacja może niekontrolowanie przerodzić się w narodową manifestację. Tak gwałtowny jest materiał politycznej powieści Józefa Ignacego Kraszewskiego. Pełen niepokoju, nadmiaru, przesady świat warszawskiego Starego Miasta, czytany dzisiaj, z pełną wiarą w to, że - jak pisał sam autor - społeczeństwo domaga się walki o swoją godność, powraca w psychodelicznej narracji lęków i prognoz.

Czy Kraszewski nie jest aby wieszczem naszej codzienności, tej porażająco jaskrawej, niekiedy śmiesznej i proszącej o odrobinę dystansu?

Szczegóły

Wiśniowy sad

Dramat

„Raniewska mnie boli. Nie ma zgody na to, co było, nie oswaja cierpienia, nie tęskni za utraconym czasem, ucieka przed bólem, nie czeka na nowe, nie chce zmian, nie rozumie siebie ani świata.

Wiśniowy sad to komedia o dramatycznym uciekaniu przed życiem. Nikt tu nie potrafi wziąć odpowiedzialności za swój los. Utrwalają fikcję, odklejają się od realu, karmią iluzją. Zawsze idzie jakieś »nowe«, a odchodzi »stare«. Czechow opisuje, jak bardzo się tego faktu boimy. Jacy śmieszni jesteśmy w tej bezradności wobec zmian i tragiczni w niezrozumieniu ich konieczności”.
Agnieszka Glińska

Szczegóły

Cohen - Nohavica

Musical

Zderzenie dwóch gigantów piosenki – Leonarda Cohena i Jaromira Nohavica - w spektaklu Mariana Opani! W lipcu minęło dokładnie 50 lat od chwili kiedy jako 21-letni chłopak Marian Opania po raz pierwszy stanął na deskach teatru, by zagrać Edwarda III w sztuce Ch. Marlowe’a pt. „Edward II” w reżyserii Stanisława Bugajskiego. Od tego czasu poza rolami dramatycznymi, niezmiennie zachwyca interpretacją piosenek i udziałem w licznych projektach muzycznych.

Największe przeboje Leonarda Cohena – t.j. "Sisters of Mercy", "Tower of Song", "Hallelujah", czy "The Future" - spotkają się z balladami Jaromira Nohavici, m.in.: "Potulní kejklíŕi", "Až to se mnu sekne", "Když mě brali za vojáka", "Zítra ráno v pět". Warto również dodać, że wszystkie utwory zostały przetłumaczone na język polski.

Reżyser o spektaklu: (…) Od 7 lat noszę się z pomysłem przedstawienia, w którym chciałbym zderzyć dwóch gigantów piosenki, a mianowicie Leonarda Cohena i Jaromira Nohavicę. Obaj, kiedy ich pierwszy raz usłyszałem, Cohena w roku 1981 podczas kręcenia „Człowieka z żelaza”, a Nohavicę 7 lat temu w Komorowie, też podczas kręcenia tym razem dla teatru TV sztuki „Dobrze” Tomasza Mana, poczułem się w owych momentach powalony i ubezwłasnowolniony, niczym Cohen kiedy zobaczył kąpiącą się na dachu swoją Dalilę (…)

W obsadzie spektaklu zobaczymy zarówno wielkich artystów, jak i młodych, uzdolnionych aktorów. Oprawą muzyczną zajął się Janusz Stokłosa, a ruchem scenicznym - Janusz Józefowicz: (…) Wystarczy powiedzieć, że przed laty widzowie w teatrze Ateneum stali od 5 rano, zakładając komitety kolejkowe by dostać bilety na Brela, Hemara, Wysockiego w reżyserii Wojtka Młynarskiego, a pomagali mu w tym dwaj młodzi chłopcy – Janusz Józefowicz i Janusz Stokłosa. Wtedy po raz pierwszy się w nich zakochałem, a ja w miłości jestem wierny… – dodaje Marian Opania.

Spektakl przeznaczony dla widzów którzy ukończyli 16 lat.

Szczegóły

MUZYKA W AT: „OSIECKA PO MĘSKU”. Koncert Marcina Januszkiewicza

Koncert

Trzy  lata temu Marcin Januszkiewicz wygrał konkurs Przegląd Piosenki Aktorskiej  (śpiewając „Pieśń Legionów Polskich” oraz piosenkę okołowojenną „Nim wstanie dzień” Krzysztofa Komedy ze słowami Agnieszki Osieckiej). A że twórczość największej poetki piosenki noszonej przez polską ziemię była mu bliska od zawsze, bo to z jej słowami na ustach szedł jako student warszawskiej Akademii Teatralnej od sukcesu do sukcesu, jej właśnie poświęcił swój debiutancki album.
Koncertowa płyta „Osiecka po męsku” wypełniona jest odważnymi, choć dalekimi od estetyki szoku, wersjami wielkich przebojów („Nim wstanie dzień”, „Kołysanka dla okruszka”, „A ja wolę moją mamę”, „Deszcze niespokojne”, „Wariatka tańczy”, „Niech żyje bal”) i piosenek mało znanych („Części zamienne”, „Cyrk nocą”, „Na kulawej naszej barce”, „Od nocy do nocy”, „Diabły w deszczu”).

Januszkiewicz jest aktorem, więc rozumie, że słowa zwykle są „o czymś”. Nie ulega jednak terrorowi interpretacji, bo wie, że czasem tekst piosenki służy do zabawy; jest też muzykiem, więc swobodnie żongluje wokalnymi konwencjami, nagina „nieśmiertelne” frazy, używa głosu jak instrumentu, korzystając z dyskretnego, elektronicznego akompaniamentu kolegów z zespołu.
„Osiecka po męsku” to – jak sam tytuł wskazuje – dzieło odległe od szkolnej poprawności, bliższe awanturniczemu duchowi wrocławskiego święta tukanów. Muzycznie nowoczesne i przebojowe, a lirycznie – dokładnie takie, jak trzeba, by wzruszać, śmieszyć i rozbrajać świat ironią. /materiał PPA, Wrocław 2018/

Szczegóły

Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku

Komedia

Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku to krótki, pełen humoru i niekończących się gagów dramat.

Dwoje przesympatycznych bohaterów pod wpływem niejasnego impulsu udaje się w niezamierzoną frenetyczną podróż życia po Polsce, pełną śmiesznych przygód, które stopniowo przestają być tak aż śmieszne, a wręcz przeciwnie, całkowicie nieśmieszne, a wręcz straszne. Widz musi się liczyć z tym, że jest to sztuka nie aż tak wesoła, jak może się wydawać, jej bohaterowie nie reprezentują pozytywnych postaw społecznych i psychologicznych, a ta podróż wcale nie musi okazać się podróżą życia, a wręcz przeciwnie.

Szczegóły