Malwina Kajetańczyk - zdjęcie

Malwina Kajetańczyk

9,3 / 10

27 oddanych głosów

Aktorka. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie (Filia we Wrocławiu - Wydział Lalkarski). Współpracuje z Centrum Kultury w Lublinie.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Niesamowite przygody Skarpetek

Dla dzieci

Spektakl powstaje na podstawie niezwykle popularnego cyklu książek Justyny Bednarek.

Szczegóły

RA-DOŚĆ

Dla dzieci

Człowiek, aby móc wykonać swoje pierwsze kroki, uczy się łapać równowagę – stać na dwóch nogach. Później robi to nieustannie – nie tylko w ciele, ale także w przeżywaniu swoich emocji, w budowaniu relacji ze światem, w tworzeniu własnego kosmosu. Umiejętność przeżywania i uwalniania różnych emocji, przyjemnych i nieprzyjemnych, pozwala zyskiwać równowagę.

Inspiracji do kształtowania warstwy ruchowej spektaklu będziemy szukać w dzieciństwie – w psycho-fizycznym rozwoju dziecka na różnych etapach oraz w doświadczeniach towarzyszenia poszczególnym dzieciom w ich codziennej zabawie, w codziennej pracy związanej z porządkowaniem otaczającego świata, w którym funkcjonują.

Zapraszamy widzów, dzieci i dorosłych, aby w sytuacji teatralnej, w lustrzanym odbiciu, przyjrzeli się przeżywaniu złości, ale przede wszystkim odzyskiwaniu równowagi. Czasami trzeba poczuć i powiedzieć: „Dość”, by móc poczuć radość. Wdech, wydech.

Kategoria wiekowa: od 2 do 5 lat

Szczegóły

Bieguny

Tragedia

W „Biegunach” Cyprian Kamil Norwid jawi się jako ten z romantyków, dla którego nie starczyło miejsca na podium. Bohaterowie najważniejszych tekstów „starszych braci” stają się więc sposobem poruszania się po nieskończonym.
Na biegunie podobno co jakiś czas samotny pingwin odłącza się od stada i idzie w głąb lądu. Premedytacja i upór, z jakim samotnie udaje się na pewną śmierć, pozostają dla naukowców niezrozumiałe. Antarktyczna metaforyka dobrze oddaje straceńczy charakter romantycznych eskapad. Przetrwać może tylko ten, kto cały czas jest w ruchu.

„Zwichnięty Geniusz”, jak pisali o Norwidzie współcześni, któremu nie udało się wziąć udziału w ekspedycji na Biegun Północny, wymyka się z przytułku i wyrusza w samotną wyprawę przez lodową pustynię. Staje przed „drugim sobą” jak Hrabia Henryk z dramatu Krasińskiego i jak Kordian, pokonuje kolejne komnaty prowadzące do sypialni cara, by dotrzeć tam, gdzie jeszcze nie stanęła ludzka stopa.

Szczegóły

Smoki

Każda głowa, a w szczególności głowa dziecięca, wypełniona jest różnymi marzeniami, wyobrażeniami czy bajkami… Tak jak my, dorośli, przestajemy wierzyć w świętego Mikołaja, tak dzieci wierzą w niego gorliwie i bezwarunkowo. Tak jak my staramy się wierzyć w sprawczą siłę pieniądza, tak dzieci zawierzają swojej wyobraźni. Zgoda – część z dorosłych wierzy w UFO, ale czy ktokolwiek z nas wierzy w smoki? Przecież smoki nie istnieją… A kto powiedział, że ludzie istnieją? Może to właśnie my jesteśmy smokami? Wszystko jest kwestią umowy i wyobraźni. Jedno jest pewne – czy to smok, czy też człowiek, musi wyzbyć się uprzedzeń i uwierzyć, że wszystko jest możliwe… Zwłaszcza w bajkach. Bo może to właśnie nasze życie jest bajką? Bo tylko wtedy, gdy wpuścimy ją do naszego życia, możemy stać się szczęśliwsi i dostrzec to, co często mijamy bez zastanowienia. Smoki istnieją i mogą nauczyć nas wielu pożytecznych rzeczy, a i my możemy pokazać im świat, jakiego nie znają… Zaprośmy je tylko do naszego pokoju, żeby sobie pohasały lub odwiedźmy je pod łóżkiem… Tam musi być coś więcej niż tylko kurz…
Zapraszamy do świata wyobraźni i humoru . Do krainy smoków i ludzi wymyślonej przez Malinę Prześlugę. Jedyną taką, niepowtarzalną autorkę nowej literatury dla dzieci.
Kto nie z nami, ten nie smok!

Szczegóły

#Chybanieja

Dramat

Obciążony ładunkiem stereotypów, ale też dający możliwość pokazania wielu aspektów człowieczeństwa. Artur Pałyga – dramatopisarz i Paweł Passini – reżyser, chcą spojrzeć na postać Judasza z wielu stron.

Punktem wyjścia dla pracy twórców były różne warianty opowieści biblijnej. W publicznej pamięci została relacja ewangelisty Mateusza, który pisał, że Judasz zwrócił srebrniki kapłanom, po czym się powiesił. Piotr w Dziejach Apostolskich pisze, że Judasz żadnych pieniędzy nie zwracał, kupił za nie ziemię i zginął w wypadku. Z kolei jeden z ojców Kościoła, Papiasz, twierdzi, że Judasz roztył się tak bardzo, iż nie mógł przejść tam, gdzie wóz swobodnie przejeżdżał.

Skąd te różne wersje? Dlaczego wyparliśmy inne świadectwa? Jak wyglądała rzeczywistość? Jak mogła wyglądać? – zastanawiają się twórcy.

W ich spektaklu historia Judasza przewija się jak srebrna nić pośród współczesnych sytuacji zdrady.

Pokazy zostały zorganizowane we współpracy Centrum Myśli Jana Pawła II, Teatru Maska w Rzeszowie oraz Centrum Kultury w Lublinie.

Szczegóły